Tarjous talosta ennen lainalupausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostajaehdokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pettynyt";29523586]Ainakin Op-pankin lainalupauksella voi pyyhkiä persettä. Meillä oli laina lupaus ,että saamme ostettua 200ke talon ja suullisesti oli sanottu, että tuloillamme maksimi asunto olisi 240ke. Teimme tarjouksen eräästä talosta 170ke. Pankki vaati nähdä kuntotarkastusraportin kohteesta. Kuntotarkastuksessa ilmenneisiin puutteisiin vedoten pankki ei antanut lainaa, ja kaupat peruuntui.[/QUOTE]Pankki haluaa varmistaa, että talon vakuusarvo riittää. Ihan perussettiä. Pankilla on myös pääsääntöisesti tietoa, että mitä kyseisestä kiinteistöstä on aiemmin maksettu.

Tuossa naapurissa on tönö, josta joku maksoi 3 vuotta sitten 160000e. Parin vuoden päästä sama talo tuli myyntiin 230000e pyynnillä. Puoli vuotta tuosta pyynti oli ja on edelleen 190000e. Siinä on käynyt 2 tosiostajaa, jotka eivät saaneet pankilta lainaa, koska pankin mielestä pyyntihinta, lainantarve ja vakuusarvo ei kohtaa. Tuo viimeinen puolituttu ostajaehdokas sadatteli pankkia minulle, mutta oli ikionnellinen, kun vinkkasin millaiseen sumutukseen meinasi joutua. Pankki suojeli omaa ja välillisesti myös asiakkaan persettä.

Ainakin Op-pankin lainalupauksella voi pyyhkiä persettä. Meillä oli laina lupaus ,että saamme ostettua 200ke talon ja suullisesti oli sanottu, että tuloillamme maksimi asunto olisi 240ke. Teimme tarjouksen eräästä talosta 170ke. Pankki vaati nähdä kuntotarkastusraportin kohteesta. Kuntotarkastuksessa ilmenneisiin puutteisiin vedoten pankki ei antanut lainaa, ja kaupat peruuntui. Onneksi olin kirjoittanut itse antamaamme tarjoukseen ehdon, että tarjous on voimassa mikäli pankki hyväksyy kohteen. Muuten olisimme joutuneet maksaa 15ke sopimus rikkomuksesta. Ulkopuolista takausta oli käytettävissä monin verroin riittävästi, mutta ei sekään auttanut.
Ette olisi joutuneet maksamaan sopimussakkoa penniäkään.ottakaa selvää kiinteistö- ja osakekaupan tarjouksen sitovuuden erosta

Yhteistyössä