Ketkä uskoo HG:n olevan aito henkilö?

• Viestiketjun aloittaja "CIA"
  • Ensimmäinen viesti
"mies1"
Ihan oikeasti, älä sinä luule sen enempää tuntevasi Happygirl-91:stä kuin meitä muitakaan palstalla kirjoittavia, sovitaanko niin? Hän on jo pyytänyt, ettet kirjoittele siihen sävyyn, kuin tuntisit hänet, anna hänen olla rauhassa.
Mutta onhan tuo kommunikatiivinen ero niin selkeä ja kyllä sillä saa spekuloida kuka tahansa. Se on todella kiinnostava kysymys minulle. Sosialistinen "justiinamaisuus" naiseuden toimintamallina - johon kuuluu esimerkiksi voimakas tahto, suorasukaisuus ja vähäinen itseen satsaus esteettisesti - tuntuu olevan pikku hiljaa häviämässä, katoamassa. Tilalle on tulossa porvarillisempi ja elegantimpi, hienostuneempi ja kaikkiaan länsimaalaisempi suomalainen nainen. Tästä muutoksesta olen innoissani ja kenties se näkyy täälläkin.

iu
[QUOTE="mies1";29751996]Kenties nämä perheenäidit ovat hylänneet lämmön, empatian ja kepeyden, feminismin jälkimainingeissa. Se + Halonen oli iso juttu 60-70- ja 80-luvun alussa syntyneille naisille. Tai ainakin he arvostavat enemmän järkeä ja samuutta miehen kanssa toiminnassa päätellen yleensä palstan teksteistä ja näkemyksistä, jotka usein ovat aika kyynisiä ja tylyjä, kuin eri maailmaa Happygirlin kanssa juuri tässä synkeämmässä, taistelevammassa, tasapäisemmässä asennoitumisessa ja viestinnässä.

Uusi, nuorempi naissukupolvi sen sijaan ei tunnu tuntevan juuri ollenkaan tarvetta äijäilyyn tai oman kovuuden tehostukseen, ainakaan täällä isommilla paikkakunnilla. Se on minulle henkilökohtaisesti todella hienoa. :)[/QUOTE]
Eikö sulla tosiaankaan ole koskaan mitään uutta sanottavaa? Voisit edes vaihdella käyttämiäisi ilmaisuja (kaunis kielemme on täynnä synonyymeja), jottei olis niin puuduttavaa. Kaikki tuo ylläolevakin on luettu jo satoja kertoja (tosin lempiadjektiivisi "karkea" tuolta nyt taisi puuttua).

Mä jotenkin uskon aina ihmisen rehellisyyteen. Oma mutu on että HG on 80%:sesti aito. Ja vaikkei olisi aito niin huijatkoon sit, ei se mun häpeä ole.

HG:ssa ei ole oikeastaan hirveästi mitään "vikaa", muuta kuin elämänkokemuksen puute. Mulla oli nuorena aika lailla samanlaista idealistisuutta, mutta se on karissut paljon perheen myötä. HG kun on ensiksi semmoiset 5 vuotta tenavalauman keskellä niin kyllä se siitä. :)

sattuu vatsaan
[QUOTE="mies1";29752030]Mutta onhan tuo kommunikatiivinen ero niin selkeä ja kyllä sillä saa spekuloida kuka tahansa. Se on todella kiinnostava kysymys minulle. Sosialistinen "justiinamaisuus" naiseuden toimintamallina - johon kuuluu esimerkiksi voimakas tahto, suorasukaisuus ja vähäinen itseen satsaus esteettisesti - tuntuu olevan pikku hiljaa häviämässä, katoamassa. Tilalle on tulossa porvarillisempi ja elegantimpi, hienostuneempi ja kaikkiaan länsimaalaisempi suomalainen nainen. Tästä muutoksesta olen innoissani ja kenties se näkyy täälläkin.[/QUOTE]

Justiinamaisuus, hyvä sana. Et ehkä hahmota sitä, miten tungettelevasti kirjoitat. Etkö voisi uskoa sitä, kun se sinulle kerrotaan?

