Voiko isyydestä kieltäytyä?

[QUOTE="ahaa";29446522]Hmmm. Miksi mies saa nusaista baariruusua ilman seuraamuksia?
Miksi sinulla on oikeus sanoa että jonkun toisen pitää tappaa sisällään kasvava lapsi mutta joku toinen saa laittaa niitä alulle tuosta vain ja hänellä on siihen oikeus toistuvasti ja ilman seuraamuksia?
Jos sinulla on oikeius sanoa että jonkun pitää tappaa sisällään kasvava elämä niin minäkin voin sanoa että sinun pitää tappaa sinun taloudessa kasvava elämä, ei hänellä ole mitään oikeutta olla olemassa. Tai tulevaisuudessa siittää lisää äpäriä maailmaan.
Seksiä ei harrasteta ilman seuraamuksia. Piste.[/QUOTE]


Tuli vain tuli mieleen...

E-pillereiden käyttäjät "tappavat" ihan samalla tavoin, kuin jälkiehkäisypillerin popsijat.

Eli e-pillereitäkään et suosittele?

Mitä ehkäisyä tässä nyt tohtii enää käyttää? Onko pakko pidättäytyä seksistä jos ei taho?:D
 
"ahaa"
Tuli vain tuli mieleen...

E-pillereiden käyttäjät "tappavat" ihan samalla tavoin, kuin jälkiehkäisypillerin popsijat.

Eli e-pillereitäkään et suosittele?

Mitä ehkäisyä tässä nyt tohtii enää käyttää? Onko pakko pidättäytyä seksistä jos ei taho?:D
Eipä kyse ole siitä että ehkäisypilleri tai jälkiehkäisypilleri olisi väärin moraalisesti jos se on oma valinta.
Se että sinä sanot että jonkun muun pitää sellainen tehdä on väärin.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"ahaa"
[QUOTE="ahaa";29446549]Eipä kyse ole siitä että ehkäisypilleri tai jälkiehkäisypilleri olisi väärin moraalisesti jos se on oma valinta.
Se että sinä sanot että jonkun muun pitää sellainen tehdä on väärin.[/QUOTE]

ellet näytä ensin mallia hävittämällä omia äpäriäsi
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"ahaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Kesää;29446300:
JÄLKIEHKÄISY!!!
Jos käyt nusasemassa jotain baariheppua ja ehkäisy pettää tms, tiedät varsin hyvin (jos pätkääkään on järkeä päässä), ettei tämä random sälli ole haluamassa isäksi sun lapselles, kenen nimeä ei muista eikä haluakaan muistaa. Otat jälkiehkäisyntabletin, ehkäistäksesi raskauden alkamisen. Jos et niin tee, niin teet tietoisen valinnan kasvattaa ja elättää lapsen itse. Ketään ei pakoteta isäksi, piste.
Niin, ja kun tämä yhdenillan heila joskus tapaa sen naisen, kenet haluaa pysyvästi rinnalleen, on hänellä täysi oikeus perustaa perhe hänen kanssa, ja tämä ei tee hänestä yhtään huonompaa.
Jos miehiltä sitten taas vaaditaan totaalipidättäytymistä seksistä siihen asti, kunnes on halukas tekemään lapsen, niin sama asia koskee naisia, jotka eivät myöskään silloin avaa haarojaan, ennen kuin hänellä ja miehellä on täysi yhteisymmärrys siitä, että lapsi on tervetullut.
Joku helvetin moraali ja järki pitää persettä antavilla akoillakin olla.
tottakai tekee huonomman jos ei kanna vastuutaan teoistaan kuin nainen/mies/aikuinen
 
Taitaa olla aika kiittää ja kuitata. Alan jo kirjoittelemaan asioita tavalla, josta itse toisia sätin.:D

Kauniita unia ja hattaran kuvia kaikille.
 
pliis modet
ei luoja, modet pliis voisitteko jo bannata ton tytsinkin, ettekö tajua että on pahempi kun venakko jolle annoitte vuoden bannin jostain mainostamisesta? tää ihminen provosoi, vittuilee,väittelee ja vänkää, pilaa koko palstan tunnelman ja keskustelut menee aina ojasta allikkoon kun yks ja sama ihminen ilmestyy paikalle ja avaa sanaisen arkkunsa.
bannatkaa jo tuo hullu ihan oikeesti ja antakaa sen mennä vänkyttämään ja räyhäämään vaikka vauvan sivuille 100 sivuisia ketjujaan ja pilaamaan koko keskusteluyhteisö
 
