Pikaista apua KIITOS!

Nii, olisit saanut mutsiltasi fyrkkaa lainaan siksi ajaksi kunnes saat tilin, mutta mieluummin pummit taksilta kyydin ja maksat sille sit kun jaksat?
Et nyt taida oikeasti edes tajuta miten typerän kuvan itestäsi annat tämän aloituksen myötä?
Olen se minäkin sinun ikäisesi ollut ja tehnyt tyhmyyksiä ja dokannu rahani, mutta silti olen AINA pitänyt huolen siitä, että mulla on vuokra, sähkö ja puhelin maksettuina sekä dösäkortti ladattuna. Jonka jälkeen olen sitten voinut huoletta pistää rahat palamaan. Mutta ehkä mä sitten olenkin nipo?

En väitä, että olisin itse sinun iässäsi ollut täydellinen. Kun enpä ole sitä vieläkään, mutta jotain vastuuntuntoa sinullakin pitäisi olla jo! Et voi todellakaan käyttäytyä noin kuin käyttäydyt. Tai noh, ehkä voitkin.. ihan sama se kyllä mulle on.
Mun äiti pitää älyttömänä sitä että keskityn töiden tekoon sen sijaan että opiskelisin täyspäiväisesti. En jaksanut eilen ottaa vastaan sitä saarnaa joten mielummin "pummin" tuntemattomalta ;) Sitähän se taksipalvelujen käyttäminen tosiaan on.
Niin meistä jokainen työssään kohtaa erilaisia ihmisiä eikä aina toimi kuin oppikirjasta, koska lopputulos voi olla parempi toisin. Mutta sitähän ei monet ahdasmieliset, itsekkäät nipottajat ymmärrä. =) Katotaan kymmenen vuoden päästä kumpi on rahoissaan enemmän haha.
 
äitisi sijainen
Mun äiti pitää älyttömänä sitä että keskityn töiden tekoon sen sijaan että opiskelisin täyspäiväisesti. En jaksanut eilen ottaa vastaan sitä saarnaa joten mielummin "pummin" tuntemattomalta ;) Sitähän se taksipalvelujen käyttäminen tosiaan on.
Niin meistä jokainen työssään kohtaa erilaisia ihmisiä eikä aina toimi kuin oppikirjasta, koska lopputulos voi olla parempi toisin. Mutta sitähän ei monet ahdasmieliset, itsekkäät nipottajat ymmärrä. =) Katotaan kymmenen vuoden päästä kumpi on rahoissaan enemmän haha.
Melkein taas puhuit järkeä ja sitten taas viimeisessä lauseessa mitätöit kaiken. Huokaus.
 
Mun äiti pitää älyttömänä sitä että keskityn töiden tekoon sen sijaan että opiskelisin täyspäiväisesti. En jaksanut eilen ottaa vastaan sitä saarnaa joten mielummin "pummin" tuntemattomalta ;) Sitähän se taksipalvelujen käyttäminen tosiaan on.
Niin meistä jokainen työssään kohtaa erilaisia ihmisiä eikä aina toimi kuin oppikirjasta, koska lopputulos voi olla parempi toisin. Mutta sitähän ei monet ahdasmieliset, itsekkäät nipottajat ymmärrä. =) Katotaan kymmenen vuoden päästä kumpi on rahoissaan enemmän haha.
Siis mitä helvettiä???
Vai, että pitäis alkaa ottaa sun kans skabaa siitä, et kumpi on enemmän rahoissaan 10 vuoden kuluttua?! :D
Voi jeesus sun kanssas!!

Josko nyt vaan kuule tosiaan keskittyisit ensin opiskelemaan kunnolla. Jonka jälkeen sulla on ees pienet mahikset pärjää tässä maailmassa, muutoin voi tulla kovana kolauksena sullekin maailman raadollisuus kun 10-20 vuoden päästä ei taksit enää kuskailekaa sua ilmasiks ja muutenkin joudut ottamaan vastuuta elämästäs eri tavalla.

Toisaalta, ymmärrän myös mutsias. Ymmärrän jopa paremmin kuin hyvin.
 
Mihinkään muuhun tässä käsiteltyyn yhtään kantaa ottamatta: Ei 22-vuotiaan kai nyt ihan niin hirveän aikuinen tarvitse vielä olla. Ehtiihän sitä olla aikuinen aika hemmetin kauan, jos ikää riittää. (Mä olin kamalan lapsellinen vielä paljon vanhempanakin, eikä hävetä tai kaduta yhtään. On tässä saanut tästä aikuisuudestakin jo nauttia ihan riittämiin.)
Niinpä. Ei lapsellisuus ole jotain, josta äkkiä hankkiutua eroon. Ihmiset, vapautukaa hieman, hengitätte helpommin. Relataan :)
 
Siis mitä helvettiä???
Vai, että pitäis alkaa ottaa sun kans skabaa siitä, et kumpi on enemmän rahoissaan 10 vuoden kuluttua?! :D
Voi jeesus sun kanssas!!

Josko nyt vaan kuule tosiaan keskittyisit ensin opiskelemaan kunnolla. Jonka jälkeen sulla on ees pienet mahikset pärjää tässä maailmassa, muutoin voi tulla kovana kolauksena sullekin maailman raadollisuus kun 10-20 vuoden päästä ei taksit enää kuskailekaa sua ilmasiks ja muutenkin joudut ottamaan vastuuta elämästäs eri tavalla.

Toisaalta, ymmärrän myös mutsias. Ymmärrän jopa paremmin kuin hyvin.
Jos vittuilet mulle siitä että olen pa ja joudun lainaamaan rahaa, niin katellaan parin vuoden päästä kummalla on tilanne valoisampi ja kummalla siihen nähden ei ;) Ihan totta, en ala kuuntelee tuollaista soopaa kun et tiedä mun työmoraalista pätkääkään.

Nyt kun muistan sen ketjun missä meillä meni ns. sukset ristiin niin ehkäpä meidän on turha keskustella :D Sun mielestä lemmikkieläin on sama asia kun pikkulapsi ja yhteiskunnan pitää heitä niin kohdella. Se oli aika hulvaton ketju.
 
sattuu vatsaan
Niinpä. Ei lapsellisuus ole jotain, josta äkkiä hankkiutua eroon. Ihmiset, vapautukaa hieman, hengitätte helpommin. Relataan :)
Minä hengitän paljon paremmin, kun minulla on tilillä sen verran rahaa (kun en ole niitä baariin syytänyt), ettei tarvi edellisyönä miettiä vielä yhden aikaan, että millä konstilla pääsen töihin. Onhan se tylsää ja aikuista, kenties.
 
  • Tykkää
Reactions: potku ja Freiya
Niinpä. Ei lapsellisuus ole jotain, josta äkkiä hankkiutua eroon. Ihmiset, vapautukaa hieman, hengitätte helpommin. Relataan :)
Kyllä 22v. pitäisi olla jo aikuinen. Tämä on joku nykyajan juttu, että voidaa elää kuin huomista ei olisi. Kasvatuksessa on menty pieleen ja pelottavaa, että tässä on maamme tulevaisuus.
 
vastausta
tähän, Happygirl? Tais osua ja upota:

"Niin. 22-vuotias voi toki usein olla vähän lapsellinen. Eikä se haittaisi ketään sinänsä. Mutta kun on kyse hahmosta, joka näsäviisaana paasaa muille (oikeasti aikuisille) ihmisille kuinka asiat pitäisi tehdä, jeesustelee perään ja kauhistelee. Lisäksi työnkuva on ilmeisesti jonkinlaista lastensuojelua, ja mua vähän karmii, että tää baarissa dokaileva pikkumimmi joka ei nyt hirveen suuripiirteisenä yhtäkkiä välitä yhtään mistään, pitää huolta toisista ihmisista, ja vielä lapsista.

