Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

juuust
päästä nyt sit se sun ukkoski sinne baariin yksin!
ihme akka kun mies ei saa tehdä mitään ilman sua ja sit itse kuitenkin sovit treffit heti kun joku muu mies juttelee sulle muutaman minuutin.. :D for real...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mormonilähetyssaarnaajat;29552374:
Wikipediasta poimintoja: "Lähetyssaarnaajatoverien odotetaan, paitsi tekevän lähetystyötä yhdessä, myös viettävän muun aikansa keskenään. Heidän tulee opiskella yhdessä paikallista kieltä, pyhiä kirjoituksia ja lähetystyön tekemistä. Samoin "valmistautumispäivän" vapaa-ajan aktiviteetit tulisi tehdä yhdessä. Lähetyssaarnaajat jakavat keskenään saman asunnon, ja heidän tulisi nukkua samassa makuuhuoneessa, joskaan ei samassa sängyssä (vain lähetystyössä olevat avioparit ovat poikkeus tähän). He jakavat keskenään myös tarvittavat kotityöt. Lähetyssaarnaaja saa olla erossa toveristaan vain peseytymisen ja WC:ssä käymisen aikana."

"Lähetyssaarnaajien suhde vastakkaiseen sukupuoleen on hyvin tarkkaan säädeltyä. He eivät saa missään olosuhteissa olla kahden vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa, ja fyysiset läheisyydenosoitukset (esimerkiksi halaaminen tai suudelma) johtavat lähetystyön päättymiseen. Lähetyssaarnaajien ei liioin ole luvallista tutkia uskontoa yksinäisen vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa, ensimmäistä tutustumiskäyntiä lukuun ottamatta. Tällaisessa tapauksessa kiinnostuneen luo pyritään lähettämään hänen omaa sukupuoltaan olevia lähetyssaarnaajia tai aviopari. Jos tämä ei ole mahdollista, lähetyssaarnaajien tulee pyytää mukaansa paikallinen kirkon jäsen."
Joo, se on aivan sama ja se. Mä näen ja huomaan sen kun mies on kiinnostunut ja ilahtunut musta, ja tuo kyseli musta aivan muista asioista kun uskonnostani. Sen vaan tietää. Tosi kunnollisen tuntuinen hän kyllä oli ja veikkaan, ettei helposti "hairahda" mutta tosiaan, me ihmiset ollaan vain ihmisiä.
 
Professional Griefer
En usko yhtään, että he näki mua potentiaalisena lahjoittajana tms. :D Naurettiin tosi paljon esim. suomalaisille yms ja puhuttiin ihan kaikesta MUUSTA Kun noista heidän lähetyshommista.
No mut eihän se rahan kusettaminen meekään niin, että "moi, saisko massii" vaan tollasella lipsuttelemisella ja pehmittämisellä :D
Sori, mä nään tässä vaan tollaset tommosille yhteisöille ominaiset kepulijutut. Iltalehden otsikot välähtelevät silmissäni..

Eihän se mikään mahdottomuus ole, että teistä tulisi ihan rehelliset kaverit. Mut mieti niitä sun omia tunteita ja omaa miestä sellaisesta "kohtele muita, miten tahtoisit itseäsi kohdeltavan" -näkökulmasta.

Mut sun päiväunet on sun päiväunia, ei niistä tarvi tilittää kenellekään, ellet riko teidän "parisuhteen sääntöjä". :)
 
[QUOTE="vierailija";29552381]Ne jotka on lähetetty toiselle puolelle maailmaa lähetystyöhön tuskin ovat niitä jotka sortuvat johonkin käytettyyn vaimoon. Sorry mutta mitään oikeaa rakkaustarinaa tuosta tuskin syntyy. Sinun pitäisi olla mormoni jotta voisit olla mormonin puoliso.

Kannattaa pikkuisen vaikka googlettaa hakusanalla mormonismi.

