O
oij
Vieras
Mäkin ehdottaisin että yksi tai kaksi pelipäivää viikossa ja silloin saisi pelata vähän pidemmän aikaa. Ja entäs jos hyvällä käytökselä ansaitsisi peliaikaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mäkin ehdottaisin että yksi tai kaksi pelipäivää viikossa ja silloin saisi pelata vähän pidemmän aikaa. Ja entäs jos hyvällä käytökselä ansaitsisi peliaikaa?
Jotenkin stressaava olo tuosta aloituksesta tuli. Niinkuin koko ajan kellotettaisiin ihan arkipäiväisiä asioita. En minä itsekään jaksaisi sellaista työpäivän päätteeksi, kyllä minusta vapaa-aikana pitää saada ottaa rennommin.
Ja lapselle voi alkaa antaa itselleen vastuuta niistä asioista, joissa aikataulun noudattaminen on tärkeää. Ei vanhempi voi loputtomiin valvoa kello kourassa uhkaillen kuitenkaan lapsen harrastusmenoja tai kouluun lähtöjä. Kyllä minusta 9-vuotias ainakin jo saisi itse huolehtia että ehtii ajoissa. Jos kyse on siitä, ettei tykkää harrastuksestaan ja siksi aina vitkuttelee, niin saisi kyllä harrastuksen lopettaa, keksittäisiin joku mieluisampi tilalle.
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä seuraava;29743712:Tästäkin ketjusta huomaa, että monien poikien perheiden elämä keskittyy ainoastaan pelaamiseen. Surullista. Miksei niille poikalapsille voisi kehittää hyviä harrastuksia, niin ettei koko elämä pyöri pelaamisen ympärillä?
Alkuperäinen kirjoittaja elämme nykyaikaa;29743857:Ja jatkan vielä, että ei pelaamisen tarvitse olla välttämättä pelkkää räiskintää, nykysin on hirveästi kaikkia erilaisia taktiikka- ja strategiapelejä, joka kehittävät ajattelua, sitten kaikenlaisia yhteisöpelejä, missä kehitetään omaa pelaajaa ja hänen ympäristöään erilaisilla asioilla ja taidoilla, jotka taas kehittävät pitkäjännitteisyyttä. Puhumattakaan liikunnallisista ja musiikillisista peleistä.
Eikö nykyaikana lapset voi enää harrastaa? Vaan nyhjätään kotona ja tuijotetaan ruutua...
Jokainen voi kasvattaa lapsensa juuri niin kuin itse haluavat.
Pelaaminen voi olla addiktio, eikä se tosiaan kehitä sosiaalisia taitoja. Varsinkaan kun joissain perheissä se pelaaminen aloitetaan 3-6 vuotiaina.
Eikö nykyaikana lapset voi enää harrastaa? Vaan nyhjätään kotona ja tuijotetaan ruutua...
Pelaaminen voi olla addiktio, eikä se tosiaan kehitä sosiaalisia taitoja. Varsinkaan kun joissain perheissä se pelaaminen aloitetaan 3-6 vuotiaina.
Alkuperäinen kirjoittaja elämme nykyaikaa;29743857:Ja jatkan vielä, että ei pelaamisen tarvitse olla välttämättä pelkkää räiskintää, nykysin on hirveästi kaikkia erilaisia taktiikka- ja strategiapelejä, joka kehittävät ajattelua, sitten kaikenlaisia yhteisöpelejä, missä kehitetään omaa pelaajaa ja hänen ympäristöään erilaisilla asioilla ja taidoilla, jotka taas kehittävät pitkäjännitteisyyttä. Puhumattakaan liikunnallisista ja musiikillisista peleistä.
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29743917:"Nykyajan nuoret ne vain vetelehtivät ja kuuntelevat sitä rokkia"...
Alkuperäinen kirjoittaja Sekä että;29744061:Meillä ekaluokkalainen tyttö saa pelata melkein niin paljon kuin haluaa. Ihan sen takia et läksyt tehää käskemättä, ulkoilee päivittäin käskemättä, koulu sujuu tosi hyvin, syö terveellisesti ja muutenkin koko paketti kunnossa niin en ala rajoittamaan koska kaikki vaan menee itsestään hienosti meillä. On päiviä jolloin pelaa enemmän konsolilla tai tietsikalla mut sit voi mennä viikko tai toistakin ettei edes vilkaise niihin![]()
Ja entäs jos hyvällä käytökselä ansaitsisi peliaikaa?