Säälin tupakoivien vanhempien pieniä lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hömelö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai te tiedätte että lapsi altistuu yhtä lailla tupakan vaaroille silloin kun se on aikuisen tupakoivan lähellä, myrkylliset savut menee kehittyvän lapsen keuhkoihin ja lapseen jää pysyvät sairaudet.
Tupakanpolttajat ovat erittäin tyhmää porukkaa.

Kai te tiedätte että lapsi altistuu yhtä lailla tupakan vaaroille silloin kun se on aikuisen tupakoivan lähellä, myrkylliset savut menee kehittyvän lapsen keuhkoihin ja lapseen jää pysyvät sairaudet.
Tupakanpolttajat ovat erittäin tyhmää porukkaa.

Kyllä savussa on vaaransa.

Ei se silti ole mitään sinappikaasua.

Joku roti huutelijoidenkin touhuihin.

On tyhmää poltella lapsensa vieressä, kirjaimellisesti.

Ne jotka itkee hajuista. First world problems. Ei selkeästi ole kovin vakavat ongelmat elämässä jos tekee tupakan hajusta järkyttävää draamaa.

Se ei ole hyvän hajuista, en pitänyt edes polttaessa ko. hajusta tai sen kummemmin maustakaan mikä jäi suuhun. Karmeeta paskaa. Mutta täytyy olla ihan pikkuisen arvomaailma erikoinen jos tekee kauhean numeron jostain tupakan hajusta. Kaikenlaisia paskoja hajuja mahtuu tähän maailmaan, osa jopa niin voimakkaita että allergisoi / aiheuttaa allergikoille ongelmia. Itse puuttuisin näihin mielummin sillä intensiteetillä mitä jotkut ulisee tupakan hajusta, joka ei allergisoi, eikä oikeasti ole kenellekkään vaaraksi.

Kyllä savussa on vaaransa.

Ei se silti ole mitään sinappikaasua.

Joku roti huutelijoidenkin touhuihin.

On tyhmää poltella lapsensa vieressä, kirjaimellisesti.

Ne jotka itkee hajuista. First world problems. Ei selkeästi ole kovin vakavat ongelmat elämässä jos tekee tupakan hajusta järkyttävää draamaa.

Se ei ole hyvän hajuista, en pitänyt edes polttaessa ko. hajusta tai sen kummemmin maustakaan mikä jäi suuhun. Karmeeta paskaa. Mutta täytyy olla ihan pikkuisen arvomaailma erikoinen jos tekee kauhean numeron jostain tupakan hajusta. Kaikenlaisia paskoja hajuja mahtuu tähän maailmaan, osa jopa niin voimakkaita että allergisoi / aiheuttaa allergikoille ongelmia. Itse puuttuisin näihin mielummin sillä intensiteetillä mitä jotkut ulisee tupakan hajusta, joka ei allergisoi, eikä oikeasti ole kenellekkään vaaraksi.

Etkö tajua että tupakassa on radioaktiivista poloniumia 210 joka on myrkyllisin aine maan päällä ja sitä pitäisi sivullisten hengittää kun pölvästit tupakanpolttajat sitä imee joka paikassa?

Myrkyllisin aine maan p

Kynttilän polttaminenki on myrkyllisempää kun tupakka ja tupakka ei aiheuta syöpää vaan edistää sitä. Kuka vaan voi sairastaa samoja tauteja kuin tupakoitsijat. Ärsyttää sellaset ihmiset jotka meuhkaa tupakan vaaroista. Kaikki mehän kuollaan joskus jotkut hitaammin ja jotkut nopeemmin.

• Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin.;29434022:
Kynttilän polttaminenki on myrkyllisempää kun tupakka ja tupakka ei aiheuta syöpää vaan edistää sitä. Kuka vaan voi sairastaa samoja tauteja kuin tupakoitsijat. Ärsyttää sellaset ihmiset jotka meuhkaa tupakan vaaroista. Kaikki mehän kuollaan joskus jotkut hitaammin ja jotkut nopeemmin.

