Voiko ulosotto ottaa tililtä rahaa, jos sitä säästelee sinne esim lapsilisistä?

• Viestiketjun aloittaja vieas
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Eikö kuitenkin olisi järkevämpää maksaa niitä velkoja eikä makuuttaa rahoja tilillä huvin vuoksi?
Itse ainakin yrittäisin niin nopasti kuin mahdollista päästä eroon veloista, tulevat niin pirun kalliiksi pidemmän päälle.

Eikö ulosotto voi suurin piirtein tulla tyhjentämään kämpänkin? Ei varmaan silloinkaan auta vaikka kuinka väittäis että on ostanut ne lapsilisillä tai muilla säästöillä.
kyllä kaikesta tehdään ensin maksusuunnitelma eikä ne noin vaan omaisuutta vie. Ei ne vie mitään tietsikoita ym. pitää olal oikeasti arvvokasta jotta vie. autonkin pitää oll aiaka hintava etä ottavat. Ei se oo niinkuin ennen =) Älä maalaa kauhukuvia, tottakai köyhäkin saa omistaa

tietoa saa
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29506098:
Eihän kenenkään tiliä voi mennä ronkkimaan eikä sun tiliä kukaan nää. Miten noin voi edes ajatella?
En tiedä liittyikö tuo lainaus johonkin edelliseen viestiin, mutta ulosottoviranomaisilla on ulosottolain mukaan suora pääsy pankkitilien tietoihin, jos henkilö on ulosottotoimenpiteiden alaisena. Ulosottoviranomainen voi tietenkin mennä "ronkkimaan tiliä". Mitä virkaa niillä muuten olisi?

[QUOTE="aloittaja";29506161]On kyllä muksuilla älypuhelimet ja läppärit sun muut vehkeet, onhan meillä ihan hyvä suojaosuus. Nyt olen vain työttömänä, joten en voi lyhentää ulosoton velkaani. Kai sitä ihminen silti voi säästää rahaa :O

Rollolainen oli ainoa joka vastasi kysymykseeni asiallisesti.[/QUOTE]

Tarkoitat siis, että rollolainen vastasi sinun toiveidesi mukaan. Sehän ei tarkoita, että hänen vastauksensa olisi totta tai perustuisi mihinkään tietoon.

Rollolainen
kyllä kaikesta tehdään ensin maksusuunnitelma eikä ne noin vaan omaisuutta vie. Ei ne vie mitään tietsikoita ym. pitää olal oikeasti arvvokasta jotta vie. autonkin pitää oll aiaka hintava etä ottavat. Ei se oo niinkuin ennen =) Älä maalaa kauhukuvia, tottakai köyhäkin saa omistaa
ulosotto ole mikään mörkö, ihminen se ulosottoviranomainekin on ja sen kanssa voi keksustella asiallisesti. Minä ainakin kerroin kaikki mitä omistin ja hn sano,i että autonin saa pitää jos se ei ole mikän kallis ja nykyään eivät vie huonekaluja ym, joten ipadit ym saa myös pitää. Varattomaksi tehdään vain jso OIKESTI ei pysyt maksmaan, töissäkäyvä ei oel varaton.
mulle ulosotomies vielä sanoi että ei kananta, kun pyysin mahdolisuuta maksa joka työttömyyskorvaukesta vaikka 50, kun se koko rah menis korkoihin ja velka ei lyhenis yhtään joten ei järkeä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"henni"
...suppea ulosotto on se mitä yleensä käytetään, mutta vaan koska velkojalle se riittää.

Se "normaali" ulosotto käsittää kyllä talletukset, käteisrahat, osakkeet, talot jne. Arvokas auto on hieman suhteellinen käsite.. mut esim se tietsikka ja muu kodin (suht arvoton) irtaimisto ei kuulu ulosottoon.
http://www.kysy.fi/kysymys/mika-ero-suppealla-ja-normaalilla-ulosotolla

Rollolainen
[QUOTE="henni";29506249]...suppea ulosotto on se mitä yleensä käytetään, mutta vaan koska velkojalle se riittää.

Se "normaali" ulosotto käsittää kyllä talletukset, käteisrahat, osakkeet, talot jne. Arvokas auto on hieman suhteellinen käsite.. mut esim se tietsikka ja muu kodin (suht arvoton) irtaimisto ei kuulu ulosottoon.
Mikä ero on suppealla ja normaalilla ulosotolla? | Kysy.fi[/QUOTE]
siksi mä sanoinkin suoraan paljonko mun auto maksoi, peräti 800e. se on kuulemma arvoton ( sillä ei olllut kuin 50e jällenmyyntiarvoa)

"hjh"
Ootko ihan vitun tyhmä?

Suojaosuus pitää jäädä ja toiset sillä pärjää ja toiset eivät pärjää. Ihan omista kulutustottumuksista kiinni. Jos tykkäät ostaa mieluummin kallista niin sinun ei tarvitse maksaa ulosotolle, mutta jos tykkäät ostaa kirppareilta ja elellä pienemmällä, niin silloin joudut maksamaan ulosotolle työttömänäkin :LOL:
No voi helvetti, kukahan tässä oikein on tyhmä?

Puhut ikäänkuin ulosottoon maksettaisiin jotain ylimääräisiä ja oikeastaan sille maksajalle edes kuulumattomia "veroja" tms. Se ulosottoon maksettava raha on kuitenkin ihan sen velallisen itse maksamatta jättämiä maksuja. Ei jumalauta aikuinen ihminen voi ajatella niin, että maksaa veloistaan vaan sen, minkä joku ulosotto tms. kykenee saamaan irti ja laittaa loput "säästöön". Ei vaan voi. :mad:

"aloittaja"
[QUOTE="hjh";29506280]No voi helvetti, kukahan tässä oikein on tyhmä?

Puhut ikäänkuin ulosottoon maksettaisiin jotain ylimääräisiä ja oikeastaan sille maksajalle edes kuulumattomia "veroja" tms. Se ulosottoon maksettava raha on kuitenkin ihan sen velallisen itse maksamatta jättämiä maksuja. Ei jumalauta aikuinen ihminen voi ajatella niin, että maksaa veloistaan vaan sen, minkä joku ulosotto tms. kykenee saamaan irti ja laittaa loput "säästöön". Ei vaan voi. :mad:[/QUOTE]

Mut näin se vain menee, mikä järki mun on maksaa jotain pientä summaa kuukausittain, kun siitä ei ole niin minkäänlaista hyötyä? Kerran olen työttömänä. Korko vaan kasvaa ja summa ei vähene ollenkaan.

Rollolainen
[QUOTE="vieras.";29506296]ei niin mutta jos ne on säästötilillä niin ulosotto voi ne sieltä viedä. Sillä ei ole mitään merkitystä mistä ne on sinne laitettu.[/QUOTE]

paitsi jos tili ei ole ulosmitattavan nimellä, puolison tilitltä eivät voi, eivätkä lasten .

Rollolainen
[QUOTE="aloittaja";29506305]Mut näin se vain menee, mikä järki mun on maksaa jotain pientä summaa kuukausittain, kun siitä ei ole niin minkäänlaista hyötyä? Kerran olen työttömänä. Korko vaan kasvaa ja summa ei vähene ollenkaan.[/QUOTE]

näin juuri.

Rollolainen
[QUOTE="hjh";29506280]No voi helvetti, kukahan tässä oikein on tyhmä?

Puhut ikäänkuin ulosottoon maksettaisiin jotain ylimääräisiä ja oikeastaan sille maksajalle edes kuulumattomia "veroja" tms. Se ulosottoon maksettava raha on kuitenkin ihan sen velallisen itse maksamatta jättämiä maksuja. Ei jumalauta aikuinen ihminen voi ajatella niin, että maksaa veloistaan vaan sen, minkä joku ulosotto tms. kykenee saamaan irti ja laittaa loput "säästöön". Ei vaan voi. :mad:[/QUOTE]
meillä ainkaan eivät edes olleet omia velkoja jten pikkuisen vitutti maksaa niitä

Rollolainen
[QUOTE="joopatijoo";29506324]Kuinkakohan tuoretta ja ajantasaista tietoa sinulla on?[/QUOTE]
Tuorteet tietoa on. nyt ei enää trvii velkasaneerauksessa olla. NUOM kaikkia tietoja ei löydy netistä van henkilö joka itse on olut velljäjärjestelyssä tietää yleenä sen paremmin.

"vieras."
Jos haluaa rehellisesti toimia niin ilmoitat ulosottoon että rahat ovat lapsilisistä säästetty lasten tarpeita varten jos ovat omalla tilillä. Muutoin siirrät rahat lasten tilille. Tai jos ne rahat riittää velan maksuun niin maksat pois sen ja säästät lapsille omista rahoista saman summan myöhemmin. Toisaalta en ymmärrä että miten on voinut säästää nuo jos on ollut ulosotossa, me saatiin vuosi sitten maksettua kaikki velat sinne ( mies sairastui pahasti ja oli työkyvytön viisi vuotta) ja ei meillä ollut varaa säästää sinä aikana centtiäkään.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras.";29506366]Jos haluaa rehellisesti toimia niin ilmoitat ulosottoon että rahat ovat lapsilisistä säästetty lasten tarpeita varten jos ovat omalla tilillä. Muutoin siirrät rahat lasten tilille. Tai jos ne rahat riittää velan maksuun niin maksat pois sen ja säästät lapsille omista rahoista saman summan myöhemmin. Toisaalta en ymmärrä että miten on voinut säästää nuo jos on ollut ulosotossa, me saatiin vuosi sitten maksettua kaikki velat sinne ( mies sairastui pahasti ja oli työkyvytön viisi vuotta) ja ei meillä ollut varaa säästää sinä aikana centtiäkään.[/QUOTE]

Edelleenkin olen todettu varattomaksi ja en maksa parhaillaan senttiäkään sinne. Entä tosiaan ala maksamaan mitään 50-100e, koska siitä ei ole yhtään mitään hyötyä, maksan sitten kun saan töitä ja on millä maksaa.

Nyt haluaisin säästää pahanpäivän varalle muutaman tonnin tilille ja sitä tässä nyt kysyn, että voinko näin tehdä.

Yhteistyössä