Täydellinen nainen

• Viestiketjun aloittaja Koff
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Isät kertovat tyttärilleen että leikatut ja käsitellyt naiset ovat ok (ja niitä arvostelevat vain kateellisia) ja lihavia saa haukkua (siis vaan ihan sen takia kun se on epäterveellistä).

:LOL: kauhee tarve mammoilla yrittää tietää.

Onhan se ihan kiva ettette usko omiin tyttäriinne saatika toisien. Kannattanee keskittyä siihen kasvattamiseen enemmän ja vähemmän siihen kansikuvatyttöjen irrationaalisiin kuviin.

Åhhåh, mitäs täältä löyty.:O

Nams.:p
Ei kait se oo niin justiinsa mihin se nänni kattelee.:D Hyvännäkönen bööna!

toinen puoli
Meidän tyttö tulee kyllä kuulemaan ja näkemään sen ihan omilla silmillään miten muokataan kuvia lehtiin.
Tästä ei valitettavasti ole hyötyä. Ongelma on laaja ja koskee myös fiksuja ja hyvällä itsetunnolla varustettuja tyttöjä. He ovat kasvaneet maailmassa jossa naisen ulkonäköön on luotu tiukka raami ja maailmassa, jossa nainen myös määritellään ulkonäön kautta. Vanhemmilta on opittu myös tyytymättömyyttä omaan ulkonäköön ja esim. jatkuvan tarpeen olla laihempi. Tätähän on tutkittukin, lapsi imee eritysesti äidistään mallia siihen, miten suhtautuu ulkonäköönsä.

Komppaan aiempaa, ennen ihanteet olivat oikeita ja olemassa. Sellaisia kuvia katselee mielellään itsekin.

Kun olin teini-ikäinen, tytöt olivat paljon tyytyväisempiä itseensä kuin nykyään ja varsinaisista ulkonäköpaineista ei voinut edes puhua. Menneellä viikolla kuuntelin kahvilan jonossa miten noin 9v. tyttö kysyi kaveriltaan: Onkohan tässä paljon kaloreita? :(

Nyt kasvaa uusia sukupolvia naisia jotka eivät koskaan tule olemaan tyytyväisiä itseensä. Se on tosi, tosi surullista!

Blue
Mistä sinä oikein keksit näitä juttuja? Ei kannata sekoittaa palstamammojen juttuja todellisuuden kanssa.
Kaikki eivät välttämättä ole eri ihmisiä palstalla ja ulkopuolella.

Ja vaikka yrittäisi sitä selittää niin se tytär ei välttämättä sitä (että keskustelupalstojen mielipiteet eivät välttämättä ole totuus) kymmenen vuoden päästä tajua kun Demille tms. eksyy ja tämän tyyppisen ketjun siellä lukee. Eikä hän välttämättä tule edes sanomaan että "selitä isi mitä tämä tarkoittaa" vaan tekee omat johtopäätöksensä siitä mitä pojat ovat siinä sanoneet.

SIKSI kannattaa miettiä sitä että kannattaako lihavia haukkua tai että kannattaako sanoa leikattuja naisia arvostelevia naisia naureskellen kateellisiksi.

Peyote
Se mediakasvatus täytyy aloittaa jo aikasin. Myynti ei lakkaa koskaan, ja näin ollen ei seksikkäät kuvatkaan.

Kyllä tänne maailmaan erilaisuutta mahtuu. Lapselle voi opettaa mikä on totta ja mikä ei.
korjaan sen verran, että lapselle voi yrittää opettaa mikä on totta ja mikä ei. Myös itse voi yrittää olla välittämättä kuvista ja mainonnasta ja voi yrittää, etteivät ne vaikuta.

Nuorilla miehillähän tämä jo hyvin näkyy, ei edes tiedetä miltä normaali nainen näyttää kun mallit ja opit on etsitty netistä.