Näinhän se on, tupakkaan kuolee joka toinen, miksi ei jokainen? Joissain meissä on syöpägeeni jota tupakka ruokkii, on hyvin todennäköistä saada se syöpä ilman sitä tupakkaakin jos tämän geenin omaa.

Pakko sellanen sanoa, että jos jossain vaiheessa totaallisesti lopetan röökaamisen niin kyllä sitä vanhana taas jatkan. Käykää joskus hoitokodissa katsomassa millasta se elämä vanhuksilla on, ei kiitos, mielummin kuolen vähän nuorempana kuin koen sen kurjuuden.

Viimeksi muokattu:
Etkö tajua että tupakassa on radioaktiivista poloniumia 210 joka on myrkyllisin aine maan päällä ja sitä pitäisi sivullisten hengittää kun pölvästit tupakanpolttajat sitä imee joka paikassa?

Myrkyllisin aine maan p

Tiedätkö mistä se tulee? Fosforilannoitteista jota käytetään ympäri maailman elintarviketeollisuuden raaka-aineisiin. Ei ne lisää sitä varta vasten tupakkaan pönttö.

Tiedätkö mistä se tulee? Fosforilannoitteista jota käytetään ympäri maailman elintarviketeollisuuden raaka-aineisiin. Ei ne lisää sitä varta vasten tupakkaan pönttö.

Ole hiljaa pöljä kun et tiedä, juuri tuo polonium on se pahin syövän aiheuttaja, tupakkayhtiöt salaneet sitä monta kymmentä vuotta että sitä on tupakassa, asia on tullut ilmi nyt viime vuosina.

Ole hiljaa pöljä kun et tiedä, juuri tuo polonium on se pahin syövän aiheuttaja, tupakkayhtiöt salaneet sitä monta kymmentä vuotta että sitä on tupakassa, asia on tullut ilmi nyt viime vuosina.

No kukas on salannut sen, että viljaa mitä jokainen meistä syö, lannoitetaan fosforilannoitteilla ja poloniumin lähde on juurikin niissä lannoitteissa.

Ihan hyvä niitti tämä "et tiedä" kun kerroin sinulle ihan faktaa, kun taas sinä tyydyt kauhistelemaan ja pasteemaan jonkun random kolumnin missä ei ole hitustakaan varsinaista tietoa yksityiskohdista, edes koko kolumnissa ei mainita sanallakaan mistä se polonium tulee ko. tuotteeseen ja että sitä löytyy ihan arjen ruokatuotteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29434053:
Pakko sellanen sanoa, että jos jossain vaiheessa totaallisesti lopetan röökaamisen niin kyllä sitä vanhana taas jatkan. Käykää joskus hoitokodissa katsomassa millasta se elämä vanhuksilla on, ei kiitos, mielummin kuolen vähän nuorempana kuin koen sen kurjuuden.

Kun et vaan veis siinä sivussa omien lapsies terveyttä passiivisella tupakoinnilla tai huonon tavan opettamisella...

No kukas on salannut sen, että viljaa mitä jokainen meistä syö, lannoitetaan fosforilannoitteilla ja poloniumin lähde on juurikin niissä lannoitteissa.

Ihan hyvä niitti tämä "et tiedä" kun kerroin sinulle ihan faktaa, kun taas sinä tyydyt kauhistelemaan ja pasteemaan jonkun random kolumnin missä ei ole hitustakaan varsinaista tietoa yksityiskohdista, edes koko kolumnissa ei mainita sanallakaan mistä se polonium tulee ko. tuotteeseen ja että sitä löytyy ihan arjen ruokatuotteista.

Tämän yhtiöt salasivat: Tupakassa on radioaktiivista poloniumia | Kansan Uutiset | Verkkolehti

On tässä maailmassa paljon vakavampiakin ongelmia kuin tupakanhaju, mutta haluaakohan se lapsi haistella sitä röökinkatkusta mutsia saati että ite haisis tupakalta? Onko lapselta kysytty? Enemmän mua säälittää nälkään kuolevat lapset kuin tupakalle altistuvat, mutta kyllä ne säälittää nuo jälkimmäisetkin. Minusta se kertoo siitä että vanhempaa kiinnostaa se oma röökinhimo enemmän kuin lapsen oikeus röökittömään ympäristöön.

