Minä ja minun p*skat parisuhteet :´( Neuvoja tai tsemppejä kaipaisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa!

Vieras
Voi perseensuti sentäs. Kerron tässä vähän taustaa. Eli olen nuori nainen, lapsuuteni asuin maalla, ja olin pitkään aika sinisilmäinen enkä tiennyt pahasta maailmasta mitään. Olen myös kovin introvertti, eli pärjään hyvin pitkiä aikoja yksin ja hiljaisuudessa.

Jossain vaiheessa n. 21-vuotiaana tapasin tämän aika sekopäisen kaverin, jonka kanssa aika äkkiä kehkeytyi seksisuhde. Oli hauskaa ja seksi mahtavaa. Se sekopäisyys siis oli (tässä vaiheessa vielä) ihan hauskaa ja hullunkurista. Oli siis tarkoitus että EI alettais mihinkään vakavempaan, itselleni tämä mies oli ihan liian vanha, enkä oikeastaan hirveästi pitänyt ulkonäöstäkään. Olin tyhmä ja halusin kesäksi jotain seikkailua.

Se lopulta meni siihen että mies oli (mukamas?) yli korviensa rakastunut ja jotenkin sitten muutettiin yhteen. En oikein osaa sanoa että miksi. Ehkä hän painosti minua siihen vähän enemmänkin kuin vain vähän.

Suhde oli ihan OK noin vuoden, kunnes hän alkoi muuttumaan. Hän oli kova juomaan ja polttamaan pilveä. Itse kun en polta, niin hän kai vähän kokeili vähentää, joka tais olla huono idea.
Viinapäissään hänestä tuli ilkeä ja haukkui, ja raiskasi. Lyttäsi itsetuntoni pohjamutiin. Hän myös haukkui minua ystävilleen, ainakin meidän yhteisille (jälkeenpäin juttelin eräälle hänen tutulleen joka ei ole ns. minun ystäväni. Hän sanoi ettei tuollaista ole kuullut?).
Lopulta noin vuoden helvetin jälkeen sain masennuslääkkeiden avulla revittyä itseni tuosta parisuhteesta, tai ainakin osittain. Hän kyllä seurasi minua joka paikkaan ja pakotti seksiin vaikkei seurusteltukaan.

Tuossa huonoina hetkinä tukeuduin yhteen ystävään, minun ja exäni yhteiseen. Miespuoliseen sellaiseen. Juteltiin ja tuntui siltä että hän ymmärsi minua. Hänellä olis aikoinaan tyttöystävä joka oli kans aika mielipuoli. Väkivaltainen joka esim. uhkaili häntä keittiöveitsellä ja niin pois päin. Tuntui että meillä on paljon yhteistä. Hän oli tunteellinen ja herkkä, ja kaikki vain tuntui hyvältä hänen kanssaan. Kuukausien jälkeen sitten alettiin varovasti seurustelemaan (joka sai exän raivon valtaan, tietysti).

Ja kaikki oli niin hyvin. Sydämessä tuntui kutkuttavalta kun tätä nykyistä miestä ajattelin, ei ollut ollenkaan sama fiilis kuin edellisen miehen kanssa. Ja hän oli niin ihana ja kiltti. Alettiin suht aikaisin suhteessa miettimään yhteistä tulevaisuutta ja hankittiin koira. Noin vuoden jälkeen hankittiin yhteinen asunto, ja tuosta puoli vuotta niin koiralle kaveri. Kaikki oli niin hyvin, kunnes...

Tämä mies ei ole kova juomaan, mutta juhlissa (juhannus, uusi vuosi jne) hän herkästi kavereiden painostuksesta ottaa kirkasta, joka ei todellakaan sovi hänelle. Ensimmäisen kerran kun tämän koin, niin olin kauhuissani. Hän haukkui ja retuutti. Seuraavat päivät, ehkä viikon hän oli todella katuvainen ja pyyteli anteeksi ja sanoi ettei ymmärrä miten näin kävi. Arki kuitenkin jatkui ihan hyvin.

