en voi mitään mutta nään painajaisia siitä oulussa huostaanotetuista lapsista,siitä videosta siis

• Viestiketjun aloittaja kkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • Ensimmäinen viesti
kkkkkkkkkkkkkkkkkk
luin keskusteluja mitä video on herättänyt, ympäri internettiä, ja törmäsin siihen että joku esim. naapuri voi tehdä vaikka piruuttaan ilmoituksen ja vain ja ainoastaan sen yhden ilmoituksen perusteella voidaan tehdä esim. suoraan väliaikainen huostaanotto. tämä asia ei jätä minua rauhaan! joku voi siis yhtäkkiä ilmestyä ovelle ja vaatia lapsiaan mukaan. aivan järkyttävää!!!!!
olemme ihan tavallinen perhe, eikä meillä ole asian kanssa pelättävää sinänsä mutta olen minä elämässä taakse jättänyt mm. katkeria ihmisiä jotka voisi tälläisen ilmoituksen vaikka ilkeilymielessä tehdä.varmasti vaaditaan aika painava ilmoitus jos tälläiseen ryhdytään, mutta ilmeisesti sellainen mahdollista on. kamalaa.

Sh äiti vaan
Ei niitä lapsia kyllä syyttä suotta viedä koskaan. Kyllä asiat selvitetään ja pyritään auttamaan ensin huostaanottoa kevyemmillä keinoilla, jos mahdollista. Jossain tapauksissa tietysti pitää huostaanotto tehdä heti. Ei kuitenkaan mikään katkeran ihmisen tekemä aiheeton lastensuojeluilmoitus lapsia sinulta vie.

"vieraana"
Tuskinpa poliisit tulee hakemaan kenenkään lapsia ihan yhden ilmoitusken perusteella, ilman että asiasta yhtään keskustellaan vanhempien kanssa. Tuollakin videolla huomionarvoista on se, että vanhemmilla periaatteessa olisi ollut mahdollisuus tukea niitä lapsiaan lähtemään. Eivät vain halunneet sitä tehdä. Lapselle olisi paljon helpompaa lähteä (eikä tarvitsisi huutaa ja kiroilla) jos vanhemmat auttaisivat lähtemisessä. Kurjaahan se on ja itkettää varmasti mutta olisi kuitenkin lapselle helpompaa jos aikuinen antaisi "luvan" lähteä.

Kun ei huostaanottotapauksessa voita mitään siinä että tuossa kohdassa halutaan näpäyttää ja kuvataan video nettiin. Ainut joka tuosta kärsii on ne pojat.

"Piupau"
Kyllä ne kuule voi ottaa lapset ilman mitään järkevää syytä..siihen ei tarvita kuin se että sun naamas ei miellytä.Ei kerrasta tokikaan vie pois ellet ihan skitso ole mutta mun neuvoni on vältellä viimeiseen asti näitä tanttoja.Mistäkö tiedän?Olen itse elänyt siinä maailmassa ja ollut huostaanotettu,puhumattakaan siitä mitä kohtaloita olen nähnyt.

justjoo
[QUOTE="vieraana";29427457]Tuskinpa poliisit tulee hakemaan kenenkään lapsia ihan yhden ilmoitusken perusteella, ilman että asiasta yhtään keskustellaan vanhempien kanssa. Tuollakin videolla huomionarvoista on se, että vanhemmilla periaatteessa olisi ollut mahdollisuus tukea niitä lapsiaan lähtemään. Eivät vain halunneet sitä tehdä. Lapselle olisi paljon helpompaa lähteä (eikä tarvitsisi huutaa ja kiroilla) jos vanhemmat auttaisivat lähtemisessä. Kurjaahan se on ja itkettää varmasti mutta olisi kuitenkin lapselle helpompaa jos aikuinen antaisi "luvan" lähteä.

Kun ei huostaanottotapauksessa voita mitään siinä että tuossa kohdassa halutaan näpäyttää ja kuvataan video nettiin. Ainut joka tuosta kärsii on ne pojat.[/QUOTE]

Kyllä ne vanhemmat olivat tukeneet näitä poikia minella tapaa,tuo video oli kaiken lopputulos.Otappa vähän selvää mitä tapahtui sitä ennen.

Ja kyllä noita piruuttaan tehtyjä ilmoitukisa tehdään paljon,riittääkatkera ex-tai ex-anoppi,naapurin vanha mummo jolla ei ole omaa elämää tai näkee harjoja.
Juuri kuulin ystäväni lapsenlapsista tehdyn ilmotuksen jossa naapurin vanha mummo oli nähnyt harhoja,se päättyi onneksi tällä kertaa vanhan mummon häätöön,mutta aina ei käy näin onnellisesti!