Jos miehiä kohtaan olisi puoliksikaan niin kovia ulkonäkö-odotuksia ja raamituksia niin johan alkaisi marina. Iltapäivälehtien 5 luetuinta juttua koskisikin kuumia miehiä rannalla ja kenellä isoin etumus-mieskisoja.
Edelleen, se on ikävää ettei vanhemmat tunne tarvetta selittää tätä tai ovat itse niin irtautuneita todellisuudesta etteivät ymmärrä tätä ongelmaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Blue
Se mediakasvatus täytyy aloittaa jo aikasin. Myynti ei lakkaa koskaan, ja näin ollen ei seksikkäät kuvatkaan.

Kyllä tänne maailmaan erilaisuutta mahtuu. Lapselle voi opettaa mikä on totta ja mikä ei.
Aidoissa, tai edes aidosti korjatuissa ihmisissä ei ole mitään vikaa. Ei silloinkaan kun ne ovat seksikkäitä tms. He ovat kuitenkin aitoja ihmisiä.

Tietokoneen ruudulla suunnitellut eivät sitä ole ja kyllä minusta niitä saa arvostella (varsinkin silloin kun ne ovat noinkin tökeriä kuin tuo) ilman että tulee leimatuksi kateelliseksi. Se on minusta sitä tärkeää mediakasvatusta mitä lapsille pitää antaa.

Owl
[QUOTE="Hehh";29737302]Se vaan on niin, että on tietyt faktat jotka koskevat miesten ja toiset jotka koskevat naisten ajattelua. Pitkissä onnellisissa suhteissa menestyvät parhaiten ihmiset jotka hyväksyvät tämän erilaisuuden ja toimivat niin että toisella on hyvä olla. Ymmärtää sitä ei voi kuin osittain mut ei tarttekaan. Oli kyse miehestä tai naisesta.

Fiksu mies tajuaa että nainen tarvitsee usein muistutusta siitä että on upea miehen mielestä eikä sillä ole pisaraakaan tekemistä minkään itsetunnon kanssa. Ja se ei suinkaan ole pelkkää kehumista vaan tapaa jolla on läsnä, puhuu, huomioi, koskettaa ja huomaa vielä vuosienkin jälkeen. Näkee naisen vielä naisena! Jos ei tätä ole sisäistänyt, ei ymmärä naisista vielä mitään.[/QUOTE]

Tulipa mieleeni, että minulla oli yksi ex, joka jumaloi sairaaloisesti ja kyllä, silloin minulla oli huono itsetunto ja janosin sitä hinnalla millä hyvänsä.

Nykytilanne on toinen, mies huomioi kaikinpuolin, joskus jopa kehaisee, mutta itsetuntoni on terve enkä koe tarvetta saada kehuja, sillä riittää, että mies haluaa olla kanssani ja huomioi. Ilmeisesti kaiken sen näkee myös silmistä:)

Mieheni arvostaa luonnollista naista ja kerran opettikin minun vääristyneeseen naisen kuvaani muutamat photoshop-opit. En voi nähdä silikoneja mitenkään naisellisena, sillä jotenkin näen ne aina naisesta erillisenä osana. Jotenkin ne eivät kuulu naiseen, vaikka onkin lisätty naiseen.
Olen nähnyt myös luonnossa ja en ymmärrä. En usko, että on moniakaan naisia, joilla on terve itsetunto ja silikonit.
Minä olen ollut tyytyväisin B-kupin rintoihin, sillä silloin mikään ei pompi mukana, vaan liikuntaakin on helpompi harrastaa.
Ja selkäsäryt ovat poissa.

:))
Edelleen, se on ikävää ettei vanhemmat tunne tarvetta selittää tätä tai ovat itse niin irtautuneita todellisuudesta etteivät ymmärrä tätä ongelmaa.
Pienten lasten kanssa kaikki on hyvin yksinkertaista. Lapsen ollessa siellä 9-12v paikkailla, vaikutteita aletaan kiihtyvästi imemään ympäristöstä. Lapset on hyvin tarkkasilmäisiä ja muodostavat maailmankuvan sen pohjalta mitä näkevät. Tän ajan lapsilla ei ole kokemusta maailmasta, jossa ei ole ollut kuvankäsittelyä tai silareita. He elävät aivan eri todellisuudessa kuin vanhempansa.

