Onko ilmaista seksiä olemassa?

  • Viestiketjun aloittaja "aviomies"
  • Ensimmäinen viesti
"Entinen Ksantippa S."
Inttäkää te vaan. Mä imuroin ja vaihdoin jo kukkamullatkin. Paitsi että ai niin, mieshän ei koko kukkia ole edes halunnut, jos tähän keskusteluun on uskominen. No, lopussa kiitos seisoo.
 
Ei kaikki naiset ajattele samalla tavalla, ikävä kyllä aika moni näyttää käyttävän seksiä kauppavälineenä.
Mulle ainaki tulis saastainen olo jos käyttääsin seksiä kauppavälineenä. Mä en tajua kuinka joku voi harrastaa seksiä vain sen takia, että saa siitä rahaa, palveluksia tms. Mä harrastan seksiä seksin ittensä takia enkä saadakseni jotaki hyötyä siitä. Tai no muuta hyötyä ku nautinto. :D
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
[QUOTE="aviomies";29766425]Ei mun pointti ollut varsinaisesti siinä, etteikö nainen voisi haluta seksiä. Kuitenkin niiden olosuhteiden pitää olla kunnossa ennen kuin seksiin asti päädytään. Jos sinä olet tyytymätön mieheen, syystä tai toisesta, niin luultavasti et hänen kanssaan sänkyyn päädy vaikka arvelisitkin saavasi tajunnan räjäyttävää nautintoa. Kun ei se taaskaan tai taaskin se. Eihän parisuhteessa mikään tule ilmaiseksi. Jotain saadaan ja jotain annetaan, mutta kovin kauaa ei kestä, jos vain toinen antaa ja toinen saa. Tavallaan meitä kaikessa motivoi itsekkyys ja ajatus siitä, mitä minä tästä hyödyn.[/QUOTE]

Tuo korostettu on liikaa kärjistetty, vaikka muuten olenkin suht samoilla linjoilla.

Omalta osaltani väitän, että on usein on enemmän kyse siitä, että kokee jäävänsä paitsi jostain minkä kokee normaaliksi ja olennaiseksi osaksi suhdetta. Ei niinkään siitä, että nyt on saldo pakkaselle menoissa ja panoissa. (tahaton sanavalinta)
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766445:
No ihan yhtä lailla täällä näkee niitä aloituksia, joissa sanotaan, ettei enää huvita panna eukon kanssa, kun se ei enää treenaa, puunaa ja pakkeloi.
empä muista semmosta avausta täällä nähneeni, yleensä palstan miehet vaikuttaa olevan enempi siellä puutteellisten puolueessa
 
Mulle ainaki tulis saastainen olo jos käyttääsin seksiä kauppavälineenä. Mä en tajua kuinka joku voi harrastaa seksiä vain sen takia, että saa siitä rahaa, palveluksia tms. Mä harrastan seksiä seksin ittensä takia enkä saadakseni jotaki hyötyä siitä. Tai no muuta hyötyä ku nautinto. :D
Ongelman ydin lienee enemmän siinä, ettei nähdä sitä kaupan käyntinä, eikä tunnusteta edes vallankäytöksi. Vaan se on "ihan normaalia" kun ei kyetä ratkaisemaan niitä arjen ongelmia muulla tavalla kuin vetoamalla johonkin mitä tietää toisen haluavan.
 
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29766448]Inttäkää te vaan. Mä imuroin ja vaihdoin jo kukkamullatkin. Paitsi että ai niin, mieshän ei koko kukkia ole edes halunnut, jos tähän keskusteluun on uskominen. No, lopussa kiitos seisoo.[/QUOTE]

Oletpas sinä erimainio ihminen ja tämmöisten rahvaanomaisten parisuhdeongelmien yläpuolella.
 
Ongelman ydin lienee enemmän siinä, ettei nähdä sitä kaupan käyntinä, eikä tunnusteta edes vallankäytöksi. Vaan se on "ihan normaalia" kun ei kyetä ratkaisemaan niitä arjen ongelmia muulla tavalla kuin vetoamalla johonkin mitä tietää toisen haluavan.
Eikä taida tuollaaset naiset vissiin itte nauttia seksistä ku ovat valmiita sillä kiristämään. Jos seksistä nauttii, niin tuoshan vain kärsii ittekki ku pihtaa.
 
Eikä taida tuollaaset naiset vissiin itte nauttia seksistä ku ovat valmiita sillä kiristämään. Jos seksistä nauttii, niin tuoshan vain kärsii ittekki ku pihtaa.
Niin, siitä en osaa sanoa. Saattavat varmaan nauttiakin, mutta nauttivat myös siitä vallan tunteesta ja ehkä se halu seksiä kohtaan on vaan vähäisempi kuin kumppanilla, jolloin se huomatessaan tajutaan tilaisuus juurikin edellä mainittuun toimintaan.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766489:
Tätä minäkin ihmettelen. Joko oletetaan, että nainen ei kuitenkaan saa seksistä mitään tai että sillä ei ole mitään väliä, saako nainen vai ei, kunhan mies saa.
Ei kannata ihan liian kärkkäästi ottaa tätä ketjua, onhan siinä pakko olla joku pohja jos aika moni mies tämän asian myöntää, että on kokenut elämänsä aikana parisuhteita missä seksi on ollut tämmöinen kiistakapula ja se on liitetty täysin absurdisti muihin asioihin.
 
Ei kai mies (tai nainen) kustanna parisuhteessa ulkomaan matkoja ja vastaavia siksi että saisi seksiä? Kuinka moni palstalaisista on edes parisuhteessaan pääasiassa seksin vuoksi? Minulle muut asiat ovat tärkeämpiä.
 