Juuri näin
[QUOTE="Piupau";29427461]Kyllä ne kuule voi ottaa lapset ilman mitään järkevää syytä..siihen ei tarvita kuin se että sun naamas ei miellytä.Ei kerrasta tokikaan vie pois ellet ihan skitso ole mutta mun neuvoni on vältellä viimeiseen asti näitä tanttoja.Mistäkö tiedän?Olen itse elänyt siinä maailmassa ja ollut huostaanotettu,puhumattakaan siitä mitä kohtaloita olen nähnyt.[/QUO

Ja kun se ilmoitus on tehty muistakaa nuolla sossujen persettä!
Tämän neuvon sain aikoinaan asianajaltani!

Onneksi Sosiaalipolitiikan emeritusprofessori J-P Roos sanoi tänään asiaa:
Sosiaalipolitiikan emeritusprofessori J-P Roosi

hehehe
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;29427556:
[QUOTE="Piupau";29427461]Kyllä ne kuule voi ottaa lapset ilman mitään järkevää syytä..siihen ei tarvita kuin se että sun naamas ei miellytä.Ei kerrasta tokikaan vie pois ellet ihan skitso ole mutta mun neuvoni on vältellä viimeiseen asti näitä tanttoja.Mistäkö tiedän?Olen itse elänyt siinä maailmassa ja ollut huostaanotettu,puhumattakaan siitä mitä kohtaloita olen nähnyt.[/QUO

Ja kun se ilmoitus on tehty muistakaa nuolla sossujen persettä!
Tämän neuvon sain aikoinaan asianajaltani!

Onneksi Sosiaalipolitiikan emeritusprofessori J-P Roos sanoi tänään asiaa:

Asiantuntija: Suomessa tehdään liikaa huostaanottoja - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

viaras
Lapsia ei huostaanoteta kevyin perustein. Ensin käydään läpi avohuollon tukitoimet jopa siinämäärin, että perheessä jossa lapset on todellisessa vaarassa tuetaan ensisijaisesti kotona asumista kunnes lapset ovat vaurioituneet pahoin. Ihan tuha pelätä, että paha sossu tulee ja vie. Ja toi Oulun viedon kuvaaminen sekä lataaminen nettiin kertoo perheen kyvyttömyydestä huolehtia lasten hyvinvoinnista ennemmin kuin sossun huonosta toiminnasta.
Ja ap jos oon herkkä älä kato tollaisia videoita tai lue aiheen keskusteluja.

Oletko sossu
Lapsia ei huostaanoteta kevyin perustein. Ensin käydään läpi avohuollon tukitoimet jopa siinämäärin, että perheessä jossa lapset on todellisessa vaarassa tuetaan ensisijaisesti kotona asumista kunnes lapset ovat vaurioituneet pahoin. Ihan tuha pelätä, että paha sossu tulee ja vie. Ja toi Oulun viedon kuvaaminen sekä lataaminen nettiin kertoo perheen kyvyttömyydestä huolehtia lasten hyvinvoinnista ennemmin kuin sossun huonosta toiminnasta.
Ja ap jos oon herkkä älä kato tollaisia videoita tai lue aiheen keskusteluja.
Video kertoo sossun huonosta toiminnasta!
Ja tänä päivänä lapsia huostaanotetaan ihan liian kevyesti!
Herää jo tähän päivään!

viaras
Sinä joka hehkutat huostaanottojen kevyitä perusteita olet varmasti itse lastensuojelun asiakas? Huostaanotto on kunnalle niin kallis toimenpide, että sitä käytetään liian vähän ja todella vakavan harkinnan jälkeen. Tossa nimenomaisessa tapauksessaha lapset on huostaanotettu ja ovat karanneet (vanhempien yllytyksetä?) sijoituspaikasta johon sosiaalityö ja poliisi hakee lapsia takaisin. Perhe ei selkeästi ymmärrä lasten parasta mikä on nähtävissä videon linkittämisestä nettiin.

Kokemusta on
Sinä joka hehkutat huostaanottojen kevyitä perusteita olet varmasti itse lastensuojelun asiakas? Huostaanotto on kunnalle niin kallis toimenpide, että sitä käytetään liian vähän ja todella vakavan harkinnan jälkeen. Tossa nimenomaisessa tapauksessaha lapset on huostaanotettu ja ovat karanneet (vanhempien yllytyksetä?) sijoituspaikasta johon sosiaalityö ja poliisi hakee lapsia takaisin. Perhe ei selkeästi ymmärrä lasten parasta mikä on nähtävissä videon linkittämisestä nettiin.
Erittäin riitaisassa avioerossa todella kävi näin,jouduin tekemisiin lastensuojelun kanssa joten tiedän mistä puhun.
Meidän lapset uhattiin huostaanottaa jos emme pääse sopimukseen kumman kanssa lapset asuvat.
Nuo asianajani sanat(joka oli muuten kallis asianaja):Nuollaan niiden persettä,saivat minut luovuttamaan,koska sitä en todellakaan osaa tehdä.
Ennen luotin rehellisyyteen,enää en.
Lapset voivat sitten todella huonosti exällä,että usein mietin olisiko sittenkin pitänyt noudattaa asianajani neuvoa.

