"Mari"
HUonoa oloa ja päänsärkyä voikin esiintyä parin ensimmäisen viikon aikana, kun elimistö kärsii vieroitusoireista. Se menee kyllä ohi. Pitää myös muistaa syödä tarpeeksi suolaa (ruususuolaa), koska karpatessa suolaa saa yleensä liian vähän. Myös vettä pitää muistaa juoa tarpeeksi, muttei liikaa.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29479748:rollo on oikeessa, onhan se jo niin monesti todettu, että ei se mikään hirmuterveellinen ole. eikä se oikeesti pidä edes nälkää, ja siitä tulee vaan kauhee päänsärky ja huono olo. kokeiltu on. ja ruokalistan mulle oli tehnyt ihan sellainen, joka karppaa ja on karpannut vuosia
Mulla oli myös alussa kuvotusta ja päänsärkyä, mutta kun ne meni ohi, alkoi keho pursuta energiaa ja hyvää oloa.
Meillä muuten kaikilla on annoskoot pienentyneet huomattavasti, koska rasva ja proteiini pitää nälkää paljon paremmin pois. Ruuan jälkeen ei myöskään tule väsymystä, koska verensokeri ei heittele.
En mä väitä, että kaikkien pitäisi karpata, mutta pistää vituttaa että ihmiset, jotka hankkivat tietonsa lähinnä iltapäivälehdistä tai THL:n suosituksista (joilla voi heittää kuikkaa) alkaa pätemään näistä asioista. Te tulette mutu-tuntumalla pätemään asioista ihmisille, jotka on usein jo karpanneet vuosia ja väittämään, että karppaus ei toimi. Meitä on kuulkaa aika helkkarin monta, joilla on tippunut paino, parantunut sokeriarvot ja verenpaine. Puhumattakaan rasva-arvoista ja tasaantuneista hormoneista. Meitä ei ole ihan paria.
Muuten, kaheksankytluvulla, kun alettiin suositella kevyttuotteita ja margariineja, lihavuus kääntyi jyrkkään nousuun. Sen nousu on pysähtynyt vasta nyt, kun ihmiset on alkaneet kyseenalaistaa THL:n suosituksia.
Niin joo, moni alkuperäiskansa on alkanut lihomaan vasta kun ovat omaksuneet länsimaiset ruokatavat, joihin kuuluu liiallinen hiilareitten käyttö. Samaan syssyyn näitä ihmisiä on alkanut vaivata mm. karies ja syöpien määrä on lähtenyt nousuun. Kiitos hiilareille!