ei luoja, modet pliis voisitteko jo bannata ton tytsinkin, ettekö tajua että on pahempi kun venakko jolle annoitte vuoden bannin jostain mainostamisesta? tää ihminen provosoi, vittuilee,väittelee ja vänkää, pilaa koko palstan tunnelman ja keskustelut menee aina ojasta allikkoon kun yks ja sama ihminen ilmestyy paikalle ja avaa sanaisen arkkunsa.
bannatkaa jo tuo hullu ihan oikeesti ja antakaa sen mennä vänkyttämään ja räyhäämään vaikka vauvan sivuille 100 sivuisia ketjujaan ja pilaamaan koko keskusteluyhteisö
Ei ne ketä tahansa bannaa. Tytsi on niin mukava ja pidetty täällä.

Mun puolesta jatkakoot nuo 2 vittuilemista. Mun maailma ei siitä kaadu.
 
Mä mietin, että ne jotka kannattavat tuota miehen oikeutta väistää elarit niin pitäisikö miehenkin tehdä päätös aborttirajoilla, eli viikkoon 12 mennessä vai koskeeko sama oikeus heitä, jotka muuttavat mielensä esim. raskauden loppuvaiheessa?
 
Lapin nainen
Ei syytä ketään bannata. Parhaat keskystelija ja väittelijät juuri tytsi, lispetti ja kfkfkf.

Pitääkö sitä olla kyllä kyllä-jengiä kaikki? Jolla ei hermo eikä sieto kestä, siirtyköön muualle.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
Mä mietin, että ne jotka kannattavat tuota miehen oikeutta väistää elarit niin pitäisikö miehenkin tehdä päätös aborttirajoilla, eli viikkoon 12 mennessä vai koskeeko sama oikeus heitä, jotka muuttavat mielensä esim. raskauden loppuvaiheessa?
Siitä syystähän noi sosiaaliset abortit ja muut vastaavat ei oikein käytännössä (aina) toimi, kun usein tällaisissa tapauksissa ihmiset muuttavat mieltään jossain vaiheessa.
Mun mielestä olisi väärin lasta kohtaan evätä häneltä isä tai äiti vain sen takia, että se isä/äiti on joskus aikaisemmin kieltäytynyt vanhemmuudesta.

Ja jos vieläpä tämä kieltäytyminen täytyisi tehdä ennen kuin lapsi on edes syntynyt.
Ei sitä tajua moni äitikään ennen lapsen syntymää eikä edes heti sen jälkeen, kuinka iso ja hieno juttu lapsi on. Saati sitten isät, kun eivät koe edes raskaushormonien puolesta valmistautumista lapseen...eli voi tullakin sellainen hiljalleen kypsyminen isyyteen.
Ja mitäs siinä sitten, mies saa vaikkapa 19-vuotiaana lapsen, kieltäytyy jo ensimmäisten raskausviikkojen aikana vanhemmuudesta ja tekee virallisen "sosiaalisen abortin".
Viiden vuoden päästä mies onkin aikuistunut ja huomannut, että kaipaakin tuota hylkäämäänsä lasta elämäänsä, mutta ei voi ottaa lapseen koskaan mitään yhteyttä, koska sosiaalinen abortti.
Oikein? No ei ainakaan lapsen kannalta.
 
Kyllä voi, ketään ei voi pakottaa olemaan isä lapselle, jos hän ei halua. Te ajattelette vain rahaa, isyys on muutakin kuin elarit.
Totta, eihän ketään voi pakottaa eikä tarvikaan. Pakotettu sosiaalinen isyys ei varmaan tekisi kauhean hyvää lapsellekaan.

Rahaa täällä tosiaan näyttää turhan moni ajattelevan ja muutenkin keskustelu painottuu miehen ja naisen väliseksi taisteluksi, mitä tuollainen tilanne ei todellakaan lapsen edun nimissä saisi olla.
Elarit ei varsinaisesti ole isyyttä, mutta turvaa osaltaan lapsen elämää. Lapsen, jota ei edes olisi olemassa ilman isää.
Ja onhan elarit sellainenkin juttu, että jos niitä makselee, niin tavallaan osallistuu lapsen elämään ja jos jossain vaiheessa haluaakin tavata lasta, on siihen täysi oikeus.
 
nikou
Olen sitä mieltä, että naisilla on liian paljon valtaa näissä asioissa, kun monet huoltajuuspäätöksetkin nojaavat sosiaalitätien lausuntoihin, niin mieshän ei tule kuulluksi reilusti.