Aika moni tosi fiksukin vanhempi tuntee jossain vaiheessa voimattomuutta, miksi tuo lapsi ei toimi ja ajattele niin kuin yritin opettaa? Miksi ympäristö ja kaverit vaikuttaa niin paljon? Miksi lapsi ei ole tyytyväinen itseensä vaikka hyvää itsetuntoa on tuettu kaikin tavoin?

Täytyy rehellisesti myöntää että on helpotus kun ei tarvitse kasvattaa tyttölasta, se on meinaan nykyään tosi vaikeaa! jos nyt on ennenkään helppoa ollut :D

Ei siinä mennyt monta päivää kun meidän puissakiipeilevä "poikatyttö" ystävystyi uuden koulukaverin kanssa ja yhtä äkkiä tyttö kyseli, että pömpöttääkö hänen mahansa liikaa

Owl
[QUOTE="Nixu";29738172]Miksi ihmeessä miehen on jatkuvasti palvottava, passattava, huomioitava ja hyyssättävä naista, jotta hän on hyvä miehenä. Naisen ei tarvitse panostaa parisuhteeseen edes murto-osaa siitä, mitä mieheltä vaaditaan. Mikäli mies ei näin tee, ruoditaan sitä tällä mammapalstalla ja taivastellaan kuinka itsekkäitä paskoja miehet ovat.[/QUOTE]

Ei noin. Ei liikaa. Ei jumalointia.
Riittää, kun huomioi arjessa, avaa oven, kantaa kassit...ei olisi pakko, olen ehdottanut itse kantavani, mutta mieheni haluaa voimakkaampana osapuolena ottaa ohjat.
Se, että hän pitää naisena, ei pelkästään seksiobjektina-kyllä, noihin tuollaisiin miehiin olen törmännyt aivan liian usein, jotka pitävät naista tavarana.

Tulipa mieleeni, että minulla oli yksi ex, joka jumaloi sairaaloisesti ja kyllä, silloin minulla oli huono itsetunto ja janosin sitä hinnalla millä hyvänsä.

Nykytilanne on toinen, mies huomioi kaikinpuolin, joskus jopa kehaisee, mutta itsetuntoni on terve enkä koe tarvetta saada kehuja, sillä riittää, että mies haluaa olla kanssani ja huomioi. Ilmeisesti kaiken sen näkee myös silmistä:)

Mieheni arvostaa luonnollista naista ja kerran opettikin minun vääristyneeseen naisen kuvaani muutamat photoshop-opit. En voi nähdä silikoneja mitenkään naisellisena, sillä jotenkin näen ne aina naisesta erillisenä osana. Jotenkin ne eivät kuulu naiseen, vaikka onkin lisätty naiseen.
Olen nähnyt myös luonnossa ja en ymmärrä. En usko, että on moniakaan naisia, joilla on terve itsetunto ja silikonit.
Minä olen ollut tyytyväisin B-kupin rintoihin, sillä silloin mikään ei pompi mukana, vaan liikuntaakin on helpompi harrastaa.
Ja selkäsäryt ovat poissa.
Se on hienoa että olet hyväksynyt itsesi.

Vielä kun osaisit hyväksyä muut ulkonäöllisesti. Oli ylimääräisiä "osia" tai ei.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29739282:
Ei siinä mennyt monta päivää kun meidän puissakiipeilevä "poikatyttö" ystävystyi uuden koulukaverin kanssa ja yhtä äkkiä tyttö kyseli, että pömpöttääkö hänen mahansa liikaa
Kaivoitko paperipussin vai tuliko täysi paniikki.

Pienten lasten kanssa kaikki on hyvin yksinkertaista. Lapsen ollessa siellä 9-12v paikkailla, vaikutteita aletaan kiihtyvästi imemään ympäristöstä. Lapset on hyvin tarkkasilmäisiä ja muodostavat maailmankuvan sen pohjalta mitä näkevät. Tän ajan lapsilla ei ole kokemusta maailmasta, jossa ei ole ollut kuvankäsittelyä tai silareita. He elävät aivan eri todellisuudessa kuin vanhempansa.

Aika moni tosi fiksukin vanhempi tuntee jossain vaiheessa voimattomuutta, miksi tuo lapsi ei toimi ja ajattele niin kuin yritin opettaa? Miksi ympäristö ja kaverit vaikuttaa niin paljon? Miksi lapsi ei ole tyytyväinen itseensä vaikka hyvää itsetuntoa on tuettu kaikin tavoin?

