Mulle jäi ikuinen trauma kun äitini oli koko ikänsä kotiäiti.

• Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
Utsi
Minustakin se oli omituista, että kaverin äiti oli vain kotona, kotiäitina siis. Ilmeni tosin myöhemmin, että oli hienompaa nimittää kotiäidiksi naista, joka ei omien traumojensa vuoksi kyennyt sjoittumaan työelämään.

"vieras."
Sulla on kyllä tuota vapaa-aikaa äidiksi liikaa kun jatkuvasti päivystät täällä ja availet ketään kiinnostamattomia keskusteluita. Oletko oikeasti noin typerä ettet ymmärrä mitä sinulle on sanottu aikaisemmin ja sanotaan?
Tuskin äitisi oli kotona, vaan peilaat omaa luuseriuttasi ja kotona loisimistasi häneen.

ammattivalittaja
[QUOTE="vieras.";29728409]Sulla on kyllä tuota vapaa-aikaa äidiksi liikaa kun jatkuvasti päivystät täällä ja availet ketään kiinnostamattomia keskusteluita. Oletko oikeasti noin typerä ettet ymmärrä mitä sinulle on sanottu aikaisemmin ja sanotaan?
Tuskin äitisi oli kotona, vaan peilaat omaa luuseriuttasi ja kotona loisimistasi häneen.[/QUOTE]

Kyllä oli äiti koko ikänsä kotiäiti.

"Red"
Meillä taas kaverit olivat kaateellisia, kun mulla oli äiti kotona. Parveilivat meillä koulun jälkeen, kun eivät halunneet olla yksin kotona ja meillä oli aikuinen joka kuunteli lasten juttuja ja toi turvaa.

Ihan siis miten asiat ottaa. Tietenkin se on lapsille ratkaisevinta millainen se äiti/ isä on, riippumatta siitä missä hän on töissä tai onko kotona. Kotona oleva vanhempikin voi olla olematta henkisesti läsnä lapsilleen.

Joo kyllä sitä koulussa ihmeteltiin ja siitä kiusattiin. Surettaa kyllä kotiäitien lasten puolesta.
Kirjoituksistasi huomaa kyllä, että trauma jäänyt ja siitä että olet itse myös kotona. Mutta sun on aivan turha surra muiden kotiäitien lasten puolesta. Asiat voivat olla niin taloudellisesti kuin henkisestikin kohdallaan kun /jos äiti on kotiäitinä.

ammattivalittaja
Kirjoituksistasi huomaa kyllä, että trauma jäänyt ja siitä että olet itse myös kotona. Mutta sun on aivan turha surra muiden kotiäitien lasten puolesta. Asiat voivat olla niin taloudellisesti kuin henkisestikin kohdallaan kun /jos äiti on kotiäitinä.
No kohta en enää ole vain kotona. Ja kyllä lapset vertailee onko vanhemmat töissä vai kotona vaikka kuinka taas yrittäisit sanoa ihan mitä vaan.

• Tykkää
Reactions: lumi /77
No kohta en enää ole vain kotona. Ja kyllä lapset vertailee onko vanhemmat töissä vai kotona vaikka kuinka taas yrittäisit sanoa ihan mitä vaan.
Sulla on se ongelma tämän asian suhteen omassa päässäsi.Olethan useaan otteeseen kirjoittanut miten vastenmielistä sulle on olla kotona. Mitä sillä on väliä vaikka lapset vertailisi? Huomaan vaan sen, että sinä häpeät olla kotona ja luulet että kaikilla kotiäideillä on yhtä paha olla kuin sinulla.Áivan turhaa surra muiden kotiäitien lasten puolesta.Omaa pahaa oloasi et saa sillä pois.

ammattivalittaja
Sulla on se ongelma tämän asian suhteen omassa päässäsi.Olethan useaan otteeseen kirjoittanut miten vastenmielistä sulle on olla kotona. Mitä sillä on väliä vaikka lapset vertailisi? Huomaan vaan sen, että sinä häpeät olla kotona ja luulet että kaikilla kotiäideillä on yhtä paha olla kuin sinulla.Áivan turhaa surra muiden kotiäitien lasten puolesta.Omaa pahaa oloasi et saa sillä pois.
Saa kai sitä vertailla mutta kyllä siinä äkkiä joutuu koulussa kiusatuksi jos kaikkien muiden luokkalaisten äidit käy töissä. Ihan turhaa puolustelet kotiäitejä.

ammattivalittaja
[QUOTE="hupsu";29728632]No eikä joudu, ihan turhaan tuollaista väität.[/QUOTE]

Ei ehkä isommissa kouluissa mutta pienen kunnan kyläkoulussa se on hyvinkin mahdollista.

Saa kai sitä vertailla mutta kyllä siinä äkkiä joutuu koulussa kiusatuksi jos kaikkien muiden luokkalaisten äidit käy töissä. Ihan turhaa puolustelet kotiäitejä.
Sulla on ISO ongelma asian suhteen, et vaan halua myöntää sitä. Silloin kun olin kotiäitinä, niin ei meillä lapset joutuneet asian tiimoilta kiusatuiksi. Lapset myös tykkäsivät kun äiti oli kotona heidän tullessaan koulusta kotiin. Nuorin menee syksyllä ekalle luokalle ja aion niin pitkälti kuin mahdollista sovittaaa päiväni hänen lukujärjestyksensä mukaan, mutta saattaa myös tulla tilanteita että hän menee ip-kerhoon ja se on myös ihan ok :)

-.-.-
[QUOTE="Red";29728527]Meillä taas kaverit olivat kaateellisia, kun mulla oli äiti kotona. Parveilivat meillä koulun jälkeen, kun eivät halunneet olla yksin kotona ja meillä oli aikuinen joka kuunteli lasten juttuja ja toi turvaa.[/QUOTE]

Peesi. Oli kivaa kun aina oli joku kotona kun tuli koulusta kotiin.
Itse olin pienenä vähän kade kun mentiin koirien kanssa päiväkodin ohi, mut sit taas kyl sain kuulla miten muita harmitti olla siellä päiväkodissa kun minä ja sisarukset saatiin olla kotona.

Yhteistyössä