Voiko ulosotto ottaa tililtä rahaa, jos sitä säästelee sinne esim lapsilisistä?

• Viestiketjun aloittaja vieas
  • Ensimmäinen viesti
vieas
Jos on todettu varattomaksi, eikä ole palkkatuloa, niin voiko tilillä maata esimerkiksi 2000-4000e jotka kertyneet sinne lapsilisistä tms?

Vai hyökkääkö ulosotto jossain vaiheessa tilille? Periaatteessahan ne on suojaosuuden sisällä saatuja rahoja, eli niiden säästämiseen ei kenenkään pitäis puuttua, mutta voiko puuttua siltikin?

ghh
Voi, sillä ei ole mitään merkitystä mistä ne raht on tullut, töistä tai perintöä, ihan sama, Vouti ne vie kuitenkin jos tietää että tilillä on jotain. Yleensä ei voi ottaa tilitä ihan tuosta vaan jos ei ole mitään maksusopimusta, etukäteen pitäisi ilmoittaa että nyt otetaan, voi olla nykyään eri meno että voivatkin ottaa suoraan tilitä.

"henni"
Voi. Lapsilisä ei ole tarkoitettu mihinkään säästettäväks vasn käytettäväks. Jos se on siirretty suoraa lapsen tilille, ja tili suojattu, nii sit luulisin etteivät koske.
Ja epäilen et sossukasn ei maksa apuja jos tileillä lojuu useempi tonni. Ei ainakaa pitäis.

Suojaosuus tarkoittaa kuukausittaista rahamäärää mikä katsotasn että perheelle pitää jäädä elämiseen.

Googleta kuluttajaliiton Velkaopas.

Rollolainen
[QUOTE="henni";29505 942]Voi. Lapsilisä ei ole tarkoitettu mihinkään säästettäväks vasn käytettäväks. Jos se on siirretty suoraa lapsen tilille, ja tili suojattu, nii sit luulisin etteivät koske.
Ja epäilen et sossukasn ei maksa apuja jos tileillä lojuu useempi tonni. Ei ainakaa pitäis.

Suojaosuus tarkoittaa kuukausittaista rahamäärää mikä katsotasn että perheelle pitää jäädä elämiseen.

Googleta kuluttajaliiton Velkaopas.[/QUOTE]

FAKTA ON SE, että raha mikä sulla jää sen normaalin ulosoton suojaosuuden alle on sellaista tuloa mitä ei sinulta oteta, EI IKINÄ. joten jos siitä suojaosasa pystyy säätämän sen saa pitää,.
TÄMÄ ON FAKTAA!!!!!!

sossukan ei kiellä toimeentulotuesta säätämän, mutta sitä ei kannata tilille laittaa, sen voi laitta vaikka sukanverteen

no miten
No miten voi todistaa että ne rahat on säästetty lapsilisistä??? Kannattaisi varmaan maksaa mahdollisimman nopeasti ne ulosotot pois ihan niistä säästöistäkin.Eihän ulosotto kai korkoineen ym maksuineen ole aika kallista puuhaa????

"henni"
En oo ikinä kuullu, että velallinen voisi sanoa, että joo mun tilillä on "oikeesti" 10 €, nää kaikki muut tonnit mää olen säästäny 20vuoden ajalta asumistuista, lapsilisistä, toimeentulotuista. -ja kerryttäny samaa aikaa tietty sitä velkaa mikä nyt ulosotettais.
Mää olen käsittäny, et se suojaosuus koskee tavallaa sen jälkeistä elämää kun joutuu ulosottotoimenpiteisiin.

Eli nyt tästä eteenpäin ap:n tilille pitää jäädä suojaosuuden verran rahaa joka kuukausi. Mutta en ole käsittänyt että se summa voisi jotenkin nousta joka kuukausi.

Esimerkkinä:saisin asumistukea, mutta en maksaisi vuokraa ollenkaan, vaan laittaisin ne joka kuukausi säästötilille ja sanoisin ett ne kuuluu mun suojaosuuteen.. ? Vai?

blaah taas
[QUOTE="henni";29506066]En oo ikinä kuullu, että velallinen voisi sanoa, että joo mun tilillä on "oikeesti" 10 €, nää kaikki muut tonnit mää olen säästäny 20vuoden ajalta asumistuista, lapsilisistä, toimeentulotuista. -ja kerryttäny samaa aikaa tietty sitä velkaa mikä nyt ulosotettais.
Mää olen käsittäny, et se suojaosuus koskee tavallaa sen jälkeistä elämää kun joutuu ulosottotoimenpiteisiin.

