Voiko mies heittää mut asunnostaan ulos.?

• Viestiketjun aloittaja ökmöo
  • Ensimmäinen viesti
ökmöo
Meillä lapsia, mut naimisissa ei olla.

Miettinyt oon eroa jo pidempään, mut nyt mies ilmoitti et mul on 5vko aikaa hommata kämppä, tai heittää mut pihalle. Mies omistaa asunnon.

Kysyn nyt et onko mulla mitään turvaa asua tässä? siis enhän mä tänne vitkuttelemaan halua jäädä, mut onko mitään turvaa vai lennänkö pihalle heti ku hän niin päättää?

LApset otan tietty mukaan.

älä huoli
Avomiehesi ei voi heittää sinua tai tavaroitasi pihalle. Sinua koskee täysin samat oikeudet kuin esimerkiksi vuokralaisia koskisi. Jos olet asunut ko. kodissa yli vuoden, asumisoikeutta on 6kk, jos alle vuoden, 3kk. Mitään vuolrasopimusta et tietenkään tarvitse. Laki on puolellasi, mutta kannattaa silti muuttaa pois mahdollisimman pian. Tilanne on varmaankin sietämätön tuollaisena.

ökmöo
JA pidän todennäköisenä vaikka mies alkaisikin lapsista vääntämään, hän ei lapsia voisi pitää, siihen löytyy kyllä lukuisia todistajia ihan virkamiestaholtakin.

"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja ökmöo;29604385:
JA pidän todennäköisenä vaikka mies alkaisikin lapsista vääntämään, hän ei lapsia voisi pitää, siihen löytyy kyllä lukuisia todistajia ihan virkamiestaholtakin.
Vaikka tuo olisikin lopputulos, niin lapset jää kotiinsa kunnes asia on ratkaistu, jos mies näin vaatii, eikä mitään akuuttia vaaraa lapsilla kuitenkaan miehen kanssa ole. Tilanne vaikuttaa niin kärjistyneeltä, että ihan kiusantekomielessä mies voi kieltää sinua lapsia ottamasta.

No koittakaa nyt jotenkin mahdollisimman sopuisasti lasten takia ero hoitaa. Miksi mies tuollaisen ukaasin yht´äkkiä keksi, jäitkö kiinni pettämisestä tai jotain?

aaaaapeee
[QUOTE="vieras.";29604415]Vaikka tuo olisikin lopputulos, niin lapset jää kotiinsa kunnes asia on ratkaistu, jos mies näin vaatii, eikä mitään akuuttia vaaraa lapsilla kuitenkaan miehen kanssa ole. Tilanne vaikuttaa niin kärjistyneeltä, että ihan kiusantekomielessä mies voi kieltää sinua lapsia ottamasta.

No koittakaa nyt jotenkin mahdollisimman sopuisasti lasten takia ero hoitaa. Miksi mies tuollaisen ukaasin yht´äkkiä keksi, jäitkö kiinni pettämisestä tai jotain?[/QUOTE]

Meillä on mennyt jo pidempään huonosti, kun en oo enää suostunut miehen sylkikupiks, oon ottanut harrastuksia ja matkustelen pikku reissuja parin kuukauden välein, ja en enää niele hiljaa miehen haukkuja ym. vaan sanon takaisin.

Pettänyt en ole, ei huvita ees toiset miehet :D sen aika on sit joskus.

"vieras."
Meillä on mennyt jo pidempään huonosti, kun en oo enää suostunut miehen sylkikupiks, oon ottanut harrastuksia ja matkustelen pikku reissuja parin kuukauden välein, ja en enää niele hiljaa miehen haukkuja ym. vaan sanon takaisin.

Pettänyt en ole, ei huvita ees toiset miehet :D sen aika on sit joskus.
Ja minkähän takia et ole laittanut asuntoa hakuun, vaan pitää alkaa toista ärsyttään tahallaan ja sitten saada lähdöt.

:-)
Jos tilanne olisi päinvastainen eli nainen omistaisi asunnon ja uhkaisi heittää miehen ulos niin tällä palstalla oltaisiin yleisesti sitä mieltä että tottakai voi heittää miehen ulos koska omistaa asunnon. Ja lapset jää tietenkin äidille.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Acre
Jos tilanne olisi päinvastainen eli nainen omistaisi asunnon ja uhkaisi heittää miehen ulos niin tällä palstalla oltaisiin yleisesti sitä mieltä että tottakai voi heittää miehen ulos koska omistaa asunnon. Ja lapset jää tietenkin äidille.
Onneksi kummassakaan tilanteessa asiaa ei voi mielipideäänestyksellä viedä päätökseen, oli palstamammat sitten mitä mieltä tahansa ;D Poliisi ja käräjäoikeus ei jostain syystä lue lakia palstapykäliin perustuen ;DDD

vieraampi mies
Aika armelias ja ehkä pösilökin mies kun antaa noin paljon aikaa. Minä antaisin seuraavaan viikonloppuun ja maanantai-aamuna naisen tavarat olisivat joka tapauksessa pihalla ja lukot uudelleensarjoitettu jos mitään ei olisi tapahtunut. Lapset tietysti jäisivät kotiinsa, eivät TODELLAKAAN tuollaisessa tapauksessa lähde tuosta noin vaan naisen mukaan eikä koskaan muulloinkaan vain sen takia että äiti on se joka omistaa pillun ja kokee olevansa siksi etu-oikeutettu kaikkeen.