Miesten ja isien oikeudet pitäisi turvata paremmin laeilla ja meillä pitäisi olla enemmän puolueettomia elimiä jossa näitä asioita päätetään.

Kuinkahan monen lapsen elämä on tuhottu myös sillä, että lapsia on käytetty koston välineenä itsekkäästi, veikkaan että aika monta.
 
nikou
Jokainen mies muuten tietää, että ei tule tässä maassa reilusti kohdelluksi jos lapsista tulee riitaa vaikka tietäisi olevansa parempi vanhempi lapselle/lapsille. Äiti voi olla vaikka mielisairas narkkari, niin hänellä on paremmat mahdollisuudet näissä asioissa.

Surullista mutta totta, esimerkkejä riittää vaikka kuinka paljon. Aika harva mies näiden tosiasioiden valossa jaksaa tapella yhteiskunnan kanssa, kun tietää minkälaiset asenteet tässä maassa vallitsee ja kuinka puolueellisesti näitä asioita käsitellään.

Valitettavasti lapset joutuvat kärsijöiksi, koska me aikuiset emme pysty tekemään päätöksiä lasten edun kannalta puolueettomasti lasten parasta ajatellen.
 
Olen sitä mieltä, että naisilla on liian paljon valtaa näissä asioissa, kun monet huoltajuuspäätöksetkin nojaavat sosiaalitätien lausuntoihin, niin mieshän ei tule kuulluksi reilusti.

Miesten ja isien oikeudet pitäisi turvata paremmin laeilla ja meillä pitäisi olla enemmän puolueettomia elimiä jossa näitä asioita päätetään.

Kuinkahan monen lapsen elämä on tuhottu myös sillä, että lapsia on käytetty koston välineenä itsekkäästi, veikkaan että aika monta.
Njoo, noitahan on käsittääkseni aika paljon. Siis tapauksia, joissa huoltajuus menee äidille oikeastaan vain siitä syystä, kun äiti sattuu olemaan äiti.
Vaikka isä olisi monessa tapauksessa vähintään yhtä hyvä huoltaja ja usein taloudellisesti kykenevämpi.

Varmaan näkyvin esimerkki oli se tapaus viime keväältä, jossa isältä otettiin huostaan toinen lapsista, koska äiti teki jatkuvasti lastensuojeluilmoituksia ja häntä sitten uskottiin enempi kuin isää.
Voihan se tietysti olla, että siinä oli ihan "oikeat" syyt taustalla, mutta itseäni ainakin kummastutti, miksi vain toinen lapsi vietiin ja toista ei.
Voisi ainakin kuvitella, että jos isä ei ole kykenevä huoltajaksi, niin vietäisiin molemmat lapset eikä vain toista.
Tämä oli siis se tapaus, jonka isä videoi ja levitti videon nettiin.
 
nikou
Njoo, noitahan on käsittääkseni aika paljon. Siis tapauksia, joissa huoltajuus menee äidille oikeastaan vain siitä syystä, kun äiti sattuu olemaan äiti.
Vaikka isä olisi monessa tapauksessa vähintään yhtä hyvä huoltaja ja usein taloudellisesti kykenevämpi.

Varmaan näkyvin esimerkki oli se tapaus viime keväältä, jossa isältä otettiin huostaan toinen lapsista, koska äiti teki jatkuvasti lastensuojeluilmoituksia ja häntä sitten uskottiin enempi kuin isää.
Voihan se tietysti olla, että siinä oli ihan "oikeat" syyt taustalla, mutta itseäni ainakin kummastutti, miksi vain toinen lapsi vietiin ja toista ei.
Voisi ainakin kuvitella, että jos isä ei ole kykenevä huoltajaksi, niin vietäisiin molemmat lapset eikä vain toista.
Tämä oli siis se tapaus, jonka isä videoi ja levitti videon nettiin.
Ihmetyttää, että tässä maassa ei tule mitään seuraamuksia perättömistä ilmoituksista olipa kyse mistä tahansa asiasta. Mielisairaat ihmiset voivat näitä tehdä vaikka 5päivässä.

Yksi tapaus mikä jäi mieleen oli tämä entinen opettaja joka oli melkein kaikista kerrostalon asukkaista tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Sai jonkun naurettavan tuomion vasta senjälkeen kun oli piinannut ihmisiä vuosikausia.

