"Jenis"
No amen. Mulla on ollut oma tili jostain 4kk:n ikäisestä, eli en nyt siitä ala kyllä luopua vain siksi että olen sattunut menemään naimisiin. Meillä on toki myös yhteinen perhetili josta maksetaan kaikki yhteiset menot, ja lapsilla on omat tilit, ja mulla on myös oma säästötili, enkä edes tiedä montako tiliä miehellä on.Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29745985:Miksi sitten ei voi olla omat rahat? Eihän se sitä tarkoita, että ihmiset laskisivat tarkkaan, kuka on ostanut mitäkin, kuten joskus ihmiset näyttävät kuvittelevan.
Kyllä meillä on omat rahat - ja todellakin omat tilit, minä taas en ymmärrä yhden tilin systeemiä - mutta eipä se tässä arjessa yhtään erilaiselta näytä kuin jos olisi yhteinen tili. Ja vaikka meillä on omat rahat, niin aikalailla sekaisin ne rahat silti ovat ja yhdessä niitä käytetään. (Samoin kuin meillä on vaikka omia kirjoja tai omia levyjä, mutta kumpikin voi niitä kuunnella ja lukea.)
Mä haluan säästää omat rahani omiin menoihini ilman että tarvii miettiä paljonko siellä tilillä on - perheeltä se ei ole mitenkään pois, tilisiirto perhetilille menee kyllä automaattisesti joka kuukausi silti.