Oho. Onpa tullut paljon allekirjoituksia homoliitoista

• Viestiketjun aloittaja Katsos
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Mulla menee raja adoptio-oikeudessa. Avioliittoon voisi vihkiä, mutta mitä järkeä säädellä lailla parisuhdetta josta ei esim. ole lapsia tulossa? (Ja nyt sateenvarjo auki)
Miksi? Mitä pahaa on siinä, että lapsella on rakastavat vanhemmat?

Jos mielesi tekee vastata, että kun ei kaksi naista tai mistä voi saada lapsiaan keskenään luonnossakaan, niin tässä jatkokysymyksiä: Tuomitsetko hedelmöityshoidotkin? Entä lapsettomien heteroparien haluamat adoptiot?

Tai jos haluat sanoa, että lapsella pitää olla isä ja äiti: Ottaisitko lapset pois yksinhuoltajilta, joiden lapsen toinen vanhempi on häipynyt tai jota ei edes tiedetä? Entäpä leskiltä?

Tai jos mielessäsi kaikuu ajatus siitä, että homoparien laset kasvavat jotenkin vinoon: Entä ne tutkimukset, joissa on osoitettu sateenkaariperheiden lasten olevan vähintään yhtä normaaleja ja onnellisia kuin heteroidenkin? Tai miten suhtaudut siihen, että suurin osa homoista on syntynyt ihan heteropareille?

"orion"
Alkuperäinen kirjoittaja En kannata:
Minä voisin vastustaa pelkästään tätä homoavioliittoa sen vuoksi miten ärsyyntynyt olen miten suurta älämölöä tämä vähemmistö itsestään pitää. Asia voidaan hoitaa myös parantamalla rekisteröidyn parisuhteen perintälakeja, ym. Miksi ihmeessä pitää saada juuri se AVIOLIITTO?? Avioliitolla on Raamatullinen alkuperä, ja jos se sallittaisiin homoille niin koko Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi. Mihin laitetaan raja, joko 10 käskyäkin on pian tasa-arvoa vastaan?

Minä en ole uskovainen, ja silti kunnioitan muiden vakaumusta. Jos lestadiolainen ystäväni uskoo että ehkäisyä ei pidä käyttää, niin kuka minä olen hänelle sanomaan että nytpä laitetaan lakiin että ehkäisyä pitää saada käyttää kaikkien sakon uhalla. Se on heidän usko, ja heillä on aateeseensa oikeus kuten homoilla on oikeus seurustella, asua ja rekisteröidä parisuhde toisen homon kanssa.

Mua henk.koht. suututtaa asiaan käytetyt resurssit ja palstatila, kun yhteiskunnassa on paljon vakavampiakin ongelmia. Homojen elämää ei kukaan rajoita tällä hetkellä, mutta vanhusten ja maahanmuuttajien tasa-arvo on vielä lapsen kengissä.

Mieheni ei saa kirkkovihkimistä koska on muslimi, pitäisikö minun nyt mennä eduskuntaan vaatimaan että tasa-arvon nimissä kirkon on suostuttava vihkimään meidät.
Sori, mutta en ymmärrä koko episodia ja homoja ei kukaan sorra sen enempää kuin muitakaan. Sen tiedän varsinkin kun mieheni on mamu, tulkaa homot joskus kokeilemaan miten tasa-arvo toteutuu mamujen työllistämisessä.
Ei tämä elämä muutenkaan ole mitään Raamatun mukaista. Ei avioliittokaan. Avoliitot, avioerot ja uudelleen avioitumiset on arkipäivää. Avioliittoon voi mennä myös maistraatissa, siihen ei tarvi liittyä mitään uskonnollista.

Toisilta ihmisiltä ei myöskään voi vaatia Raamatun mukaan elämistä. Meillä oon uskonnonvapaus. Ei myöskään voi vaatia että kirkko vihkis homopareja.

Avioliitto ei siis ole sidoksissa Raamattuun tai kirkkoon. Niinpä Raamatulla ei pitäis pystyä kieltämään myös homoparien vihkimistä. Valtio ja kirkko erilleen.

Mitä ne vakavammat ongelmat on?

En kannata, miksi pitäisi
Mä en tunne kuin yhden lesbon (työkaverini) enkä tietääkseni yhtään homoa. Silti pystyn hyvin asettumaan heidän asemaansa. Huolestuttavaa, että aikuisena ihmisenä vertaat kokoajan mieheesi "ei mun miehelläkään ole sitä ja tätä" MITÄ SITTEN? Empatiakykyinen ihminen osaa ajatella omaa napaansa ja lähipiiriänsä pidemmälle sekä osaa asettua heikoimpien asemaan. En nyt sano, että homot ovat erityisen heikoilla meidän yhteiskunnassa, mutta kaikki työ tasa-arvoisuuden eteen on vain ja ainoastaan oikein Vaikkei se juuri sitä sinun lähimmäistäsi tai sinun persettäsi kutittaisi henkilökohtaisesti, niin muitapa voi koskettaa.
Sikäli vertaan että maahanmuuttajaan verrattuna homoilla on enemmän tasa-arvoa tässä maassa. Joo ei kutita mun persettä henk.koht., ei suakaan henk.koht. kutita maahanmuuttajien kärsimys tässä maassa, ainakaan et näytä protestoivan sen puolesta että mamut työllistyisivät paremmin tms. Olet siis vaan tekopyhä, kun valikoit jonkun tietyn ryhmän jonka etuja haluat ajettavan. Homoja tuntuu kiinnostavan suuresti, ja pitävät aivan hirveää älämölöä itsestään. Siksi kun se kutittaa just heidän persettään.

Selityksesi empatiakyvystä ja muusta on täysin logiikanvastainen. Sinun empatiasi ei näytä riittävän edes mamujen tasa-arvoistamiseen "mitä sitten??", miksi minun empatiani kuitenkin tulisi olla rajaton ja koskea kaikkia vähemmistöjä, jotta olisin ns. "sivistynyt"? Samaa sivistystä ei kuitenkaan vaadita homoavioliiton puolustajilta.

fdg
[QUOTE="ville";29600211]Rinnastat siis rikollisen toiminnan kahden aikuisen ihmisen haluun perustaa keskenään perhe.[/QUOTE]

Pedofiilit ja homot kulkee käsi kädessä, joko kumpikin on rikollista tai ei kumpikaan. Oletko suvaitsevainen vai et?

Eivätkö he saa nyt jo rekistöröidä parisuhteensa? Vastaa(ko) täysin lain silmissä avioliittoa?

Onko kysymys vain sanasta mitä käytetään?

Siis ihan kysyin vaan koska koko aihe ei voisi juuri vähempää kiinnostaa.

Yhteistyössä