Nyt jouluna kuitenkin tuli käänne. Hän joi taas viinaa (ei edes paljoa!), ja suuttui minulle. Repi hiuksista ja vaatteista, ja löi päätä seinään. Tuli kuhmu joka oli kipeä yli viikon. Olin jo tuossa vaiheessa pakkaamassa ja häpesin elämääni. Mitä ihmettä sanon kaikille? Kaikki luulee että olen onnellinen ja rakastunut, ja nyt kaikki murenee. Mies taas lupasi että nyt loppuu juominen. OK, ei hän ole juonutkaan muuta kuin kaljaa, mutta jotenkin en vain osaa luottaa häneen.

Nyt maanantaina tuli tehtyä tikusta asiaa, ja hän raivostui jostain mistä en oikein tajua miten voi edes suuttua. Hän alkoi huutaa huoraa ja paiskomaan ovia. Itse kun tämän olen jo kokenut MONTA kertaa, niin olin vain hiljaa. Olin hiljaa ja menin töihin. Ollaan eletty hiljaisuudessa tuon jälkeen. Kunnes nyt keskiviikko-aamuna hän kysyi että milloin lopetan tämän mykkäkoulun. Sanoin että sitten kun hän suostuu puhumaan tuosta maanantaista. Ja TAAS hän raivostui, meni ihan sekaisin. Ja ennen kuin mentiin töihin, hän sanoi että "Alan tästä eteenpäin käyttäytymään ihan niinkuin sinun exä, ja alan ottamaan seksiä väkisin ja haukkumaan sinua julkisesti. Ehkä sitten opit jotain".

Olen nyt aika pihalla :( En tiedä mitä tekisin. Tai siis, pitäisi erota, tietysti. Mutta en vain jaksa. Pitäisi taas selitellä muille mikä meni vikaan. Ja jotenkin ei vain kehtaa kertoa että tämäKIN mies on väkivaltainen mielipuoli. Ja mitä teen korille? En niitä mihinkään pieneen kerrostaoyksiöön voi ottaa, kun ovat tottuneet omakotitaloon ja isoon pihaan. Voi p*skat, en jaksa enää tätä elämää!!

MIKSI MINULLE KÄY AINA NÄIN!!? Onko minut jotenkin kirottu, enkö koskaan löydä normaalia miestä. Vai olenko minä se joka muutan heidän sekopäiksi?? En ymmärrä enää mitään, itkettää :(

Ja sori, tosi pitkä teksti, toivottavasti joku jaksoi lukea.

Lähde kävelemään sieltä. Ei terve mies uhkaisi koskaan raiskaamisilla. Ei se ole häpeä jos olet haksahtanut toisenkin kerran väkivaltaiseen mieheen, eli älä ajattele mitä lähipiiri on sun lähtemisistä mieltä.
Äläkä kuuntele miehen syyllistämisiä, lyömiseen ja raiskaamiseen ei hyvää syytä ole olemassa.

Ei sulla mitään kirousta ole mutta sä et tunnista ehkä miehissä semmoisia merkkejä alkuvaiheessa jotka voivat puhua väkivaltaisuudesta tai jostain muusta ikävästä ominaisuudesta, joskin jotkut miehet ovat hyviä salaamaan moiset piirteet.

• Tykkää
Reactions: Owl
Mä lähtisin, nyt tällä elämänkokemuksella heti. Elin aikoinani 18-23 -vuotiaana väkivaltaisessa suhteessa, ennen kuin sain itseni riuhtaistua irti. Se oli elämäni paras päätös, päivääkään en katunut. Tsemppiä sulle, sussa ei ole mitään vikaa, vaan noissa miehissä. Ei sun tarvitse hävetä mitään, eikä selitellä kellekään. Jos joku kysyy, voithan sanoa, ettet jaksanutt olla nyrkkeilysäkkinä. Luulisi sen jälkeen ymmärtävän eron syyn.

Lähde. Heti.

Sulle käy niin, koska tietäen tai tietämättäs valkkaat sellasia miehiä. Yks huono ukko on huonoa tuuria, mutta jos jokainen parisuhteista menee tietyllä kaavalla ojasta allikkoon niin jokin miehiä yhdistää ja se piirre sua viehättää.

