Olisiko sinusta kauheaa olla 50kg ylipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nih";29686583]Niin no sinä vaikutatkin pinnalliselta ihmiseltä ehkäpä elämä sinuakin vielä opettaa.[/QUOTE]

Niin kuin varmasti sinuakin, kun kerrot, ettet pidä liikkumisesta ja tykkäät olla 50 kiloa ylipainoinen. Voit olla ihan varma, että jotain se elämä sullekin koittaa jossain vaiheessa opettaa.

Mitä pitää syödä, että tohon pääsee? Ihan kauheeta.

Onhan se kauheeta, mutta ei se tuntemattomien jeesustelu auta yhtään. Normaalipaino olis mulle n 70 kiloa. Painoin pitkään sen 100-105 kiloa. Siinä painossa vielä jumppasin ja liikuin, kuljin pyörällä työmatkat. Sitten hankala kilpirauhasen vajaatoiminta toi alle vuodessa n 25 kiloa ja niitä en vaan saa pois. Syön toki liikaa, mutta makeaa en syö. Ihan nämä on ruoalla tulleet.
ap kysyi mitä se haittaa. Turvottaa, ahdistaa ja masentaa. Polviin sattuu ja kaikki vaatteet näyttää ihan kammottavilta. Lihavat väittää saavansa vaatteita. Saahan niitä, mutta kaikki näyttää oikeasti pahalta. Maksaisin mitä tahansa jos pääsisin edes sinne 90 kilon tietämille.

Olisi kamalaa! Saahan sitä selitellä ihan mitä vaan, mutta kyllä vaan 50kg ylimääräistä on niin hirmuinen taakka, että pakkohan sen on arkeen ja ihmisen terveyteen vaikuttaa. Joskus salilla ladatessani laitteisiin painoja, olenkin miettinyt miltä mahtaisi elämä tuntua jos vaikka sellaista 20kg levypainoa joutuisi raahaamaan paikasta toiseen mukanaan=olisi 20kg ylimääräistä painoa. Sekin olisi jo ihan helkkarin raskasta, puhumattakaan 50kg....

[QUOTE="nih";29686600]Ei se ole haukkumista vaan totesin vain että olet sellainen varmasti moni muukin palstalainen sinusta samaa mieltä.[/QUOTE]

Voivat olla sinustakin jotain mieltä, mitäpä luulet?

[QUOTE="naps";29686598]Ei kai kukaan halua olla 50 kg ylipainoinen tai vielä lihavampi? Elämässä täytyy olla jotakin muutakin kuin syöminen, herranjestas![/QUOTE]

Eihän kenenkään ole pakko olla ylipainoinen, itse viihdyn tällaisena.

Todellakin. Luulenpa, että sydämeni olisi jo sanonut yhteistyön irti, jos olisin noin hirveästi painanut.
Tokko olisin muita vaatteitakaan voinut käyttää kuin jotain kaapua. Mistä tuon painoisille löytyisi edes saappaita? Tosin, en kai juuri olisi pystynyt ulkoilemaan. Olisin varmasti löhönnyt vain sohvalla hikisenä ja haisevana.

[QUOTE="Lydi";29686610]Todellakin. Luulenpa, että sydämeni olisi jo sanonut yhteistyön irti, jos olisin noin hirveästi painanut.
Tokko olisin muita vaatteitakaan voinut käyttää kuin jotain kaapua. Mistä tuon painoisille löytyisi edes saappaita? Tosin, en kai juuri olisi pystynyt ulkoilemaan. Olisin varmasti löhönnyt vain sohvalla hikisenä ja haisevana.[/QUOTE]

Kaupoista löytyy vaatteita ja kenkäkaupoista kenkiä.

[QUOTE="nih";29686549]Onpa sulla ja teillä muillakin omituinen kuva siitä millaista muka on lihavan elämä.[/QUOTE]

No kyllä se tuota aika pitkälti on.

Mulla on tuo 50kg ylipainoa enkä todellakaan voi sanoa, että "mulla on tosi hyvä olo, ei noi kilot haittaa yhtään, sisäinen kauneus rulettaa" jne, ihan paskapuhetta. Kyllä mä mieluummin olisin "pulkannaru" kuin pesupallo. Ja miksikö mä en sitten tee mitään? Hyvä kysymys. Kukko ei käskien laula. Lihavuus on mielen sairaus ja ennen kuin saa nuppinsa kuntoon ja motivaatiot kuntoon, on vaikea saada mitään pysyvää aikaiseksi. Mä työstän tällä hetkellä tuota pääasiaa ja kunhan pääsen pääni sisälle ja ongelmien herraksi, uskon että mullakin on mahdollisuus laihtua.