Jonkun 10 ilmoituksen kohdalla voisi jo häkki heilahtaa, lisäksi pitäisi miettiä kuinka paljon vahinkoa näillä tehdään perheille henkisesti ja taloudellisestikin, mutta eihän tässä maassa saa tuomioita kuin talousrikoksista. Ihmisten elämä voidaan tuhota saamatta sitään mitään tuomioita. Hieno maa, ihmisten asenteet muuten ovat myös sellaisia että jos jotain syytetään jostain on hän automaattisesti syyllinen, vaikka hän ei olisi tehnyt yhtään mitään väärää.
 
woo
Ei helvetissä tarvi kiinnostaa jos ei poikaakaan kiinnosta.
Hieno asenne. <3

Mä en voi mitenkään ymmärtää, kuinka joku voi oikeasti ajatella tuolla tavalla. Jos poikani saattaa jonkun raskaaksi, aion kannustaa poikaani olemaan jollain tavalla kyseisen naisen tukena, mitä se onkaan niin riippuu tilanteesta ja jollei poikani siihen halua, ilmaisen oman haluni olla tukena. Se on vastuun kantamista. Ja vaikka lapseni olisivatkin aikuisia koen kuitenkin jossain määrin vastuuta siitä, kuinka olen heidät kasvattanut.
 
Hieno asenne. <3

Mä en voi mitenkään ymmärtää, kuinka joku voi oikeasti ajatella tuolla tavalla. Jos poikani saattaa jonkun raskaaksi, aion kannustaa poikaani olemaan jollain tavalla kyseisen naisen tukena, mitä se onkaan niin riippuu tilanteesta ja jollei poikani siihen halua, ilmaisen oman haluni olla tukena. Se on vastuun kantamista. Ja vaikka lapseni olisivatkin aikuisia koen kuitenkin jossain määrin vastuuta siitä, kuinka olen heidät kasvattanut.
Jos on vahinko niin aina voi tehdä abortin. Sitä ei ole pakko pitää. Jos mä tulisin vahingossa raskaaksi niin tekisin abortin. Lapset kuuluvat parisuhteisiin ja että ovat suunniteltuja ei vahinkoja.

Ei kaikki ajattele saman kaavan mukaan.
 
woo
Jos on vahinko niin aina voi tehdä abortin. Sitä ei ole pakko pitää. Jos mä tulisin vahingossa raskaaksi niin tekisin abortin. Lapset kuuluvat parisuhteisiin ja että ovat suunniteltuja ei vahinkoja.

Ei kaikki ajattele saman kaavan mukaan.
Itse taas näen, että seksistä voi aina seurata lapsi ja seksiä ei pitäisi harrastaa kaikkean randomruusujen ja -häiskien kanssa. Vain sellaisten kanssa, joiden kanssa voi vastuun kantaa. Abortti ei ole ehkäisykeino ja sen tekemistä ei mielestäni voi edellyttää keneltäkään. Toki jos itse kokee sen itsellensä parhaaksi ja sen kanssa voi elää, niin sitten.
 
Itse taas näen, että seksistä voi aina seurata lapsi ja seksiä ei pitäisi harrastaa kaikkean randomruusujen ja -häiskien kanssa. Vain sellaisten kanssa, joiden kanssa voi vastuun kantaa. Abortti ei ole ehkäisykeino ja sen tekemistä ei mielestäni voi edellyttää keneltäkään. Toki jos itse kokee sen itsellensä parhaaksi ja sen kanssa voi elää, niin sitten.
Ei olekaan ehkäisy. Mulla on hormonikierukka. En nusase ilman ehkäisyä. Onneksi kierukka on toiminut niin kuin pitääkin.
 
Ken guru
Mä mietin, että ne jotka kannattavat tuota miehen oikeutta väistää elarit niin pitäisikö miehenkin tehdä päätös aborttirajoilla, eli viikkoon 12 mennessä vai koskeeko sama oikeus heitä, jotka muuttavat mielensä esim. raskauden loppuvaiheessa?
Ilman muuta vähintään näin. Enkä siltikään kyllä ole sitä mieltä että elareiden maksun tulisi olla miehelle jotenkin vapaaehtoista. Ainoastaan olen siis sitä mieltä, että juurikin ennen rv 12 tulisi mahdollisuuksien mukaan kuunnella myös miestä, sekä sellaisissa tapauksissa joissa nainen on pimittänyt raskauden mieheltä ylikin tuon rv 12.