Kiitos vastauksista :) Koiria en voi jättää sinne, en halua enkä oikeastaan uskallakaan. Ne on minun nimissäni, enkä tiedä mitä hän kännissä niille voisi pahimmassa tapauksessa tehdä :(

Ei sulla mitään kirousta ole mutta sä et tunnista ehkä miehissä semmoisia merkkejä alkuvaiheessa jotka voivat puhua väkivaltaisuudesta tai jostain muusta ikävästä ominaisuudesta, joskin jotkut miehet ovat hyviä salaamaan moiset piirteet.

Joulun jälkeen puhuttiin (ihan rauhallisesti, ei riitaa) tuosta väkivaltaisuudesta. Hän sanoi ettei koskaan ole käynyt edes sen exänsä kimppuun, vaikka exä taas on häntä lyönyt ja potkinut ja uhkaillut veitsillä jne. Hän sanoi että minussa vain on jotain mikä saa näkemään punaista ja pimahtamaan :(

En tiedä josko tämä minun tapani muuttua riitatilanteissa hiljaiseksi ja välinpitämättömäksi vain pahentaa asiaa. Ehkä sitä pitäisi itsekin huutaa ja kirkua. Olen sitäkin kyllä joskus kokeillut, mutta minusta se ei vain auta.
Exä sanoi että hänellä ja hänen exällään oli aina välillä kunnon huutotappelut, tavaroita lenteli ja molemmat huus kurkku suorana. Ja sit oli sovintoseksiä ja kaikki ole taas hyvin. Itse en vain tuollaiseen pystyisi. Mutta kuulemma niin olisi "pitänyt" riitatilanteessa tehdä, ei niin kuin minä tein, menin pakoon koko tilannetta.

Joo mut edelleen, lyöminen ei johdu susta, se on miehen oma valinta. On miehiä jotka eivät koskaan löisi. Eli lopeta tuo suhde.

Se sitten jos sussa on jotakin joka hermostuttaa toista - no joo, jokaisessa meissä on, en mäkään ole mikään unelmavaimo ja olen päivittäinkin raivostuttava, mutta ei mun mies lyö riidoissakaan.

Tietty mykkäkoulu tai välinpitämättömäksi heittäytyminen ei ole paras tapa sulta toimia. Rauhallinen tai äänekkäämpikin keskustelu on ok, kunhan vaan keskustelet. Mutta edelleen, lyömiseen ei ole koskaan oikeutusta, ja raiskaamisella uhkaaminen on sairaan miehen puhetta.
Eli lähde siitä suhteesta.

Ei kannata uskoa kuule mitään mitä se äijä sanoo. Voi olla ettei ex edes ole ollut väkivaltainen, mieshän voi keksiä ihan mitä vaan.

Ja niinkuin sanottiin, sinä et välttämättä valitse paskoja miehiä, mutta et osaa myöskään "epävalita" heitä. Kun ns. normaalilla tutkalla varustettu nainen olisi tunnistanut miesten pimeän puolen heti, sinä et vaan jatkoit suhdetta. Jälkikäteen kannattaa nyt miettiä mikä noissa miehissä on ollut yhteistä - mikä olisi voinut kertoa sinulle jo paljon aiemmin siitä millaisia he oikeasti ovat. Tuo eka tapaus minusta on ihan päivänselvä, mutta varmasti tokassakin on jotain mistä olisit voinut sen huomata.

Saanko arvata että isäsi ei ole ikinä arvostanut sinua ja/tai on kohdellut sinua huonosti? Silloin helposti sietää seurustelukumppaneiltakin ihan mitä vaan, kun ei yhtään ole älyä siitä mikä on normaalia ja mikä ei.

1. Älä koskaan luota mieheen, jonka mielestä olet jumalaisen täydellinen, joka on aivan hulluna sinuun, haluaa muuttaa kanssasi nopeasti yhteen ja on exäsi ystävä. Kukaan lojaali ja järkevä mies ei pane kavereidensa entisiä.
2. Älä luota mieheen, jonka exät on aina hulluja ja sekopäitä.
3. Kun joku kohtelee sinua huonosti, kerää kamasi ja häivy.