Vaatteiden osto on oikeasti vittumaista. Mikään ei oikeasti näytä hyvältä. Kiloja ei voi peittää mitenkään. Kyllä ne polvet ja nilkat vaan kärsii ja kuluu. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, on ihan järjetöntä edes ajatella, että 50 kiloa ylipainoisella ihmisellä olis mitenkään yhtä hyvä kunto kuin normaalipainoisella.

Suoraan sanoen, mä en tunne yhtäkään reilusti ylipainoista, joka olisi oikeasti täysin tyytyväinen nykytilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;29686623:
No kyllä se tuota aika pitkälti on.

Mulla on tuo 50kg ylipainoa enkä todellakaan voi sanoa, että "mulla on tosi hyvä olo, ei noi kilot haittaa yhtään, sisäinen kauneus rulettaa" jne, ihan paskapuhetta. Kyllä mä mieluummin olisin "pulkannaru" kuin pesupallo. Ja miksikö mä en sitten tee mitään? Hyvä kysymys. Kukko ei käskien laula. Lihavuus on mielen sairaus ja ennen kuin saa nuppinsa kuntoon ja motivaatiot kuntoon, on vaikea saada mitään pysyvää aikaiseksi. Mä työstän tällä hetkellä tuota pääasiaa ja kunhan pääsen pääni sisälle ja ongelmien herraksi, uskon että mullakin on mahdollisuus laihtua.

Vaatteiden osto on oikeasti vittumaista. Mikään ei oikeasti näytä hyvältä. Kiloja ei voi peittää mitenkään. Kyllä ne polvet ja nilkat vaan kärsii ja kuluu. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, on ihan järjetöntä edes ajatella, että 50 kiloa ylipainoisella ihmisellä olis mitenkään yhtä hyvä kunto kuin normaalipainoisella.

Suoraan sanoen, mä en tunne yhtäkään reilusti ylipainoista, joka olisi oikeasti täysin tyytyväinen nykytilanteeseen.

No mä olen tyytyväinen itseeni muuten olisin toki laihduttanut tai vaikka mennyt lihavuusleikkaukseen.

[QUOTE="nih";29686612]No enpä ole joka ketjuun kuvia tunkemassa en itse asiassa yhteenkään ketjuun eli kyllä sinä olet pinnallinen.[/QUOTE]

Minusta ulkonäästä ja terveydestä huolehtiminen ei ole pinnallisuutta. Sinä kysyt, toinen vastaa, sinä suutut. Reilua.

[QUOTE="nih";29686636]Entäpä kun vanhenet ja rapistut, tulee esim sairaus ettet pysty liikkumaan ja lihot mitäs sitten teet?[/QUOTE]

Varmaan syön vähemmän, jos en pysty enää liikkua. Varmemmin kyllä niin kävisi ihmiselle joka jo valmiiksi on liikkumaton ja ylipainoinen.

Ihmiset kyllä osaavat olla sokeita omalle tilanteelleen. Työkaverini on ylipainoinen, veikkaan että ainakin tuollaiset 50kg on ylimääräistä. Hänellä on selittämätöntä jatkuvaa kuumeilua, on fibromyalgiaa, nivelsärkyjä, kärsii lapsettomuudeta jne. Ahkerasti kokeilee kaikenmaailman aloe vera-juomia sun muita ihmepillereitä kohentaakseen oloaan ja ihmettelee itsekin kummia oireitaan. Ei vaan tunnu mitkään kellot soivan, että kenties sillä järkyttävllä ylipainolla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa...

[QUOTE="nih";29686650]Ei kaikki sairaudet sitä katso onko ollut liikkumaton ja ylipainoinen sellainen voi iskeä vaikka olisi hoikka ja liikkunut paljonkin.[/QUOTE]
Mutta hyvin todennäköisesti hoikka ihminen pysyy liikkuvana vanhanakin kun taas ylipainoisella liikkuminen vaikeutuu melkeimpä varmasti kun ikää tulee.

[QUOTE="Netta";29686648]Ihmiset kyllä osaavat olla sokeita omalle tilanteelleen. Työkaverini on ylipainoinen, veikkaan että ainakin tuollaiset 50kg on ylimääräistä. Hänellä on selittämätöntä jatkuvaa kuumeilua, on fibromyalgiaa, nivelsärkyjä, kärsii lapsettomuudeta jne. Ahkerasti kokeilee kaikenmaailman aloe vera-juomia sun muita ihmepillereitä kohentaakseen oloaan ja ihmettelee itsekin kummia oireitaan. Ei vaan tunnu mitkään kellot soivan, että kenties sillä järkyttävllä ylipainolla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa...[/QUOTE]

Joo no hänellä noin mulla eri lailla. Lapsettomuuttakaan ei tällaisella 5 lapsen äidillä ole.

Uusimmat

Yhteistyössä