Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pii";29621412]Hakemasi kruunupäät on semmoisia musiikin saralla kruunattuja :)[/QUOTE]

kiitos Pii!

Olisikohan tälle relaatiolle pitänyt tehdä ihan oma ketjunsa...ei näitä vihjeitä täältä välttämättä muut tarvitsijat löydä :) Paitsi te olette sen jo tainneet muut ratkaista niin mä pitäisin sitten yksinpuhelua jumeineni :):)

kiitos Pii!

Olisikohan tälle relaatiolle pitänyt tehdä ihan oma ketjunsa...ei näitä vihjeitä täältä välttämättä muut tarvitsijat löydä :) Paitsi te olette sen jo tainneet muut ratkaista niin mä pitäisin sitten yksinpuhelua jumeineni :):)
Kyllä google tännekin löytää. Mua nyt harmittaa eiliset tyhmät vihjeeni. Väsyneenä ei muka enempään pysty, mutta nyt olisin paljon fiksumpi ja sanoisin vihjeeksi "maaginen esine" tai "asuu viljaa käsittelevässä rakennuksessa" TAI DVD-soitin syrjäytti tämän laitteen", mutta meni jo :)

[QUOTE="lamppu";29622538]Kyllä google tännekin löytää. Mua nyt harmittaa eiliset tyhmät vihjeeni. Väsyneenä ei muka enempään pysty, mutta nyt olisin paljon fiksumpi ja sanoisin vihjeeksi "maaginen esine" tai "asuu viljaa käsittelevässä rakennuksessa" TAI DVD-soitin syrjäytti tämän laitteen", mutta meni jo :)[/QUOTE]

Eikun sun vihjeet oli ihan täydellisiä mun väsyneille aivoille :) Sitä Columbon sitaattia en kyllä ole mistään löytänyt...katsoin jopa YouTubesta jotain jaksoa, mutta ei se siellä lopuksi mitään sopivaa sanonut :) Olen päätellyt, että ekat sanat olisi "so long," mutta jatkoa ei löydy.

Pari yksittäistä uupuvaa lisäksi:

TARUOLENTO: vesi 9
KRUUNUPÄÄ: jord...8
SUOMEN PRESIDENTTI: BB ylös 10, Marskista ylös 13, pääsanan ja linna välinen 6 6 ja itänaapurista alas 9

Eikun sun vihjeet oli ihan täydellisiä mun väsyneille aivoille :) Sitä Columbon sitaattia en kyllä ole mistään löytänyt...katsoin jopa YouTubesta jotain jaksoa, mutta ei se siellä lopuksi mitään sopivaa sanonut :) Olen päätellyt, että ekat sanat olisi "so long," mutta jatkoa ei löydy. ihan suomeksi alkaa "ai niin, v.. y.. a.."

Pari yksittäistä uupuvaa lisäksi:

TARUOLENTO: vesi 9 suomalainen taruolento
KRUUNUPÄÄ: jord...8 yleissana noista maista
SUOMEN PRESIDENTTI: BB ylös 10 missä tuo talo sijaitsi Marskista ylös 13 tutkimusretki (en nyt sitten tätäkäään osannut vinkata)pääsanan ja linna välinen 6 6 bileet itsenäisyyspäivävänä Itänaapurista alas 9 Maakunta tai jotain sinnepäin melkein kuin kasakka
Olisiko noista apua?

[QUOTE="lamppu";29622741]Olisiko noista apua?[/QUOTE]

Tattista taas. Mä oon nyt jotenkin ihan jumissa sen Columbon kanssa, kun en nyt edelleenkään keksi sitä viimeistä sanaa??? Miten asiasta saa väännettyä 7-kirjaimisen sanan?? :) (hakkaa päätään näppikseen...)

Taruolennossa vedestä lähteekin näköjään kaksi ysiä, joista toinen oikealle lähtevä taruolento mulla onkin. Nyt on hakusessa se vasemmalle lähtevä eli onko sekin taruolento?

Tattista taas. Mä oon nyt jotenkin ihan jumissa sen Columbon kanssa, kun en nyt edelleenkään keksi sitä viimeistä sanaa??? Miten asiasta saa väännettyä 7-kirjaimisen sanan?? :) (hakkaa päätään näppikseen...) oikeilla jäljillä olet, mutta siihen tulikin ovelasti pari pistettä perään

Taruolennossa vedestä lähteekin näköjään kaksi ysiä, joista toinen oikealle lähtevä taruolento mulla onkin. Nyt on hakusessa se vasemmalle lähtevä eli onko sekin taruolento Taitaa olla elementti (siis en taaskaan osannut vihjata)?
Siinä :)

Lamppu vastailikin jo :)
Mä kyl tein uuden ketjun numerolle 15 mun viimeisiin jumeihin ja siellä kävin välillä epätoivoisesti huhuilemassa apuja :D ...onneksi täältä nyt löytyi avut niihin viimoisiin kolmeen sanaan. Se on niin ärsyttävää jos jää yhdestä tai muutamasta sanasta kiinni, että ei saa valmiiksi.