• Tykkää
Reactions: Owl
Rauhallinen tai äänekkäämpikin keskustelu on ok, kunhan vaan keskustelet.

Tätä minä nyt olen yrittänytkin. Minusta on ihan turhaa yrittää keskustella kun toinen ei tee muuta ku paiskoo ovia ja huutaa huoraa. Olen odottanut kärsivällisesti että hän rauhoittuisi, mutta jotenkin hän vain hermostuu uudelleen kun pyydän että voitais jutella tuosta haukkumisesta ja riehumisesta.

Huoh, no juu. Oikeasti, tiedän kyllä että pitäisi erota. Se ois varmasti molemmille paras vaihtoehto, ei vain sovita toisillemme.

Ahistaa vain ajatus siitä että en koskaan sitä hyvää miestä löydä. Olen aika huono ihmissuhteiden kanssa muutenkin, kun olen niin ujo ja epäsosiaalinen. Tuntui onnenpotkulta löytää tämä mies. Niin kiltti, huomaavainen ja mukava, ja syötävän komea. Ja sit kaikki unelmat vain murenee.

Kai sitä vain pitäisi olla yksin. Mutta toisaalta haluaisin niiiin paljon sen perheen ja mieluiten tietysti sellaisen missä on mies mukana kuvioissa. En kutsuisi itseäni vielä vanhaksi, mutta jotenkin tuntuu että tuo kello alkaa tikittää aika lujaa.
Jos nyt eroan ja vuoden olen yksin. Sit löydän jonkun johon pitää tutustua ainakin joitain vuosia. Ja suuri mahdollisuus että sekin on täys mulkku ja TAAS alkaa kierros alusta. EN JAKSA :(
Pelottaa, minusta tulee kuitenkin se yksinäinen crazy catwoman (paitsi kissojen paikalla koiria :D ) jota kaikki vieroksuu. Vaikka tykkäänkin olla yksin, niin en halua olla mikään hylkiö.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29637393:
Voi jessus, tämänhän ap varmaan halusi kuulla kun kaipaa tsemppiä

Omat huonot käyttäytymismallit on tarpeen tunnistaa, jotta niitä ei jatka. Jos jatkaa samaan malliin samanlaisten miesten kanssa, käy lopulta huonosti.

• Tykkää
Reactions: Echo
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29637416:
Omat huonot käyttäytymismallit on tarpeen tunnistaa, jotta niitä ei jatka. Jos jatkaa samaan malliin samanlaisten miesten kanssa, käy lopulta huonosti.

Näin. Eikä se tarkoita että tapahtuneet olisivat ap:n syytä. Syy on täysin noiden miesten, toivotaan että ap tapaa kunnollisen miehen.

Eihän tuollaisen väkivaltaisen idiootin kanssa voi lapsia tehdä. Joko eroat nyt ja otat opiksesi ja annat itsellesi mahdollisuuden hyvään mieheen, TAI jäät tuon paskaisisen kanssa suhteeseen. Kumpi on sitten parempi vaihtoehto? Jos ajattelet ettet ansaitse parempaa, niin se on itseään toteuttava ennuste. Se on juuri sitä käyttäytymistä joka saa sinut alkamaan/jäämään suhteeseen tuollaisten miesten kanssa. Kun otat näistä suhteista opiksesi ei sinun tarvitse odottaa vuosia että tunnistat (mahdollisen) seuraavan väkivaltaisen juopon. Normaali ihminen osaa sellaiset tunnistaa jo muutaman tapaamisen jälkeen, ja saman voit opetella sinäkin.

Ymmärrän että pelkäät ettet löydä ketään hyvää miestä ja siinä vakiintumisessa menee vuosia.
Mutta silti, malta mielesi. Sanoit olevasi nuori nainen, joten näin neljääkymppiä lähenevän haahkan vinkkelistä katsottuna ehdit vielä vaikka kuinka.