"mies1"
Eikö sulla tosiaankaan ole koskaan mitään uutta sanottavaa? Voisit edes vaihdella käyttämiäisi ilmaisuja (kaunis kielemme on täynnä synonyymeja), jottei olis niin puuduttavaa. Kaikki tuo ylläolevakin on luettu jo satoja kertoja (tosin lempiadjektiivisi "karkea" tuolta nyt taisi puuttua).
Niin niin, mutta minulle tämä muutos on yhtä aikaa kiintoisa ja tervetullut yleisellä tasolla :) Vanha kaarti on tietenkin vastaan kuten rock-musiikinkin kanssa oli. On hienoa, että suomalaisnaiset ovat löytämässä uudelleen feminiiniyden selkeästi sosialistisemman vaiheen jälkeen, jonka katsoisin laajemmin alkaneen 1990-luvun lamasta ja jonka päättyminen alkoi kun Halosen kakkoskausi loppui.

Miksi oi miksi te puhutte mies1:lle, ei siitä pääse ikinä eroon. Mä en kestä tota rikkinäistä levyä enää yhtään, niin monta ketjua menny pilalle sen takia, eli ettekö voisi lopettaa hänen juttujen kommentoimisen? Samaa paskaa päivästä toiseen.

"xxx"
[QUOTE="mies1";29751955]Kyllä. Voin vain ihmetellä, miten NAISET voivat hylkiä näitä piirteitä! Kun eihän tuon feminiinimpiä ominaisuuksia juuri ole.

Vähän sama olisi, jos miehet dissaisivat metsästävää, keskioluesta pitävää betoniraudoittaja-motoristia. Ovatko tietynikäiset suomalaisnaiset jotenkin hukanneet vastaavan tavan olla nainen, vai onkohan kyseessä vain tämän palstan ongelma?

Moni palstalainen voi olla liian vanha nähdäkseen ristiriidan HGn ja itsensä välillä, hieman kuten rokin tullessa moni suomalainen oli liian vanha ymmärtämään sitä. Ainakin monet eteläsuomalaiset nuoret naiset ovat ihmeen naisellisia, pehmeitä ja empaattisia, hänen tyylisiään. Feminismi ja kova, miesmäinen käytös ja olemus on ainakin nuorilla naisilla isossa laskussa ja se on tosi hienoa.[/QUOTE]

Minusta on kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin olla HG:n kaltainen ja sitten toisaalta miesmäinen nainen. HG:ssä on se, että hän sanoo yhtä ja käyttäytyy taas toisella tavoin. Nainen voi olla nainen ja samalla antaa itsestään fiksun ja jotenkin eheän kuvan. (Eikä mielipiteeni ole sitten iästä riippuvainen, olen 27-vuotias.)

No voi hyvää päivää D: Niin kun olen sanonut, voin mielihyvin lisätä facekamuiksi muutaman rekkautuneen ja sillä selviää kaikille et mä olen aivan tavan pulliainen, ainoa ero ehkä että kysyn täältä monia asioita joita monet kysyisi kavereiltaan. Mä vaan tykkään täältä kysyä kun monet vastailee fiksusti ja avarakatseisesti :) Se taksi juttu kieltämättä on vähän nolo mutta on ollut niin rankkaa etten jaksa välittää, ja tämä taksimies muuten laittoi viestin että kiitos suorituksesta ja hyvää kevättä :)

• Tykkää
Reactions: mies1
sattuu vatsaan
[QUOTE="mies1";29752115]Et taida tuntea sosiologiaa? :) Se kannattaisi. Olen tapaillut naisia, jotka tuntevat alaa.[/QUOTE]

No en taida tuntea. Muttet sinäkään tunne minua, etkä HG:tä, joka on pyytänyt, ettet kirjoittelisi niin kuin tuntisit hänet. Sellainen on tungettelevaa. Vai antaako sosiologian tuntemus luvan olla tungetteleva?

