joku perkeleen valopää MUUTTAA tähän aikaan !

  • Viestiketjun aloittaja "tuohtunut"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sipsi";29629393]Minun myötätunto, niin äitinä kuin ihmisenä yleensäkin, on aivan täysin näiden muuttajien puolella.

Kun ei se koko maailma hiljene ja pysähdy, vaikka kuinka kotona olisi pikkuvauva. Ja ihan oikeasti, kun ajattelee minkälaisissa oloissa maailmassa lapset(kin) joutuvan olemaan (kenties vaikka noiden ap:tä lainaten "siansaksaa molottavien vinosilmien" kotimaassa), niin vähäpätöisenä pidän jos piltti ei yhtenä iltana saa muuton vuoksi unta klo 20.

Ja minä en yleensä lakia väännä mistään asioista, osaan ajatella, että on olemassa myös tilanteen vaatimia poikkeuksia. Kuten muutto klo 22.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

On toki harmillista, jos joku vauva ei saa nukutuksi. Mutta ei yksi vauva, voi kaikkien muiden elämää pysäyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu ja Ciervo
[QUOTE="teukka";29629392]Toki se hiljaisuus alkaa monissa kerrostaloissa kympiltä, mutta tuskin se elämä siihen kaatuu jos menisi pikkasen myöhempään.

Huvittavin tilanne oli tossa vähän aikaa sitten kun äitini muutti uuteen kerrostaloon, niin joku naapuri tuli pihalla ensitöikseen sanomaan, että täällä ei sitten siedetä mitään ryyppäämistä.

No äitini siihen tokaisi, että sehän ei ole mikään ongelma koska minä en käytä alkoholia ollenkaan. Näin ihania ja ihmisystävällisiä ihmisiä on kerrostalot ja Suomi pullollaan, tervetuloa asumaan jne.[/QUOTE]

No voi jeesus mikä asenne. "ei se maailma kaadu" No eihän se maailma kaadu jos minä kolhasen autollani sinun autoon ja en kerkeä jäädä oottaa sinua sopimaan vahingonkorvauksista. Ei kai haittaa? Eihän se nyt ole kuin auto? Just tuollainen piittamattomuutta säkään et suvaitsis, niin miksi oletat olevinaan et aapeen pitää suvaita?
 
"sipsi"
Minä olen tehnyt suuren osan elämästäni yötyötä, ja onnistuneesti rikkonut siinä rytinässä sisäisen kelloni. Siksipä krs-talossa asuessani käytin korvatulppia, kun en voinut päiväaikaan otaksua toisten olevn kuin sillit suolavedessä hiljaa minun nukkuessani, jotta jaksaisin taas lähteä yöksi sairaita hoitamaan. Yleensäkin se työ kyllä opetti, että maailmassa on ihan hirveän paljon kurjempiakin asioita, kuin naapurien aiheuttamat äänet. Jotenkin minusta on niin surullista tämä minäminäminä kulttuurimme, jossa pitää vain jokaisen olla hiljaa omassa kotelossaan... Muuten ei ajattele omaa persettään pidemmälle, naapurien mielestä. Ja edelleen, nyt saa (tai saisi) nukkua silloin kun huvittaa, kun on korpiasuja. Harmi vaan, kun niin harvoin nukuttaa.
 
No se on harmi, että meillä täällä Suomessa on lait ja niitä on noudatettava :) Ei ole vauvojen tai nipo naapureiden vika.
On lait ja pääosin olen sitä mieltä, että niiden noudattaminen suotavaa olisikin.
Mutta on tilanteita, joissa minusta asioita voi katsoa läpi sormien, kuten vaikkapa hiljaisuutta illalla klo 20.00 ( jonka en usko sentään laissa lukevan, vaikka talon järjestyssäänöissä olisikin ) jos sen rikkoimiseen on pätevä syy. Ja muutto on yksi niistä syistä. Muuttaa ei oikein ääneti voi ja muutto voi joskus viivästyä.