Ole yksin, hakeudu naispuolisten kavereiden seuraan, nauti opiskeluista ja työelämästä. Paniikissa ja kiireessä valittu miessuhde "kunhan jonkun kans on kun biologinen kello tikittää" ei välttämättä ole hyvä. Sinuna olisin sinkku, nauttisin elämästä ja työstäisin rauhassa miesasioita ja miettisin miten sitä omaa ihmistuntemusta kehittäisi. Hyvässä miehessä on joitakin merkkejä jo alkuvaiheessa joista tietää että tuo ei ole vaimonhakkaaja (toki virhearviointeja sattuu hyvänkin psykologisenkin silmän omistaville naisille).

Lisäys:Ja vaikka olisit satavuotias, niin koskaan ei kannata olla väkivaltaisessa suhteessa.

kerro parisuhteestasi jollekkin ulkopuoliselle, luotettavalle työkaverille, lääkärille tms. saat ulkopuolisen kannan. Ja vahvistusta siitä että parisuhde ei ole terve. Itse et ehkä huomaa mutta tuo parisuhde ei ole missään tapauksessa terve.
Itse aloin nuorena lue teininä seurustelemaan alkoholiin taipuivaisen miehen kanssa. Perustimme perheen ja hups ruuhkavuosissa sitä huomasi, että mieshän on täysin alkoholisiti! Useita kännissä ajojoa, krapulajuomista jne. Siinä sitten yritin itse pitää perheen kasassa, hoitaa lapset, ja työt. Tätä jatkui useita vuosia kunnes heräsin.
Heräsin todellisuuteen; mies ei koskaan muutu, juominen pahenee, hän ei koskaan huolehdi lapsistaan, tai minusta!
Nyt minulla on vuosien jälkeen, pitkän yh- elämän jälkeen, isot lapset. Onnellinen, tasapainoinen suhde. Olen terve, jaksan ja tiedän että eka suhteeni ei ollut terve, eikä normaali.

Nainen muuta pois, muuta miehen työpäivän aikan, pyydä ystäviä avuksi. Ole vahva!!

Ei kannata uskoa kuule mitään mitä se äijä sanoo. Voi olla ettei ex edes ole ollut väkivaltainen, mieshän voi keksiä ihan mitä vaan.

Ja niinkuin sanottiin, sinä et välttämättä valitse paskoja miehiä, mutta et osaa myöskään "epävalita" heitä. Kun ns. normaalilla tutkalla varustettu nainen olisi tunnistanut miesten pimeän puolen heti, sinä et vaan jatkoit suhdetta. Jälkikäteen kannattaa nyt miettiä mikä noissa miehissä on ollut yhteistä - mikä olisi voinut kertoa sinulle jo paljon aiemmin siitä millaisia he oikeasti ovat. Tuo eka tapaus minusta on ihan päivänselvä, mutta varmasti tokassakin on jotain mistä olisit voinut sen huomata.

Saanko arvata että isäsi ei ole ikinä arvostanut sinua ja/tai on kohdellut sinua huonosti? Silloin helposti sietää seurustelukumppaneiltakin ihan mitä vaan, kun ei yhtään ole älyä siitä mikä on normaalia ja mikä ei.

Isä oli sellainen juro perinteinen suomalainen mies. Kävi töissä ja kotona joi kaljaa ja kato telkkaria. Ei ollut meille lapsille ilkeä (äidille kylläkin aina joskus, totta...), mutta ei oikein lempeäkään. Isä vain oli olemassa.

Tuosta miehen exästä tiedän että on aika sekaisin. Olen itse sen nähnyt ja kaverit vielä enemmän. Suhteen alkuvaiheessa pelkäsin että milloin tämä nainen tulee ja jostain kulman takaa ja käy kimppuun :D

Nojoo, kävi kyllä mielessä jo ennen suhteen alkua että pitäisi vaihtaa kaveriporukkaa ihan täysin, että ehkä näistä piireistä ei minulle sitä sopivaa löydy. Mut sit tää nykyinen vain kolahti, tuntui oikealta. Käynyt töissä nuoresta asti ja lapsuuskin oli jonkin verran samanlainen kuin minullakin. Köyhyydestä tullut ja yrittää sinnitellä eteenpäin. Exäni oli varakkaasta perheestä, työtön joka sai koko ajan rahaa sukulaisiltaan. Kunnon lellitty kakara.

