Tässä teille mammavartalon mallia!

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
Ahaa. No miksi kommentoit "No hyvää päivää" siihen, kun ap totesi kokoa M käyttävien olevan ylipainoisia/ylipainon rajalla? Luulin, että tarkoitit hänen puhuvan paskaa (mitä hän selkeästi kyllä paljon jauhaa, ei sillä).
No ihan kuule siksi, että M koko ei todellakaa oo mikää ylipainoosten koko. Mistää painoista ja indekseistä ei ollu siinä puhetta.
 
"Miukuli"
Nätti, nuori tyttö kuvissa ja vaatteet sopivat kauniisti. Mutta jos luonnossa näkisin hänet, niin ajattelisin varmasti, että onpa laiha tyttö (etenki reidet on tosi kapeat).Kukin on sen painoinen kuin on, mutta mielestäni on outoa, että ihannoidaan alipainoa. olen itse ollut myös reilu parikymppisenä tuollainen alle 50-kiloinen ja alipainoinen. En voinut sille mitään, mutta en myöskään kokenut siitä minkäänlaista ylpeyttä.Valokuvat, jotka minusta on otettu bikineissä esikoinen sylissä, näyttää todellakin siltä, että olisin anorektikko. Siihen en haluaisi enää koskaan palata. Näin 35-vuotiaana näyttäisinkin varmasti aivan kauhealta: pelkkää roikkuvaa nahkaa naamassa, tisseissä ja takapuolessa. Nykyään olen normaalipainonen ja käytän kokoa s-m, se riittää ja siihen olen tyytyväinen. Olisi outoa, jos tavoittelisin jotain, mitä olin 15 vuotta sitten (tai mitä joku nuori äiti on nyt).
 
#vieras
Minusta ei varmaan ikinä tuollaista tulisi. Siis olen rakenteeltani skrode: lihaksikas ja isoluinen, en mitenkään siro. Koska näin on, niin olen sitten päättänyt hyödyntää luontaisia ominaisuuksiani ja keskityn enemmän lihaksiin :D
 
.vieras..
No ihan kuule siksi, että M koko ei todellakaa oo mikää ylipainoosten koko. Mistää painoista ja indekseistä ei ollu siinä puhetta.
Miten määrität ylipainon, jos et painoindeksillä? Ja millä perusteella väität, ettei se ole "mikään ylipainoisten koko"? Mitä koko sinä käytät?

Kun ihminen on painoindeksin mukaan ylipainon puolella, käyttää hän kokoa M tai L. Merkittävästi ylipainoiset sitten isompia kokoja. Painoindeksin mukaan normaalipainoiselle käy koko S, ellei vaate ole erityisen kapea ja joustamaton. Ehkä jostain ihan pikkuteinejen mallistoista normaalipainoinenkin joutuu valitsemaan isompia kokoja.
 
"Mii"
Ap:n bmi on lievän alipainin puolella. Näkeehän sen kyllä laskemattakin. On totta, ettei ylipaino ole kaunista, mutta ei ole tuokaan..saati seksikästä..ihan sama mitä pukee..mutta kukin tyylillään.
 
Miten määrität ylipainon, jos et painoindeksillä? Ja millä perusteella väität, ettei se ole "mikään ylipainoisten koko"? Mitä koko sinä käytät?

Kun ihminen on painoindeksin mukaan ylipainon puolella, käyttää hän kokoa M tai L. Merkittävästi ylipainoiset sitten isompia kokoja. Painoindeksin mukaan normaalipainoiselle käy koko S, ellei vaate ole erityisen kapea ja joustamaton. Ehkä jostain ihan pikkuteinejen mallistoista normaalipainoinenkin joutuu valitsemaan isompia kokoja.
Siis mitä oikeen sönkötät? Mistä hemmetistä tuo eka kysymys oikeen tuli? :headwall: Ei mun vaatekoko liity tähän millään tavalla.