Ja tämä autoesimerkki ei mielestäni ollut rinnastettavissa tähän tilanteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Glenn.
"teukka"
No voi jeesus mikä asenne. "ei se maailma kaadu" No eihän se maailma kaadu jos minä kolhasen autollani sinun autoon ja en kerkeä jäädä oottaa sinua sopimaan vahingonkorvauksista. Ei kai haittaa? Eihän se nyt ole kuin auto? Just tuollainen piittamattomuutta säkään et suvaitsis, niin miksi oletat olevinaan et aapeen pitää suvaita?
Äläpäs rakentele mitään olkiukkoja Olkinukke – Wikipedia Se maailma ei tosiaan kaadu siihen, jos pikkuisen kuuluu meteliä jos muuttaa tai menee vähän myöhempään kuin järjestyssännöissä on sanottu. Ei ole mitenkään verannollinen mihinkään auton kolhimiseen.

Sinä taidat olla juuri niitä kontrollifriikkejä joille säännöt ja pykälät ovat kuin jumalan sana taivaasta, muilta ihmisiltä varmasti löytyy enemmän ymmärrystä muutolle, tämä ei kuitenkaan ole jokapäiväinen tapahtuma.
 
On lait ja pääosin olen sitä mieltä, että niiden noudattaminen suotavaa olisikin.
Mutta on tilanteita, joissa minusta asioita voi katsoa läpi sormien, kuten vaikkapa hiljaisuutta illalla klo 20.00 ( jonka en usko sentään laissa lukevan, vaikka talon järjestyssäänöissä olisikin ) jos sen rikkoimiseen on pätevä syy. Ja muutto on yksi niistä syistä. Muuttaa ei oikein ääneti voi ja muutto voi joskus viivästyä.

Ja tämä autoesimerkki ei mielestäni ollut rinnastettavissa tähän tilanteeseen.
Ei muakaan haittais jos muutto tapahtuis vapaapäivänä paitsi jos olisin äiti ja lapsi ei saisi siksi unta niin satavarmasti soittaisin virkavallan. Kotirauha pitää antaa yöaikaan juurikin siksi että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.
 
"sipsi"
Auton kolhaisusta syntyy ihan materiaalista vahinkoa korjauslaskujen ym. myötä, mutta myöhään muuttaminen ei sellaisa aiheuta. En usko muuttamisen aiheuttamiin (ainakaan pitkäaikaisiin :) ) henkisiinkään vaurioihin. Eli asioita ei mielestäni voi ollenkaan rinnastaa.

No, jospa "molottavat vinosilmät" olisivat jo muuttonsa tehneet, ja valtakunnassa olisi taas kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Ei muakaan haittais jos muutto tapahtuis vapaapäivänä paitsi jos olisin äiti ja lapsi ei saisi siksi unta niin satavarmasti soittaisin virkavallan. Kotirauha pitää antaa yöaikaan juurikin siksi että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.
Ihanko tosissasi luulet virkavallan tulevan muuton vuoksi klo. 20 aikaan kun lapsi ei saa nukuttua.
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu ja Tepadj
"teukka"
Onneksi en asu Happytytön naapurissa tai kerrostalossa tai lähelläkään, nimimerkki on hieman hämäävä, voisit muuttaa sen sadgirliksi. Soitat oikeen poliisit ja kaikkea, mistä näitä vatipäitä sikiää, hoh hoijaa.
 
[QUOTE="teukka";29629461]Äläpäs rakentele mitään olkiukkoja Olkinukke – Wikipedia Se maailma ei tosiaan kaadu siihen, jos pikkuisen kuuluu meteliä jos muuttaa tai menee vähän myöhempään kuin järjestyssännöissä on sanottu. Ei ole mitenkään verannollinen mihinkään auton kolhimiseen.

Sinä taidat olla juuri niitä kontrollifriikkejä joille säännöt ja pykälät ovat kuin jumalan sana taivaasta, muilta ihmisiltä varmasti löytyy enemmän ymmärrystä muutolle, tämä ei kuitenkaan ole jokapäiväinen tapahtuma.[/QUOTE]

Löytyy ymmärrystä ja menisin moikkaamaan ja jelppimään mielelläni, mutta jos mulla on aamuvuoro ja koitan saada unen päästä kiinni niin totta hitossa suuttuisin. Päivänselvää, ettei yöllä pidetä hereillä koko taloyhtiötä ja valvoteta työssäkäyviä JA lapsia.
 
