joku perkeleen valopää MUUTTAA tähän aikaan !

  • Viestiketjun aloittaja "tuohtunut"
  • Ensimmäinen viesti
Luettuani tämän hämmentävän ketjun, mitä kerrostalossa saa ja ei saa tehdä mihinkin aikaan, olen onnellinen omakotitalostani :) Ja varsinkin siitä, ettei mulla ole ap:n ja hg-91:n kaltaisia naapureita :D
No niimpä...onneksi tässä talossa ei oo noin nipoja naapureita. Ei tääläkään oo säästytty poikkeustilanteilta ja kenenkään maailma ei oo kaatunu siitä että joskus vaan asiat ei mee sääntöjen mukaan. Eriasia tahallinen mekkalointi kännissä jne kun se että on pakko saada kamat sisään.
 
"Hilppa"
en tajua teitä! :O jos minulla olisi pieni lapsi & juuri tämän nukahtaessa alkaisi jumalaton tavaroiden roudaus rappukäytävässä, menisin ainakin pyytämään että "VOISITTEKO KANTAA NE TAVARAT VÄHEMMÄLLÄ METELILLÄ, KIITOS" saahan sitä muuttaa, mutta onko puhua pulista ja paukuttaa pesukoneilla seinillä VARSINKIN ILLASTA/YÖSTÄ? kun siellä naapurissa voi olla lapsia/vuorotyöläisiä/sairaita
 
[QUOTE="Hilppa";29629994]en tajua teitä! :O jos minulla olisi pieni lapsi & juuri tämän nukahtaessa alkaisi jumalaton tavaroiden roudaus rappukäytävässä, menisin ainakin pyytämään että "VOISITTEKO KANTAA NE TAVARAT VÄHEMMÄLLÄ METELILLÄ, KIITOS" saahan sitä muuttaa, mutta onko puhua pulista ja paukuttaa pesukoneilla seinillä VARSINKIN ILLASTA/YÖSTÄ? kun siellä naapurissa voi olla lapsia/vuorotyöläisiä/sairaita[/QUOTE]

tokikaan ei tarvi tarpeettomasti mekkaloida mutta klo 20 ei voi kieltää muuttamasta. Olen minäkin tehny vuorotyötä ja lapsi on ollu pieni 1v. Jos kerran vuodessa joku muuttaa klo 20, se ei oo maailman loppu. Ei voi vaatia että elämään ei koskaan tuu muutosta ja jos aletaan ajatella miten montaa erilaista asukasta kerrostalossa onkaan, ei kukaan voi muuttaa ulos ja sisään ikinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Ihan sivuhuomautuksena kun ilmeisesti on aika paljon ihmisiä joilla ei ole tuon taivaallista käsitystä siitä miten järjestyssääntöjä tulee tulkita, ottavat vaan ne suoraan tosissaan mitä siihen tuulikaapin lappuun on väännetty.

Mikään järjestyssääntö ei ole peruste häädölle jollei asukkaan teko kirjaimellisesti ole LAKIA vastaan.

Ja mikään laki ei sano sitä, että normaalista elämisestä lähtevät äänet pitäisi hiljetä ennen kello 22:00.

Jos ei pysty sulattamaan ihan ymmärrettäviä syitä melulle yhteisöasumisessa, kannattaa muuttaa sinne metsään ja pysyä siellä.

Sillekään ei kumminkaan voi mitään että joissain kerrostaloissa on niitä jotka joka viikko päättävät porata ruuvinpaikan seinään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
ei mikään enkeli
No huh! :D
Kerrostalot, nuo kyttääjien ja mielensäpahoittajien luvatut maat!
Ainahan niissä asuu joku, joka kyttää pienimpiäkin ääniä. Tiedoksenne, että poliisi ei todellakaan tule paikalle jotain muuttoa keskeyttämään, vaikka kuinka soittelisitte. Niillä on resurssit muutenkin niin vähissä, että illalla tapahtuva muutto äänineen ei ihan kärkipäässä ole. Eri asia voisi olla, jos muutto todellakin tapahtuisi keskellä yötä ja olisi todella kovaäänistä.

Nää kerrostalokyttääjät yrittää joskus jopa kieltää yöllä vessassa käynnin tai suihkuttelun. Jotkut jopa saa ne talon järjestyssääntöihin. Tosin noita koskevia rajoituksia ei tarvitse noudattaa, eikä niistä voi mitään sanktiota tulla.
 
"vierailija"
:headwall: Sulla on tuossa lukutaidossa parantamisen varaa. Keskustelu on edennyt hieman siitä aapeen ekasta ja tokasta viestistä, sivu on jo 7 ja nyt on puhuttu ihan yleisesti häirinnästä öisin ja siitä mitä on ok alkaa puuhaa hiljaisuusajalla ja mitä ei.
Eikä ole puhuttu. Sä tässä jankutat jostain vitun yöajasta, jota klo 20 ei ole.
 
"kiara"
Joskus mä ihmettelen näitä sääntökyttääjiä joilla ei ole tippaakaan ymmärrystä mihinkään poikkeustilanteisiin. Ei jousteta sitten millään kun sääntö on sääntö. Jos joku kerran nyt siihen viereen muuttaa ja vaikka auton saaminen myöhästyy tai mitä tahansa syynä voi ollakin, ei vaan kyetä yhtään olemaan se reilu kaveri joka sen kerran viitsisi vähän ymmärtää ja kestää yhden illan kitisemättä. Ollaan soittamassa jopa poliisille kun joku muutto venyy, oikeesti?
Joo. Nää on myös niitä asioita jotka ahdistaa Suomessa aivan hirveesti.
 
