Täytekakun tekoon vain tämä ilta aikaa. Tuleeko pohjasta hyvä vai mureneeko leikatessa?

Jätät leivinjauheen kokonaan pois. Vatkaat sirosokerin ja munat kovaksi vaahdoksi, lisäät jauhot.

Paistat, annat hetken levätä, kumoat ja laitat sitten vaikka jääkaappiin ennen kuin leikkaat. Ja leikkaaminen onnistuu parhaiten puukolla joka on pidempi kuin kakun pinta-ala. Sitä ei sahata kymmentä kertaa edes takaisin vaan reiluilla liikkeillä pyöräytetään halki.
Mä olen tehnyt niin että olen tökännyt terävän leipäveitsen kärjen kakun keskustaan ensin ja sitten kakkua pyörittäen sahannut sen levyn (tai mun tapauksessa murenevan mössökasan) irti.

Vierain
[QUOTE="vieras.";29522168]Mun ei tarv i laskea, koska omistan kunnon välineet kakkujen tekoon. =)[/QUOTE]

Kei, no mut jos haluaa vaan makeilla että osaa ja on vehkeet, mut ei halua kertoa niistä - niin miks ees vaivautua vastaamaan....ei tajua.

Vierain
[QUOTE="vieras.";29522191]Tuskin, mutta ei kaikki voi tajua ammattisanoja mitä ammattilaiset käyttää. Otan osaa.[/QUOTE]

Ootte te ammattilaiset vaan mahtavia jäbiä, teil on omat käsitteet pinta-aloille ja sahalaidoille....ei sitä tyhmä maallikko voi hiffaa.

vierass
En tiedä onko oikea tapa mutta mä leikkaan kakkupohjan aina niin, että veitsi tulee koko matkalta kakun läpi. Ei siis veitsenkärki keskipisteessä vaan vähän niinkuin moottorisahalla tukkia leikkais. Varmaan murenee helpommin kun tavallaan "väännät" sitä veistä sen sijaan että leikkaisit suoraan.

(Ymmärsiköhän tästä kukaan mitä ajan takaa?)

Yhteistyössä