Voisin melkein osata etukäteen kertoa miten se rengaskansiotarina (tai onko niillä nykyisin jo ipadit?) menee missä kerrotaan miten John Smith löysi lakitaulut. Voivat jutella mukavia mutta lähetyssanoma on tärkein. Mun entisellä kotipaikkakunnalla pitivät englannin keskustelukerhoja tavoitteena juurikin se käännytys.[/QUOTE]

Saa luvan ollakin tärkein!! Työ on tärkeä asia ja se kuuluu hoitaa hyvin.

Tuosta jätkästä ei saisi käännyttäjää tekemälläkään :D Hirmu kiltti ja cool, ei alkais tyrkyttää yhtään mitään. Voi jestas sentään.
 
vierasa
Minkä ihmeen takia kaikki keskittyy vaan siihen mormoni puoleen? Eikö kenenkään mielestä ole väärin, että varattu nainen antaa puhelinnumeronsa ja sopii tapamisen sellaisen miehen kanssa keneen on ihastunut? Ei sillä mun mielestä ole väliä, että ihastus pitää huolen siitä että mitään ei tule tapahtumaan, sillä on väliä, että happygirl kohtelee omaa miestään huonosti, ei ole oikeasti sitoutunut tähän ja ilmeisesti olisi valmis pettämään, jos toinen ei olisi mormoni.
 
"northern soul"
Joo, kylla se rakastui suhun ensisilmayksella ja varmaan nytkin unettomana haaveilee, kuinka vie sinut rapakon taakse mormonivaimokseen (rattoisa elama tiedossa lastentekokoneena). Tai ehka jopa harkitsee jattavansa yhteisonsa voidakseen elaa kanssasi ei-mormonielamaa!

Vuosisadan rakkaustarina.
 
No mut eihän se rahan kusettaminen meekään niin, että "moi, saisko massii" vaan tollasella lipsuttelemisella ja pehmittämisellä :D
Sori, mä nään tässä vaan tollaset tommosille yhteisöille ominaiset kepulijutut. Iltalehden otsikot välähtelevät silmissäni..

Eihän se mikään mahdottomuus ole, että teistä tulisi ihan rehelliset kaverit. Mut mieti niitä sun omia tunteita ja omaa miestä sellaisesta "kohtele muita, miten tahtoisit itseäsi kohdeltavan" -näkökulmasta.

Mut sun päiväunet on sun päiväunia, ei niistä tarvi tilittää kenellekään, ellet riko teidän "parisuhteen sääntöjä". :)
Juu hyvä kun näät :D Koska sekin varmasti on todellisuutta.

Silti sen vain tietää kun kohtaa aidosti hyvän tyypin, joka selvästi haluaa tutustua kaupunkiin, suomalaisiin ja saada kavereita. Sen vaan näkee toisesta onko hän vain esimerkiksi "sen" perässä, tai hyväksikäyttämässä jotenkin vai onko hänellä hyvät, vilpittömät tarkoitusperät.
 
"vieraana"
Minkä ihmeen takia kaikki keskittyy vaan siihen mormoni puoleen? Eikö kenenkään mielestä ole väärin, että varattu nainen antaa puhelinnumeronsa ja sopii tapamisen sellaisen miehen kanssa keneen on ihastunut? Ei sillä mun mielestä ole väliä, että ihastus pitää huolen siitä että mitään ei tule tapahtumaan, sillä on väliä, että happygirl kohtelee omaa miestään huonosti, ei ole oikeasti sitoutunut tähän ja ilmeisesti olisi valmis pettämään, jos toinen ei olisi mormoni.
Lähinnä siksi että en usko että tuo mormonikaveri olisi oikeasti AP:sta kiinnostunut, siis seksuaalisessa mielessä, vaan niiden työ on olla ihmisistä kiinnostuneita.

Mutta onhan toki tuossa sekin aspekti että ap olis valmis lähtemään treffeille jonkun ihan oudon tyypin kanssa.

Parhaiten ihastuksesta pääsee eroon kun ei ruoki sitä eli ei tapaa, ei ajattele ja keksii itselleen jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa.
 
