Tupakoitsijat jotka ajattelevat vain itseään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vittu!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vittu!!

Vieras
Eräs tuttavani polttaa asunnossaan SISÄLLÄ tupakkaa, voitte kuvitella miten paskalta se koko asunto haisee kun se haju on oikein pinttynyt sinne vuosikaudet!
Yritä siellä sitten juoda iloisesti kahvia samalla kun pistävä päänsärky ja huonovointisuus iskee. Oon maininnut asiasta että jos voisi edes vierailuni ajaksi mennä ulos polttamaan, mutta ei käy kun ei millään jaksa potkaista kenkiä jalkaan ja mennä ovesta ulos. Ikkunaa hän sentään vähän raottaa mutta eipä se mitään auta kun asunto haisee paskalle ja tupakka on huulessa jatkuvasti. Nyt olen sanonut hänelle että en pysty enää tulemaan käymään, kun kärsin sen jälkeen koko loppupäivän huonovointisuudesta. Ja tietenkään tämä tuttavani ei mitenkään voi ymmärtää tätä että miksi huomautan asiasta.

Mun luona hän ei vaivaudu koskaan käymään, koska asunnossani ei ole parveketta ja hän joutuisi menemään aina alas pihalle merkitylle tupakointipaikalle.

Miksi ei voi pätkääkään kunnioittaa toista että jättäisi edes pari tupakkaa vetämättä? Tai ei voi tulla luokseni käymään koska ei ole parveketta mihin pääsee röökille ja alas tupakkapaikalle on liian vaivalloista mennä?!

Ei tuollaiset haista itse mitään. Mulla on kaveri jonka kämpässä haisee kuvottavan tupakan hajun lisäksi vielä kissan pissa. Joudun joka kerta menemään suihkuun ja pesemään vaatteeni kun olen käynyt hänen luonaan, ei enää huvita usein käydä. Kaveri itse ei haista mitään ja kun pyysin avaamaan ikkunaa oli ihan oikeasti yllättynyt että "haiseeko täällä tosiaan?" On pilannut kaupungin vuokra-asunnon niin ettei siihen kukaan voi hänen jälkeensä muuttaa ilman isoa remonttia.

tiedän miehen joka poltti jatkuvasti sisällä tupakkaa vaikka vaimo oli raskaana. (vaimo ei ole koskaan tupakoinut)
en tiedä mikä on tilanne tänäpäivänä, mutta toivon todellakin lapsen puolesta että isä on siirtynyt ulos polttamaan tai lopettanut kokonaan.

No tuohan ongelma on helppo ratkaista, älä mene ystäväsi asuntoon, minä en ainakaan menisi.

Enemmän mua ärsyttää ne itsekään röökaajat, jotka sauhuttavat metroasemalla, bussipysäkeillä ja kauppojen ovien edustoilla, joissa muidenkin ihmisten nyt vaan on pakko olla ja kulkea.

• Tykkää
Reactions: Owl
Mua ihmetyttää ihmiset, jotka käy saunalla tupakalla, vaikka on parveke! :O silti, vaikka olkkarista olis lyhyempi matka parvekkeelle kun sinne saunalle. Ja ihmetyttää sekin, et vedetään tupakkaa liesituulettimen alla, vaikka olis se parveke. Ja siitä huolimatta, että on lapsia kylässä. Miten voi olla niin vaikeaa mennä sinne parvekkeelle? ..ja poltan itsekin, mutta osaan käydä parvekkeella.

noh, minusta kenenkään ei tarvitse kotiolojaan radikaalisti muuttaa "muiden" takia. tietenkin tupakointi sisällä on iljettävä tapa ja pilaa asuntoa, mutta jos vuokranantaja ei ole sitä kieltänyt niin tällöin se on siellä sallittua ja omistajan oma moka. periaatteessa sama jos ihminen haluaa omassa kodissaan polttaa paljon tuoksukynttilöitä tai suitsukkeita ja tämä sitten satunnaiselle vierailijalle aiheuttaa päänsärkyä, ei silloin asukkaan tarvitse lopettaa sitä kokonaan omassa kodissaan sen takia, vierailijan oma asia haluaako siellä sitten käydä. mukavaa toisen huomiointia olisi tietenkin käydä tupakalla ulkona vierailijan aikana.

tupakoitsijan tulisi kuitenkin varsinaisesti ajatella muita julkisilla alueilla, bussipysäkeillä ja tällaisilla, mutta omassa asunnossaan tai muulla alueella jonka itse omistaa ei voi vaatia "ajattelemaan kaikkia muita" niin kauan kuin toiminta on sallittua.

Mitenkähän kun vanhoja taloja ja asuntoja on myynnissä, useimmissa jossain vaiheessa poltettu sisällä...eivät kuitenkaan haise tupakalta yleensä. Ehkä tehty pintaremonttia tai haju haihtunut vuosikymmenten aikana...

Mitenkähän kun vanhoja taloja ja asuntoja on myynnissä, useimmissa jossain vaiheessa poltettu sisällä...eivät kuitenkaan haise tupakalta yleensä. Ehkä tehty pintaremonttia tai haju haihtunut vuosikymmenten aikana...

jeps, remontti auttaa, yleensä tapetit, maalit yms pitää uusia kun sisällätupakoija muuttaa asunnosta. joskus pitää kyllä vuokrata otsonitykkikin. ei se tupakanhaju ikuinen ongelma ole mutta paljon kuluja aiheuttaa.

Tupakoitsijoiden tuntuu olevan ylipäätään erittäin vaikeaa ymmärtää, että tupakoimattoman nenään ja keuhkoihin savut ovat aivan järjetöntä myrkkyä. Alla kun on allergiaa, astmaa ja keväisin vielä esim. katupöly, tupakan savu on viimeinen niitti.

Kesällä ei voi pitää ikkunoita/parvekkeen ovea auki, vaikka asunnossa olisi 28 astetta lämmintä, koska tupakoiville naapureille ei tule mieleen, että toiset haluaisivat viilentää asuntoa ja nauttia kesäilmasta ilman ikuista käryä.

Valitettavasti minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tupakoitsijoista. Jos erehdyt jollekin asiasta sanomaan, olet nipottava ämmä.

Kerran parvekkeilla on kielletty mm. grillaaminen, mattojen puistelu ja ties mikä, niin kyllä tupakointi menee tähän aivan samaan sarjaan. Eniten ihmetyttää, että esim. Pasilassa ei edelleenkään ole kielletty laitureilla tupakointia saati sitten oven pielissä - tupakkapöntöt on liimattu suoraan kulkuovien eteen.

Yhteistyössä