[QUOTE="mies1";29752115]Et taida tuntea sosiologiaa? :) Se kannattaisi. Olen tapaillut naisia, jotka tuntevat alaa.[/QUOTE]

sun kokemukset on tainnu jäädäkkin tapaamisiin.
jaa mutta sä olet kyllä nainen itekkin. :rolleyes:

"mies1"
[QUOTE="xxx";29752085]Minusta on kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin olla HG:n kaltainen ja sitten toisaalta miesmäinen nainen. HG:ssä on se, että hän sanoo yhtä ja käyttäytyy taas toisella tavoin. Nainen voi olla nainen ja samalla antaa itsestään fiksun ja jotenkin eheän kuvan. (Eikä mielipiteeni ole sitten iästä riippuvainen, olen 27-vuotias.)[/QUOTE]

On toki, mutta liike on kohti HG:ta, se on pointtini.

Uskon itse monen miehen olevan hyvillään siitä, että Justiinan ja Halosen tyyliset vahvat mallit ovat heikkenemässä ja (porvarillinen) naisen esteettisyys vastaavasti nousussa teemana naisilla. Tämä liittyy siihen, että naisen on kenties tulevaisuudessa jälleen sallitumpaa olla lämmin, empaattinen, spontaani, ym. Miehillähän vastaava perinteisyys ei koskaan ole edes kriisissä ollut.

....
[QUOTE="mies1";29752147]lämmin, empaattinen, spontaani, ym.[/QUOTE]

En ole kyllä missään vaiheessa saanut sitä kuvaa että HG olisi kovinkaan lämmin tai empaattinen. Kovin itsekkään ja lapsellisen oloinen noiden kirjoitustensa perusteella.

En ole kyllä missään vaiheessa saanut sitä kuvaa että HG olisi kovinkaan lämmin tai empaattinen. Kovin itsekkään ja lapsellisen oloinen noiden kirjoitustensa perusteella.
Sen myönnän, että olen aika tuuliviirimäisen kuvan antanut joidnkin aloitusten perusteella mutta oikeasti olen todella empaattinen ja kiltti, mutta kaikki kivat rekkautuneet on tervetulleita mun facebookiin! Koska täällä viettelee aikaa niin kiva ois saada kasvotkin ihmisille :) Menen nyt, moikka.

"mies1"
Musta teksteissään hän osaa antaa arvonsa itselleen, mutta on myös naiivi. Psykologisesti kysyy, mun mielestä, vahvuutta olla noin avoin ja iloinen tällaisessa kulttuurissa. Hän tosi harvoin hyökkää kenenkään kimppuun tai puhuu rumasti ilman hyvää syytä. Hän on ehkä vähän "hupsu", mutta musta on hienoa, että nainen on vähän tätä. En kestäisi liiaksi tasaista tai vakavaa naista, ihailen naisessa liikettä ja vilkkautta paljon enemmän, tiettyä itsen ulospäinsuuntautuneisuutta. Siis ääripäistä.

Musta aikuisuus ei ole mikään itseisarvo. On tosi surullista, jos ihminen hylkää lapsellisuuden täysin jossain vaiheessa elämää.

iu
[QUOTE="mies1";29752191]En kestäisi liiaksi tasaista tai vakavaa naista, ihailen naisessa liikettä ja vilkkautta paljon enemmän, tiettyä itsen ulospäinsuuntautuneisuutta. [/QUOTE]
Mutta kun naiset nyt eivät pääsääntöisesti ole täällä sinua varten. Ihan sama mitä sä et kestä tai mitä ihailet, ketään ei kiinnosta. :)

"mies1"
Mutta kun naiset nyt eivät pääsääntöisesti ole täällä sinua varten. Ihan sama mitä sä et kestä tai mitä ihailet, ketään ei kiinnosta. :)
Ei niin, yritän vain perustella miksi tsemppailen HG:tä. :) Ja tietenkin kaikki perustuu teksteihin, joita olen häneltä lukenut. Mulle tulee hänestä myös hieman mieleen suomenruotsalaisten tapa viestiä, se on kokemukseni mukaan usein iloisen hyväntuulinen ja välitön.

Ideologisesti taustalla on oikeistolaisemmat arvot. Olen itsekin maltillinen libertaari. Inhoan niin fasismia kuin kommunismia.

Yhteistyössä