[QUOTE="northern soul";29552435]Joo, kylla se rakastui suhun ensisilmayksella ja varmaan nytkin unettomana haaveilee, kuinka vie sinut rapakon taakse mormonivaimokseen (rattoisa elama tiedossa lastentekokoneena). Tai ehka jopa harkitsee jattavansa yhteisonsa voidakseen elaa kanssasi ei-mormonielamaa!

Vuosisadan rakkaustarina.[/QUOTE]

Mä en usko, vaan tiedän että rakkaus ja intohimo vie miehen uskontokunnasta toiseen, maasta toiseen tai mitä vain. Se on fakta ja sitä tapahtuu kaikkialla.
 
"vieraana"
Mä en usko, vaan tiedän että rakkaus ja intohimo vie miehen uskontokunnasta toiseen, maasta toiseen tai mitä vain. Se on fakta ja sitä tapahtuu kaikkialla.
No tuota, ei nyt kuitenkaan ihan kaikkialla. Sä et taida tietää miten tiukasti kontrolloituja nuo uskonnolliset yhteisöt ovat.

Flirttiä se voi sun kanssa heittää mutta siihen se jää. Ainut hyvä puoli voi olla että saat nimesi mormonin kirjaan (vai joko se on täynnä?)
 
vierasa
[QUOTE="vieraana";29552463]Lähinnä siksi että en usko että tuo mormonikaveri olisi oikeasti AP:sta kiinnostunut, siis seksuaalisessa mielessä, vaan niiden työ on olla ihmisistä kiinnostuneita.

Mutta onhan toki tuossa sekin aspekti että ap olis valmis lähtemään treffeille jonkun ihan oudon tyypin kanssa.

Parhaiten ihastuksesta pääsee eroon kun ei ruoki sitä eli ei tapaa, ei ajattele ja keksii itselleen jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa.[/QUOTE]

En mäkään usko, mutta mun mielestä se ei olekaan pointti. Ei mun mielestä ole ok, että varattu nainen yrittää iskeä miehiä. Ei sillä ole mitään merkitystä lähteekö nämä miehet juttuun mukaan vai ei.
 
[QUOTE="vieraana";29552463]Lähinnä siksi että en usko että tuo mormonikaveri olisi oikeasti AP:sta kiinnostunut, siis seksuaalisessa mielessä, vaan niiden työ on olla ihmisistä kiinnostuneita.

Mutta onhan toki tuossa sekin aspekti että ap olis valmis lähtemään treffeille jonkun ihan oudon tyypin kanssa.

Parhaiten ihastuksesta pääsee eroon kun ei ruoki sitä eli ei tapaa, ei ajattele ja keksii itselleen jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa.[/QUOTE]

Kiitos. Vaikeaa kun ei vaan saa mielestä ja samalla tykyttää huono omatunto kokoajan.. Kavereina tutustumme ja mennään kahville, enkä kiellä etteikö hänestä tulisi hyvin spesiaali kaveri :) Kulttuurinsa ja erityisyytynsä takia.
 
yök mikä tyyppi
Joo, se on aivan sama ja se. Mä näen ja huomaan sen kun mies on kiinnostunut ja ilahtunut musta, ja tuo kyseli musta aivan muista asioista kun uskonnostani. Sen vaan tietää. Tosi kunnollisen tuntuinen hän kyllä oli ja veikkaan, ettei helposti "hairahda" mutta tosiaan, me ihmiset ollaan vain ihmisiä.
Säkö et ihan oikeasti tiedä mitään mormoneista? Lukisit nyt edes jotain ennen kuin nolaat itseäs tähän ketjuun enempää. :D

En ihan oikeasti usko että mormonikundi hairahtuisi tuosta vaan johonkin hetken tuttavuuteen joka on vääräuskoinen ja varattu. Sun kohdallas taas ei voi enää edes hairahtumisesta puhua, tuo sun touhus on jo meinaan ittensä tyrkyttämistä, ja sitä myötä erittäinsuunnitelmallista. Sääliks käy sun miestäs.
 
