9v koira teki yhtäkkiä tarpeensa sisällä lattialle, ensin pissan ja sitten vielä kiinteät kakat. Missäköhän vika?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mansikki";29465645]Mitenkähän me ihmiset jaksettais olla kusematta ja paskomatta, jos meitä käytettäis vain kolme kertaa tarpeilla...[/QUOTE]

No hmmmm... oltaisiin varmaan totuttu siihen, niinku koirat tottuu kun ne opetetaan. Toiset koirat taas paskoo ja kusee milloin vaan, jos ne on siihen totutettu ja annettu mahdollisuus esim. ulkotarhaan.
 
[QUOTE="Mansikki";29465645]Mitenkähän me ihmiset jaksettais olla kusematta ja paskomatta, jos meitä käytettäis vain kolme kertaa tarpeilla...[/QUOTE]

Mä oon taas ajatellu ihan toisinpäin, miten kamalaa se olis kun tarttis torttua vääntää kolme kertaa päivässä, kuten meidän koira tekee. :D

En mä edes ymmärrä miten noin pieneen koiraan mahtuu niin paljon pjaskaa.
 
Olisko että ei ollut jostain syystä edellisellä käynnillä tehnyt kaikkia hätiä ja sitten jäi hätä siitä? Tai sitten tosiaan joku vika tai vanhuus alkaa vaikuttaa. En myöskään huolestuisi yhdestä kerrasta.

Meidän koira on joskus harrastanut noita mielenosoituskusia esimerkiksi mustasukkaisuustilanteissa ja eroahdistuksessa, tottakai asiaan liittyi koiran oppimat käytösmallit, huono koulutus ja liian aikainen erottaminen emostaan eikä ongelmat rajoittuneet vain sisälle kusemiseen. Onneksi koulutus on auttanut.

Kuvailemasi tilanne ei mielestäni kuulosta tälläiseltä: koira ei silloin juuri pyydä ulos ja ei päästele kaikkea tyhjäksi vaan enemmänkin merkkaa. Lisäksi jos koiran kanssa ei ole aiemmin ollut ongelmia, aika vaikea uskoa että yhtäkkiä keksisi tuollaista. Varsinkaan jos ei ole ollut mitään tilannetta vaan on herännyt ja siitä hetken päästä laskenut tulemaan.
 
No siis tässä ei ole päätä eikä häntää, ei järjen hiventäkään tässä sun kirjoituksessasi.

Ai että koiraa vitutti pakkanen? :laugh:

Ja missä luki, että koira on nyt pidättänyt 12 tuntia? Ei missään, kun kävi iltapäivällä, siitä aikaa sellaiset 5-6 tuntia. Ihan normaali aika. Käy aamulla 6-7, sitten 16-17 ja illalla vielä 22-23. Joskus on joutunut pidättämään sen 12 tuntia, niin tiedän että sekin onnistuu.

Osaatko varmasti lukea tai ymmärtää lukemasi?

Vittu ootko sä joku... en viiti ees sanoa. Ainakaan huumoria et ymmärrä.
 
Koira teki taas saman tempun. Tosin nyt sillä aikaa kun olin poissa. Aamulla käytin 6-7 välissä lenkillä, niin että teki 2 paskat ja moneen kohtaan kuset. Olin asioilla ja tulin takaisin 10 maissa, niin taas oli kiinteät paskat ja isot kuset lattialla. Ei tässä nyt ole mitään järkeä enää. Mitähän lie?!
 
No voi, jospa sillä tosiaan on nyt jotain häikkää.

Kuinka pitkä teidän aamulenkki oli, kusiko silloin paljon ja tuliko paljo paskaa?
Eli siis tyhjenikö tankit kokonaan, vai pidättääkö jonkun syyn vuoksi?

Jos lenkki oli pitkä ja kusta ja paskaa tuli paljon, niin veisin koiran tarkistukselle eläinlääkäriin, koska vaiva toistuu ja jatkuu.
 
