9v koira teki yhtäkkiä tarpeensa sisällä lattialle, ensin pissan ja sitten vielä kiinteät kakat. Missäköhän vika?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Ei normaalistikaan tee tarpeitaan sisälle, mutta nyt alkoi yhtäkkiä ensin uikuttaa ja kun aloin laittamaan vaatteita päälle ja lähtemään ulos, niin sillä aikaa jo teki kuset lattialle. Siivosin niitä, niin teki sillä aikaa paskat. Normaali iltalenkki on vasta 22-23 eli ei ole kiirettä, kun on edellisen kerran käynyt kuitenkin päivällä ulkona. Osaa pidättää jopa 12 tuntiakin. Missä vika, kun nyt noin käyttäytyy? Ihan kusta lorotti pitkin asuntoa ja sitten väänsi kiinteät kovat paskat keskelle olohuonetta, matolle sopivasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;29465441:
No sitä vaan vitutti, eikä olis millään jaksanut/kehdannut lähteä aiemmin ulos. Ja tiesi että sun mielestä olis pitänyt pidättää iltaan asti.

Anteeksi mitä häh?

Aiemmin ulos? Iltaan asti? Siis...?

Alkoi uikuttaa eli pyysi ulos. Laitoin vaatteita niin jo kusi. Normaalisti olisimme menneet ulos alle tunnin päästä. Mitä tarkoitat? En ymmärrä. Sulla ei varmaan ole koiraa.
 
Oliskohan koira sairas, jos kerran ei jaksanut odottaa ulos pääsyä.
 
Syystä tai toisesta sillä oli nyt niin kova hätä ettei pystynyt pidättämään ja odottamaan ulos pääsemistä. Ymmärrät varmaan että koira teki tarpeensa sisälle pakon edessä, ei tahallaan sinun kiusaksesi.
 
Syystä tai toisesta sillä oli nyt niin kova hätä ettei pystynyt pidättämään ja odottamaan ulos pääsemistä. Ymmärrät varmaan että koira teki tarpeensa sisälle pakon edessä, ei tahallaan sinun kiusaksesi.

Mietin vaan, että oliko tosiaan hätä vai tekikö uhmasta tai jostain mieltä osoittaakseen... eihän tuo nyt normaalia ole, että kiinteät paskat vääntää sisälle, matolle. Ymmärtäisin paremmin jos vain pelkät ripulit tekisi, mutta että kiinteät ja vielä sitä ennen kusetkin.
 
Anteeksi mitä häh?

Aiemmin ulos? Iltaan asti? Siis...?

Alkoi uikuttaa eli pyysi ulos. Laitoin vaatteita niin jo kusi. Normaalisti olisimme menneet ulos alle tunnin päästä. Mitä tarkoitat? En ymmärrä. Sulla ei varmaan ole koiraa.

No et näköjään ymmärrä. Sitä vitutti pakkanen kuten ihmistäkin, joten ei aiemmin pyydellyt ulos kun aatteli pantata. Tai tiesi että mulkoilet pahasti jos joutuu alle "12" tunnin panttaamisen käymään.
Mutta sitten yhtäkkiä ei kestänytkään, ja tuli ns. housuun. Vähän niin voi ihmisellekin joskus käydä.
Juu ei ole koiraa, mutta on monta ollut, samoin kuin liuta muita elukoita ;D
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;29465531:
No et näköjään ymmärrä. Sitä vitutti pakkanen kuten ihmistäkin, joten ei aiemmin pyydellyt ulos kun aatteli pantata. Tai tiesi että mulkoilet pahasti jos joutuu alle "12" tunnin panttaamisen käymään.
Mutta sitten yhtäkkiä ei kestänytkään, ja tuli ns. housuun. Vähän niin voi ihmisellekin joskus käydä.
Juu ei ole koiraa, mutta on monta ollut, samoin kuin liuta muita elukoita ;D

No siis tässä ei ole päätä eikä häntää, ei järjen hiventäkään tässä sun kirjoituksessasi.

Ai että koiraa vitutti pakkanen? :laugh:

Ja missä luki, että koira on nyt pidättänyt 12 tuntia? Ei missään, kun kävi iltapäivällä, siitä aikaa sellaiset 5-6 tuntia. Ihan normaali aika. Käy aamulla 6-7, sitten 16-17 ja illalla vielä 22-23. Joskus on joutunut pidättämään sen 12 tuntia, niin tiedän että sekin onnistuu.

Osaatko varmasti lukea tai ymmärtää lukemasi?
 
Ei koirakaan toimi aina kuin kello. Ei sinullakaan hätä tule aina tasan kolme kertaa päivässä. Nyt oli vissiin jo pidätellyt jo pitemmän aikaa ennen kuin sitten pyysi pihalle, ja pyyntö tuli liian myöhään.
 
Anteeksi mitä häh?

Aiemmin ulos? Iltaan asti? Siis...?

Alkoi uikuttaa eli pyysi ulos. Laitoin vaatteita niin jo kusi. Normaalisti olisimme menneet ulos alle tunnin päästä. Mitä tarkoitat? En ymmärrä. Sulla ei varmaan ole koiraa.

Onko sulle tullut tilannetta että on yhtä äkkiä alkanut älyttömästi kusettamaan tai paskattamaan ja vessaan on pitänyt mennä juoksemalla?
 
Sillä oli vaan hätä, ei mitään uhmaa.

Pidättäjät panttaa kyllä ihan viimeiseen sekuntiin asti ja päästää sisään vasta kun on absoluuttinen hätä ja kakka suorastaan valuu jo lahkeesta. Se pissaaminen varmasti lisäsi tarvetta päästää kakatkin.

Mun mielestä on jopa ihmeellistä että mietit jotain uhmaamista tai mielenosoitusta, koira varmaan pidätellyt jo piiiitkään ennen vinkumisia.

Eikä muuten tee hyvää laittaa koiraa pidättämään 12h, vaikka se siihen pystyisikin, mieti nyt vaikka omalla kohdalla kuinka kivaa se on....
 
Ei koirakaan toimi aina kuin kello. Ei sinullakaan hätä tule aina tasan kolme kertaa päivässä. Nyt oli vissiin jo pidätellyt jo pitemmän aikaa ennen kuin sitten pyysi pihalle, ja pyyntö tuli liian myöhään.

Joo, ei toimi kuin kello mutta kyllä pidättelee useamman kuin 5 tuntia. Että ei voi tulla paska tai kusikaan noin yllättäen ettei jaksa 5 min odottaa ulkovaatteiden pukemista. Ei koskaan ennenkään ole tätä tehnyt, on aina tehnyt ulos. Että joku syy muu tässä nyt tälle erikoiselle käytökselle on.

Eikä se nyt kovin paljon pidemmän aikaa ole voinut pidättää, kun kävi 17 maissa ulkona, teki molemmat hädät ja kyllä ei normaalistikaan tätä tosiaan tee.
 
Sillä oli vaan hätä, ei mitään uhmaa.

Pidättäjät panttaa kyllä ihan viimeiseen sekuntiin asti ja päästää sisään vasta kun on absoluuttinen hätä ja kakka suorastaan valuu jo lahkeesta. Se pissaaminen varmasti lisäsi tarvetta päästää kakatkin.

Mun mielestä on jopa ihmeellistä että mietit jotain uhmaamista tai mielenosoitusta, koira varmaan pidätellyt jo piiiitkään ennen vinkumisia.

Eikä muuten tee hyvää laittaa koiraa pidättämään 12h, vaikka se siihen pystyisikin, mieti nyt vaikka omalla kohdalla kuinka kivaa se on....

Mikä sen hädän aiheutti kun ei ikinä ennenkään ole tuolleen hätä tullut yhtäkkiä sisälle?

Sen uskon, että pissaaminen aiheutti kakkahädänkin tulemisen sisälle.

Ei yleensä tarvii 12 h pidättää mutta joskus on tilanteita, ettei vaan pääse ulos sitä ennen ja on osannut pidätellä. Kerran jouduin sairaalaan, en saanut koiralle pissattajaa ennen tuota 12 tuntia. Kerran taas jouduin ylitöihin ja silloinkin pidätteli lähes 12 tuntia. Eikä edes ulos päästessä meinannu eka tehdä mitään ennen kuin sit käveltiin pidempi lenkki (että ei tainnut edes tuon 12 h jälkeen kovin kova hätä olla ja nyt teki jo 5-6 h jälkeen...).
 
Joo, ei toimi kuin kello mutta kyllä pidättelee useamman kuin 5 tuntia. Että ei voi tulla paska tai kusikaan noin yllättäen ettei jaksa 5 min odottaa ulkovaatteiden pukemista. Ei koskaan ennenkään ole tätä tehnyt, on aina tehnyt ulos. Että joku syy muu tässä nyt tälle erikoiselle käytökselle on.

Eikä se nyt kovin paljon pidemmän aikaa ole voinut pidättää, kun kävi 17 maissa ulkona, teki molemmat hädät ja kyllä ei normaalistikaan tätä tosiaan tee.

Sullako ei todella ole koskaan tullut kiire vessaan, vaikka vasta neljä tuntia sitten olet käynyt viimeksi? No okei, ehkä se yhdeksänvuotias nyt sitten on yhtäkkiä alkanut uhmaamaan ja yrittää päästä pomoksi. Ota siltä heti luulot pois ja alista se maan rakoon ettei ikinä enää yritä moista! Oliko nyt oikea vastaus?
 
