v..ie..ras
Sahalaitainen leipurinveitsi, jolla halkaistaan kakut. Tyhmänkin sen luulisi tajuavan.Minkäpituinen on veitsi, joka on pidempi kuin 28 cm halkaisijaltaan olevan kakun pinta-ala?
Sahalaitainen leipurinveitsi, jolla halkaistaan kakut. Tyhmänkin sen luulisi tajuavan.Minkäpituinen on veitsi, joka on pidempi kuin 28 cm halkaisijaltaan olevan kakun pinta-ala?
Yleensä puukot ei ole sahalaitaisia...miten sä yleensä lasket kakun pinta-alan? Sori jos oon tyhmä mut en tajua kerro sä...Sahalaitainen leipurinveitsi, jolla halkaistaan kakut. Tyhmänkin sen luulisi tajuavan.
Mä olen tehnyt niin että olen tökännyt terävän leipäveitsen kärjen kakun keskustaan ensin ja sitten kakkua pyörittäen sahannut sen levyn (tai mun tapauksessa murenevan mössökasan) irti.Jätät leivinjauheen kokonaan pois. Vatkaat sirosokerin ja munat kovaksi vaahdoksi, lisäät jauhot.
Paistat, annat hetken levätä, kumoat ja laitat sitten vaikka jääkaappiin ennen kuin leikkaat. Ja leikkaaminen onnistuu parhaiten puukolla joka on pidempi kuin kakun pinta-ala. Sitä ei sahata kymmentä kertaa edes takaisin vaan reiluilla liikkeillä pyöräytetään halki.
Ihme kun mureneekin.Mä olen tehnyt niin että olen tökännyt terävän leipäveitsen kärjen kakun keskustaan ensin ja sitten kakkua pyörittäen sahannut sen levyn (tai mun tapauksessa murenevan mössökasan) irti.
Mun ei tarv i laskea, koska omistan kunnon välineet kakkujen tekoon. =)Yleensä puukot ei ole sahalaitaisia...miten sä yleensä lasket kakun pinta-alan? Sori jos oon tyhmä mut en tajua kerro sä...
Tässä on vika.Mä olen tehnyt niin että olen tökännyt terävän leipäveitsen kärjen kakun keskustaan ensin ja sitten kakkua pyörittäen sahannut sen levyn (tai mun tapauksessa murenevan mössökasan) irti.
Sun ei tarvi tajutakaan, kerran se on liian vaikeaa.Kei, no mut jos haluaa vaan makeilla että osaa ja on vehkeet, mut ei halua kertoa niistä - niin miks ees vaivautua vastaamaan....ei tajua.
apua ei noin....Mä olen tehnyt niin että olen tökännyt terävän leipäveitsen kärjen kakun keskustaan ensin ja sitten kakkua pyörittäen sahannut sen levyn (tai mun tapauksessa murenevan mössökasan) irti.
Eli kuinka se pitäisi tehdä?Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29522170:Tässä on vika.
Tuskin, mutta ei kaikki voi tajua ammattisanoja mitä ammattilaiset käyttää. Otan osaa.Kyl mä luulen, että mä tajuan, mut sulle tuntuu käsitteet olevan ylivoimaisia.
EI sitä kuitenkaan niin tehdä.Siis tarkoitan että se veitsen kärki pysyy mulla koko ajan sen kakun keskustassa.
Joku mastersehvi neuvoi joskus lehdessä tai netissä niin.
Joo mut tää onki ammattilaisten ammattijuttu jota muut ei voi eikä tarvi tajuu jos on nii tyhmä ettei ole kokkialan ammattilainen.Siis tarkoitan että se veitsen kärki pysyy mulla koko ajan sen kakun keskustassa.
Joku mastersehvi neuvoi joskus lehdessä tai netissä niin.
Niinpä, kaikki eivät voi ymmärtää kaikkea. Kuten sinäkään et ymmärtänyt.Ootte te ammattilaiset vaan mahtavia jäbiä, teil on omat käsitteet pinta-aloille ja sahalaidoille....ei sitä tyhmä maallikko voi hiffaa.
Miten kokin ammatti ja leipominen liittyvät yksiin?Joo mut tää onki ammattilaisten ammattijuttu jota muut ei voi eikä tarvi tajuu jos on nii tyhmä ettei ole kokkialan ammattilainen.
Älä nyt pidä tyhmää jännityksessä vaan kerro oikea tapa.EI sitä kuitenkaan niin tehdä.
Kuitenkin jonkun talouskoulun olet vaan käyny ja leikit täällä jotain kokkia.. :stick:Joo mut tää onki ammattilaisten ammattijuttu jota muut ei voi eikä tarvi tajuu jos on nii tyhmä ettei ole kokkialan ammattilainen.