Pienistä huolista voin vaikka mainita ton lohjenneen kynnen, mikä ärsyttää kun se jää koko ajan joka paikkaan kiinni. On muute vielä pienempi huoli kuin ne tupakalta haisevat lapsiraukat saati nälänhätä, mutta harmittaa se silti. Nyt ei aiheena ollu kuitenkaan lohjennu kynsi. Tai ilmastonmuutos. Keskustelupalstalla yleensä saa keskustella muistakin asioista kuin maailman katastrofeista.

[QUOTE="Hömelö";29431411]Kyllä tupakoiva vanhempi voi muuten olla erinomainen äiti tai isä ja vastaavasti tupakoimaton täysin kyvytön. Mutta kyllä mä säälin pieniä esimerkiks leikki-ikäisiä lapsia jotka haisee tupakalta ja halveksin vanhempia, jotka puhaltaa savut vaunuissa istuvan lapsen päälle, polttaa sisällä tai autossa missä on lapsia tai polttaa raskaana ollessaan tietosena haittavaikutuksista eikä edes yritä lopettaa. Laki suojaa jo aika hyvin muita ihmisiä kun ravintoloissakaan ei saa enää vetää röökiä, mutta kotioven sisäpuolella omaa lasta saa myrkyttää vuosia ihan jos vaan sattuu huvittamaan. Ja kyllä se röökinhaju tarttuu vaikka polttais aina vaan ulkona ja vähintään parin metrin päässä lapsesta. Vähintäänkin lapsiraukka joutuu nuuhkimaan tupakalta just tullutta vanhempaa. Vaikka miten vetäis minttupastillia päälle, niin kyllä se hirvee löyhkä haisee silti ja tarttuu vaatteistakin. Tupakoivat ei vaan ite sitä haista.[/QUOTE]

Sekin on ikävää, kun lapsilla ei koskaan ole uusia vaatteita, ei voi harrastaa, ei saa terveellistä ruokaa, kun KAIKKI VANHEMPIEN RAHAT MENEE TUPAKKAAN!

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29434053:

Ja kyllä mä ainakin mieluummin toivoisin kuolevani hyväkuntosena ja virkeenä 85-vuotiaana vaikka sydänkohtaukseen kotonani kuin 58-vuotiaana sairaalassa letkujen päässä keuhkosyöpään sen jälkeen kun on vuoden korissu hirveissä tuskissa. Tavotteensa kullakin...

[QUOTE="Hömelö";29434431]Ja kyllä mä ainakin mieluummin toivoisin kuolevani hyväkuntosena ja virkeenä 85-vuotiaana vaikka sydänkohtaukseen kotonani kuin 58-vuotiaana sairaalassa letkujen päässä keuhkosyöpään sen jälkeen kun on vuoden korissu hirveissä tuskissa. Tavotteensa kullakin...[/QUOTE]

Tupakoitsijat eivät ymmärrä sitäkään kuinka huono kunto niillä on, hengästymistä, jatkuvaa yskimistä ja räkälimppien sylkemistä, haju ja makuaistit heikkenee, tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

[QUOTE="Hömelö";29434330]Kun et vaan veis siinä sivussa omien lapsies terveyttä passiivisella tupakoinnilla tai huonon tavan opettamisella...[/QUOTE]

En ole ikinä työnnellyt rattaita ja polttanut tupakkaa. Poltan ainostaan kotona 0-3 tupakkaa päivässä ja sit jos lähden baariin. En tosiaakaan vetäis tupakkaa jos vieressä olisi lapsi.

[QUOTE="Hömelö";29434431]Ja kyllä mä ainakin mieluummin toivoisin kuolevani hyväkuntosena ja virkeenä 85-vuotiaana vaikka sydänkohtaukseen kotonani kuin 58-vuotiaana sairaalassa letkujen päässä keuhkosyöpään sen jälkeen kun on vuoden korissu hirveissä tuskissa. Tavotteensa kullakin...[/QUOTE]

Molempia hoitanut..