Koira teki taas saman tempun. Tosin nyt sillä aikaa kun olin poissa. Aamulla käytin 6-7 välissä lenkillä, niin että teki 2 paskat ja moneen kohtaan kuset. Olin asioilla ja tulin takaisin 10 maissa, niin taas oli kiinteät paskat ja isot kuset lattialla. Ei tässä nyt ole mitään järkeä enää. Mitähän lie?!

No ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä eläinlääkäriin ja kysellä mikä voisi aiheuttaa, tekiskö ikä tai jokin sairaus koiralle tuollaista.
 
Ei sitten ole käynyt mielessä viedä koiraa eläinlääkärille? Ehkä asialle voisi tehdä jotain jos ensin selvität missä vika piilee.

Se on vanha, ja silloin ei ehkä vain jaksa pidätellä samalla tavalla kuin ennen.

Joko viet sitä ulos useammin, tai vain opit elämään tämän vian kanssa, tai sit pistät koiralle kuulan kalloon.
 
Käytä koira eläinlääkärissä varmistamassa että kaikki on kunnossa ja lopeta se täällä kiroaminen. Järkyttävää kielenkäyttöä. Kai tajuat että koira ei ole mikään robotti. Koiralle voi tulla suoliongelmia ihan niin kuin ihmisillekin. Ja 9vuotias ei ole muutenkaan enää mikään maailman nuorin koira.

Siispä eläinlääkärin luo mars!
 
Mun mielestä todella törkeitä vastauksia ap:lle, erityisesti vastaustyyli on monella todella ala-arvoinen, katsokaa peiliin!!

Mutta itse en näe että pidätysongelma olisi yht'äkkiä niin paha, että vain 2 tuntia pystyy lenkin jälkeen pidättämään kakkaa, ainakin itse tarkistuttaisin ensin lääkärillä ja tekisin sitten vasta johtopäätöksiä.
 
No voi, jospa sillä tosiaan on nyt jotain häikkää.

Kuinka pitkä teidän aamulenkki oli, kusiko silloin paljon ja tuliko paljo paskaa?
Eli siis tyhjenikö tankit kokonaan, vai pidättääkö jonkun syyn vuoksi?

Jos lenkki oli pitkä ja kusta ja paskaa tuli paljon, niin veisin koiran tarkistukselle eläinlääkäriin, koska vaiva toistuu ja jatkuu.

En voi sanoa (en osaa siis arvioida) tekikö kaiken eli tyhjensikö rakon ja suolen kokonaan mutta paljon teki ja moneen kohtaan.

Lenkki oli samanlainen kuin aina ennenkin.

Nyt koira piereskelee koko ajan ja säikkyy omia paukkujaan. :/
 
No ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä eläinlääkäriin ja kysellä mikä voisi aiheuttaa, tekiskö ikä tai jokin sairaus koiralle tuollaista.

Soitin kahteen eri eläinlääkäriasemaan. Toisesta sanottiin, että protestoi jotain (kenties uuden vauvan syntymää, meille nimittäin on tulossa vauva, mutta voiko aavistaa sen etukäteen) ja sanottiin, että ostaa sellainen feromoni-haihdutin ensiavuksi ja kokeilla toimiiko. Sit toisesta käskettiin tulla käymään tutkimuksissa. Kai se on mentävä.
 
[QUOTE="wieras";29482693]Käytä koira eläinlääkärissä varmistamassa että kaikki on kunnossa ja lopeta se täällä kiroaminen. Järkyttävää kielenkäyttöä. Kai tajuat että koira ei ole mikään robotti. Koiralle voi tulla suoliongelmia ihan niin kuin ihmisillekin. Ja 9vuotias ei ole muutenkaan enää mikään maailman nuorin koira.

