Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Tarkoitatko että raiskaajien paikka ei ole vankilassa vaan heitä tulisi hoitaa kuten mielisairaita?
Tarkoitan sitä mitä sanoin, eli että terve ihminen ei raiskaa. Raiskaajan päässä viiraa joku, kun hän pystyy sellaiseen tekoon. Vai oletko eri mieltä?

Vankiloissa käsittääkseni saa terapiaa? Ja kyllä, raiskaajan tuomioon, istutaan se sitten vankilassa tai vankimielisairaalassa, tulee sisällyttää terapiaa.
 
Blue
Mutta ei humalatilassa raiskattu nainenkaan lähtökohtaisesti ole huono ja heikko, virheitä sattuu meille jokaiselle. Jos olisin itse tullut raiskatuksi aamulenkillä, en usko että pystyisin lukemaan näitä kommentteja ilman itkua. Aivan samalla näissä naiset asetetaan yhdeksi joukoksi, jota toisaalta pitää valistaa kuin lasta käyttäytymään kunnolla ja toisaalta syyllistää siitä, että ovat ylipäätään naisena olemassa.

Enkä nyt puhu sinusta, vaan asenneilmapiiristä.

Missään en ole nähnyt kampanjointia joka olisi suunnattu miehille ja jossa kehotettaisiin miettimään kaksi kertaa mitä tekee. Se, että tällainen kampanja olisi, ei olisi mitenkään liian syyllistävä minun mielestäni. Kaikki tietävät, että kaikki miehet eivät raiskaa, mutta kuka meistä tietää kuinka monen miehen sisimmissä se on kuitenkin ihan ok? Tätä kampanjaa voisi suunnata tietyille alueille enemmän kuin toisille.
Eli naisille suunnatut turvallisuusohjeet ovat holhousta. No joo, saahan sitä noinkin ajatella. Mä en vaan osaa ajatella niin, mutta se ehkä johtuu siitä että mä olen arvoiltani aika vanhanaikainen. Mulle ei tee tiukkaa olla "heikko" nainen jota miehen kuuluu suojella. Mä en koe että mun täytyy saada kulkea yksin pimeässä koska kotiinjääminen tuntuisi holhoukselta.

Asennekampanjasta olen samaa mieltä kanssasi.
 
Tätä palstaa lukee ilmeisesti valtaosin naiset. Koska täällä ei voida muuttaa raiskaajien tuomioita (jotka by the way ovat aivan naurettavia), miksi emme voisi antaa toisillemme vinkkejä, miten voi itse osaltaan vaikuttaa omaan turvallisuuteensa? Me olemme tulevaisuuden raiskaajien ja raiskattujen vanhempia ja nyt on hyvä hetki aloittaa myös lastemme opastaminen.

En mä koe tätä ketjua niin, että puolustetaan tekijöitä ja syyllistetään uhreja. Täällä on ihan hyviä vinkkejä riskien minimoimiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="mies1";29768752]Hyvä huomio. Tuo voi olla meidän maailman voimakkaimmin levinneen feminismipohdiskelun eräs lopputulos, että vastakkain ovat "naisen vapaus" ja "miehen himot", edellisen eduksi.

Ihmisten tuntuu tässäkin aiheessa olevan vaikea nähdä erilaisia harmaan sävyjä. Mutta ymmärrän sen, koska keskustelua käydään vähän. Uskon että kun feminismiä on nyt ehkä hiukan saatu kyseenalaistettua niin pikku hiljaa tulee myös loivennusta tuohon jyrkkään vastakkainasetteluun.[/QUOTE]


Mikä vika on siinä että naisia kohdellaan kuin muitakin ihmisiäö? (=feminismi)
Ei nyt oikein aukea minulle tällainen logiikka, että naisia potkimalla raiskaukset vähenisi.

Koita nyt hieman moderoida sanomisiasi.
 
Eli naisille suunnatut turvallisuusohjeet ovat holhousta. No joo, saahan sitä noinkin ajatella. Mä en vaan osaa ajatella niin, mutta se ehkä johtuu siitä että mä olen arvoiltani aika vanhanaikainen. Mulle ei tee tiukkaa olla "heikko" nainen jota miehen kuuluu suojella. Mä en koe että mun täytyy saada kulkea yksin pimeässä koska kotiinjääminen tuntuisi holhoukselta.