Että sen takia tässä nyt yritetään vähän keskimäärästä enemmän saada sitä tajuamaan, että josko tulevaisuudessa pitäs suutansa enempi kiinni, oppis olemaan ja pitämään huolta eka itestään, ja sitten vasta keskittyis muiden neuvomiseen. Tällä kehitysvauhdilla joskus 10v päästä siis.

Nyt voi sitte rauhassa alotella niitä "Iih uuh dogaamaan jee!" -postejaan, vaikka vois kyllä harkita demi.fi -sivulle siirtymistä."
 
dfg
olen itse vuosimallia -91. ei parikymppisenä tarvitse olla jakkupukuinen virastotäti jonka vuoden kohokohtana on veroilmoitusten täyttö, voi olla se elämää testaileva nuori joka on, mutta ei se uusavuttomuutta, laiskuutta ja yleistä typeryyttä velvoita. samalla tavalla parikymppinen kuin viisikymppinen voi tyhmyyttään sössiä raha-asiansa ja tehdä asioista tahallaan vaikeita. täysin omaa syytä se on silloin kummassakin tapauksessa ja vältettävissä ottamalla se maalaisjärki käteen.
 
Jos vittuilet mulle siitä että olen pa ja joudun lainaamaan rahaa, niin katellaan parin vuoden päästä kummalla on tilanne valoisampi ja kummalla siihen nähden ei ;) Ihan totta, en ala kuuntelee tuollaista soopaa kun et tiedä mun työmoraalista pätkääkään.

Nyt kun muistan sen ketjun missä meillä meni ns. sukset ristiin niin ehkäpä meidän on turha keskustella :D Sun mielestä lemmikkieläin on sama asia kun pikkulapsi ja yhteiskunnan pitää heitä niin kohdella. Se oli aika hulvaton ketju.
Siis alkaako mulle vittuilemaan pentu, jonka pitää pummia taksilta kyytiä kun rahat menny baariin? :D
Mulla ei tommosta ongelmaa ole koskaan ollut, joten hävisit jo tuossa kohtaa.
Toisekseen ihminen jolle vastuun kanto on samaa kuin bissetuopin kanto tiskiltä pöytään läikkymättä kannattaisi vaan olla ihan hipihiljaa asioista silläkin saralla. ;)

Mutta joo, koska nyt kuvittelet olevasi 10 vuoden päästä rikas kuin Johanna Tukiainen ja eläväsi glamour elämää lasten parissa niin eiköhän tämä keskustelu tosiaan ollut sitten tässä. ;)

Muista nyt kuitenkin edelleen ihan sitä omaa käytöstäsi muuttaa, ennenkuin alat muiden käytökseen puuttumaan sen suuremmin.
 
Mihinkään muuhun tässä käsiteltyyn yhtään kantaa ottamatta: Ei 22-vuotiaan kai nyt ihan niin hirveän aikuinen tarvitse vielä olla. Ehtiihän sitä olla aikuinen aika hemmetin kauan, jos ikää riittää. (Mä olin kamalan lapsellinen vielä paljon vanhempanakin, eikä hävetä tai kaduta yhtään. On tässä saanut tästä aikuisuudestakin jo nauttia ihan riittämiin.)

Bingo!

Todellakin ehtii.
Tässä on joku tehnyt kärpäsestä härkäsen!:D

Ja alkaa olla tyyliin törkeimpiä ketjuja mitä olen palstalla lukenut.:O


En se minäkään mikään vastuullinen aikuinen vielä 22-vuotiaana ollut, enkä varmasti ole sitä vieläkään palstan mittapuun mukaan. Vanhempana toki olen vastuullinen aikuinen ja talous kohdillaan, mutta on monia asioita missä olen todella lapsellinen, enkä häpeä sitä ollenkaan, en edes osaisi.

Nyt on vähän ahdasmielistä kommenttia monilta. Olette varmaan unohtaneet mitä on olla 22-vuotias/itse olitte toisenlaisia 22-vuotiaita, "yllätys yllätys"!!!:D
Ja osa provoileekin ihan lämpimikseen.