Kiitos Lampulle vielä vinkeistä. Nyt sai vihdoin tämäkin blondi sen sitaatin oikein :)

Vielä jos jaksatte vinkkailla niin KANSANEDUSTAJA-ruudussa jumittaa:
- pääsanasta alavasemmalle 4 6
- koirasta alaoikealle 5 10
- maatal.. ja maatil.. välistä 9

[QUOTE="lamppu";29625205]Nyt koitin oikeasti vinkata :)[/QUOTE]

Hyvin vinkattu taas.

Seuraava jumittava ruutu on LUONTO:
- kasvista 8
- eläimestä 10

Ja sitten pahin murheenkryyni eli KALEVALA:
- veskusta 8 ja 4
- pääsanan ja sam...ry.. välistä 6 4
- Tap.. ja Ilma...välissä olevat 11 ja 5 6

Harry Potterista puuttuu myös alhaalta kaksi kirjailijaa, mutta elättelen vielä toiveita, että pääsen niihin tuolta luonto-ruudusta käsiksi?

Hyvin vinkattu taas.

Seuraava jumittava ruutu on LUONTO:
- kasvista 8 polttava on

- eläimestä 10 ötökkä yleisesti

Ja sitten pahin murheenkryyni eli KALEVALA:
- veskusta 8 laulaja/soittaja yleisesti ja 4 "vanha mies"
- pääsanan ja sam...ry.. välistä 6 4 l"lappalainen muija"
- Tap.. ja Ilma...välissä olevat 11"ikivanhaa uskomusta" ja 5 6 Ilmarinen oli tämän jumala
Olisiko tuossa jotain?

[QUOTE="lamppu";29625422]Olisiko tuossa jotain?[/QUOTE]

No olihan siinä. Sain myös ne kirjailijat Harry Potteriin ja muutenkin lähti ketjut aukeamaan. Nyt puuttuu enää yksi sana eli KALEVALAsta Tell... ja Esp.. välinen 7? Ei tajua mikä tämä voisi olla?

No olihan siinä. Sain myös ne kirjailijat Harry Potteriin ja muutenkin lähti ketjut aukeamaan. Nyt puuttuu enää yksi sana eli KALEVALAsta Tell... ja Esp.. välinen 7? Ei tajua mikä tämä voisi olla?

Ja tajusinpa heti kun laitoin tän viestin! Oli taas vähän liian läheltä oleva paikka niin ei tullut heti mieleen. :) Nyt tämäkin rellu vihdoin valmis. Iso kiitos lampulle ja Piille!

[QUOTE="lamppu";29625552]Onko se nyt siinä?[/QUOTE]

Jep, se oli siinä. Oli niin kiire kirjoittaa keksittyäni tuon viimeisen puuttuvan ihan omin avuin, että jäi otsikkoonkin pelkkä rellu 5 :):)

VR:n megarellua odotellessa taidan jatkaa hänen tekeleestään nro 28, jota ehdinkin jo aloitella ennen kuin tämä vanha keskeneräinen pomppasi väliin.

Jep, se oli siinä. Oli niin kiire kirjoittaa keksittyäni tuon viimeisen puuttuvan ihan omin avuin, että jäi otsikkoonkin pelkkä rellu 5 :):)

VR:n megarellua odotellessa taidan jatkaa hänen tekeleestään nro 28, jota ehdinkin jo aloitella ennen kuin tämä vanha keskeneräinen pomppasi väliin.
Katselin tuota rellua 28 ja ihmettelin syvästi miten ihmeessä olen nuo kaiiki sanat löytänyt. Kai siihen on hyvä ketju olemassa :)

Täällä olikin saatu valmista :D Itsekin keskityn nyt taas viikonlopun jälkeen tuohon nro27. Siihen vissiin on ketju olemassa jos tulee taas tenkkapoo, niinkuin yleensä, viimeistään viime metreillä. TASAN 30% vielä ratkomatta :D
Ehkä sen jälkeen vois tän 16 kokeilla kun tämän ketjussakin näin paljon pyörinyt? ;)

[QUOTE="Pii";29629469]Täällä olikin saatu valmista :D Itsekin keskityn nyt taas viikonlopun jälkeen tuohon nro27. Siihen vissiin on ketju olemassa jos tulee taas tenkkapoo, niinkuin yleensä, viimeistään viime metreillä. TASAN 30% vielä ratkomatta :D
Ehkä sen jälkeen vois tän 16 kokeilla kun tämän ketjussakin näin paljon pyörinyt? ;)[/QUOTE] Kyllä kannattaa tämä rellu 16 tehdä. Haastetta siinä on ja aikaa menee, mutta on loppuviimeksi todella palkitseva ja paljon uutta tulee opittua wikin kautta monelta alalta. Jos innostut, niin lupaan silloin tällöin täällä vierailla vinkkejä antamassa. Nyt itse paneudun rellu 17 kimppuun. Kiitos vielä teille molemmille "ahis" ja "pii" ja kaikki muutkin täällä vierailleet. Tämä on ollut todella mukava ketju :)

Ääh, näinhän siinä taas kävi ton 27 kanssa, että MELKEIN loppuun pääsin ilman apuja, mutta viime metreille tais nyt tyssätä? :/

5 sanaa ja loppuratkaisu enää uupuis tuosta nro27 ja pakko varmaan lähteä sen ketjua vihdoin selaamaan? *huokaus. Noita ketjuja on vaan vähän raskasta selata muutaman sanan takia kun välillä tulee lähinnä ärsytys kun tuntuu, että jengi ei edes yritä ratkoa itse vaan laitetaan metritolkulla listaa joihin vastaukset löytyisi pienellä vaivalla ja sisälukutaidolla.