Eli nyt tästä eteenpäin ap:n tilille pitää jäädä suojaosuuden verran rahaa joka kuukausi. Mutta en ole käsittänyt että se summa voisi jotenkin nousta joka kuukausi.

Esimerkkinä:saisin asumistukea, mutta en maksaisi vuokraa ollenkaan, vaan laittaisin ne joka kuukausi säästötilille ja sanoisin ett ne kuuluu mun suojaosuuteen.. ? Vai?[/QUOTE]

Ei se oo mikään "tilille pitää jäädä", jos sulla on edellisestä palkasta vielä puolet jäljellä kun saat uuden palkan, niin saatkin palkkaa vai vähemmän :LOL: äläs nyt viitti.

Jos on todettu varattomaksi, niin eihän sinne tilille kukaan edes kattele. Jos saat töitä niin PALKASTA viedään suojaosuuden ylimenevä osa, suojaosuudella saat tehdä mitä haluat, vaikka säästää

"aloittaja"
On kyllä muksuilla älypuhelimet ja läppärit sun muut vehkeet, onhan meillä ihan hyvä suojaosuus. Nyt olen vain työttömänä, joten en voi lyhentää ulosoton velkaani. Kai sitä ihminen silti voi säästää rahaa :O

Rollolainen oli ainoa joka vastasi kysymykseeni asiallisesti.

"henni"
Jos ei ulosmitata omaisuutta, eli kiinteistöjä, säästöjä, irtaimistoa jne, nii sillon puhutaan suppeasta ulosotosta, jota velkoja on pyytänyt. Se riittä hälle/heille.

---
[QUOTE="aloittaja";29506161]On kyllä muksuilla älypuhelimet ja läppärit sun muut vehkeet, onhan meillä ihan hyvä suojaosuus. Nyt olen vain työttömänä, joten en voi lyhentää ulosoton velkaani. Kai sitä ihminen silti voi säästää rahaa :O

Rollolainen oli ainoa joka vastasi kysymykseeni asiallisesti.[/QUOTE]

No jos sulla on varaa säästää niin on sulla varaa maksaa velkojasikin.

Haloo!

Rollolainen
[QUOTE="aloittaja";29506161]On kyllä muksuilla älypuhelimet ja läppärit sun muut vehkeet, onhan meillä ihan hyvä suojaosuus. Nyt olen vain työttömänä, joten en voi lyhentää ulosoton velkaani. Kai sitä ihminen silti voi säästää rahaa :O

Rollolainen oli ainoa joka vastasi kysymykseeni asiallisesti.[/QUOTE]
oleko käynyt kysysmässä mahdollisuutta velkasaneeraukseen?
jos haluat siitä lisätietoa laita y-viestiä =)

....
[/QUOTE]

Eikö kuitenkin olisi järkevämpää maksaa niitä velkoja eikä makuuttaa rahoja tilillä huvin vuoksi?
Itse ainakin yrittäisin niin nopasti kuin mahdollista päästä eroon veloista, tulevat niin pirun kalliiksi pidemmän päälle.

Eikö ulosotto voi suurin piirtein tulla tyhjentämään kämpänkin? Ei varmaan silloinkaan auta vaikka kuinka väittäis että on ostanut ne lapsilisillä tai muilla säästöillä.

blaah taas
No jos sulla on varaa säästää niin on sulla varaa maksaa velkojasikin.

Haloo!
Ootko ihan vitun tyhmä?

Suojaosuus pitää jäädä ja toiset sillä pärjää ja toiset eivät pärjää. Ihan omista kulutustottumuksista kiinni. Jos tykkäät ostaa mieluummin kallista niin sinun ei tarvitse maksaa ulosotolle, mutta jos tykkäät ostaa kirppareilta ja elellä pienemmällä, niin silloin joudut maksamaan ulosotolle työttömänäkin :LOL:

Yhteistyössä