Pelottaako sinua jos alle 2-vuotias lapsesi viedään päiväkodin toimesta retkelle?

• Viestiketjun aloittaja "pomelo"
  • Ensimmäinen viesti
"pomelo"
No mä arvaan et monet alkaa moittimaan että alle kaks vee on hoidossa jooo jooo mut jos nyt ohitetaan se vastataan vaan siihe mitä on kysytty. Ei nyt kuitenkaan ole paljoa alle kaks ja monet menee nuorempanakin...

----
No aika moni kuitenkin vie hoitoon, joten kyllä päivähoitoon vaan täytyy voida luottaa.

Kyllä silti kieltämättä ne retket vähän mietityttää. Yleensä kai pienimmät voi istua rattaissa, jos on kävelyretkiä tms. Mutta esim. linja-autoreissuille en mielellään pientä edes laita mukaan.

kerttubirgitta
No mua ei kyllä ole yhtään pelottanut. Yleensähän nuo uutisoidut karkulaiset ovat lähteneet ihan päiväkodin pihalta. Ei ole edes käynyt mielessä että jotain voisi sattua. Aina on jotain pelättävää, en mä osaa olla huolissani.

"pomelo"
No aika moni kuitenkin vie hoitoon, joten kyllä päivähoitoon vaan täytyy voida luottaa.

Kyllä silti kieltämättä ne retket vähän mietityttää. Yleensä kai pienimmät voi istua rattaissa, jos on kävelyretkiä tms. Mutta esim. linja-autoreissuille en mielellään pientä edes laita mukaan.
Kävelyretket onkin ok kun istuu rattaissa mutta kun käyvät usein kirjastossa ja muissa vastaavissa missä päästetään "vapaaksi" niin vähän (vähän enemmänkin) mietityttää.. Kyse 1-3 v ryhmästä..

"Maija"
Ei oo noin pientä enää, mutta ei pelottanut. Ja pienethän istuu rattaissa, kun retkeilevät, täällä ei mennä busseilla mihkään ja vaikka mentäisiinkin, niin ei pelottaisi.

öööp
[QUOTE="pomelo";29595327]Kävelyretket onkin ok kun istuu rattaissa mutta kun käyvät usein kirjastossa ja muissa vastaavissa missä päästetään "vapaaksi" niin vähän (vähän enemmänkin) mietityttää.. Kyse 1-3 v ryhmästä..[/QUOTE]

Kokemusta ei toki ole noin pienten rymästä, mutta ajattelisin että esim. siellä kirjastossa on useampi silmäpari katsomassa lasten perään kuin päiväkodissa. Päiväkodissa joskus mietityttää ehtiikö kaikkia lapsia vahtia esim. tilanteissa joissa päiväkotiin tuodaan tai haetaan ehkä useampikin lapsi yhtäaikaa.

Ei pelota. Eikä koskaan oo mitään käynyt.
Tosin pienten ryhmä ei kyllä ihan joka viikko retkeillyt.

Ja itseasiassa ainoa "karkaamis tapaus" on sattunut päiväkodin omassa pihassa kun kuopus päikky kaverinsa kanssa päätti kiivetä aidan ylitse leikkimään. Onneksi aidan takana on toinen vähäsen korkeampi aita minkä ylitse ei enää päästy :D

mammalainen
Miksi noin nuoria on vietävä hoitopäivän aikana retkelle jonnekkin lähipuistoa kauemmas ? Minä pelkäisin aivan kamalasti jos tuollainen "menen mutten tajua seurauksia"-ikäinen vietäisiin vieraiden ihmisten toimesta jonnekkin.

Juu,meidän lapset ovat minulla kotihoidossa ja me retkeilemme oikeastaan päivittäin mutta omilla mailla ja heitä on vain kaksi.

Vierras
sun täytyy varmaan istua kotona sitten siihen saakka että lapsesi on täysikäinen ja pitää kädestä kiinni kun et luota muihin. No meitä on moneksi................
Niin. Nämähän ovat ne kaksi ainoata vaihtoehtoa.

Koita nyt vaan tajuta ettei päivähoito ole alle 2v:lle hyvä vaihtoehto. Joskus on pakko viedä, mutta lapselle paras hoito se ei ole, paitsi sossutapauksilla.

Vierass
Kyllä vähän jännittää, sillä lapsemmeon päässyt karkaamaan ihan päiväkodistakin aidan yli kiiveten, eikä kukaan huomannut mitään... Siinä meni vähän luotto.

ei haitttaa
Ei pelottanut kun olivat alle 2 v Eikä pelota vieläkään. Meidän pk:ssa on hyvä ja ammattitaitoinen henkilökunta. Ei ne vie lapsia retkelle ellei pärjää ryhmän kanssa, tietääkseni koskaan ei ole retkillä mitään sattunut.

kahvikirahvi
Ei pelota, omakin 2v retkeilee tarhan kanssa viikottain. Kerran se on yrittänyt karata metsäretkellä, mutta eipä se pitkälle päässyt kun niitä valvovia aikuisia on niin monta siellä mukana ja saivat heti kiinni. Enemmän mua pelottaa että se multa karkaan kun oon yksin lapsen kanssa liikenteessä, ja juoksee vaikka parkkipaikalla auton alle sillä aikaa kun mä laitan ostoskasseja autoon.

Kyllä minä hoitajiin luotin, mutta toisaalta, miksi alle 2-vuotiaan täytyy päästä lähipuistoa kauemmas retkelle päivähoidossa? Sen ikäiselle päivähoidossa tärkeintä on turvallisuudentunne ja rutiinit, ei elämykset. Kuopukseni meni alle 2-vuotiaana hoitoon eivätkä kyllä juuri retkillä käyneet, mihin olin oikein tyytyväinen.

Yhteistyössä