Siispä eläinlääkärin luo mars![/QUOTE]

Mikähän kirjoituksissani oli mielestäsi "järkyttävää kielenkäyttöä"? Oletko kasvanut tynnyrissä jos et paska ja kusi sanaa kestä?

Ja joo, ensimmäisen kerran jälkeen en vienyt eläinlääkäriin, kun ajattelin että yhdestä kerrasta ei tarvii (että olis ollut joku ohimenevä juttu) mutta nyt ajattelin viedä.
 
Soitin kahteen eri eläinlääkäriasemaan. Toisesta sanottiin, että protestoi jotain (kenties uuden vauvan syntymää, meille nimittäin on tulossa vauva, mutta voiko aavistaa sen etukäteen) ja sanottiin, että ostaa sellainen feromoni-haihdutin ensiavuksi ja kokeilla toimiiko. Sit toisesta käskettiin tulla käymään tutkimuksissa. Kai se on mentävä.

Protestoi yrittämällä kaasuttaa vauvan ulos kodistaan? :D :D

Siis oikeasti, jos se paskoo ja pieree, niin jotain on mahassa kuralla, ruoka tai pöpö tai jotain väärää syönyt.

Mites koiralla tuo stressitaso? Tiedän muutaman collien jotka ovat oikeita hermokimppuja, stressaantuvat tosi helposti ja se aiheuttaa kummallisia oireita, ehkäpä se haihdutin voisi auttaa tuossa?
 
Onneksi et ap provosoidu noista törkeistä viesteistä. Täytyy myöntää että mä en olisi ollut noin pitkä pinnainen. Kun saat tietää mikä koiraa vaivaa, niin tule kertomaan.
 
Protestoi yrittämällä kaasuttaa vauvan ulos kodistaan? :D :D

Siis oikeasti, jos se paskoo ja pieree, niin jotain on mahassa kuralla, ruoka tai pöpö tai jotain väärää syönyt.

Mites koiralla tuo stressitaso? Tiedän muutaman collien jotka ovat oikeita hermokimppuja, stressaantuvat tosi helposti ja se aiheuttaa kummallisia oireita, ehkäpä se haihdutin voisi auttaa tuossa?

Paskoo kiinteää, ei siis maha kuralla. Pieree pahan hajuista (no, onko se koskaan sit hyvän tuoksuista...) ja paljon. Ei ole oikein mahdollista, että olisi jotain väärää syönyt. Ei tosiaan pääse syömään muuta kuin kuppinsa sisältöä. Syö paljon ja juo paljon.

Stressitaso kenties normaalia korkeammalla tuon vauvan tulon takia? Näin eläinlääkäristä arvelivat. Kun on kannettu vauvakamaa taloon ja ei varmaan ole yhtä paljon ehditty koiraa huomioida, tai sit se vaan vaistoaa että nyt tapahtuu jotain outoa. Siksi ajattelin sitä haihdutinta. Mutta ei se piereskelyyn auta, kai?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana tänään;29482839:
Onneksi et ap provosoidu noista törkeistä viesteistä. Täytyy myöntää että mä en olisi ollut noin pitkä pinnainen. Kun saat tietää mikä koiraa vaivaa, niin tule kertomaan.

Mies on sitä mieltä, että koira piikille. Mä en, kun on mun koira... Sain eläinlääkäriin ajan vasta maanantaille. Kai on sinne odotettava ja haettava ensiavuksi se haihdutin. (Tai mentävä tarpeen vaatiessa päivystykseen.) Tulen sit kertomaan tilanteesta lisää.
 
Kyllähän koirat tosiaan tuppaa helposti vaistoamaan, jos jotain "omituista" on tekeillä. Että voihan se toki siitäkin johtua. Kannattaa varmaan silti käydä eläinlääkärissä varmistamassa että kaikki on OK. Voivat ainakin sitten paikan päällä todeta asian, ettei tarvitse puhelimen kautta arvuutella. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan ole mitään vakavaa!
 

Yhteistyössä