Aito Vierasmies
Vanhemmilla on yhdessä päätäntävalta missä alaikäiset lapsensa asuvat, mutta ilman erillistä oikeuden päätöstä lapsia ei pois kodistaan pois viedä. Sen sijaan asunnonomistajalla on oikeus päättää ketä täysi-ikäisiä asunnossa asuu. Eli varaudu AP
1) fuduihin ja
2) lasten menetykseen.

Tsempitys
Kyllä ne lapset mukaan voi ottaa. Asuminen riidellään sit vaikka oikeudessa jossa painoarvoa on myös sillä missä lapset tosiasiallisesti on asuneet. Minä vein lapset mennessäni ja lasten kirjat muuttui sit myöhemmin oikeuden päätöksellä takautuvasti siitä alkaen kun olimme muuttaneet.

Minä otin oikeusavustajan yksityisestä toimistosta. Aa haki oikeusavustuksen ja minä en joutunut maksamaan senttiäkään. Aamuöisin oli hyvä ja ihana eikä tarvinnut jonotella vaan sain heti asiani hoidettavaksi.

Muistan, kun ex-miehen kanssa päätettiin erota. Meillä oli sopuisa ero ja mies auttoi minua tavaroiden kanssa ja kaikki lastenkin suhteen oli reilassa ja yhdessä sovittu. Silti saman katon alla asuminen oli ahdistavaa niiden parin viikon aikana, jotka muuttotouhuihin meni. Oltiin kuin toisistaan etääntyneet kaverit, eikä oikein osattu elää niiden entisten sääntöjen mukaan, mutta uusiakaan sääntöjä ei viitsinyt kahden viikon takia säätää. Vaikeaa oli. En siis ymmärrä miten voisit elää tuota viittä viikkoa tuollaisessa tilanteessa. Oikeusavun ja lisäajan sijaan lähtisin pikapikaa etsimään sitä asuntoa ja muuttomiehiä.

Aito Vierasmies
Kyllä ne lapset mukaan voi ottaa. Asuminen riidellään sit vaikka oikeudessa jossa painoarvoa on myös sillä missä lapset tosiasiallisesti on asuneet. Minä vein lapset mennessäni ja lasten kirjat muuttui sit myöhemmin oikeuden päätöksellä takautuvasti siitä alkaen kun olimme muuttaneet.

Minä otin oikeusavustajan yksityisestä toimistosta. Aa haki oikeusavustuksen ja minä en joutunut maksamaan senttiäkään. Aamuöisin oli hyvä ja ihana eikä tarvinnut jonotella vaan sain heti asiani hoidettavaksi.
Milläs perusteella voit ottaa lapset mukaasi jos pois muutat? Sillä perusteellako, että sulla on se limppu haaruksissa josta ne kersat on tulleet?

"ninja"
mikä helvetti ihmisiä vaivaa,ensin pykätään onnen huumassa lapsia ja sitte kun syystä tai toisesta tuntuu hankalalta niin ollaan eroamassa/tahallaan ärsytetään toista yms. sen sijaan että haettaisiin ammatti apua ajoissa. Tai edes myöhässä,niin erotaan ja aletaan tappelee lapsista kun alunperin on kysymys siitä että ollaan pettyneitä puolisoon ja/tai itseensä. Vaikeankin tilanteen yli pääsee tahdolla ja taidolla, jos puuttuu taito tarvitaan ammatti apua!!

eli ap miksi ette ole hakeneet ammatti apua?

jos mies ei tykkää että juoksentelet yksin pitkin poikin maailmaa,saattaa taustalla olla ollut menettämisen pelko.ehkä häntä on petetty joko edelliset kumppanit tai vanhemmat ovat rikkoneet luottamuksen.

jos toisen menettäminen ahdistaa, voi silloin mennä siihen että yrittää rajoittaa toisen menoja,eikä henkilö tee sitä ilkeyttään vaan lievittääkseen omaa ahdistusta. vrt tätä vaikka ahtaan paikan kammoon=ihminen jolla on ahtaan paikan kammo välttelee ahtaita paikkoja! Tai ihmiseen joka pelkää lentämistä. Samalla tavalla se menettämisen pelko saa rajoittamaan. Silloin ei tarvitse riidellä asiasta kun puoliso ymmärtää mistä on kyse,puoliso lievittää tätä ahdistusta,eikä pahenna.

Muutenki ihmisten pits tajuta että joskus se parisuhde käy siellä kuopassa,se kriisi voi kestää 2vuottakin! olen itse nähnyt vanhempieni avioliitossa pari kriisi jaksoa joista toinen kestä 2vuotta ja vanhemmat tappeli lähes joka päivä...tuosta on aikaa 15vuotta,ovat edelleen yhdessä!! heidän avioliitto on kestänyt 30vuotta! nykyaikana ihmiset eivät osaa käsitellä ongelmia=kaikki mulle heti,,en kestä mitään.

ei se ap se yksin olo ole niin mahtavaa,mitäs jos mies kieltäytyy hoitamasta lapsia? sitten olet 24/7 yh etkä pääse minnekkään,kaikki on vain lapsi ja lapsi.ei muuta(olen kokenut ei se ole pidemmän päälle hauskaa). tai mitäs jos mies saa lapset ittelleen? sinä saat heidät joka toinen viikonloppu, no sillo sulla on vapaus mennä ja tehdä,muttei ole perhettä(perheeseen kuuluu myös mies,kunpa puolisoita arvostettais enempi)

Tsempitys
Milläs perusteella voit ottaa lapset mukaasi jos pois muutat? Sillä perusteellako, että sulla on se limppu haaruksissa josta ne kersat on tulleet?
Sillä perusteella et lapset on myös mun. Näin se vaan meni ainakin meillä ja oikeus oli samaa mieltä. Ja myöhemmin kun välit ex:n kans selkeni niin et kyettiin puhuun niin hän myönsi halunneensa lapset vain siksi et mun ois ollu pakko mennä takasi. Ja eittämättä oisin mennytkin jos lapsia en ois asumaan luokseni saanut koska siinä vaiheessa minulle oli jo selvinnyt kuinka paljon hän lapsista tosiasiassa välittää. :/

vierailija
mikä helvetti ihmisiä vaivaa,ensin pykätään onnen huumassa lapsia ja sitte kun syystä tai toisesta tuntuu hankalalta niin ollaan eroamassa/tahallaan ärsytetään toista yms. sen sijaan että haettaisiin ammatti apua ajoissa. Tai edes myöhässä,niin erotaan ja aletaan tappelee lapsista kun alunperin on kysymys siitä että ollaan pettyneitä puolisoon ja/tai itseensä. Vaikeankin tilanteen yli pääsee tahdolla ja taidolla, jos puuttuu taito tarvitaan ammatti apua!!

eli ap miksi ette ole hakeneet ammatti apua?

jos mies ei tykkää että juoksentelet yksin pitkin poikin maailmaa,saattaa taustalla olla ollut menettämisen pelko.ehkä häntä on petetty joko edelliset kumppanit tai vanhemmat ovat rikkoneet luottamuksen.

jos toisen menettäminen ahdistaa, voi silloin mennä siihen että yrittää rajoittaa toisen menoja,eikä henkilö tee sitä ilkeyttään vaan lievittääkseen omaa ahdistusta. vrt tätä vaikka ahtaan paikan kammoon=ihminen jolla on ahtaan paikan kammo välttelee ahtaita paikkoja! Tai ihmiseen joka pelkää lentämistä. Samalla tavalla se menettämisen pelko saa rajoittamaan. Silloin ei tarvitse riidellä asiasta kun puoliso ymmärtää mistä on kyse,puoliso lievittää tätä ahdistusta,eikä pahenna.

Muutenki ihmisten pits tajuta että joskus se parisuhde käy siellä kuopassa,se kriisi voi kestää 2vuottakin! olen itse nähnyt vanhempieni avioliitossa pari kriisi jaksoa joista toinen kestä 2vuotta ja vanhemmat tappeli lähes joka päivä...tuosta on aikaa 15vuotta,ovat edelleen yhdessä!! heidän avioliitto on kestänyt 30vuotta! nykyaikana ihmiset eivät osaa käsitellä ongelmia=kaikki mulle heti,,en kestä mitään.

ei se ap se yksin olo ole niin mahtavaa,mitäs jos mies kieltäytyy hoitamasta lapsia? sitten olet 24/7 yh etkä pääse minnekkään,kaikki on vain lapsi ja lapsi.ei muuta(olen kokenut ei se ole pidemmän päälle hauskaa). tai mitäs jos mies saa lapset ittelleen? sinä saat heidät joka toinen viikonloppu, no sillo sulla on vapaus mennä ja tehdä,muttei ole perhettä(perheeseen kuuluu myös mies,kunpa puolisoita arvostettais enempi)

Tämä on se, mitä minä olen halunnut nähdä! Hyvin kirjoitettu "essee"! Minä olen kuullut seuraavanlaista tarinaa avioerosta:

Mies on laittanut avioerohakemuksen ja heittänyt vaimonsa ulos asunnostaan. No miten kävi? Vaimo lähti käskystä pihalle ja vei mennessänsä lapset ja 98 prosenttia omaisuudesta. Miehelle jäi vain 2 prosenttia omaisuudesta. Lapset tosin palasivat jonkin ajan kuluttua miehen luokse asumaan.

Minusta tuntuu, että parisuhdeterapeutteja kaarrellaan turhankin herkästi kaukaa. Ottakaa nyt hyvänen aika yhteyttä siihen terapeuttiin älkääkä ykkösellä ruvetko heittelemään puoliskoanne pihalle! Ulosheitto ei ole mieheltä eikä naiselta koskaan viisas teko, sillä se voi johtaa pahimmissa tapauksissa siihen, että menettää itse omaisuutta ja paljonkin!

Yhteistyössä