Sullako ei todella ole koskaan tullut kiire vessaan, vaikka vasta neljä tuntia sitten olet käynyt viimeksi? No okei, ehkä se yhdeksänvuotias nyt sitten on yhtäkkiä alkanut uhmaamaan ja yrittää päästä pomoksi. Ota siltä heti luulot pois ja alista se maan rakoon ettei ikinä enää yritä moista! Oliko nyt oikea vastaus?

Minä en ole koira.

Ja jos koiralle tuli hätä "ennen aikojaan" (mitä ei KOSKAAN ennen ole käynyt, yhdelläkään omistamistani 3 koirasta...) niin ei se nyt kovin isolla todennäköisyydellä niin kova hätä ole voinut olla, ettei siitä kun koira nukkumasta nousi ja alkoi uikuttaa (muutama uikkaus), niin ei muka jaksanut sitten sitä 5 min pidättää että oltaisiin ulkona oltu.
 
Mikä sen hädän aiheutti kun ei ikinä ennenkään ole tuolleen hätä tullut yhtäkkiä sisälle?

Sen uskon, että pissaaminen aiheutti kakkahädänkin tulemisen sisälle.

Ei yleensä tarvii 12 h pidättää mutta joskus on tilanteita, ettei vaan pääse ulos sitä ennen ja on osannut pidätellä. Kerran jouduin sairaalaan, en saanut koiralle pissattajaa ennen tuota 12 tuntia. Kerran taas jouduin ylitöihin ja silloinkin pidätteli lähes 12 tuntia. Eikä edes ulos päästessä meinannu eka tehdä mitään ennen kuin sit käveltiin pidempi lenkki (että ei tainnut edes tuon 12 h jälkeen kovin kova hätä olla ja nyt teki jo 5-6 h jälkeen...).

Jos se on juonut vaan enemmän tänään?

Esim. meidän koiralta oli syödessä tippunut muutama nappula vesikippoon ja koira ratkaisi kelluvan nappulan ongelman lipittäen koko vesikupin tyhjäksi ja sitten saalistaen märät nappulat. Sitten teki läikän lattialle muutaman tunnin kuluttua.

Älä nyt hysterisoi, ei se kerta mitään tarkoita, jos jatkuu niin sitten seurailet ja viet lääkärille. Voihan se olla jotain normi pissatulehdusta tai muuta.
 
Jos se on juonut vaan enemmän tänään?

Esim. meidän koiralta oli syödessä tippunut muutama nappula vesikippoon ja koira ratkaisi kelluvan nappulan ongelman lipittäen koko vesikupin tyhjäksi ja sitten saalistaen märät nappulat. Sitten teki läikän lattialle muutaman tunnin kuluttua.

Älä nyt hysterisoi, ei se kerta mitään tarkoita, jos jatkuu niin sitten seurailet ja viet lääkärille. Voihan se olla jotain normi pissatulehdusta tai muuta.

Ei ole juonut enemmän kun kuppi on lähes yhtä täynnä kuin aamulla sen täyttäessäni. Ja joskus on tosiaan juonut oman kuppinsa sekä käynyt vielä wc-pöntöllä juomassa, niin silti ei ole kussut sisälle (eikä paskonut) ja ulkona vasta on kuseksinut useampaan paikkaan.
 
Minä en ole koira.

Ja jos koiralle tuli hätä "ennen aikojaan" (mitä ei KOSKAAN ennen ole käynyt, yhdelläkään omistamistani 3 koirasta...) niin ei se nyt kovin isolla todennäköisyydellä niin kova hätä ole voinut olla, ettei siitä kun koira nukkumasta nousi ja alkoi uikuttaa (muutama uikkaus), niin ei muka jaksanut sitten sitä 5 min pidättää että oltaisiin ulkona oltu.

Välillä vaan käy niin. Toisilla useammin ja toisilla (kuten teillä) harvemmin. Koiralla saattaa olla vaivaa myös. Selässä, virtsarakossa, mahassa tms. Tai sitten vaan yhtäkkinen hätä. Koiran elimistö voi myös yhtäkkiä mennä sekaisin siinä missä ihmisenkin, joten turha selittää että koira on eri asia. Paljon todennäköisempi selitys on vain yhtäkkinen hätä tai vaiva/sairaus kuin se että vanha koira yhtäkkiä uhmaisi.
 
No itse en huolestuisi jos yhden kerran sisälle tekee, sitten tutkimuksiin jos alkaa tavaksi ottaa. Voihan olla ettei pakkasen takia malttanut kunnolla tehdä tarpeitaan aiemmin ja se kostautui nyt. Kyllä ikä koirallekkin tekee tehtävänsä, kylmä alkaa kolottamaan jäsenissä, ja ehkä pidätyskyky ei ihan samaa luokkaa kuin aiemmin. Meillä koiriin vaikuttaa kamalasti myös se jos koirat kovin leikkivät tai muuten kiihtyvät sisällä esim. keskenään tai lasten kanssa leikkiessä. Sen jälkeen on aina heti vietävä vanha rouva pissalle.
 

Yhteistyössä