Mutta kauhean vaikeasti on nuokin asiat todistettavissa, joten erittäin hankalia asioitahan nämä ovat. Ennemmin sitten kuitenkin kai niin, että huijatutkin joutuisivat maksamaan elareita, kuin että yhdessä suunniteltu ja alun perin haluttu lapsi jää ilman elareita kun mies päättääkin ettei haluakaan maksaa.
 
woo
Ei olekaan ehkäisy. Mulla on hormonikierukka. En nusase ilman ehkäisyä. Onneksi kierukka on toiminut niin kuin pitääkin.
Se on hyvä

Tuli mieleen sellainen asia, että voihan mieskin ostaa vaikka valmiiksi jälkiehkäisypillerit ja jos nyt epäilyttää, niin valvoa että toinen ottaa ne. Jotenkin tuntuu hassulta ajatus, että näinkin suuressa asiassa, kyse on kuitenkin ihmiselämistä, luotetaan täysin randomtyyppeihin, mutta esim puhelinta ei voisi ajatellakaan jätettäväksi lainaan vastaavalle tuttavuudelle.
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kesää;29446300:
JÄLKIEHKÄISY!!!
Jos käyt nusasemassa jotain baariheppua ja ehkäisy pettää tms, tiedät varsin hyvin (jos pätkääkään on järkeä päässä), ettei tämä random sälli ole haluamassa isäksi sun lapselles, kenen nimeä ei muista eikä haluakaan muistaa. Otat jälkiehkäisyntabletin, ehkäistäksesi raskauden alkamisen. Jos et niin tee, niin teet tietoisen valinnan kasvattaa ja elättää lapsen itse. Ketään ei pakoteta isäksi, piste.
Niin, ja kun tämä yhdenillan heila joskus tapaa sen naisen, kenet haluaa pysyvästi rinnalleen, on hänellä täysi oikeus perustaa perhe hänen kanssa, ja tämä ei tee hänestä yhtään huonompaa.
Jos miehiltä sitten taas vaaditaan totaalipidättäytymistä seksistä siihen asti, kunnes on halukas tekemään lapsen, niin sama asia koskee naisia, jotka eivät myöskään silloin avaa haarojaan, ennen kuin hänellä ja miehellä on täysi yhteisymmärrys siitä, että lapsi on tervetullut.
Joku helvetin moraali ja järki pitää persettä antavilla akoillakin olla.
Tässä nyt on vähän outo logiikka minun mielestäni. Mies pidättäytyy, jos ei halua tulla isäksi. Nainen pidättäytyy, jos ei ole varma haluaako mies isäksi. Mies on vastuussa omasta päätöksestään, nainen sen miehenkin päätöksestä?
 
säpäle harmaana
Siitä syystähän noi sosiaaliset abortit ja muut vastaavat ei oikein käytännössä (aina) toimi, kun usein tällaisissa tapauksissa ihmiset muuttavat mieltään jossain vaiheessa.
Mun mielestä olisi väärin lasta kohtaan evätä häneltä isä tai äiti vain sen takia, että se isä/äiti on joskus aikaisemmin kieltäytynyt vanhemmuudesta.

Ja jos vieläpä tämä kieltäytyminen täytyisi tehdä ennen kuin lapsi on edes syntynyt.
Ei sitä tajua moni äitikään ennen lapsen syntymää eikä edes heti sen jälkeen, kuinka iso ja hieno juttu lapsi on. Saati sitten isät, kun eivät koe edes raskaushormonien puolesta valmistautumista lapseen...eli voi tullakin sellainen hiljalleen kypsyminen isyyteen.
Ja mitäs siinä sitten, mies saa vaikkapa 19-vuotiaana lapsen, kieltäytyy jo ensimmäisten raskausviikkojen aikana vanhemmuudesta ja tekee virallisen "sosiaalisen abortin".
Viiden vuoden päästä mies onkin aikuistunut ja huomannut, että kaipaakin tuota hylkäämäänsä lasta elämäänsä, mutta ei voi ottaa lapseen koskaan mitään yhteyttä, koska sosiaalinen abortti.
Oikein? No ei ainakaan lapsen kannalta.
No lapsen edun kannalta varmaankin noin, mutta aika epäreiluahan tuo on. Nainen joutuu päättämään aborttipäätöksessä haluaako edes jättää lasta eloon ja miehen päätös on niinkin rankka, kuin "huvittaisikohan minua olla tekemisissä sen lapsen kanssa joskus". Jos nainen on viiden vuoden päästä aikuistunut ja yhtäkkiä huvittaisikin alkaa äidiksi, ei sitä aborttia saa peruttua.

Mutta käytännössähän tällä ei ole merkitystä, koska lapsen etu menee edelle. Paitsi abortin kohdallahan lasta ei tarvitse ajatella..
 

Yhteistyössä