yök mikä tyyppi
Joo, se on sitä heidään työtään, ymmärrän. Mutta ei se tunteita ja kohtaamisia muuta mihinkään. Mulla on hyvä "ihmistutka" ja nään jos mies on kiinnostunut. Se on ollut vasta pari kk täällä ja kaipaa varmasti säpinää - eihän se kutsumus ja työ tarkoita että on tunteeton.
mormonit ja säpinä ei kyllä ihan oikeasti kuulu samaan lauseeseen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
vierasa
Kiitos. Vaikeaa kun ei vaan saa mielestä ja samalla tykyttää huono omatunto kokoajan.. Kavereina tutustumme ja mennään kahville, enkä kiellä etteikö hänestä tulisi hyvin spesiaali kaveri :) Kulttuurinsa ja erityisyytynsä takia.
Mutta sähän teet nyt juuri päinvastoin mitä tuossa neuvottiin. Sä ruokit ihastustasi menemällä kahville. Mitä sanoisit, jos sun mies ois ihastunut johonkin naiseen ja lähtisi tämän kanssa kahville?
 
[QUOTE="vieraana";29552478]No tuota, ei nyt kuitenkaan ihan kaikkialla. Sä et taida tietää miten tiukasti kontrolloituja nuo uskonnolliset yhteisöt ovat.

Flirttiä se voi sun kanssa heittää mutta siihen se jää. Ainut hyvä puoli voi olla että saat nimesi mormonin kirjaan (vai joko se on täynnä?)[/QUOTE]

Mun kanssa sen on pakko jäädä sille tasolle, mutta yleisesti ottaen ei jäisi varmasti jos se oikea nainen kävelee vastaan. Se on sama sitten siinä vaiheessa mitä mieltä uskonto ja suku on... On hän tullut myös pitämään hauskaa ja mä toivon sydämmeni pohjasta et hän saa hyvän kokemuksen suomessa.
 
Been there, seen that. :)

Meillä oli yläasteella likkaporukka joka ihastui enkuntunnilla käyneisiin komeisiin mormonimiehiin. He mainostivat kirkollaan pidettävää enkunkerhoa, siellä käytiin kuolaamassa muutama kerta. Sit luin yhdestä lehdestä samoihin aikoihin että heidän tyylinsä on lähestyä ihmisiä juttelemalla mukavia kaikesta muusta ensin, esim. enkunkerhoja pitämällä. Sen luettuani lähdettiin sieltä.

No, suo siellä vetelä täällä: mäkin käännytän ja niin moni muukin kristitty. Mutta mä teen sen avoimesti eli yleensä se ihminen tietää olevansa käännytettävä, sanon sen jopa suoraan. :D Sit kun puhun muista jutuista niin puhun niiden muiden juttujen takia koska oikeasti tykkään elämän eri asioista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
"vierailija"
Kiitos. Vaikeaa kun ei vaan saa mielestä ja samalla tykyttää huono omatunto kokoajan.. Kavereina tutustumme ja mennään kahville, enkä kiellä etteikö hänestä tulisi hyvin spesiaali kaveri :) Kulttuurinsa ja erityisyytynsä takia.
Jos olette kahville menossa niin sun on hyvä tiedostaa että he eivät saa juoda kuumia juomia kuten kahvia tai teetä. Osa ei juo edes colaa. Kannattaa vähän ottaa selvää siitä mitä mormonismi on niin ei tule ihan puskista sitten ne jutut.

Tosiaan pitää pitää mielessä myös se että mormonit lahjoittavat 10% tuloistaan kirkolle ja nuo pojat on todennäköisesti joidenkin toisten maksamilla lahjoitusvaroilla tekemässä nyt sitä lähetystyötä eli se on vaihe heidän elämässään. Etkä sä ole välttämättä mitenkään erityinen.
 

Yhteistyössä