Ei voi kuin todeta tämänkin ketjun perusteella että tupakoitsija on tiensä valinnut ja näyttää pitävän siitä kynsin ja hampain kiinni.. Siitä vaan

Poltin 15 vuotta askin päivässä. Olen ollut savuttomana pian 4 vuotta enkä kaipaa röökiä yhtään. Se haju, mikä juuri tupakalla käyneestä ihmisestä tulee, on aivan käsittämättömän kuvottava. Anoppi on ikänsä polttanut. Käy pihalla röökillä ja sisääntullessa PESEE KÄDET ja menee halailemaan mun lapsia. Ihan kuin se käsienpesu auttais mitään. No, ne näkee kerran kaksi kuussa, että en viitsi tuosta alkaa stressaamaan.

Kaikkien vähiten röökielämästä kaipaan sitä kaiken aikatauluttamista tupakan mukaan. Onko tupakit mukana?? Pitääkö ostaa tupakkaa? Mistä ehtii vielä hakea tupakkaa? Onko matkalla kioskia, josta saa tupakkaa? Riittääkö rahat tupakkaan? Onko aamusavut jäljellä vai Pitääkö hakea? Pysähdytäänkö röökille, onhan tässä jo puoli tuntia taas ajettu autolla? Kuinka pitkä se koulutus on, onko taukoja, että pääsee tupakalle? Ehdinkö polttaa ennen työvuoron alkua? Milloin on tupakkatauko?

Never again. Elämän voi käyttää niin paljon paremminkin :) Olin itse aikoinaan juuri tuollainen tupakoinnin puolustelija, koska toki se kolahtaa, kun joku pystyy lopettamaan ja olemaan ilman ja itse ei siihen kykene. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
[QUOTE="tupajumi";29434513]Toivottavasti suomeen tulee laki että tupakan myynti lopetetaan ja täysi tupakointikielto.[/QUOTE]

Tuskin tulee, se on jo yksilön vapauksiin kajoamista kun kielletään tupakointi kokonaan. Oikea tie on jo valittu ja rajoitetaan sitä niin paljon kuin on mahdollista.

Et voi estää ihmisiä vahingoittamasta jälkikasvuaan jos he niin valitsevat, ikävä tosielämän fakta. Yksilönvapauden ja itsemääräämisoikeuden rajoittaminen sen suhteen millä myrkyllä oman elämänsä pilaa, kuuluukin olla järkevää eikä järjetöntä kotiin asti kurottamista. Siksi onkin tärkeää että ystävät, sukulaiset ja tuttavat / naapurit puuttuu asioihin kun näkevät epäkohtia, ei yhteisö selviä ilman yhteisön omavalvontaa.

Koskaan ei tulla karsimaan kaikkea paskaa pois mikä huonontaa ihmisten elämää, eikä minusta kuulukaan, kunhan minimoidaan sivullisille tuleva haitta.

Moni ei niin vaikeasti riippuvainen lopetti jo aikaa sitten kun tuli nämä julkiset rajoitukset tupakointiin ja moni työpaikka samalla kovensi linjaansa asiassa.

Ei huumeetkaan ja niiden käyttö maailmasta lopu lakien kautta.

Puhumattakaan yhdestä yhteiskunnan suurimmasta rahareiästä alkoholista.

Ihmiset voisivat hetken käyttää siihen että miettivät miten järkyttävästi alkoholin väärinkäyttö vaarantaa niin yhteiskunnan rahavaroja kuin kanssa eläjiä, lapsista vaareihin, naapureista tuntemattomiin niin tiellä kuin ravintoloissa ja kodeista kartsoille.

Ja se vaikutus nähdään ihan suoraan.

Sitten suhteuttaa sen siihen, että niin kauan kun on ihmisiä olemassa, niin kauan tulee olemaan asioiden / aineiden väärinkäyttöä laeista huolimatta ja yksilövapaus on sellainen asia mihin ei tule kajota kovin hevillä jos sallitaan jotain niinkin isoa haittaa kuin alkoholi.

