Miksi teillä ei käy/käy siivooja?

• Viestiketjun aloittaja kertokaahan
  • Ensimmäinen viesti
vieras, minäkin
Olen ollut vuosia kotona ja siivonnut ihan tarpeeksi. Kun lähdin täysillä työelämään, olisin ollut halukas ostamaan siivouspalvelut ja ollut valmis maksamaan niistä. Meillä vaan mies ei halua ulkopuolista siivoojaa. Miehen periaate on, niin kauan kuin hän pystyy, hän siivoaa itse.

nooh
Koska meillä ei tässä elämäntilanteessa ole siihen varaa. Lapsuudenkodissani kävi aina siivooja ja olihan se ihana tulla perjantaina siivottuun kotiin. Jospa siihen olis itselläkin joku päivä rahaa.

vieras*
En raaski laittaa sellaiseen rahaa, asunto on pieni ja siivoukseen ei mene kamalasti aikaa. Ja eniten tarvetta on yleensä ihan sellaiselle järjestelylle, imurointi ja lattian pesu on ihan kivaakin mutta inhoan järjestelemistä. Enkä jaksaisi kuunnella naapurissa asuvan anopin vittuilua jos se huomaisi, että meillä käy siivooja :D :D

hopps
[QUOTE="heippa";29763509]Mitä siivooja sitten maksaa? Jos kävisi kerran viikossa tekemässä perussiivouksen?[/QUOTE]

Kun tilasin anopille vuosi sitten, niin 28 euroa tunti, tuovat omat välineet. Siivosi isoa taloa 4 tuntia. Eli satasen verran ja tuosta saa vielä kotitalousvähennystä. Viikkosiivoukseen ei toki mene 4 tuntia. Tuo oli sellainen isompi siivous.

---*
Raha on suurin este. Myös se, että kuka sitten täällä kävisi ja kuinka luotettava olisi. Ja se, että mulla kun on tuhat lippulappusta pöydällä niin pitäs siivoojan olla sellainen järjestelijä ennemminkin.

Siivooja myöskin
Koska olen alan ammattilainen. Eikä olisi varaa palkata. Mulla on ammattisiivouksen välineet ja puhdistusaineet. En ole koskaan käyttänyt ruokakaupan aineita.
En ymmärrä miten alan ammattilaisuus aiheuttaa halun siivota itse kotonakin. Minulla se päinvastoin vie pois kaiken halun siivota kotona, en enää jaksaisi samaa kuin koko pitkän päivän töissä. Raha on ongelma minullekin, jos sitä olisi enemmän, en edes harkitsisi itse siivoamista. Nytkin vastenmielisimmät hommat kuten ikkunanpesun teetän muilla, arkisiivouksen teen itse kevyenä versiona. Ei ikinä mattoja ulos tms turhaa, pölynpyyhintä vain ja imurointi ja kosteapyyhintä.

"Kemeli"
Meillä käy kerran kuussa siivooja. Syy(t): Mies on yrittäjä ja todella paljon pois kotoa. En vaan yksinkertaisesti jaksa siivota yksin joka viikko töiden jälkeen (160 neliöinen talo). Tällä hetkellä taloudellinen tilanne on se, että voidaan 100e käyttää kuussa siivoukseen. Meidän siivojaa siivoa tosi hyvin ja kihnuttaa paljon sellaistakin, mitä itse en jaksa viikkosiivouksessa niin tarkasti ottaa.

Yhteistyössä