Miks h*lvetissä joku on keksinyt laittaa nepparit vauvojen yöpukuihin??

• Viestiketjun aloittaja "Neppis"
  • Ensimmäinen viesti
"Neppis"
Kuka oikeesti rupeaa silmät ristissä yöaikaan napittamaan miljoonaa nepparia ristiin ja rastiin. Sen lisäks suurimmassa osassa niissä nepparihirvityksissä ei ole terällisiä lahkeita, en tiedä mitkä polvisukat hakaneulakiinnityksillä pitäis olla et meidän ipanan jalassa joku sukka pysyis viittä minuuttia kauempaa.

En ole muita käytännöllisiä yöpukuja löytänyt kuin tutan yöhaalarit joissa on terälliset lahkeet ja kaksisuuntainen vetskari. Jos tiedätte muilta merkeiltä vastaavia olisin kiitollinen vinkeistä, koska (oh kuinka pinnallista) tutan kuosit on musta hirveitä.

Tunnen tuskasi. :D Ne haaroista joka suuntaan aukeavat nepparilliset lahkeet on jotain käsittämättömän hirveää. Mutta valoisana puolena: jos on kunnolla pitävät nepparit, ne voi ryömimistuholaisvaiheessa nepittää ristiin, mikä hidastaa termiitin vauhtia huomattavasti.

[QUOTE="Mine";29678586]Minä en taas ymmärrä niitä vetoketjuja. Minäkään en haluaisi vetoketjua suoraan ihoa vasten, niin miksi laittaisin vauvallekaan!?!?[/QUOTE]

samaa mieltä

mä harvemmin käytin niitä haaraneppareita, vaan avasin ylhäältä potkarit

ja ihan pienillä kaikkein paras yöpuku on sellainen pitkä "mekko" jossa helmassa on kiristysnauha, et sai niinkuin "pussin" siitä :xmas:
ei tietty toimi enää pystyyn nousevalla vauvalla, mut ihan pienillä tosiaan kaikkein paras.
en tiiä myydäänkö sellaisia missään, mut äiti niitä mun lapsille on ommellut :D

Yks hyvä puoli on avolahkeisissa yöpuvuissa:niitä voi vauvan kasvaessa pitää muutaman kuukauden pitempään kuin terällisiä, eli silloinkin kun jalat ja kädet kasvavat pituutta. Vauvaa ei haittaa vaikka lahje nousisi pari senttiä nilkasta tai hihoissa ranteesta ylöspäin, jos on kunnon pitkät sukat ja jos se potkari ei kiristä vartalosta vielä.

Se tietty on kurja juttu jos vauva potkii sukat pois. Ja sitä en muista kuinka kestovaipat vievät tilaa ja kiristävätkö enemmän kuin kertakäyttövaipat,jolloin yökkärin tai oloasun käyttöikä olisi lyhkäisempi.

Nepparit oli joskus kauhean kireät, tuntui että koko kangas repesi ympäriltä kun niitä aukoi.
Esim. semmoiset pääntiet on kivoja (en osaa selittää) joissa ei ole neppareita vaan joissa hartioilta tulee sitä kangasta sen pääntien kans päällekkäin...saikohan kukaan kiinni että millaista pääntietä tarkoitan. :D

Nepparit oli joskus kauhean kireät, tuntui että koko kangas repesi ympäriltä kun niitä aukoi.
Esim. semmoiset pääntiet on kivoja (en osaa selittää) joissa ei ole neppareita vaan joissa hartioilta tulee sitä kangasta sen pääntien kans päällekkäin...saikohan kukaan kiinni että millaista pääntietä tarkoitan. :D
suapipa hyvinnii, ne on hyvvie

• Tykkää
Reactions: Echo
"miksi"
Miksi ei voi yöllä pitää esim puolipotkareita ja paitaa / bodya? Tarviiko vauva yöllä sukkia? Meillä ei tarvinnut, oli ihan kuumat varpaat paljaanakin. Käytä unispussia, "päivävaatteita" siis trikoovaatteita.. Kai maailma on vaihtoehtoja täynnä.

• Tykkää
Reactions: Echo
"V ieras"
[QUOTE="V ieras";29678953]Tokmannilla on ainakin yöhaalareita kaksisuuntaisella vetskarilla, olikohan Vendi-merkkisiä.

Mä kyllä itse tykkään enemmän niistä joissa on nepparit.[/QUOTE]

Ja näissä Tokmannin myös varpaat on piilossa :)

"Ami"
Meillä käytetään myös vain vetoketjullisia sukkaosallisia Tutan pyjamia. Onneksi pidän itse paljon Tutan kuoseista.
Vihaan neppareiden kiinnitystä ja jos sukkaosia ei ole lapsi raapii nilkkojaan. Molemmat lapsemme ovat myös kovia potkimaan peiton pois ja sitten olisivat paljain jaloin. Sukat he kiskovat saman tien jaloistaan pois, jos housumallista pyjämää yrittää laittaa.

Yhteistyössä