Miksi teillä ei käy/käy siivooja?

• Viestiketjun aloittaja kertokaahan
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Meillä on joskus käynyt, mutta se oikeastaan vaikeutti arkeamme. Nykyisillä aikatauluillamme ehdimme kunnolla siivoamaan lauantaisin. Ennen siivoojaa pitäisi kuitenkin ehtiä tehdä suuri järjestelytyö ja jos siivooja tuli vaikka torstaina, oli hirvee homma ehtiä keskiviikkona tehdä se järjestelytyö. Ei siis vastannut tarkoitustaan, vaikka hyvin siivosivatkin. Nykyään siivoan itse silloin kun ehdin (=lauantaisin se isompi siivous) ja sillä mennään. Jonkun kerran vuodessa saattaa käydä suursiivoojat ja se on kyl ihan luxusta. Esim. nyt tammikuussa kävivät ja tekivät peruspesut ja pesivät ikkunat sisältä. Ihanaa!!

pepe*
Meillä kävi aiemmin kerran viikossa siivooja, joka imuroi, pesi lattiat ja wc:t + kylppärin. Olen tosi tarkka siivoamisen suhteen, joten toimi hyvin kun siivoojalla oli nuo määrätyt tehtävät. Itse siivosin keittiön ja pyyhin pölyt. Sitä ennen kokeiltiin ns. täyssiivousta, eikä koskaan ollut tarpeeksi hyvin siivottu. Tällä hetkellä olen 3pv viikossa töissä ja ehdin hyvin siivota itsekin. Kun jatkan kokopäivtyössä, hankitaan varmasti uusi siivoja.

Meillä käy kerran kahteen viikkoon, lähinnä siksi, että ei ole aikaa puunata jokaista huonetta niin tarkkaan kuin siivooja sen tekee. Toisaalta on myös varaa siihen, ja ainakin mun mielestä sen "ylimääräisen" rahan voisi käyttää turhempaankin kuin palkan maksamiseen ammattilaiselle.

Pääasiassa siivoan/siivotaan itse, mutta joulusiivouksen teetän firmalla. Ja nyt kun tulee ylioppilasjuhlat, tilaan siivoojan. Ja ikkunanpesun tilaan aina pari kertaa vuodessa koska inhoan sitä puuhaa.

"Laila"
-en halua vieraita ihmisiä häärimään kotiini
-olen kotiäiti ja olisi se nyt aika ihme jos ei tällaista 88 neliön kämppää saisi siivottua edes kerran viikossa (mulla menee 1h perussiivoukseen)
-en raaski maksaa, vaikka periaatteessa varaa siivoojaan olisikin

"jeps"
Onko ihanaa kun on rikas mies?
Naisetko ei voi tienata sen vertaa, että olisi varaa siivoojaan? :D

Meillä kävi kun oltiin molemmat töissä, kävi vielä silloinkin kun olin äippälomalla. Nyt kun olen kh-tuella, niin pidetään siivoojasta taukoa ja kunhan palaan työelämään niin palkataan taas. Kerran kuukaudessa käy ja imurointi, pölyt, lattioiden luutuus kuuluu vakiosiivoukseen. Joskus otetaan lisäksi jääkaapin/roskakaapin siivous, uunin putsaus, saunan kuuraus jne, että tulee nekin hoidettua edes joskus. Kumpikaan meistä ei tykkää siivouksesta, sen takia koemme parhaaksi maksaa ulkopuoliselle. Säästyy monilta riidoilta ;)

Vierasmiess
Vähän samasta syystä kuin, että miksei meillä käy ulkopuolista panemassa muijaa. se on meidän oma homma ja jos ei kivaa, niin kuuluu elämään.

Lisäksi siivoaminen on niin hetken hyöty, että 2-3 h kotisiivous on yhtä tyhjän kanssa.

Koska keksin hyvin parempiakin rahankäyttökohteita enkä tykkäisi että meillä olisi joku vieras siivoamassa. Lisäksi puunaisin kuitenkin itse paikkoja hulluna ennen kuin kehtaisin päästää siivoojan tänne :D Menisi ihan hukkaan.

"juuei"
Hirveän kiusallinen ajatus vieraasta ihmisestä hääräämässä täällä. Saisi siivota ennen sen tuloa jo sen verran, meillä on makkarissakin ties mitä kyseenalaista roinaa aina pitkin, että samalla vaivalla jo itse loppuun.

"vieraana"
Koska olen niin pihi ja tarkka että en kelpuuta kenen tahansa tekemää työtä. Meillä kävi muutaman kerran siivooja, en ollut työnjälkeen tyytyväinen ja maksoi kuitenkin aika paljon. Mun tunnin bruttopalkka on paljon vähemmän kuin siivoojan laskuttama, joten tavallaan kannattaa siivota itse jos on aikaa.

Jos saisi erittäin hyvää työnjälkeä niin voisin harkita uudelleen. Esim. ikkunoiden pesu sellainen ettei sitä huvittaisi tehdä itse.

siivooja
Jokunen vuosi sitten ajattelin, että ulkoistan kotini siivouksen ulkopuoliselle. Laskin, että varaa olisi pitää siivoojaa kerran viikossa pari tuntia. Kyselin eri firmoista ja selitin, että haluan siivoojan käyvän kerran viikossa ja hoitavan työn siten, ettei mun tarttis rättiin enää koskea. Tarkoitus oli, että siivooja tekee vaikka joka toinen kerta ns. viikkosiivouksen ja joka toinen kerta jotain sellaista, mitä tehdään harvemmin esim. uuninpesu tms.

No, tuli sitten siivooja ja samantien rupes selostaa, mitkä hommat ei kuulu viikkosiivoukseen. Sanoin, että en tilannut "viikkosiivousta" vaan siivoojan kerran viikossa pitämään kotini siistinä. Siivooja edelleen jankutti mitkä työt ei hänelle kuulu ja että suursiivoukset on erikseen.

Tällä hetkellä siivoan itse.

"vieras."
Rahasta ei ole kiinni mutta ajatus siitä että vieras ihminen huseeraisi asunnossamme on hyvin epämiellyttävä. Ihmiset eivät pääsääntöisesti ole hirveän luotettavia ja en halua huomata että meiltä on kadonnut arvoesineitä tai lastentarvikkeita tms. Joten siivoamme itse ja hoidamme lapsemme itse jos lähipiiri ei ehdi auttamaan.

kyykkyvatkaaja! harmaana
En halua, että ulkopuolinen tulee kotiini, koska meillä ei koskaan ole tyhjää kotia.
En tiedä ketään siivoojaa, joka siivoaisi omien kriiteerieni mukaisesti.
Siivouksesta suurin osa on itseasiassa tavaroiden järjestelyä. Siivooja ei osaa järjestellä.

Yhteistyössä