En ihmettelis yhtään jos HG naureskelis tassuunsa teidän kiihkoilullenne, niin teen minäkin.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Eikös sama ihminen voi olla esim. auttavainen ja empaattinen ilman että on aina niin aikuismainen - joskin se olisi tässä eduksi ollut? Enemmänkin taitaa olla että palstan perheelliset naiset ovat "järkevöityneet" ja ehkä paheksuvat huolettomampaa ja tyttömäisempää asennetta kun se on niin eri.

Minusta molemmissa ajatteluissa on etuja ja haittoja ja koen itse mukavammaksi tuollaisen keveyden. Kun ei HG mun mielestä ole kaikessa silti huoleton vaan kyllä moraaliakin löytyy, ja aika hyväkäytöksinen ja iloinen on usein täällä, tietenkin vastaa kritiikkiin, kuten pitääkin. Harvoin mielestäni alkaa itse haukkua toisia. Sama pätee minuun.

Hieman surullisena pidän, jos ikänumerosta määritellään ihmisen aikuismaisuus.
 
Siis alkaako mulle vittuilemaan pentu, jonka pitää pummia taksilta kyytiä kun rahat menny baariin? :D
Mulla ei tommosta ongelmaa ole koskaan ollut, joten hävisit jo tuossa kohtaa.
Toisekseen ihminen jolle vastuun kanto on samaa kuin bissetuopin kanto tiskiltä pöytään läikkymättä kannattaisi vaan olla ihan hipihiljaa asioista silläkin saralla. ;)

Mutta joo, koska nyt kuvittelet olevasi 10 vuoden päästä rikas kuin Johanna Tukiainen ja eläväsi glamour elämää lasten parissa niin eiköhän tämä keskustelu tosiaan ollut sitten tässä. ;)

Muista nyt kuitenkin edelleen ihan sitä omaa käytöstäsi muuttaa, ennenkuin alat muiden käytökseen puuttumaan sen suuremmin.
Mitä sitten?
Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä. Pitäisikö olla?
 
Tark Kana
Bingo!

Todellakin ehtii.
Tässä on joku tehnyt kärpäsestä härkäsen!:D

Ja alkaa olla tyyliin törkeimpiä ketjuja mitä olen palstalla lukenut.:O


En se minäkään mikään vastuullinen aikuinen vielä 22-vuotiaana ollut, enkä varmasti ole sitä vieläkään palstan mittapuun mukaan. Vanhempana toki olen vastuullinen aikuinen ja talous kohdillaan, mutta on monia asioita missä olen todella lapsellinen, enkä häpeä sitä ollenkaan, en edes osaisi.

Nyt on vähän ahdasmielistä kommenttia monilta. Olette varmaan unohtaneet mitä on olla 22-vuotias/itse olitte toisenlaisia 22-vuotiaita, "yllätys yllätys"!!!:D
Ja osa provoileekin ihan lämpimikseen.

En ihmettelis yhtään jos HG naureskelis tassuunsa teidän kiihkoilullenne, niin teen minäkin.:D
Oot nyt kyllä vähän kaksinaamainen :(
 
tähän, Happygirl? Tais osua ja upota:

"Niin. 22-vuotias voi toki usein olla vähän lapsellinen. Eikä se haittaisi ketään sinänsä. Mutta kun on kyse hahmosta, joka näsäviisaana paasaa muille (oikeasti aikuisille) ihmisille kuinka asiat pitäisi tehdä, jeesustelee perään ja kauhistelee. Lisäksi työnkuva on ilmeisesti jonkinlaista lastensuojelua, ja mua vähän karmii, että tää baarissa dokaileva pikkumimmi joka ei nyt hirveen suuripiirteisenä yhtäkkiä välitä yhtään mistään, pitää huolta toisista ihmisista, ja vielä lapsista.