Ei kai mies (tai nainen) kustanna parisuhteessa ulkomaan matkoja ja vastaavia siksi että saisi seksiä? Kuinka moni palstalaisista on edes parisuhteessaan pääasiassa seksin vuoksi? Minulle muut asiat ovat tärkeämpiä.
Eihän sitä niin yleensä ajatellakaan vanhemmalla iällä että suhteessa ollaan siksi koska saisi seksiä, vaan suhteessa ollessa kun seksin saanti menee kirjaimellisesti kortille, niin alkaa miettimään miksi siinä suhteessa on, kun homma ei toimi niinkuin haluaisi, eli molemmilla on halu tehdä sitä keskenään ihan luontaisesti eikä tarvitse vääntäytyä luokiltaan että sitä saisi ja ei tarvitse nimenomaan hyvitellä toista jotta toinen on kiinnostunut seksuaalisesti.
 
Jos ihan saivartelemaan ruvetaan niin eihän mikään tässä maailmassa ole "ilmaista". Elämähän on yhtä sosiaalista kaupantekoa. Mikään ihmissuhde ei ole sellainen, ettei siihen liittyisi mitään ehtoja jne.
 
säpäle harmaana
Ei kannata ihan liian kärkkäästi ottaa tätä ketjua, onhan siinä pakko olla joku pohja jos aika moni mies tämän asian myöntää, että on kokenut elämänsä aikana parisuhteita missä seksi on ollut tämmöinen kiistakapula ja se on liitetty täysin absurdisti muihin asioihin.
Väistämättä tässä tulee mieleen aina se, että se seksi miehen kanssa ei jostain syystä ole kauhean houkuttelevaa, jos sen kanssa ollaan valmiina käymään kauppaa. Kyllä varmaankin monien miesten kannattaisi katsoa peiliin ja toimia niin, että naisen haluaisi harrastaa seksiä itse seksin eikä tiskivuoron vuoksi.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766489:
Tätä minäkin ihmettelen. Joko oletetaan, että nainen ei kuitenkaan saa seksistä mitään tai että sillä ei ole mitään väliä, saako nainen vai ei, kunhan mies saa.
Jotenkin tulee sääli näitä ruikuttavia miehiä, mutta vielä enemmän heidän kumppaneitaan.

Jos lähtökohta on se, että seksitä pitää aina saada jotakin, ja jos miesten mielipide on se, että he ostavat seksiä parisuhteessaankin rahalla tai palveluksilla, niin mikä on johtopäätös? Se on se, että kumppani ei siitä seksistä itsestään mitään saa, joten tarvitaan jokin muu maksutapa. Ja mitä tämä kertoo näiden pariskuntien seksin laadusta?

Joo, ei käy kateeksi.
 
Jos ihan saivartelemaan ruvetaan niin eihän mikään tässä maailmassa ole "ilmaista". Elämähän on yhtä sosiaalista kaupantekoa. Mikään ihmissuhde ei ole sellainen, ettei siihen liittyisi mitään ehtoja jne.
Sopimus ja kaupanteko on kaksi eri asiaa.

Jos sovitaan että "jos sinä et pistä puikkoas muihin piirakoihin, minä en piirakoi muita puikkoja" niin siinä ei käydä kauppaa vaan tehdään yksinkertainen sopimus.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Sitä mä vähän ihmettelen, että kun naisilla kuulemma on pakkomielle muuttaa miestä heti naimisiinmenon tai yhteenmuuton jälkeen niin miksi ne pitää muuttaa laiskoiksi ja vastuuta kantamattomiksi ylimääräisiksi lapsiksi? Sellaisia ilmeisesti monen äijät on, tän palstan perusteella. Miksei saman tien muuttaisi aktiiviseksi ja osallistuvaksi isäksi ja puolisoksi?
 
Tarkoitetaanko ilmaisella jotain rahaan liittyvää? Ei varmaan melkein kukaan mies tai nainen halua harrastaa seksiä sellaisen kanssa, joka esim. kohtelee kuin p*skaa. Toisen täytyy siis käyttäytyä tietyllä tavalla, jotta hänen kanssaan haluaisi seksiä harrastaa. En näe, että se olisi sen takia maksullista. Kuuluu ihan normaaliin elämään ottaa toiset huomioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29766519:
Väistämättä tässä tulee mieleen aina se, että se seksi miehen kanssa ei jostain syystä ole kauhean houkuttelevaa, jos sen kanssa ollaan valmiina käymään kauppaa. Kyllä varmaankin monien miesten kannattaisi katsoa peiliin ja toimia niin, että naisen haluaisi harrastaa seksiä itse seksin eikä tiskivuoron vuoksi.
Aijahas :D

No eihän siinä, kaikenlaisia mielipiteitä mahtuu maailmaan.
 
"aviomies"
Jotenkin tulee sääli näitä ruikuttavia miehiä, mutta vielä enemmän heidän kumppaneitaan.

Jos lähtökohta on se, että seksitä pitää aina saada jotakin, ja jos miesten mielipide on se, että he ostavat seksiä parisuhteessaankin rahalla tai palveluksilla, niin mikä on johtopäätös? Se on se, että kumppani ei siitä seksistä itsestään mitään saa, joten tarvitaan jokin muu maksutapa. Ja mitä tämä kertoo näiden pariskuntien seksin laadusta?

Joo, ei käy kateeksi.
Selvästikään en osaa selittää, mitä aloituksellani tarkoitin. Kysehän on käytännössä eroista perspektiivissä, mitä pitää ilmaisena ja mitä maksullisena. Mitä tarkoitetaan vastikkeellisuudella jne. Ei se, että suhtautuu seksiin positiivisestä tarkoita, etteikö tiettyjen ehtojen pidä täyttyä ennen kuin sitä on. Turhauttavaa kun ei saa itseään ymmärretyksi.
 

Yhteistyössä