Luovutanko vaan ja lopetan syyn etsimisen vauvan yöitkuihin?

• Viestiketjun aloittaja Luovutan
  • Ensimmäinen viesti
"maman"
Täältä tsemppejä lisää. Hienoa että jaksat leijonanemon lailla karjua, että lapsellasi on hätä.

Itse käytän lastani suht säännöllisesti osteopaatilla. Googleta. Hellää hoitoa eikä tee meille äideillekään huonoa ;)

Refluksista vielä
Tuo kaikki kuulostaa kyllä refluksilta!!

Kirjaudu palstalle refluksilapset..

Meillä oli alusta alkaen hankalaa kaikenlainen vaakatasossa oleminen ja mahallaa ja nukkui vaan rintarepussa ja nukahti yöunilleenkin reppuun josta kipsautettiin pinnasänkyyn. heräili todella tiheästi tissille.

Päivän meni joten ja kuten mutta aina lattialla itkuinen. VAUNUISSA EI VIIHTYNYT eikä AUTON TURVAKAUKALOSSA.

Gavisconin lisäksi on toinen reseptivapaa lääke, mitä allergialääkäri joka tähän tautiin on perehtynyt, meille määräsi alkuun eli ANTEPSIN. Se eroaa siten tuohon gavisconiin, että muodostaa ruokatorveen suojaavaa kalvoa, joka usein on ärtynyt mahahapoista. Mutta se ei sinänsä toiminut koska kuitenkin oli niin useasti tissillä, että lääkkeen muodostama kalvo mahalaukun sisällön päälle huuhtoutui ruokailun yhteydessä pois. Päivällä lääke toimi. Lopullisen helpotuksen meille reseptillä saatu happosalpaaja
Muutos oli kuin yö ja päivä, pojasta tuli itse aurinko.

Ei kukaan lääkäri voi todeta päälle päin että ei ole refluksia. Se perustuu ymmärtääkseni usein lääkekokeiluun ja tai tuohon ph-mittaukseen.

Voimia kovasti tilanteeseen!

Henk koht uskon, että jokaisen vauvan itkut johtuvat kivusta tai epämukavasta olosta.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Myötätunto puolellanne;29691061:
Voimia paljon aapeelle! Odotan esikoista, ja pelkään kauheasti että lapsi huutaisi noin paljon! Onhan jopa tapauksia joissa äidin psyyke on lopulta valvomisesta napsahtanut ja saattanut jopa vahingoittaa vauvaa. Tällaiset asiat pitää ottaa AINA vakavasti ja etsiä niihin apua!

Meillä tilannetta pahentaa se että seinänaapurini on yliherkkä naishenkilö. Hän on valittanut alakerran pienistä lapsista, joista lähtee ihan normaalia ääntä. Kauhulla odotan, miten hän reagoi kun näkee vauvamahani. Vauva on pakko sijoittaa makuuhuoneeseen hänen seinänsä taakse, ja varmasti vauva myös itkee. On kidutusta asua asunnossa jossa eläkepariskuntia ja keski-iän ohittaneita joilla aikuiset lapset, ja jotka ovat kauhean tarkkoja äänistä naapurissa. Naapurien suhtautuminen voi jopa pahentaa juuri vauvan saaneiden tilannetta ja stressiä, lisäksi että vauva herättelisi vanhempia eikä kukaan saa nukuttua/levättyä.

Kummitätini kertoi että hänen poikavauvansa huusi paljon lapsena. Syynä oli hermoston kivulias kasvu, jotain häikkää hermostossa. Poikavauvoillahan hermosto ei ilmeisesti ole niin valmis syntymässä kuin tytöillä, ja sen kehittyminen aiheuttaa kipua vauvalle (=kaikki vaatteet tuntuu kamalalta, kosketus, jne).

Toivottavasti AP löydätte avun, ja paljon voimia vauvan hoitoon! Hienoa että etsitte apua ettekä tyydy kitumaan tilanteessa joka on epäterve kaikille osapuolille.
Esikoista odottavien ei kyllä kannattaisi lukea näitä ainakaan peläten hirveästi. Uskoisin, että aika harvoin vauvat näin paljoa huutavat etenkään näin pitkään. Ne kauhutarinat vain korostuvat ja luovat harhakuvan siitä, että vauva-aika olisi aina ihan hirveetä. Netissä kun kaikki tieto tulee silmille nykyään niin saa kuvitelman helposti, että nämä olisi jotenkin järkyttävän yleisiä nykyään.

Suurin osa vauvoista on kuitenkin niitä ihan tavallisia jotka heräilevät normaalin verran pienenä ja jossain kohtaa ne sitten loppuu. Esikoinen meillä oli normaalia helpompi vauvana. Aivan toisenlainen kuin tämä toinen. Toivotaan teille sellaista helppoa tai normaalia vauvaa, eiköhän todennäköisyys ole puolellanne. :)

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Refluksista vielä;29691144:
Tuo kaikki kuulostaa kyllä refluksilta!!

Kirjaudu palstalle refluksilapset..

Meillä oli alusta alkaen hankalaa kaikenlainen vaakatasossa oleminen ja mahallaa ja nukkui vaan rintarepussa ja nukahti yöunilleenkin reppuun josta kipsautettiin pinnasänkyyn. heräili todella tiheästi tissille.

Päivän meni joten ja kuten mutta aina lattialla itkuinen. VAUNUISSA EI VIIHTYNYT eikä AUTON TURVAKAUKALOSSA.

Gavisconin lisäksi on toinen reseptivapaa lääke, mitä allergialääkäri joka tähän tautiin on perehtynyt, meille määräsi alkuun eli ANTEPSIN. Se eroaa siten tuohon gavisconiin, että muodostaa ruokatorveen suojaavaa kalvoa, joka usein on ärtynyt mahahapoista. Mutta se ei sinänsä toiminut koska kuitenkin oli niin useasti tissillä, että lääkkeen muodostama kalvo mahalaukun sisällön päälle huuhtoutui ruokailun yhteydessä pois. Päivällä lääke toimi. Lopullisen helpotuksen meille reseptillä saatu happosalpaaja
Muutos oli kuin yö ja päivä, pojasta tuli itse aurinko.

Ei kukaan lääkäri voi todeta päälle päin että ei ole refluksia. Se perustuu ymmärtääkseni usein lääkekokeiluun ja tai tuohon ph-mittaukseen.

Voimia kovasti tilanteeseen!

Henk koht uskon, että jokaisen vauvan itkut johtuvat kivusta tai epämukavasta olosta.
Toi autossa matkaaminen on ollut tosi itkuista, varsinkin ekat kuukaudet automatkan meni käytännössä aina niin, että koko matka jatkuvaa huutoa. Nyt on jo paremmin tuo puoli.

"aapee"
[QUOTE="maman";29691139]Täältä tsemppejä lisää. Hienoa että jaksat leijonanemon lailla karjua, että lapsellasi on hätä.

Itse käytän lastani suht säännöllisesti osteopaatilla. Googleta. Hellää hoitoa eikä tee meille äideillekään huonoa ;)[/QUOTE]

Olen tuotakin harkinnut, kiitos!

"aapee"
Okei, ostin nyt itselleni ruuaksi pelkkää kanaa, perunaa, jauhelihaa (nautaa,luomua), porkkanaa ja banaania. Vettä juomaksi.

Lapselle päärynää, baanaania väli-, ilta- ja aamupaloiksi. Lounaaksi/päivälliseksi parsakaalia, porkkanaa, perunaa ja lihoja joita itsellenikin ostin. Kävin kaupassa ja alan nyt tehdä meille ruokia, joten ennen kuin pistän tehosekottimen hurisemaan, niin kertokaa onko noissa jotain mainittavaa?

Jos syödään hetki VAIN noita ruokia ja poissuljetaan tämä maitoallergia ja muut.

Mitä sanotte?

"aapee"
Niin ja kukkakaalia. Onko jotain mitä kannattaisi jättää pois? Kauanko jatkan tätä ruokavaliota niin, että pitäisi jo näkyä jos allergioita olisi? En ole vielä kirjautunut mainitsemillenne sivustoille, mutta teen sen vielä tänä iltana.

"vierailija"
Hui. Meillä oli samanlainen tilanne mutta päinvastoin. Lapsi huusi päivisin kokoajan, paitsi sylissä jos kävelit kokoajan. Oli todella ärtyvä ja tyytymätön lapsi. Öisin nukkui 12h putkeen, päivisin vain 15min torkkuja.

Lääkärissä oltiin monesti ja refluksia mekin epäilimme mutta mitään ei löytynyt. Huuto loppui itsestään reilu vuoden ikäisenä. Onneksi yöt sain nukkua niin pysyi järjissäni jotenkin, vaikka ei se vauvan jatkuva naama punaisena karjuminen herkkua ollut päivisinkään.

Eli tiedän tunteen. Muista että kaikki alkavat nukkua JOSKUS.

"aapee"
[QUOTE="vierailija";29691465]Hui. Meillä oli samanlainen tilanne mutta päinvastoin. Lapsi huusi päivisin kokoajan, paitsi sylissä jos kävelit kokoajan. Oli todella ärtyvä ja tyytymätön lapsi. Öisin nukkui 12h putkeen, päivisin vain 15min torkkuja.

Lääkärissä oltiin monesti ja refluksia mekin epäilimme mutta mitään ei löytynyt. Huuto loppui itsestään reilu vuoden ikäisenä. Onneksi yöt sain nukkua niin pysyi järjissäni jotenkin, vaikka ei se vauvan jatkuva naama punaisena karjuminen herkkua ollut päivisinkään.

Eli tiedän tunteen. Muista että kaikki alkavat nukkua JOSKUS.[/QUOTE]

Lohduttaudun ajatukseen, että ihan varmasti tulee vielä se päivä kun voin muistella päätä pudistellen tätä aikaa. Kyllä se sitten teininä nukkuu ja nukkuukin niin ettei varmaan saa ylöskään sängystä. Voi tulisipa se aika pian.

"Muuan"
En lukenut koko ketjua huolella, enkä siis tiedä mitä kaikkea olet kokeillut.

Jos mikään muu ei auta, eikä lääkäreitä kiinnosta, niin vaatisin vauvan ottamista sairaalaan, muutamaksi yöksi. Jos siellä tulis edes joku järki tuohon touhuun, kun muutkin näkis että se vauva oikeestii huutaa kipuaan

"vierailija"
En lukenut myöskään koko ketjua, mutta ystäväni lapsi heräili myös paljon yöllä ja söi lisäksi myös öisin. Parin vuoden iässä huomattiin kasvun loppuneen, joten kasvuhormonissa oli luultavasti koko ajan jotain häiriötä, jonka epäiltiin aiheuttaneen mm. päänsärkyä, mitä vauva saattoi itkeä.

"Annikki"
Naudanliha allergisoi myös joitain maitoallergikoja.
Siinä on maitoproteiinia.
Olet kokeillut maidonta jo, kuinka tarkkaan? Olethan huomioinut kaikki herajauheet ym tuoteselosteista? Niitä on paljon!

Meillä oli esikoinen maitoallergikko ja muutenkin melko vaativa tapaus. Tsemppiä ja voimia!
Tämä on onneksi vaihe joka menee varmasti ohi ennen pitkää.

"aapee"
[QUOTE="Annikki";29691638]Naudanliha allergisoi myös joitain maitoallergikoja.
Siinä on maitoproteiinia.
Olet kokeillut maidonta jo, kuinka tarkkaan? Olethan huomioinut kaikki herajauheet ym tuoteselosteista? Niitä on paljon!

Meillä oli esikoinen maitoallergikko ja muutenkin melko vaativa tapaus. Tsemppiä ja voimia!
Tämä on onneksi vaihe joka menee varmasti ohi ennen pitkää.[/QUOTE]

No nyt kun luin perusteellisemmin tuosta maidottomasta niin en kokeillut kunnolla sitä.
Nyt sitten syön varmasti maidotonta kaikin puolin, jätän tuon jauhelihankin veks. Kanaa, parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa, päärynää ja banaania eikä muuta. Luulisi karsiutuvan mahd moni. Miten pitkän ajan päästä pitäisi näkyä mahd muutokset?

"Annikki"
Maidotonta suositellaan kokeiltavaksi 2 viikkoa.
Sinä aikana pitäisi näkyä helpottaako.

Itse jätin esikoisen aikana kaikki maitotuotteet pois, muutamassa päivässä pahimmat kipuitkut loppuivat.

Kuulostaa niin kovin tutulta, voimia!
Nyt meidän allergikko on 4v ja edelleen lievästi allerginen. Mutta tässä vaiheessa allergian kanssa pärjää jo hyvin :)
Kyllä se teilläkin helpottaa!

Vie ras
[QUOTE="aapee";29691608]Ainiin se lääkäri ehdotti jopa sosiaaliviranomaisille puhelua jos tuntuu ettei jaksa, kuulosti hurjalta.[/QUOTE]

Ei kannata pelätä tuota sosiaalipuolen puuttumista asiaan. Kokemusta on. Lähettävät sosiaalihenkilön kotikäynnille juttelemaan ja kartoittamaan avun tarvetta. Tarkoittaa lähinnä sitä, että jos saisitte henkilön käymään säännöllisesti hoitamassa vauvaa. Meillä hoitaja kävi kerran-kaksi viikossa parin tunnin ajan vauvan kanssa ulkoilemassa. Sain itse nukkua, siivota, maata sohvalla rauhassa. Tämä hoitaja osasi myös neuvoa/antaa hyviä vinkkejä vauvan hoitamiseen (ei kuitenkaan tuputtanut). Kun itsestä tuntui paremmalta purettiin asiakkuus sosiaali puolee. Itse pelkäsin alkuun, että jos näkevät kuinka väsynyt olen niin ottavat lapsen huostaan mutta näin ei ole vaan lisätään sitten kotikäyntejä jolloin mahdollisuus levätä enemmän. Jollei sitten ole vakavia laiminlyötejä vauvaa kohtaan.

"aapee"
Ei kannata pelätä tuota sosiaalipuolen puuttumista asiaan. Kokemusta on. Lähettävät sosiaalihenkilön kotikäynnille juttelemaan ja kartoittamaan avun tarvetta. Tarkoittaa lähinnä sitä, että jos saisitte henkilön käymään säännöllisesti hoitamassa vauvaa. Meillä hoitaja kävi kerran-kaksi viikossa parin tunnin ajan vauvan kanssa ulkoilemassa. Sain itse nukkua, siivota, maata sohvalla rauhassa. Tämä hoitaja osasi myös neuvoa/antaa hyviä vinkkejä vauvan hoitamiseen (ei kuitenkaan tuputtanut). Kun itsestä tuntui paremmalta purettiin asiakkuus sosiaali puolee. Itse pelkäsin alkuun, että jos näkevät kuinka väsynyt olen niin ottavat lapsen huostaan mutta näin ei ole vaan lisätään sitten kotikäyntejä jolloin mahdollisuus levätä enemmän. Jollei sitten ole vakavia laiminlyötejä vauvaa kohtaan.
Tänään tuo houkuttelee jo kun on tosi huono päivä, minulla siis. Itkettää vaan ja tuntuu epätoivoiselta ja loputtomalta. Lapsi ei ole edes ollut tänään erityisen itkuinen, mutta minulla on joku ihme hetki menossa nyt.

04
Millä oli syynä vaikeat allergiat. Luulin että allergiat oli pois suljettu kun oltiin jo kokeiltu poistaa kaikki tavalliset 'pahat' ruoka-aineet, mutta karu totuus selvisi erikoislääkärin avulla; lapsi oli allerginen kaikelle, siis aivan kaikelle :( Imetys lopetettiin ja onneksi löytyi yksi ainut korvike apteekista, jolla tilanne lähti korjaantumaan.

Kaikesta on aikaa jo monta vuotta ja lapsi on nykyään täysin terve, mutta edelleen vauva-ajan muistelu tuntuu pahalta. Oma riittämättömyys kun vauva ei koskaan ollut tyytyväinen ja itseenkin sattui kun lapsi selvästi kärsi kivusta. Ja se väsymyksen määrä ja tuen puute.

Vieera
[QUOTE="aapee";29691425]Okei, ostin nyt itselleni ruuaksi pelkkää kanaa, perunaa, jauhelihaa (nautaa,luomua), porkkanaa ja banaania. Vettä juomaksi.

Lapselle päärynää, baanaania väli-, ilta- ja aamupaloiksi. Lounaaksi/päivälliseksi parsakaalia, porkkanaa, perunaa ja lihoja joita itsellenikin ostin. Kävin kaupassa ja alan nyt tehdä meille ruokia, joten ennen kuin pistän tehosekottimen hurisemaan, niin kertokaa onko noissa jotain mainittavaa?

Jos syödään hetki VAIN noita ruokia ja poissuljetaan tämä maitoallergia ja muut.

Mitä sanotte?[/QUOTE]

Olen tuota dieettiä kokeillut ja neuvoisin jättämään kaikki lehmäperäiset ravintoaineet pois.

"aapee"
Olen tuota dieettiä kokeillut ja neuvoisin jättämään kaikki lehmäperäiset ravintoaineet pois.
Juu tänään alkoi ko dieetti ja syödään niin hiton yksipuolisesti ettei vahingossakaan pääse lehmät sinne ruokaan mitään kautta kipittelemään. Myös soijatonta, kalatonta, munatonta ja viljatonta tässä samalla. Syödään hetki näin ja sitten vähitellen lisäillään muutakin ruokavalioon ja testaillaan.

Eli
-Kanaa (mausteina itselleni rakuuna ja suola)
-Perunaa
-Parsakaalia
-porkkanaa
-kukkakaalia

-banaani
-päärynä

Pessimisti
[QUOTE="aapee";29692300]Tänään tuo houkuttelee jo kun on tosi huono päivä, minulla siis. Itkettää vaan ja tuntuu epätoivoiselta ja loputtomalta. Lapsi ei ole edes ollut tänään erityisen itkuinen, mutta minulla on joku ihme hetki menossa nyt.[/QUOTE]

Eipä se mikään häpeä ole. Sitä vartenhan moinen palvelu on olemassa, että jos apua tarvitsee niin sitä on saatavilla. Ei välttämättä kaikki ymmärrä, mutta onhan se ihan selvä, että pakko se on ihmisen joskus nukkua.

Meillä on noita dieettejä kokeiltu jo vaikka mitä. Todella yksipuolista safkaa ja vaikka esim. poskien punoitus on hävinnyt niin ei yöunet ole parantuneet yhtään. Edelleen se n. 10 herätystä yössä ja enemmän, jos nukkuu vieressä.

Aika perseestä, mutta tuskin ikuista.

"lolo"
Eikö kaalit käy jollain vatsaan, ettei niistä tulisi ylimääräista kipua?

Kyllä riisiäkin voi varmaan syödä ja ihan tavan salaattia ja ehkä kurkkuakin.

Soija pohjaisia ei kannata syödä, kun monet maitoallergiset herkistyvät myös soijalle.

"jokunen"
Osteopaattia kannattaa tosiaan kokeilla, ainakin Helsingissä on kuulema vastasyntyneiden ja vauvojen hoitoon erikoistunut osteopaatti, jonka mukaan yllättävänkin moni "koliikkivauva" kärsii syntymätraumasta ja lukkotiloista/tukoksista kehossa. Voi kuulostaa huuhaalta, mutta tuossa tilanteessa on varmasti valmis kokeilemaan kaikki vippaskonstit. Itse olin aika epäileväinen osteopaatin suhteen, kunnes kuulin itkuisen vauvan ihmeparantumisesta osteopaatin käsittelyssä.

Voimia!

Yhteistyössä