The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kun en ole ikinä vuokrannut asuntoa, niin en oikein tiedä näistä käytännöistä. Eikö se vuokravakuus laiteta jollekin sulkutilille ja määritelläänko soppariin myös, mihin tai kenelle se palautetaan? Perheenjäsen tarvitsisi nyt apua kipeästi. Toisekseen eihän vuokranmaksulle pyydetä takaajaa?
mun käsittääkseni näin voidaan sopia tai jos kyseessä on esim. kunnan vuokrataloyhtiö niin silloin välikädeksi ei tarvita pankkia

kun vakuus on asetettu niin muita takauksia ei tarvita
 
kahvikirahvi
Tai en tiiä, voisin lainatakin jos olisin täysin varma että saan omani pois joku päivä tai kyseessä olis oma mukula.

Hankala tilanne :| Miten suuri takuuvuokra siltä vaaditaan ja miten teidän talouteen vaikuttais sen suuruinen laina?
 
Kun en ole ikinä vuokrannut asuntoa, niin en oikein tiedä näistä käytännöistä. Eikö se vuokravakuus laiteta jollekin sulkutilille ja määritelläänko soppariin myös, mihin tai kenelle se palautetaan? Perheenjäsen tarvitsisi nyt apua kipeästi. Toisekseen eihän vuokranmaksulle pyydetä takaajaa?
Vuokravakuus...

... se on jotain jota vuokranantaja tahtoo. Voi olla kiinteää omaisuutta tai mitvaan, mut yleisimmin vuokravakuustili, joka on siis talletus/panttaus/ taimikävaan joka toimii tulevien vuokrien vakuutena. Ei siis maksa niit vuokria vaan on kuin lainan omavastuinen takaus määrätylle summalle, yleensä 2 - 3 kk

Ja joo. Vuokranmaksulle tarttee takaajaa. Tai takuita.
 
kahvikirahvi
Kuukkeloin äsken pp.n mieliks villieläimiä. Siellä oli vaihtoehtona kirahveita, leijonia, krokotiilejä, virtahepoja, ja seuraava ehdotus oli Johanna Tukiainen.
 
Niin, juttelin miehen kanssa välillä. Kysymys on isästäni ja älkää kysykö, miksi hänen asumisensa on kaaoksena. Tavallaan on pakko ryhtyä hoitamaan tätä asiaa. Asuin itse nuorena (ammoin sitten) kahdeksan vuotta vuokralla vanhempieni asunnossa ja säästin omaan luukkuun pääomaa. Silloin ei tarvittu sopimuksia eikä vakuuksia. Nyt on vähän niinkuin moraalinen velvoite puuttua asiaan ettei isäukko ole veneen alla.
 
Jos oksennustauti sais ruumiillisen muodon niin mä kiduttaisin sen hi-taas-ti hengiltä mitä iljettävimmin keinoin :mad: mikä siinä on että aikuinen mies muuttuu SIAKSI ( ja lapseksi) kun se sairastaa?? Kävin tunnin pois ja koti räjähti. Kirjaimellisesti siivosin räjähdyksen jäljiltä paperisilppua, roskia, vaatteita, leluja, RUOKAA ja mehua lattialta.. Lapset vähän riehaantui ja mies nostaa koneella kädet ylös tuumaten ettei nyt jaksa komentaa. On se niin vitun hyvä asia että minä vielä jaksan :kieh:

 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Alkuperäinen kirjoittaja Tohvelieläin;29607172:
Onko L@ur@lla noro kylässä?
3 vuotta sit oli minussa ja helevetti oli irti silloin
Lie on. Kuumetta, ripulia, oksennusta. Minä "saan" olla ainoa terve ja siivota, valvoa, antaa juotavaa, lääkettä.... Mutta siinä vaiheessa kun komentaminen ja kiellot alkaa tuntua liian raskaalta miehestä, tekis mieli kuristaa joku........ Mistä nuilla apinoilla ( lue lapsilla) riittää energiaa purkaa puoli asuntoa tuhannen vituiks??? En mä tiiä. Mä nyt pakkaan ja muutan mielisairaalaan vähän lepäämään.. :snotty:
 
Viimeksi muokattu:
kahvikirahvi
Voi ei, kuulin muuten eilen että mp.n mummo alkaa olemaan vanhuuttaan aika väsyny ja heikkokuntonen. Vasta yhdestä suru-uutisesta ollaan toipumassa ja nyt vähän pelottaa koska mummosta aika jättää :| Se on tosi ihana pikku mummeli, mullekin ollut aina niin mukava ja ajattelee lapsenlapsenlapsiakin tosi lämmöllä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä