ei aamupalaa, mitä mieltä tästä?

Blue
[QUOTE="vierailija";29483558]Todella monilta perheiltä puuttuu tukiverkostot kokonaan. Joskus aikoinaan kunnat tarjosivat lapsiperheille tilapäistä apua kodinhoitajien muodossa (esimerkiksi, jos kotäidin täytyi päästä gynekolgille), mutta nykyisin nuo palvelut on korvattu lasten päivähoidolla.[/QUOTE]

Lääkärit ovat edelleen auki muulloinkin kun juuri ainoastaan klo 08.00 aamulla ja ei koskaan enää muulloin.

kompromissi
[QUOTE="Siis";29483488]Itse asiassa ei luojan kiitos ole noin. Mulla ei ole tarhaikäisiä lapsia, mutta ei mulla kyllä ole mitään tarvetta vaatia kaikkia viemään omia eväitä tarhaan ihan vain siksi, ettei mun lapset sinne tarhaan pääse nauttimaan kaurapuurosta.

Ja mielelläni ajan kyllä opiskelijoiden ja vanhusten asiaakin. Minä en ole kumpikaan, mutta heille kyllä etunsa suon.

Siksi en voikaan ymmärtää tätä minäminäminäminä-sukupolvea, jonka KUULUU saada puuronsa vaikka voisivat sen kotonakin keittää, koska MINULLA on OIKEUS![/QUOTE]

No kyllä uskon että suurin osa opiskelijoista äänestää sen mukaan, että saisivat opintotukensa nousuun tms. Vastaavasti eiköhän eläkeläiset äänestä sen mukaan, kuka heidän asiaansa ajaa. Tyhmä täytyy olla, jos ei niin tee. :)

[QUOTE="vierailija";29483580]Vaan jos se terveyskeskuksen ainoa vapaa aika on huomiselle klo 8, niin eipä se siitä kymmeneksi muutu, vaikka miten polkisit jalkaa.[/QUOTE]

Juu mutta jos sulla ei ole akuutti kiire voit odottaa. Akuutit tapaukset päivystyksenä.

• Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="vierailija";29483592]Kai tiesit, että nykyisin monissa paikoissa terveyskeskuksen päivystykseenkin on varattava aika?[/QUOTE]

Juu. Mutta tosissaan jos se on oikea päivystys asia (puukko selässä) niin eiköhän sitä sen ajan saa. Eniten vituttaa nää päivystykseen menijät joilla "on tätä ihottumaa ollu jo tässä nelisen viikkoa ja NYT mä haluun tän näyttää lääkärille"

Blue
[QUOTE="vierailija";29483580]Vaan jos se terveyskeskuksen ainoa vapaa aika on huomiselle klo 8, niin eipä se siitä kymmeneksi muutu, vaikka miten polkisit jalkaa.[/QUOTE]
Ja jos ei ole aikoja ollenkaan niin se on tultava vasta huomenna vaikka kuinka polkisit jalkaa. Eikö? Niin, vaihtoehdot: Mene yksityiselle, saat ajan koska haluat, tai jonota päivystykseen, ehdit sinne myös ysin jälkeen.

Blue
[QUOTE="vierailija";29483605]On myös sairauksia, jotka eivät edellytä päivystyskäyntiä, mutta pitää silti hoitaa mahdollisimman pian = seuraavana päivänä. Esim keuhkokuumeet, munuaistulehdukset jne[/QUOTE]

Mitäs jos niitä aikoja ei ole huomisellekaan? Ihan yhtä todennäköinen vaihtoehto kuin se että aina vapaa aika on kasilta.

Mielenkiintoista. En ole varma subjektiivisen päivähoidon lakipykälistä, mutta voikohan kaupunki omavaltaisesti sitä rajoittaa? Kuitenkin on kyse laista, onpa se sitten meidän mielestämme oikein tai väärin. Entä jos työtön on vaikka menossa sinne työnhakuun ja tarvitsee lapselle hoitopaikan jo klo 8 alkaen? En tiedä, tuntuu kummalta.

niraya
Työttömien lapsille kyllä pitäis antaa aamupalaa, mutta nämä "en jaksa hoitaa lastani, vien sen päiväkotiin ja lähden shoppailemaan" ei tarvis aamupalaa, saatikka sitä hoitopaikkaa.
No ei ny shoppailemaan, mut pitää mun esim siivota, laittaa ruokaa, pestä pyykkiä ja kuntoilla. Millon mä muka sen teen, jos 2v lapsi roikkuu koko aika helmoissa? En koskaan. Miksei päivähoitoa vois käyttää hyödyks kun se kerran on olemassa? Älä oo katkera.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29483630:
Mielenkiintoista. En ole varma subjektiivisen päivähoidon lakipykälistä, mutta voikohan kaupunki omavaltaisesti sitä rajoittaa? Kuitenkin on kyse laista, onpa se sitten meidän mielestämme oikein tai väärin. Entä jos työtön on vaikka menossa sinne työnhakuun ja tarvitsee lapselle hoitopaikan jo klo 8 alkaen? En tiedä, tuntuu kummalta.
Ysiltä aukeaa meilläpäin toimistot, juuri katsoin.

"vierailija"
Ysiltä aukeaa meilläpäin toimistot, juuri katsoin.
Meilläpäin monet yritykset avaavat ovensa jo kasilta tai jopa aiemmin eli työhaastattelukin voi olla klo 8.

Vaan eipä tästä nyt kannata enempää jauhaa, koska tuossahan oli ihan selvästi, että harkinnan mukaan. On siis edelleenkin mahdollista, että lapsen voi viedä jo aiemmin päiväkotiin, jos siihen on jokin syy.

Blue
On ne ovet auki kympiltäkin vielä...
Ja turha sanoa että ainoa aika on ysiltä. Mitäs jos ne ovet aukeaisivatkin jo kasilta. Et ehtisi sinne silti kuin ysiltä kun et voi viedä lasta kuin vasta kasiksi päikkyyn.

Ei se tunti oikeasti muuta yhtään mitään asioden hoitoon liittyen. Kaiken saa aina, halutessaan, järjestymään lapsen hoitoajan puitteissa. Paitsi jos periaatteesta haluaa olla hankala.

Blue
mutta työkkäriajasta oli nyt kyse, Työkkäri kun määrää ajan menet silloin tai tulee karenssi. sitä EI PÄÄÄTETÄ itte. Sit jos on joku työkkärin päivän koulutus niin sinen EI saa lasta edes ottaa mukaan. ihan omasta kokamuksesta kerron
Liitän tähän tuon kommenttini jonka juuri kirjoitin: Ja turha sanoa että ainoa aika on ysiltä. Mitäs jos ne ovet aukeaisivatkin jo kasilta. Et ehtisi sinne silti kuin ysiltä kun et voi viedä lasta kuin vasta kasiksi päikkyyn.

Ei se tunti oikeasti muuta yhtään mitään asioden hoitoon liittyen. Kaiken saa aina, halutessaan, järjestymään lapsen hoitoajan puitteissa. Paitsi jos periaatteesta haluaa olla hankala.

Yhteistyössä