Täytyy rehellisesti myöntää että on helpotus kun ei tarvitse kasvattaa tyttölasta, se on meinaan nykyään tosi vaikeaa! jos nyt on ennenkään helppoa ollut :D
Toisten apinointi ja lapsena oleminen on minusta eri asia kuin se mistä puhuttiin, eli retusoitujen kuvien ottaminen todellisena.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29739282:
Vaikka kaikkensa koittaa niin se ei välttämättä riitä.

Kun jo ihan aikuinenkin, hyvällä itsetunnolla varustettu nainen voi loukkaantua keskustelupalstan jutuista, vaikka kuinka tiedostaisi ettei se koske mitenkään itseä tai että siellä olevat eivät oikeasti edes välttämättä tarkoita sitä. Saati sitten keskeneräinen ihminen.

Joo, ilkeillään täällä puolin ja toisin ja kukaan ei voi heittää ekaa kiveä, mutta ulkonäkö ja sen ruotiminen on yksi niistä asioista johin jokainen lukija voi samaistua (sekä hyviin että huonoihin kommentteihin ja siksi niissä pitäisi olla edes jotenkin diplomaattinen) ja on täysin eri asia kun esim. joku muu mielipide-ero ja siitä johtuva ihan vaikka tappelukin aikuisten kesken.

Haukkumista on aina. Ei se johdu vääristyneistä mainoskuvista.
Meillä 4v tyttö tuli joskus kertomaan että hänellä on kuulema liian iso peppu. No ei ollut kovin vaikea korjata asia kuntoon. Pepusta ei sen kummemmin ole mainostanut. Uskon vahvasti että hän tietää olevansa kaunis juuri sellaisena kuin hän on.

Heti kun vanhin tyttö alkoi kiinnittää huomiota median luomaan naiskauneuteen, me käytiin läpi mitä kaikkea siinä tehdään;valaistus, meikit yms, jotta ihminen saadaan näyttämään tietynlaiselta. Sen klassikoksi muovautuneen photoshop vidion youtubesta katsoivat porukalla samaan syssyyn+muita samantapaisia. Netti on täynnänsä matskua tuon asian saralta! Mielenkiintoisia dokumenttejakin asiasta löytyy.

Mä tiedän että meidän 11 veellä ei ole mitään epäselvyyttä miltä naiset näyttävät oikeasti.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Owl
Se on hienoa että olet hyväksynyt itsesi.

Vielä kun osaisit hyväksyä muut ulkonäöllisesti. Oli ylimääräisiä "osia" tai ei.
Ehkäpä juuri se, että olen oppinut hyväksymään ihmiset normaaleina itsenään, jolloinka usein ovat kauniimpia. Näen kroppaan lisättävät muovit vain surkeana yrityksenä korjata sisäistä minää, jolloinka todellisuudessa tuo lisäys vain vie kauneutta poispäin.

Mielestäni on vain tervettä hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ovat oikeasti. Nähdä se aitous. Jotenkin kaiken jälkeen tuntuu/näyttää vain itsestäänselvältä.

Uskon, että kuvan nainen olisi ollut kauniimpi omana itsenään.

Blue
Ehkäpä juuri se, että olen oppinut hyväksymään ihmiset normaaleina itsenään, jolloinka usein ovat kauniimpia. Näen kroppaan lisättävät muovit vain surkeana yrityksenä korjata sisäistä minää, jolloinka todellisuudessa tuo lisäys vain vie kauneutta poispäin.

Mielestäni on vain tervettä hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ovat oikeasti. Nähdä se aitous. Jotenkin kaiken jälkeen tuntuu/näyttää vain itsestäänselvältä.

Uskon, että kuvan nainen olisi ollut kauniimpi omana itsenään.
Siinä lähdet täysin hakoteille jos lähdet arvelemaan ihmisessä olevan jonkun vialla vain siksi että on korjaillut itseään. Ja nyt siis en puhu tökeröstä photoshopista jonka läpi tuo kuvan nainen on myllytetty.

Yhteistyössä