Yksin lenkille - lapset keskenään kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yyhooäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulla on hyvin yönsä nukkuva kuopus, 1v10kk, jonka voisin jättää nukkumaan jos isommat ovat hereillä ja katsovat vaikka leffaa. Ja jos häntä ei lasketa, niin ihan hyvin voisin oman 5-vuotiaani jättää isoveljiensä kanssa tunniksi, puoleksitoista. Riippuu niin lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen kyselijä;29429841:
Minun lapseni ovat 8- ja 6,5-vuotiaita. Molemmat osaavat käyttää puhelinta ja asumme omakotitalossa rauhallisella alueella.

Jos sinusta tuntuu että pärjäävät ja lapset itse haluaa jäädä keskenään niin jätä toki. Tosin yrittäisin valita lenkin reitin siten että pääsen kotiin mahd. pian.

Olen jättänyt 6 v ja 8 v lapseni kotiin tunniksi lenkkini ajaksi. Puhelin on kaikilla ja lenkkeilen kotimme vieressä olevalla kuntopolulla. Hyvin on sujunut. Lapset katselevat televisiota tai pelaavat sillä aikaa. Saavat siis tehdä jotain mieleistänsä puuhaa.

Oon miettiny tätä asiaa jo pidemmän aikaa ja nyt sauma kysyä eli miten hoidatte lapset esim koulun jälkeen? eikö kellään joudu lapset olemaan yksin?

Itse kun olen jo ekaluokasta (6v, täytin loppuv 7) asti ollut usein ennen kouluun lähtöä ja monesti koulun jälkeenkin useamman tunnin yksin, vanhempien töiden takia..

Valmiiks jo ahdistaa tää asia vaikka omat lapset vasta 4v ja 1v..

[QUOTE="hmm";29429944]Oon miettiny tätä asiaa jo pidemmän aikaa ja nyt sauma kysyä eli miten hoidatte lapset esim koulun jälkeen? eikö kellään joudu lapset olemaan yksin?

Itse kun olen jo ekaluokasta (6v, täytin loppuv 7) asti ollut usein ennen kouluun lähtöä ja monesti koulun jälkeenkin useamman tunnin yksin, vanhempien töiden takia..

Valmiiks jo ahdistaa tää asia vaikka omat lapset vasta 4v ja 1v..[/QUOTE]

Nykyään taitaa olla aika hyvät iltapäiväkerhot lapsilla.
Mä olin kans yksin kotona ja mua pelotti aina ihan kauheesti, omani laitan kyllä iltapäiväkerhoon.

riippuu paljon lapsesta. Esikoinen jäi noin 5 vuotiaana yksin kotiin kun käytin kuopuksen kanssa koiria lenkillä, nuo oli kyllä vain n. 20 minuutin iltalenkkejä. Nyt kun kuopus on "jo" itsekin pian 5, ei tulisi mieleenkään jättää häntä yksin, on kiipeilevä ja kokeileampi, esikoinen katsoi dvd:tä...

Reilu viisivuotias kuopuspoika saatettiin jättää siskojen kanssa kotiin. Nyt kuopus jo ihan kohta seitsemän, ja nyt voi jo yksinkin jättää hetkeksi, siskojen kanssa hyvin pitemmäksikin aikaa.

Minä jätän 6v. ja 8v. lapset keskenään max tunniksi jos heillä on jokin selvä tekeminen, kuten dvd tai tunnin peliaika pleikkarilla lenkin aikana. Molemmat osaavat käyttää kännykkää ja minulla aina kännykkä mukana lenkillä.

Meillä 13 vuotias vahti 3 vuotiasta tunnin lenkin ajan.
Puhelin esikoisella koko ajan valmiudessa, itselläni myös. Joskus 3 v nukkui jo kun lähdin lenkille, toisinaan katsoi filmiä.

[QUOTE="hmm";29429944]Oon miettiny tätä asiaa jo pidemmän aikaa ja nyt sauma kysyä eli miten hoidatte lapset esim koulun jälkeen? eikö kellään joudu lapset olemaan yksin?

Valmiiks jo ahdistaa tää asia vaikka omat lapset vasta 4v ja 1v..[/QUOTE]

Lapsi oli esikoulun iltapäivähoidossa 6 ja 7 vuotiaana. Sen jälkeen yksin kotona siihen asti kun päästiin miehen kanssa töistä.

Yhteistyössä