Asennekampanjasta olen samaa mieltä kanssasi.
Ne ovat holhousta, jos tarkastelee asia siltä kantilta että mitä miehille yleensä tästä aiheesta sanotaan. Kun eihän heille sanotaan yhtään mitään. Poliisin tiedotuskin lisääntyneistä raiskaustapauksista menisi suurin piirtein näin " ... kehotamme naisia varovaisuuteen ja kiinnittämään huomionsa käyttäytymiseen... Poliisi pyytää ilmoittamaan epäilyttävistä henkilöistä numeroon 112".

Missään ei ole edes mitään pientä pränttiä että ps. ei saa raiskata.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vier
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768656:
Äläs nyt. Asettaudu himokkaan nuoren miehen (tai vanhan) pään sisään ja housuihin, olet vetänyt viinaa ja himottaa, tuollanen näky ajautuu silmiesi eteen.. kyllähän siinä tekisi mieli päästä painamaan.
Homot tietysti asia erikseen.
Nuorena opiskeluaikoinani liikuin paljon miesten seurassa johtuen opiskelualastani. Selvänä ja vähemmän selvänä, milloin missäkin alkaen kotibileistä, mökkireissuihin, kimppasaunoihin ja joskus kaveri kämpille nukkumaan. Tuli tuo miehinen ajattelumaailma aika tutuksi. Ja kumma kyllä: Kyllähän ne nuoret miehet voivat haluta kaikenlaista, mutta jotenkin vaan nuo lukemattomat miehet tuntuivat olevan automaattisesti kykeneviä kännissä kunnioittamaan toista ihmistä ja tämän itsemääräämisoikeutta. (Eikä siis koske vain minua, en ollut ainoa nainen porukoissa tai ainoa joka tuli vastaan heidän kanssaan liikkuessa.) Ei vaikka olisi alastomia naisia siemaillut sidukkaa vieressä, kädet pysyivät kiltisti omalla puolella ja katseen harhailunkin osasivat tehdä hienovaraisesti. (Jälkikäteen kahden kesken saattoi kuulla jonkun hyvästä tisseistä saunassa, mutta käytös oli moitteetonta eikä ketään tuijotettu.)

Paljon miesten kanssa liikkuneena ällöttää monien viljelemä ajatus miehistä täysin viettiensä vietävissä olevina olentoina, jotka nyt eivät vaan voi mitään sille, että pitää kouria tai vähän raiskata. Se väite muuten vituttaa monia miehiäkin.
 
[QUOTE="vieras.";29768757]Tarkoitan sitä mitä sanoin, eli että terve ihminen ei raiskaa. Raiskaajan päässä viiraa joku, kun hän pystyy sellaiseen tekoon. Vai oletko eri mieltä?

Vankiloissa käsittääkseni saa terapiaa? Ja kyllä, raiskaajan tuomioon, istutaan se sitten vankilassa tai vankimielisairaalassa, tulee sisällyttää terapiaa.[/QUOTE]

Mä olen myös sitä mieltä että raiskaajan päässä on vikaa. Mutta ei sillälailla että se tekisi oikeustoimikelvottomaksi.
Sama kuin murhaajat, heillä on päässä vikaa, mutta ovat silti useimmissa tapauksissa oikeuden mielestä "terveitä" eli oikeustoimikelpoisia.

Tästä syystä raiskaajaa ei voi suoralta kädeltä sanoa sairaaksi, vaikka jokainen tietää ettei se ihan tervekään ole.
 
Blue
Ne ovat holhousta, jos tarkastelee asia siltä kantilta että mitä miehille yleensä tästä aiheesta sanotaan. Kun eihän heille sanotaan yhtään mitään. Poliisin tiedotuskin lisääntyneistä raiskaustapauksista menisi suurin piirtein näin " ... kehotamme naisia varovaisuuteen ja kiinnittämään huomionsa käyttäytymiseen... Poliisi pyytää ilmoittamaan epäilyttävistä henkilöistä numeroon 112".