Mä tunnen monia ihmisiä jotka käyttää M-kokoa eivätkä todellakaa oo ylipainoosia.
 
vie ras
Käsi ylös, monellako ketjuun vastanneista on enemmänkin tuon bannerin mainoksen (Ellit) näköinen takamus?
Kyllä mun takapuoli on paljon leveempi ja roikkuukin enemmän kun tuossa mainoksessa. Mutta en välitä, elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kun joku perse ja miltä se näyttää. Tällä hetkellä olisin tyytyväinen jos olisin terve, tai jos isälläni ei olisi nyt 6-kymppisenä kuolemaan johtavaa sairautta.

Jos roikkuva perse ja lievä (bmi 25,2) ylipaino olisi mun ainoat ongelmat, olisin todella tyytyväinen! Että ihmetyttää kyllä joidenkin elämä, jos ei oikeita ongelmia ole niin sitten keksitään niitä.
 
.vieras..
Siis mitä oikeen sönkötät? Mistä hemmetistä tuo eka kysymys oikeen tuli? :headwall: Ei mun vaatekoko liity tähän millään tavalla.

Mä tunnen monia ihmisiä jotka käyttää M-kokoa eivätkä todellakaa oo ylipainoosia.
Oot siis sekä tsekannu vaatekoon että kysyny painoa ja pituutta heiltä? :D Reilusti ylipainosen on ehkä hankala hahmottaa, miltä normaalipainoinen näyttää ja mitkä vaatteet hänelle käy, ymmärrän.
 
"Miukuli"
Miten määrität ylipainon, jos et painoindeksillä? Ja millä perusteella väität, ettei se ole "mikään ylipainoisten koko"? Mitä koko sinä käytät?

Kun ihminen on painoindeksin mukaan ylipainon puolella, käyttää hän kokoa M tai L. Merkittävästi ylipainoiset sitten isompia kokoja. Painoindeksin mukaan normaalipainoiselle käy koko S, ellei vaate ole erityisen kapea ja joustamaton. Ehkä jostain ihan pikkuteinejen mallistoista normaalipainoinenkin joutuu valitsemaan isompia kokoja.
Siis täh? Mun painoindeksi on 22,9 ja käytän usein kokoa M. S-koko menee, jos on hyvin leikattu, siis tisselle ja takapuolelle myös tilaa (sellainen aikuisen naisen vartalolle sopiva). Käytän paljon tyköistuvia mekkoja yms.
 
vie ras
[QUOTE="Mii";29468079]Ap:n bmi on lievän alipainin puolella. Näkeehän sen kyllä laskemattakin. On totta, ettei ylipaino ole kaunista, mutta ei ole tuokaan..saati seksikästä..ihan sama mitä pukee..mutta kukin tyylillään.[/QUOTE]

Painoindeksilaskuri sanoo ap:sta: painoindeksi 17,0. Merkittävä alipaino.
 
Oot siis sekä tsekannu vaatekoon että kysyny painoa ja pituutta heiltä? :D Reilusti ylipainosen on ehkä hankala hahmottaa, miltä normaalipainoinen näyttää ja mitkä vaatteet hänelle käy, ymmärrän.
Mulla ei todellakaa oo mitään vaikeuksia hahmottaa tuota asiaa joten lopeta tuollanen valehtelu ja paskanjauhanta musta. Vituttaa tuollaaset typerät oletukset mitä joillaki läskihysteerikoilla on.
 
--*
Onpa taas palstalla jutut. :D jotkut on siroja, jotkut isompikokoisia. En tajua, miten se mua vaivaisi tai ylipäätänsä ketään, joka on sinut vartalonsa kanssa. P.S. Aika hyvä läppä toi M-kokoinen ylipainoinen. :D Oma bmi 22-23 ja käytän pääsääntöisesti m-koon vaatteita. Johan ne ässät on aika lyhyitäkin, jos on vähänkin pidempi.
 
"eee"
Itse pidän ihanteena omalle kropalle 160 senttisenä painoa 65-70kg. Tällöin käytän vaatekokoa M. Ei ole selluliittiiä eikä mikään roiku. Pikkumakkara istuessa ei ressaa. Mies tykkää kun on muhku pylly ja suuret rinnat ( D kuppi tippuu jos laihtuu ale 65 kg). Ei tuon blogin tyttö ole ruma. On oikein kaunis, mutta en itse halua olla nuin laiha, eikä se ole kateutta todeta näin...
Hassua, että pidät ihanteena omalle kropallesi ylipainoa. :O Ei sillä, toki makuja on monia ja jokainen saa päättää oman ihanteensa ihan itse, mutta jotenkin jännä juttu silti.
 
"höhhöh"
Tuollanenhan tuo on, laiha ruippana, ja olokootki minun puolesta! :D

En kadehdi yhtään kenenkään vartaloa, ja voin rehellisesti sanoa, että omani on ihan jäätävän ruma! Olin valtaisan ylipainoinen, puhutaan useista kymmenistä kiloista, laihdutin, ja nyt muistutan lähinnä liito-oravaa, kaikki roikkuu psitsi naama ja kaula (onneksi, niitä on hankala peittää vaatteilla..). Mutta samperi, että olen tyytyväinen vartalooni, kun viimeinkin tää keho voi hyvin, toimii, hienosti meni raskaus ja synnytyskin, ja maitoa riittää ruokkia pieni lapseni. Olen armollinen itselleni - ei kaikkien tartte näyttää kauniilta ja täydellisiltä, voi valita myös sen tien, että hyväksyy itsensä vähemmän täydellisenä, ja arvostaa esim. Terveyttä enemmän kuin ulkonäköä. Eihän alipainokaan terveellistä ole.
 
järkeä kantsis käyttää
Kun ihminen on painoindeksin mukaan ylipainon puolella, käyttää hän kokoa M tai L. Merkittävästi ylipainoiset sitten isompia kokoja. Painoindeksin mukaan normaalipainoiselle käy koko S, ellei vaate ole erityisen kapea ja joustamaton. Ehkä jostain ihan pikkuteinejen mallistoista normaalipainoinenkin joutuu valitsemaan isompia kokoja.
Mitä ihmettä sä selität? Itse esimerkiksi olen 178 cm, painoa 60 kg. Painoindeksin mukaan en ole ylipainoinen (enkä kyllä muidenkaan mittarien mukaan). Farkkujeni tuumakoko on W28/29L34. Paidoista käytän usein jopa kokoa L, koska pienemmissä saattavat hihat olla liian lyhyet. Jos laittaisin S-koon päälleni paidoissa, niin näyttäisin ääliöltä; hihat jäisivät kyynärtaipeeseen, napitus ei rintojen kohdalta menisi kiinni ja napa vilkkuisi...

Mut joo, megaläskihän mä olen.
 
.vieras..
[QUOTE="Miukuli";29468101]Siis täh? Mun painoindeksi on 22,9 ja käytän usein kokoa M. S-koko menee, jos on hyvin leikattu, siis tisselle ja takapuolelle myös tilaa (sellainen aikuisen naisen vartalolle sopiva). Käytän paljon tyköistuvia mekkoja yms.[/QUOTE]

Kuten sanoin, teinimallisten vaatteiden kohdalla voi aikuinen nainen joutua ottamaan isomman koon, mutta jos puhutaan kunnolla leikatuista NAISTENvaatteista, on koko s kyllä normaalipainoisille tarkoitettu.
 
Kuten sanoin, teinimallisten vaatteiden kohdalla voi aikuinen nainen joutua ottamaan isomman koon, mutta jos puhutaan kunnolla leikatuista NAISTENvaatteista, on koko s kyllä normaalipainoisille tarkoitettu.
Mutta ei se silti tee M-koosta mitää ylipainoosten kokoa. Tämä on fakta, mutta väitä sä mitä tahdot. Sulla täs on selvästi vääristyneet ajatukset ku tuollaasia väität.
 

Yhteistyössä