Poltin 15 vuotta askin päivässä. Olen ollut savuttomana pian 4 vuotta enkä kaipaa röökiä yhtään. Se haju, mikä juuri tupakalla käyneestä ihmisestä tulee, on aivan käsittämättömän kuvottava. Anoppi on ikänsä polttanut. Käy pihalla röökillä ja sisääntullessa PESEE KÄDET ja menee halailemaan mun lapsia. Ihan kuin se käsienpesu auttais mitään. No, ne näkee kerran kaksi kuussa, että en viitsi tuosta alkaa stressaamaan.

Kaikkien vähiten röökielämästä kaipaan sitä kaiken aikatauluttamista tupakan mukaan. Onko tupakit mukana?? Pitääkö ostaa tupakkaa? Mistä ehtii vielä hakea tupakkaa? Onko matkalla kioskia, josta saa tupakkaa? Riittääkö rahat tupakkaan? Onko aamusavut jäljellä vai Pitääkö hakea? Pysähdytäänkö röökille, onhan tässä jo puoli tuntia taas ajettu autolla? Kuinka pitkä se koulutus on, onko taukoja, että pääsee tupakalle? Ehdinkö polttaa ennen työvuoron alkua? Milloin on tupakkatauko?

Never again. Elämän voi käyttää niin paljon paremminkin :) Olin itse aikoinaan juuri tuollainen tupakoinnin puolustelija, koska toki se kolahtaa, kun joku pystyy lopettamaan ja olemaan ilman ja itse ei siihen kykene. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Niin no. Minä poltan, olen aina tykännyt polttamisesta ihan ensimmäisestä röökistä lähtien. Silti allekirjoitan kaiken tosta tokasta pätkästä. Plus että inhoan sitä röökinmakua, mikä polttamisen jälkeen on suussa. Plus se haju on tosiaan aika epämiellyttävä.

Silti puolustan oikeuttani ja muiden oikeutta tupakoida, koska se on yhäkin edelleen täysin laillista. Jos se olisi laitonta, sitä kai lopettelisi koko touhun. Tai sitten jatkaisi salaa niin kauan kunnes alkoholikin kiellettäisiin :-p. En vaan jaksa ymmärtää, miksi tupakka on niin suuri kummitus kun ihan ja helvetin isommat ongelmat se alkoholi saa aikaiseksi. Toisaalta minä olenkin typerä ja idiootti kun poltan röökiä, joten siksi en varmaan ymmärrä...

Ja se hajuongelma, joka anopillasikin on, on tosiaan first world problems. Minä joudun aina soittamaan omalle äidille etukäteen, jotta tiedän hänen olevan selvinpäin ja siltikin korva voi pettää ja perille päästyä huomataan että hiprakassa ollaan. Voisin antaa aika paljon, jos oma äiti olis alkoholin sijasta addiktoitunut röökiin...

En nosta omaa "kärsimystäni" jalustalle tai halua vähentää ärtymystäsi anopin tupakanpoltosta. Pointti oli lähinnä se, että jos haluaa kritisoida tupakanpolttoa lapsien kannalta niin joku hajuhaitta on ihan aikuisten oikeesti aika helvetin pientä. Jopa olematonta. Jopa niin olematonta, että se vie pohjaa koko kritiikiltä.

But that´s just me. Ei kolahda että joku muu pystyy lopettamaan röökinpolton (itse en toistaiseksi edes halua), onnea oikeasti suorituksesta.

Tupakassa on myrkyllisintä ainetta mitä maa päällä kantaa, radioaktiivinen polonium 210.

Tupakansavu sisältää noin 4000 kemikaalia. Niistä 50 aiheuttaa syöpää. Keskeisimmät tupakan haitalliset aineet ovat terva-aineet, häkä ja nikotiini.

Tupakansavu sisältää myös muun muassa arseenia ja syanidia (myrkkyjä), asetonia (kynsilakan poistoaineessa ja maalin ohenteissa), metanolia (polttoaine, joka sokeuttaa ja tappaa), kadmiumia, lyijyä ja elohopeaa (myrkyllisiä metalleja), DDT:tä (tuholaismyrkky) ja radioaktiivisia aineita, kuten polonium 210:ä.