Oon tossa miettinyt parikin kertaa kun on sitten loppumetreillä ollut pakko mennä kahlaamaan niitä kysymys/vihjeviidakoita, että pitäisköhän tehdä semmoinen ketju johon selittäisi auki pelin ja johon voisi kerätä sitten niitä vinkkejä miten etsiä vastauksia. Sinne voisi sitten ohjata ne uudet pelaajat ja samoin jotain "konkareitakin". Sieltä voisi löytyä uusia tapoja heillekin löytää vastauksia ettei tarvitsisi tosiaan kysyä melkein joka sanaa joka ei IHAN suoraan lue jossain. Olisikohan sellaisessa ideaa? :)

Veikon relluja oon tainnut tehdä jonkun aiemminkin ja muistelisin, että oli erittäin haastava, että ehkä seuraavaksi siis tämän 16 kimppuun ja katsotaan kuinka paljon ITSE sitten jumitan siinä? :D

Itsekin olen tykännyt juuri tästä meidän ketjusta, joka ei ole lähtenyt rönsyilemään vaan on pysynyt kivan kompaktina. Varmaan ensinnäkin siksi, että meitä ei ole kovin montaa tässä kirjoittelemassa ja toisaalta juuri niitä pitkiä listoja ei ole ollut. On tosi raskasta selata noita vanhoja ketjuja juuri niiden muutaman viimeisen sanan kanssa.

Piin ehdotuksessa on hyvä idea, mutta epäilen pelaajien joukossa olevan kuitenkin paljon sellaisia, jotka haluavat vain päästä mahdollisimman nopeasti loppuun eivätkä syystä tai toisesta jaksa nähdä vaivaa sanojen kaivamisessa. Jos jaksat sellaisen vinkkiketjun tehdä niin varmasti siitä olisi kuitenkin apua monelle :)

Tässä ketjussa on myös ratkottu muitakin vanhoja, joten voit varmaan ihan hyvin Pii laittaa tänne ne muutamat puuttuvat tuosta 27:sta niin voidaan vinkkailla tännekin.

Kiitos tarjouksesta, mutta ne löytyi sitten melko helposti viimeisetkin siitä 27 :) (yksi ärsyttävä kun olin kyllä oikeaa taas tarjonnut, mutta peli ei huolinut ja siitä jatko olikin sitten helppo)

Täytyypi katsoa joskos sitä jossain vaiheessa jaksaisi pykätä sellaisen ketjun johon keräisi vinkkejä etsimiseen. Muistan kuinka haastavaa se aluksi oli, ja pitkien taukojenkin jälkeen, etsiä sanoja kun ei tiennyt/muistanut kaikenmaailman "kikkoja". Ja tuossa taannoin jostain ketjusta itsekin keksin ihan uuden vinkin wiki-etsintään. Eli voisi sitten itsekin löytää siitä uusia tapoja jos muitakin osallistuisi?

Tähän Veikon relluun ei kyllä taida ne etsimisvinkit auttaa? Aika haastava on. Nyt olen tehnyt niin monta helppoa tai helpohkoa tässä putkeen, että katsotaan löytyykö pitkäjänteisyyttä ja hermoja tämän yrittämiseen ;) (alku oli kyllä vauhdikas, mutta sitten on hidastunut aika tuskallisesti)

Taas myöhässä huomasin, et ootte 15:sta täällä ratkonu.
Itekkin innostuin uudelleen sitä täyttämään, mut nyt on pahoja jumeja:
Taru Sormusten Herrasta oikealle menevä 5+9 (vastasanakin on mut ei vaan aukea)
Elä... 4+5
Go... 9+7+8
Näihin jos aluksi apua sais..

Viimeksi muokattu:
Taas myöhässä huomasin, et ootte 15:sta täällä ratkonu.
Itekkin innostuin uudelleen sitä täyttämään, mut nyt on pahoja jumeja:
Taru Sormusten Herrasta oikealle menevä 5+9 Aragornin mielitietty(vastasanakin on mut ei vaan aukea) siitä jatkuu näyttelijä ja keksitkin sitten varmaan jatkot, jotak johtavat tuohon Elä... 4+5 (eli tämä on biisi)
Go... 9+7+8 todellisuuteen pohjautuva elokuva, jossa nainen hoiti noita uhanalaisia eläimiä
Näihin jos aluksi apua sais..
Auttaisko tuo?

Yhteistyössä