kuinka nopeasti laihtuu

• Viestiketjun aloittaja laihtuu
  • Ensimmäinen viesti
laihtuu
Kuinka nopeasti laihtuu, jos päivittäin syön n 1500 kilokaloria, pääsääntöisesti kasviksia, ja liikun aktiivisesti (hiihdän/sauvakävelen) päivittäin 30-60 min? Illalla vielä vatsalihaksia. Alkupaino 80 kg.

Vierain
Luulen, että n. 500 gramman viikkovauhtia. Jos pysyy tiukkana. Ei ole väliä syötkä kasviksia vai proteiineja. Kasviksia saa syödä enempi. Proteiinit pitää nälkää paremmin.

Luulen, että n. 500 gramman viikkovauhtia. Jos pysyy tiukkana. Ei ole väliä syötkä kasviksia vai proteiineja. Kasviksia saa syödä enempi. Proteiinit pitää nälkää paremmin.
On väliä syökö vai ei proteiinia. Jos ei syö niin lähtee lihaksia paljon enemmän. Treenaaminenkaan ei auta jos ei ole lihaksille rakennusaineita.

Tietenkin jos haluaa lihaksista päästä eroon ja säilyttää läskit niin sitten ei ole mitään väliä :)

• Tykkää
Reactions: L@ur@
ap..
Katoin proteiinin lähteet, mainittiin mm. Jogurtti. Esimerkkinä vadelmainen jogurtti, hiilareita 100 g, ja proteiinina 2,3 g. Nyt vähän apua, mulla on ollu käsitys että hiilarit jättäis vähemmälle?

Katoin proteiinin lähteet, mainittiin mm. Jogurtti. Esimerkkinä vadelmainen jogurtti, hiilareita 100 g, ja proteiinina 2,3 g. Nyt vähän apua, mulla on ollu käsitys että hiilarit jättäis vähemmälle?
Mä en ole ruoka-asiantuntija (todellakaan!), mutta painonpudottaja mäkin. Proteiinin lähteenä mulle tulee ekaks mieleen liha, kala, kananmuna esim. Ei mikään jugurtti. Mutta joo, kerroit painon,muttet pituutta. Varmaan eri tahtiin laihtuu 170cm pitkä 80-kiloinen, kun 150cm pitkä 80-kiloinen.

Mä en ole ruoka-asiantuntija (todellakaan!), mutta painonpudottaja mäkin. Proteiinin lähteenä mulle tulee ekaks mieleen liha, kala, kananmuna esim. Ei mikään jugurtti. Mutta joo, kerroit painon,muttet pituutta. Varmaan eri tahtiin laihtuu 170cm pitkä 80-kiloinen, kun 150cm pitkä 80-kiloinen.
Just näin. Rahka on kans yks tosi hyvä proteiinin lähde, yllämainittujen lisäksi.

Mutta ap hei, kannattaisko sun sitten kans treenata sitä kroppaa kokonaisvaltaisesti? Kuulostaa vähän hölmöltä jos teet illalla pelkkiä vatsalihaksia? :O

mano
[QUOTE="vieras.";29524022]Lopeta turha liikunta ja syö puolet vähemmän niin laihdut tuplasti nopeammin.[/QUOTE]

Näin. Kiinteyttäminen pitää aloittaa vasta kun on saavuttanut tavoitepainon, muuten tulos on sekä lihaksikas että lihava.

"Anne"
Hyvä proteiinin lähde on myös raejuusto. Vatsalihakset on kuin mitkä tahansa lihakset. Treenaa parilla liikkeellä, 3-4 sarjaa, 6-15 toistoa per sarja. Esim jalkojen nostot 3x10, nilkkojen kurottelu (joko jalkapohjat maassa tai jalat pystyssä)3x10 Lankku 3x1min. Jos tuntuu helpolta niin voi lisätä vielä vaikka perinteiset vatsalihasliikkeet (ei ihan alas eikä ylös asti) 3x10 tai sitten pidentää 3x15 asti kaikkia liikkeitä.

Vatsalihakset ovat myös palautumiselta kuten muutkin lihakset. Ei joka päivä, pari kolme kertaa viikossa riittää hyvin.

ap..
[QUOTE="vieras.";29524050]Liikunta lisää ruokahalua mikä vaikeuttaa painonpudotusta.[/QUOTE]

oon huomannu, mutta syön lenkin jälkeen kasvissosekeiton, jossa on 130 kilokaloria, ja Se on tähän mennessä riittäny. Vaikeempaa on jättää se leipä syömättä.

vieras*
[QUOTE="vieras.";29524050]Liikunta lisää ruokahalua mikä vaikeuttaa painonpudotusta.[/QUOTE]

Toisaalta pitää myös poissa jääkaapilta ja nostaa mielialaa, mikä ainakin mulla tunnesyöjänä vähentää mielitekoja :) Energiantarve nousee, mutta liikuntapäivinä voi syödäkin vähän enemmän. Ylipainoinen kuluttaa ihan kivasti (mulla esimerkiksi tunnin lenkki yli 500kcal), joten kalorivajetta tulee hyvin liikuntapäivinäkin, vaikka nostan syömääni kalorimäärää. Esimerkiksi mulla peruskulutus on jotain päälle 2000kcal, liikuntapäivinä jopa 2700kcal. Liikuntapäiviä en mitenkään pärjää 1500 kalorilla kuten muina päivinä, ainakaan ilman että jossain vaiheessa on kova nälkä, mutta kulutuksen puolesta silloin "on varaa" myös syödä enemmän. Liikunta nopeuttaa myös aineenvaihduntaa.

Ja laihduttaessa liikkuminen ei todellakaan tee kenestäkään "lihaksikasta lihavaa"! Liikuntaa kannattaa ehdottomasti harrastaa jo ihan oman hyvinvoinnin takia. Hiihto ja sauvakävely on todella hyviä lajeja.

ap..
muo huvittaa teidän jutut :)
itse olen tiputtanut painoa 500g/pv vauhtia.
kaloreita 1300/pv eikä mitään liikuntaa vain fyysistä työtä 08.00-16.00
mä oon aikaisemmin mm kiloklubissa noudattanu tiukkaa 1600 kalorin dieettiä, ilman liikuntaa, työ on kyllä fyysistä, mutta mitään ei oo tapahtunut. Sillä lisään liikuntaa, jotta tapahtuisi jotain edistymistä.

"jeee"
Näin. Kiinteyttäminen pitää aloittaa vasta kun on saavuttanut tavoitepainon, muuten tulos on sekä lihaksikas että lihava.
Höpön löpö. Ruokavalion osuus laihdutuksessa on tärkein. Mutta ehdottomasti kannattaa liikkua samalla, monipuolisesti. Hikiliikuntaa ja lihaskuntoa tasaouolisesti. Rasva palaa ja alta paljastuu kiinteytyneet lihakset.

Aloitin kuurini vuosi sitten. Ruokavalio kuntoon ja liikuntaa kehiin - yhtäaikaisesti. Kehon koostumus vaaka auttanut seuraamaan edistystä paremmin kuin painonseuranta&mittanauha. Painoa tippunut 25kg. Rasvaprosentti tippunut 10% ja lihasmassa lisääntynyt 8%. Sisäelinten ympärillä ollut rasvan määrä tiopunut samoin radikaalisti. Ja kyllähän sen näkee.

Yhteistyössä