Missään ei ole edes mitään pientä pränttiä että ps. ei saa raiskata.
Kun vankilasta karkaa vaarallinen vanki niin siitä tiedotetaan "...liikkuu alueella, saattaa olla vaarallinen, Poliisi kehoittaa varovaisuuteen." Vähän turha siihen mielestäni olisi liittää lausetta "Ps. Vankilasta ei saa karata!!"
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"mies1"
Eli naisille suunnatut turvallisuusohjeet ovat holhousta. No joo, saahan sitä noinkin ajatella. Mä en vaan osaa ajatella niin, mutta se ehkä johtuu siitä että mä olen arvoiltani aika vanhanaikainen. Mulle ei tee tiukkaa olla "heikko" nainen jota miehen kuuluu suojella. Mä en koe että mun täytyy saada kulkea yksin pimeässä koska kotiinjääminen tuntuisi holhoukselta.

Asennekampanjasta olen samaa mieltä kanssasi.
Itse asiassa et edes ole vanhanaikainen. Sama ihminen voi olla esim. feministi ja silti kannattaa esim. naisen suojelua. Akatemian ulkopuolella tällainen käsitys vain lienee tuiki tuntematon maassamme.
 
[QUOTE="vieras.";29768757]Tarkoitan sitä mitä sanoin, eli että terve ihminen ei raiskaa. Raiskaajan päässä viiraa joku, kun hän pystyy sellaiseen tekoon. Vai oletko eri mieltä?

Vankiloissa käsittääkseni saa terapiaa? Ja kyllä, raiskaajan tuomioon, istutaan se sitten vankilassa tai vankimielisairaalassa, tulee sisällyttää terapiaa.[/QUOTE]

Se että mieli on kieroutunut ei tarkoita että tekijä on sairas. Hän voi olla yksinkertaisesti paha. Normaali ihminen ei raiskaa mutta se ei tarkoita että hän olisi sairas.

Mutta tässä on kyse vain sanoista, oikeasti olemme ilmeisesti samaa mieltä. Käytät ilmaisua terve tarkoittaen moraaliltaan tervettä tai sairasta? Minun mielestäni vain pahoinpitelijäkin on moraaliltaan sairas (tiettyjä poikkeuksia voi olla).
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29768751]Nyt oli kyse nimenomaan kotikasvatuksesta ja sinun väitteesi oli, että kyllä pojille opetetaan kotona olemaan raiskaamatta, siksi meillä on niitäkin miehiä jotka eivät raiskaa.[/QUOTE]

Varoitteleeko yksikään vanhempi poikiaan juomasta liikaa naisten seurassa niin, että se toisen kunnioitus katoaa? Tai hakemaan hoitoa, jos huomaa itsessään tällaisia haluja?

Aivan varmasti tekee näin. Siksi kaikki miehet eivät raiskaakaan.


Näin se kohta meni oikeasti. Eli en vastannut väitteeseen " kotona kehoitetaan poikia olemaan raiskaamatta". Vaan vastasin väitteeseen että kotona kehoitetaan poikia olemaan juomatta niin että kunnioitus toisia kohtaa häviää ja hakeutumaan hoitoon jos tuntee halua tehdä moinen teko.
 
Mikä tuossa meni vikaan? Jos sarjamurhaaja tai muu on karannut niin samalla tavalla sitä varoitetaan. Ei ole kyse siitä saako raiskata vai ei, se on ehdottomasti kiellettyä. Kyse on miten suojautua rikollisilta joita on olemassa.
kysehän ei ole pelkästään siitä, miten saataisiin raiskaustapaukset vähemään vaan on lisäksi otettava huomioon naisten tunteet

siksi siellä lopussa pitää olla se "PS ei saa raiskata"
 
"vieras."
Tätä palstaa lukee ilmeisesti valtaosin naiset. Koska täällä ei voida muuttaa raiskaajien tuomioita (jotka by the way ovat aivan naurettavia), miksi emme voisi antaa toisillemme vinkkejä, miten voi itse osaltaan vaikuttaa omaan turvallisuuteensa? Me olemme tulevaisuuden raiskaajien ja raiskattujen vanhempia ja nyt on hyvä hetki aloittaa myös lastemme opastaminen.

