M32
[QUOTE="tikku";29714406]No saathan sinäkin takaisin yhteiskunnalta vaikket julkisia palveluja suuremmassa mittakaavassa käyttäisikään?[/QUOTE]Enhän minä tätä ole kiistänyt. Itse asiassa hyödynnän monia julkisia palveluita ja vieläpä ihan mielelläni. Ei minulla ole mitään verojen maksamista vastaan, kun sillä lisätään ihmisten hyvinvointia. Valitettavasti jotkin vanhemmat haluavat jostakin syystä kiistää sen tosiseikan, että he saavat vltavan taloudellisen hyödyn, kun heidän lastensa koulutus, terveydenhuolto ja muut hyvinvointipalvelut maksetaan verovaroista. Ilman yhteiskunnan tukeahan he joutuisivat maksamaan näistä asioista paitsi omasta, myös lastensa puolesta, ja se jos mikä tulisi kalliiksi.
Vanhempien ei kannattaisi suhtautua hyvinvointivaltioon itsestäänselvyytenä. Siitä luopuminen sattuisi kaikkein eniten juuri vanhempiin. Toivoisin siis sen verran nöyryyttä, ettei lapsettomia syytettäisi vapaamatkustajiksi.
Vanhempien ei kannattaisi suhtautua hyvinvointivaltioon itsestäänselvyytenä. Siitä luopuminen sattuisi kaikkein eniten juuri vanhempiin. Toivoisin siis sen verran nöyryyttä, ettei lapsettomia syytettäisi vapaamatkustajiksi.