Jos sut vietäisiin korpeen....

Ja mukaasi annettaisiin vain kartta ja kompassi, sekä näytettäisiin kartalta, missä olet ja mihin pitäisi sun päästä, niin osaisitko kartan ja kompassin avulla pois korvesta, ennalta määrättyyn paikkaan?

HÄH?

Mulle se ei tuottaisi ongelmaa.

Eränkävijä
En varmasti. Edes navigaattori ei aina auta. Olen monesti pohtinut että miten voi olla ihmisen suuntavaisto niin surkea! En osaa lukea kun ihan yksinkertaisinta karttaa. Voihan olla että saisin sillon jonkun ahaa- elämyksen, mutta ainakaan koulun liikkuntatunnilla sitä ei koskaan tullut.

Ken guru
Minulla on käsittämättömän huono suuntavaisto, mutta partiossa ja koulun liikuntatunneilla sentään kompassia opin käyttämään. Eli todennäköisesti löytäisin metsästä pois, sinne minne pitää.

Eränkävijä
Olipa harvinaisen ääliö kysymys. Kompassin käyttö kuuluu yleissivistykseen! Ja kaikki, jotka ei osaa sitä käyttää, olis oikein hyvä viedä tosi pitkälle korpeen...
Älkää kaikkia viekö! Mulla olis kyllä aikaetu, sillä osaan etsiä ruokaa korvessa ja tehdä nukkumapaikat yms. (Eli pysyisin hengissä kyllä jos nyt en karhun kanssa hippasille joutuisi.) Että ehkä sitten joskus sieltä korvesta ihan sattumalta putkahtaisin?

LaMamanMorbid
[QUOTE="hmm";29727837]jos homma kaatuu siihen että joku ei osaa käyttää kompassia eikä sitä millään tuollaisessa tilanteessa keksisikään niin jääkööt sinne metsään.[/QUOTE]

Ah niin, sehän toki olikin yksi kuoleman synneistä ettei osaa kompassia käyttää...unohdin.:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;29727763:
Ja mukaasi annettaisiin vain kartta ja kompassi, sekä näytettäisiin kartalta, missä olet ja mihin pitäisi sun päästä, niin osaisitko kartan ja kompassin avulla pois korvesta, ennalta määrättyyn paikkaan?

HÄH?

Mulle se ei tuottaisi ongelmaa.
Tottakai. En tavitsisi edes kompassia.

LaMamanMorbid
[QUOTE="hmm";29727899]ei se, ettei sitä syntymästään asti osaa käyttää, vaan se ettei osaa päätellä sen käyttöä. tyhmyyden tulisi olla kuolemansynti.[/QUOTE]

Auts. Noo, eipä olisi suomen kansa kovin suuri sillä tavoin..

Yhteistyössä