Että sen takia tässä nyt yritetään vähän keskimäärästä enemmän saada sitä tajuamaan, että josko tulevaisuudessa pitäs suutansa enempi kiinni, oppis olemaan ja pitämään huolta eka itestään, ja sitten vasta keskittyis muiden neuvomiseen. Tällä kehitysvauhdilla joskus 10v päästä siis.

Nyt voi sitte rauhassa alotella niitä "Iih uuh dogaamaan jee!" -postejaan, vaikka vois kyllä harkita demi.fi -sivulle siirtymistä."
Mun mielestä mä autan (tai ainakin se on yritys) monissa ketjuissa kun joku on vaikka itsetuhoinen, masentunut ja tottakai mielelläni kerron lastensuojelullisista asioista jos niistä on apua. Ei minusta tää on pelkkää chattailua vaan myös toisten auttamista, koska moni hakee täältä apua ja neuvoja.

Harmi että sä et voi ymmärtää mun elävän uutta elämänvaihetta jota en oikeastaan kerennyt elämään nuoruudessa. Vakiinnuin ja keskityin tekee kaiken "täydellisesti", mutta nyt saan oikeasti nauttia siitä mistä mun kaverit ovat puhuneet vuosia. Ja jos mä sitä hieman hehkutan niin so what? :)

Ylipäätään työ -ja siviilipersoonan sekoittaminen toisiinsa on todella typerää :D Hyvin epäkypsää alkaa arvostelemaan noin.
 
Ja jos mä sitä hieman hehkutan niin so what? :)
Suomessa ei saa hehkuttaa eikä näyttää asioita ja musta se on tosi typerää. En jaksa siitä välittää, en muistaakseni ole koskaan jaksanut. Mutta tosi monella tuo on.

Ihmisten pitäis uskaltaa elää kuten itse haluavat tällaisissa asioissa, se on antoisaa ja värikästä kun saa tehdä ja olla mitä haluaa ja mistä tykkää. Joka päivä on tavallaan "perusmukava" olla. On yksi asia olla välittämättä toisista ja on toinen asia elää haluamaansa elämää. Nää voi hyvin yhdistää :) Mutta töitä se vaatii myös.
 
tähän, Happygirl? Tais osua ja upota:

"Niin. 22-vuotias voi toki usein olla vähän lapsellinen. Eikä se haittaisi ketään sinänsä. Mutta kun on kyse hahmosta, joka näsäviisaana paasaa muille (oikeasti aikuisille) ihmisille kuinka asiat pitäisi tehdä, jeesustelee perään ja kauhistelee. Lisäksi työnkuva on ilmeisesti jonkinlaista lastensuojelua, ja mua vähän karmii, että tää baarissa dokaileva pikkumimmi joka ei nyt hirveen suuripiirteisenä yhtäkkiä välitä yhtään mistään, pitää huolta toisista ihmisista, ja vielä lapsista.

Että sen takia tässä nyt yritetään vähän keskimäärästä enemmän saada sitä tajuamaan, että josko tulevaisuudessa pitäs suutansa enempi kiinni, oppis olemaan ja pitämään huolta eka itestään, ja sitten vasta keskittyis muiden neuvomiseen. Tällä kehitysvauhdilla joskus 10v päästä siis.

Nyt voi sitte rauhassa alotella niitä "Iih uuh dogaamaan jee!" -postejaan, vaikka vois kyllä harkita demi.fi -sivulle siirtymistä."
En minäkään vie töitä kotiin!

HG mun käsittääkseni opiskelee ja tekee töitä opintojen lomassa.
Mitäpä siitä mitä HG tekee omalla vapaa-ajallaan tai kuinka monta laskua maksetaan vasta eräpäivän jälkeen? Ei se tee Hoogeestä huonoa opiskelijaa tai työntekijää.

Tottakai nuoret bilettää ja pitää hauskaa. Krapula-aamut kuuluu olennaisena osana nuoruuteen, kai.:D

Sulla ei ole mitään perusteita haukkua Hoogeetä työntekijänä, opiskelijana.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä