"aapee"
Olisikin "vain" 45 min välein. Pesitty on niin paljon että kasvetaan kohta kiinni toisiimme. Lellitty on ja jatkuvaa läheisyyttä liimautuneena kantoliinassakin on yritetty pitkiäkin aikoja. Et siis vain tiedä mistä puhun. Aika vaarallista ajatella, että vauvalla on kaikki hyvin jos hän herää raivon vallassa useasti öisin tai sitten jopa yli 20 kertaa. Sä vähättelet vauvojen kipua. Yritän sinnikkäästi etsiä syytä, koska en halua kiduttaa lastani, mutta välillä tekee mieli luovuttaa. Vauva tosiaan hakee myös turvaa ja lohtua tissistä ja siksi se onkin huolestuttavaa jos tarvitseee sitä aivan jatkuvalla syötöllä yöllä. Mieleen herää kysymys, mihin hän sitä niin paljon tarvitsee, ettei varmasti itsekään ehdi kunnolla nukkua. Aika kevyesti ehtii nukkua jos unta saa 15-20min ajaksi ja sitten taas herää.Alkuperäinen kirjoittaja vie´ras;29677083:Vauvat havahtuvat aina joka unisyklin välissä, eli n 45min välein. Se on normaalia. Riippuu ihan yksilöstä, miten siihen havahtumiseen reagoivat: jotkut nukahtavat itsestään uudelleen, jotkut huutelevat äitiä. Alle 1v:n on myös ihan normaalia olla vielä nälkänenkin öisin. Rintamaito ei myöskään ole vain ravintoa, vaan siinä on paljon hyvää oloa lisääviä ja stressiä vähentäviä hormooneja, siksi se rauhoittaa vauvaa erityisen hyvin.
Vauva reagoi aivan varmasti myös sinun huoleesi ap. Uskon vakaasti, että kun itse rauhoitut ja alat vain elää hetkessä vastaten kaikkiin vauvan viesteihin laskematta, miten usein hän sinua tarvitsee tai kuinka paljon, helpottuu elämänne huomattavasti. Vauvakin rauhottuu, kun huomaa, että äiti on rauhallinen. Vauvojen vaistot on yhtä hyvät kuin eläimillä, joten ne huomaa heti, jos olet epävarma, hermostunut tai huolestunut.
Suosittelen pesimistä perhepedissä, vauvan lellimistä ja jatkuvaa läheisyyttä. Tissiä kellon ympäri aina, kun vauva haluaa. Voisit itse ehkä käydä juttelemassa jossain, varmasti vuosi on ollut sinulle henkisestikin raskas. Ulkopuolisen/ammattilaisen kanssa juttelu voisi helpottaa oloasi.
Uskon kuitenkin, että vauvasi on ihan normaali. Kuulostaa kovin samalta, mitä molemmat omani. Esikoisen aikaan olin itsekin huolissani ja uuvutin itseni, toisen kanssa otin jo rennosti ja kaikki sujui omalla painollaan.
No, käyn hakemassa jotain reseptitöntä mahdolliseen refluksiaan, onko ehdotuksia? Löytyi haulla muutama vaihtoehto...