"lapseton"
Jos jos jos.... No JOS nyt puhutaan hiljaisuusajasta niin come on, jos teidän talonyhtiössä alkais tyypit roudaa muuttokuormaa klo 22 jälkeen niin en usko että kovin myönteisiä reaktioita teiltäkään tulisi. Ajatuskin :D En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.
Mua ei kiinnostais palaakaan. En kyttää naapureita enkä hermostu mistään äänistä kymmeneltä, en edes aamukolmelta, jos se on vaan yksittäistapaus. Ei kiinnostanut silloinkaan kun naapurin koliikkimuksu huuti kolme viikkoa suoraa huutoa kaikki yöt. Tulpat korviin vaan ja myötätuntoinen katse naapurille myöhemmin. Silloin meina hermo mennä kun tein töitä kotona ja naapurin lapset huusi ja kiljui leikkipihalla ja hakkas kepeillä matontamppaustelineitä puoli tuntia putkeen (lähtee aikamoinen meteli). Mutta sellasta se on.
 
rthrth
Ei voi muuta sanoa kuin kyllä on jumalauta asiat hyvin kun jaksetaan vetää herneet kärsään jonkun yksittäisen muuton ajankohdan takia. Jospa se nyt sattui olemaan muuttavalle henkilölle ainoa soveltuva aika muuttaa. Hommatkaa korvatulpat, jos sattuisi samanlainen tilanne vielä toisenkin kerran elämässä!
 
[QUOTE="lapseton";29630725]Mua ei kiinnostais palaakaan. En kyttää naapureita enkä hermostu mistään äänistä kymmeneltä, en edes aamukolmelta, jos se on vaan yksittäistapaus. Ei kiinnostanut silloinkaan kun naapurin koliikkimuksu huuti kolme viikkoa suoraa huutoa kaikki yöt. Tulpat korviin vaan ja myötätuntoinen katse naapurille myöhemmin. Silloin meina hermo mennä kun tein töitä kotona ja naapurin lapset huusi ja kiljui leikkipihalla ja hakkas kepeillä matontamppaustelineitä puoli tuntia putkeen (lähtee aikamoinen meteli). Mutta sellasta se on.[/QUOTE]

No eihän ne palstamammat mistään hermostu koskaan :xmas: Ja lehmät lentää.
 
apuja
No eihän ne palstamammat mistään hermostu koskaan :xmas: Ja lehmät lentää.
Mä en ylipäänsä tajua, kuinka joku lapseton "kakara" tietää aina kaikesta kaiken, mikä liittyy lapsen kehitykseen/saamiseen/unirytmiin tai ihan mihin hyvänsä! Lapsihan sä oot itekin vielä, näköjään, joten hanki sitä kokemusta ennenkuin alat vieraisiin pöytiin huutelemaan ja varsinkaan neuvomaan/kommentoimaan. Oiskohan Demi tai Miss Mix sulle parempi ja ajankohtaisempi palsta(sikäli, mikäli niillä on palstaa, ja jos ei oon, niin äkkiähän sä pistät semmosen pystyyn).
 
Mä en ylipäänsä tajua, kuinka joku lapseton "kakara" tietää aina kaikesta kaiken, mikä liittyy lapsen kehitykseen/saamiseen/unirytmiin tai ihan mihin hyvänsä! Lapsihan sä oot itekin vielä, näköjään, joten hanki sitä kokemusta ennenkuin alat vieraisiin pöytiin huutelemaan ja varsinkaan neuvomaan/kommentoimaan. Oiskohan Demi tai Miss Mix sulle parempi ja ajankohtaisempi palsta(sikäli, mikäli niillä on palstaa, ja jos ei oon, niin äkkiähän sä pistät semmosen pystyyn).
Kaikkea en tiedä, mutta kyllä väittäisin että osaan kohtuu hyvin kasvattaa lapsia. :) Ja on monia asioita joissa olen todella huono, mutta lapset tunnen.

Kasvahan itse aikuiseksi, tuollainen kakaraksi haukkuminen on ainoastaan lapsellista ja kertoo sinusta oleellisen.
 
Hyshys
Kyllä tulee mikäli äänenpito jatkuu hiljaisuusajalla.
Saattas tulla, uteliaisuuttaan kattoo mikä on tilanne ja todettuaan et päällä on alkuillasta tapahtuva normaali muutto niin tulis moitteita soittajalle turhasta ilmoituksesta ja virkavallan ajan tuhlaamisesta. Muutto on sellainen tapahtuma et kyllä siinä saa järkeä käyttää ja olla suvaitsevaisuutta. Mut teille MINÄMINÄtyypeille sitä lie turha yrittää selittää ees.
 
Saattas tulla, uteliaisuuttaan kattoo mikä on tilanne ja todettuaan et päällä on alkuillasta tapahtuva normaali muutto niin tulis moitteita soittajalle turhasta ilmoituksesta ja virkavallan ajan tuhlaamisesta. Muutto on sellainen tapahtuma et kyllä siinä saa järkeä käyttää ja olla suvaitsevaisuutta. Mut teille MINÄMINÄtyypeille sitä lie turha yrittää selittää ees.
Minäkään en olisi soittamassa tai tekemässä valitusta minnekään ennen klo 22 alkavasta muutosta, mutta hijaisuusajalla muuttaminen on minusta törkeää ottaen huomioon työssäkäyvät ja lapset joiden on saatava nukkua.
 

Yhteistyössä