Ei muakaan haittais jos muutto tapahtuis vapaapäivänä paitsi jos olisin äiti ja lapsi ei saisi siksi unta niin satavarmasti soittaisin virkavallan. Kotirauha pitää antaa yöaikaan juurikin siksi että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.
näin juuri ja jopa sellaisia elämäntilanteita, että voivat joutua muuttamaan aikaan, joka ei ole naapureitten kannalta se ideaalein.

Enpä usko, että virkavaltakaan kovin järeästi tilanteeseen puuttuisi klo 20.00 sunnuntai-iltana, jos kerrostalon rapussa molotetaan ja raahataan sohvaa.
 
"sipsi"
En minä ilkeäisi soittaa poliisille klo 20, että "minun naapurissa muutetaan, lapsi ei saa nukuttua, tulkaapa sanomaan että muutto loppuu nyt heti paikalla." Siis oikeasti, soittaisiko joku tuollaisesta poliisille?

:(
 
"toimi"
Löytyy ymmärrystä ja menisin moikkaamaan ja jelppimään mielelläni, mutta jos mulla on aamuvuoro ja koitan saada unen päästä kiinni niin totta hitossa suuttuisin. Päivänselvää, ettei yöllä pidetä hereillä koko taloyhtiötä ja valvoteta työssäkäyviä JA lapsia.
????
Olen monesti huomannut, että sä et lue aloituksia ajatuksella, vaan hyppäät suinpäin sekaan paasaamaan. Eikö sun alalla ihmisen pitäisi osata ensin kuunnella (tässä tapauksessa lukea), ennen kuin alkaa jakamaan mielipiteitään?
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
"sipsi"
Kyllä tulee mikäli äänenpito jatkuu hiljaisuusajan ulkopuolella.
Niin, minä uskoisin äänenpidon vuoksi tulevan, jos riehuttaisiin, tapeltaisiin tai möykättäisiin. Jos kyseessä olisi muuttoon liittyvä tavaroiden sisään vienti, niin mitäs ne poliisit tekisivät? Käskisivät jättää tavarat hankeen tai sateeseen? Sakottaisivat? Veisivät muuttoporukan putkan pahnoille?

Oikeasti tämä alkaa mennä nyt aika vänkäämiseksi. Edelleen toivon, että muutto on onnekkaasti ohi, ja piltti unillaan :)

Ja kiittimet ristiin laitan korpiasumisestani :)
 
"teukka"
Mikäs tämän happyn ammatti on, veikkaan että joku byrokraatti tai virkamies jonka aivot on menny sekaisin pilkun viilaamisesta. Näitähän tässä maassa riittää, sormi pystyssä molottamassa muille jostain helvetin pykälistä ja säännöistä.
 
[QUOTE="sipsi";29629517]En minä ilkeäisi soittaa poliisille klo 20, että "minun naapurissa muutetaan, lapsi ei saa nukuttua, tulkaapa sanomaan että muutto loppuu nyt heti paikalla." Siis oikeasti, soittaisiko joku tuollaisesta poliisille?

:([/QUOTE]

jos soittaisi, on äärimmäisen vaikea uskoa, että poliisi tekisi tilanteessa kuitenkaan mitään.

en soittaisi itse, en soittaisi vaikka muutto jatkuisikin yli virallisen yleisen hiljaisuusajan.
Ja jopa sellaisen muutonjälkeisiloittelun ääniä kuuntelisin, ehkä jo vähän hampaita kiristelleen, mutta tuskinpa poliisille soittaisin, ellei meno äityisi kuulostamaan siltä, että ehkei se olekaan enää niin iloista.
 
"toimi"
[QUOTE="teukka";29629537]Mikäs tämän happyn ammatti on, veikkaan että joku byrokraatti tai virkamies jonka aivot on menny sekaisin pilkun viilaamisesta. Näitähän tässä maassa riittää, sormi pystyssä molottamassa muille jostain helvetin pykälistä ja säännöistä.[/QUOTE]

Opiskelija :xmas: Tuleva sosiaalityöntekijä tms.?
Tai ammattitrolli, tiedä häntä, mutta hauska tapaus kuitenkin.
 

Yhteistyössä