Ja minun ex ja tämä nykyinen ovat pistäneet välit täysin poikki, mies ei hyväksynyt sitä miten ex käyttäytyi eikä tuntuis katuvan sitä etteivät enää ole kavereita. Ja nyt hän on ihan samanlainen, prkl!

Sinulle. Ei ole helppo aloittaa aina alusta ja uudelleen. Taidat olla aika nuori vielä? Sinulla on aikaa löytää myös hyvä suhde. Ehkä kuitenkin olisi hyvä olla hetki yksin ja eheyttää itsensä etteivät samat virheet toistu jatkossa. Opit tuntemaan itsesi ja rakastamaan itseäsi.
Jos jäät roikkumaan huonoon suhteeseen huomaat vuosien päästä,että olet itkenyt itsesi vanhaksi ja katkeraksi. Eikä paluuta menneeseen ole. Kadonneita vuosia ei saa takaisin.

Isä oli sellainen juro perinteinen suomalainen mies. Kävi töissä ja kotona joi kaljaa ja kato telkkaria. Ei ollut meille lapsille ilkeä (äidille kylläkin aina joskus, totta...), mutta ei oikein lempeäkään. Isä vain oli olemassa.
Eli sulle todnäk kaikki huomio minkä saat mieheltä on jo hienoa ja mahtavaa. Sitten teet sen virhepäätelmän että (minimitasonkin verran) huomiota antava mies on Todella Ihana, kun oikeasti se on vain.. no, minimitaso jos sitäkään. Et osaa odottaa ja vaatia enempää, kun sulle se perustaso on isäsi takia niin matalalla.

Ei siinä auta kuin opetella arvostamaan itseään ja vaihtaa piirejä, jotta saisi paremman käsityksen siitä mikä on hyvää, oikeasti hyvää parisuhdetta ja puolison kohtelua.

Vaikuttaako sulla se että ootte (käsittääkseni) samaa kaveriporukkaa, eli tuntuuko susta senkin takia hankalalta lähteä tuosta suhteesta?

Vaikuttaako sulla se että ootte (käsittääkseni) samaa kaveriporukkaa, eli tuntuuko susta senkin takia hankalalta lähteä tuosta suhteesta?

No joo, kyllä. Ne on jo aika tehokkaasti jäädyttänyt tuon minun exäni porukasta, joten en usko enkä melkein haluakaan että taas olisivat "minun puolellani". Erossa minulta lähtee varmasti suurin osa kavereistakin (tai varmaan voidaan olla kavereita sen jälkeenkin, mutta en usko että minua enää kutsutaan minnekään illanistujaisiin ym, mieluummin nuo miehet. Olen varmaan vähän pahan onnen lintu jo nyt.), ja ajattelin että pakkohan sitä on muuttaa toiseen kaupunkiinkin. En ehkä kestäisi jos ois kaksi katkeraa ja väkivaltasta exää naapurustossa :rolleyes:

Juu mutta jos sä sanot kavereillesi että nykyinen mies on repinyt sua hiuksista, lyönyt päätäsi seinään, uhannut raiskaamisella ja julkisella haukkumisella niin miten kaverisi suhtautuvat? Vaikka tämä olisi toinen kerta kun he joutuvat valitsemaan puolensa niin vähintään se pitää heiltä odottaa/olettaa että sun ja heidän välit ei viilene. Sen ymmärrän jos ainakin porukan miehet tulevat edelleen kaveeraamaan eukonhakkaajamiehen kanssa, se asia kun ei vaikuta usein miesten väliseen kaveruuteen, eikä tarvitsekaan vaikuttaa.

Mutta siis sun ja naispuolisten kaveriesi väleihin tämäkään ei saisi vaikuttaa viilentävästi.

Tee vähän molemmat:kattelet uutta kaveripiiriä (pääset vapaammalle monista ahdistavista ajatuksista) mutta ainakin omalta osaltasi pidät yhteyttä vanhoihin naispuolisiin kavereihisi. Jos he eivät usko tai ymmärrä sua ja sun tarinaasi näissä parisuhdetappeluissa ja viilentävät välejään suhun, niin sit kyllä ihmettelen heitä...