Neljätuhatta tehokasta kemikaalia vitosella aski??? Älä kerro tota persaukiselle valtiolle, joku keksii röökin nykyhinnan päälle kemikaaliveron.

Mut noin monta kemikaalia noin halvalla on ihan kelpo hinta/laatu- suhde.

Ai nii. Aina kun mä nään jossain röökinvastustus- asioita mä siirrän mun tulevaa röökilakkoani puolella vuodella ihan kiusallanikin. Täl hetkellä seuraava röökilakkoni alkaa heinäkuun kymmenes vuonna 13264

Niin no. Minä poltan, olen aina tykännyt polttamisesta ihan ensimmäisestä röökistä lähtien. Silti allekirjoitan kaiken tosta tokasta pätkästä. Plus että inhoan sitä röökinmakua, mikä polttamisen jälkeen on suussa. Plus se haju on tosiaan aika epämiellyttävä.

Silti puolustan oikeuttani ja muiden oikeutta tupakoida, koska se on yhäkin edelleen täysin laillista. Jos se olisi laitonta, sitä kai lopettelisi koko touhun. Tai sitten jatkaisi salaa niin kauan kunnes alkoholikin kiellettäisiin :-p. En vaan jaksa ymmärtää, miksi tupakka on niin suuri kummitus kun ihan ja helvetin isommat ongelmat se alkoholi saa aikaiseksi. Toisaalta minä olenkin typerä ja idiootti kun poltan röökiä, joten siksi en varmaan ymmärrä...

Ja se hajuongelma, joka anopillasikin on, on tosiaan first world problems. Minä joudun aina soittamaan omalle äidille etukäteen, jotta tiedän hänen olevan selvinpäin ja siltikin korva voi pettää ja perille päästyä huomataan että hiprakassa ollaan. Voisin antaa aika paljon, jos oma äiti olis alkoholin sijasta addiktoitunut röökiin...

En nosta omaa "kärsimystäni" jalustalle tai halua vähentää ärtymystäsi anopin tupakanpoltosta. Pointti oli lähinnä se, että jos haluaa kritisoida tupakanpolttoa lapsien kannalta niin joku hajuhaitta on ihan aikuisten oikeesti aika helvetin pientä. Jopa olematonta. Jopa niin olematonta, että se vie pohjaa koko kritiikiltä.

But that´s just me. Ei kolahda että joku muu pystyy lopettamaan röökinpolton (itse en toistaiseksi edes halua), onnea oikeasti suorituksesta.

Tähän pätkään: "En nosta omaa "kärsimystäni" jalustalle tai halua vähentää ärtymystäsi anopin tupakanpoltosta. Pointti oli lähinnä se, että jos haluaa kritisoida tupakanpolttoa lapsien kannalta niin joku hajuhaitta on ihan aikuisten oikeesti aika helvetin pientä. Jopa olematonta. Jopa niin olematonta, että se vie pohjaa koko kritiikiltä"."

Mä nyt en tässä käynyt varsinaisesti taistoon tupakoivia vastaan. Asia ei ole meilä ns. tapetilla, koska me ja meidän lähipiirimme eivät tupakoi, lukuunottamatta anoppia ja appiukkoa, mut heitä nähdään niin harvoin, etten aio kasvattaa harmaita hiuksia niistä hajuhaitoista.
Kunhan höpöttelin. Pahoittelut, jos meni pahasti aiheen vierestä.

Pointti oli lähinnä se, että jos haluaa kritisoida tupakanpolttoa lapsien kannalta niin joku hajuhaitta on ihan aikuisten oikeesti aika helvetin pientä. Jopa olematonta. Jopa niin olematonta, että se vie pohjaa koko kritiikiltä.

Tuo hajuahaitta ei kyllä välttämättä ole pientä ja mistä tiedät miten vaarallisia aineita ne hajua tuottavat sattuvat olemaan? Nykytutkimusten mukaanhan jopa ulkona tupakoineen vaatteissaan tuomat partikkelit ovat supervaarallisia, noita siirtyneitä partikkeleita tutkitaan kovasti tällä hetkellä.

Yhteistyössä