En mä koe tätä ketjua niin, että puolustetaan tekijöitä ja syyllistetään uhreja. Täällä on ihan hyviä vinkkejä riskien minimoimiseen.
Tuomioita muutetaan osaltaan sillä, että päättäjät näkevät yleisen asenteen ja ihmisten mielipiteet nykytuomioista. Ne näkyvät ihmisten keskusteluissa näilläkin palstoilla. Nyt voi tehdä myös kansalaislähtöisiä lakialoitteita.

Koska tulee niitä vinkkejä, miten minimoidaan se, että pojista kasvaisi toisia kunnioittamaton raiskari? Kaikki vinkit tuntuvat keskittyvän siihen, miten tytöt saavat pukeutua, olla ja elää. Ja jos siihen halutaan jäädä, niin opettakaa sitten tytöille, että miesten kanssa ei kannata tutustua, kaveerata eikä muuttaa yhteen. Suurin osa raiskauksista kun on tuttujen tekemiä ja koti on naiselle Suomessa vaarallisin paikka.
 
kysehän ei ole pelkästään siitä, miten saataisiin raiskaustapaukset vähemään vaan on lisäksi otettava huomioon naisten tunteet

siksi siellä lopussa pitää olla se "PS ei saa raiskata"
Ei nyt ihan näinkään. En jaksa enempää selittää. Olen niiden kampanjoiden kannalla edelleen vaikka tiedän, ettei sellaisia tule täällä (tai vaikka Itä-Helsingissä, vinkvink) koskaan näkemään.
 
"mies1"
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768763:
Mikä vika on siinä että naisia kohdellaan kuin muitakin ihmisiäö? (=feminismi)
Ei nyt oikein aukea minulle tällainen logiikka, että naisia potkimalla raiskaukset vähenisi.

Koita nyt hieman moderoida sanomisiasi.
Se voi näyttää sulle että asia on sillä sipuli. Mutta kannattaa oikeesti tutustua feminismiin. Ei se ole mitenkään ristiriidassa Bluen sanoman kanssa.

Sehän minua yleisesti pänniikin kun moni kokee olevansa feministi tuntematta feminismiä akateemisesti.
 
Paljon miesten kanssa liikkuneena ällöttää monien viljelemä ajatus miehistä täysin viettiensä vietävissä olevina olentoina, jotka nyt eivät vaan voi mitään sille, että pitää kouria tai vähän raiskata. Se väite muuten vituttaa monia miehiäkin.
Mua ei ällötä, koska suuriosa niistä on juuri sellaisia, varsinkin kännissä.

Miettikääpä jos kuulisimme mitä miehet ajattelevat, se se vasta olisi hienoa :x.... Ehkä ulospäin voivat näyttää ja käyttäytyä terveesti, mutta niiden aivot on silkkaa pillulimaa ja mitä iljettävimpiä perversioita täynnä. Tämän tietää jokainen joka oikeasti tuntee miehiä.
 
Viimeksi muokattu:
Blue
[QUOTE="mies1";29768809]Se voi näyttää sulle että asia on sillä sipuli. Mutta kannattaa oikeesti tutustua feminismiin. Ei se ole mitenkään ristiriidassa Bluen sanoman kanssa.

Sehän minua yleisesti pänniikin kun moni kokee olevansa feministi tuntematta feminismiä akateemisesti.[/QUOTE]

Musta ei saa feministiä tekemälläkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768813:
Mua ei ällötä, koska suuriosa niistä on juuri sellaisia, varsinkin kännissä.

Miettikääpä jos kuulisimme mitä miehet ajattelevat, se se vasta olisi hienoa.... Ehkä ulospäin voivat näyttää ja käyttäytyä terveesti, mutta niiden aivot on silkkaa pillulimaa ja mitä iljettävimpiä perversioita täynnä. Tämän tietää jokainen joka oikeasti tuntee miehiä.
Siinä tapauksessa tunnemme erilaisia miehiä ja ystäväpiirimme on erilainen. Mistä tuollainen ero johtunee? Osaatko sanoa mikä miehen taustassa vaikuttaisi tuohon? Koulutus, älykkyys, joku muu?
 

Yhteistyössä