säpäle harmana
Siis nytkö tuon videon perusteella väki olettaa, että lastensuojeluilmoitus ja huostaanotto tarkoittaa sitä, että poliisit tulee väksin hakemaan lapset kotoa mitään sanomatta? :O

Me ollaan lastensuojelun asiakkaita,asiakkus alkoi kun odotin lasta.
En ole koskaan kokenut sitä mitenkään pahaksi asiaksi,meidän lastensuojelu sossu on tosi ihana tyyppi,ei käy koskaa meillä millään tarkastuskäynneillä,päinvastoin aina välillä itse kutsun hänet kylään,mukavaa juttuseuraa.
Sossu oli aiemmin sitä mieltä että meidän asiakkuuden voi halutessani purkaa,koska ovat huomanneet että pärjäillään hyvin,mutta mä halusin jatkaa asiakassuhdetta itse.

Ollaan vaan pelkkää apua sieltä saatu,kuten esim lastenharrastuksiin ym.

Ei ne kaikki lastensuojelutantat pahoja ole...
Enkä voi kyllä uskoa että ilman MITÄÄN syytä tosta vaan lapsi vietäis,jos vaikka naapuri tekee kiusallaan asiattoman ilmon,tietenkin kaikki tutkitaan varmasti,mutta että ilman syytä vietäis lapset...just

Ihanaa kuultavaa
Alkuperäinen kirjoittaja KevätTalvi;29427643:
En ole koskaan kokenut sitä mitenkään pahaksi asiaksi,meidän lastensuojelu sossu on tosi ihana tyyppi,ei käy koskaa meillä millään tarkastuskäynneillä,päinvastoin aina välillä itse kutsun hänet kylään,mukavaa juttuseuraa.
Sossu oli aiemmin sitä mieltä että meidän asiakkuuden voi halutessani purkaa,koska ovat huomanneet että pärjäillään hyvin,mutta mä halusin jatkaa asiakassuhdetta itse.

Enkä voi kyllä uskoa että ilman MITÄÄN syytä tosta vaan lapsi vietäis,jos vaikka naapuri tekee kiusallaan asiattoman ilmon,tietenkin kaikki tutkitaan varmasti,mutta että ilman syytä vietäis lapset...just

Ihanaa että sait itsellesi hyvän sossun,sellaisia saisi olla paljon enemmän.

tapauksesta
Noista linkeistä luin jotta tukiperhe tehny ls-ilmon siittä lähteneet isot rattaat pyörimään, kaksospoikien tukiperheen äiti väittänyt mm.lasten isän pahoinpitelevän, oulun poliisi tutkinut isä todettu syyttömäksi, sossut vain jatkaa huostaanottoa syyttömäksi toteamisen jälkeen, keksitty joku muu syy? Perheen muita lapsia ei oteta pois? Tukiperheen äiti on itse ollut väkivaltainen???
Kyllä tässä nyt jotain mätää on?:O
Lukekaa itse ja penkokaa jos kiinnostaa?

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja KevätTalvi;29427643:

Minä luulen, että asenteella on kuitenkin aika suuri vaikutus. Jotenkin kummasti nuo "tylyimmät" ja "asiattomimmat" virkailijat osuvat niille, joilla ei omasta mielestään ole mitään ongelmia.

"vieraana"
Noista linkeistä luin jotta tukiperhe tehny ls-ilmon siittä lähteneet isot rattaat pyörimään, kaksospoikien tukiperheen äiti väittänyt mm.lasten isän pahoinpitelevän, oulun poliisi tutkinut isä todettu syyttömäksi, sossut vain jatkaa huostaanottoa syyttömäksi toteamisen jälkeen, keksitty joku muu syy? Perheen muita lapsia ei oteta pois? Tukiperheen äiti on itse ollut väkivaltainen???
Kyllä tässä nyt jotain mätää on?:O
Lukekaa itse ja penkokaa jos kiinnostaa?
Laita joku linkki tähän sitten.

Tuskin perhe saa tukiperhettäkään jos ei ole ennestään mitään ongelmia, että siitä voidaan lähteä asiaa arvioimaan.

vanha virsi
Palstamamma vs sosiaalipolitiikan emeritiusprofessori. Kummanhan lausunto on luotettavampi? :D

"Huostaanottoja tehdään hänen (J-P Roos) mukaansa liikaa siksi, että ne tulevat kunnille edullisemmaksi.

– Rahoitusjärjestelmä on sellainen, että kunnilla on huomattavasti helpompaa tehdä huostaanotto kuin huolehtia niistä toimista, joiden avulla huostaanotot voitaisiin estää. Tällä tarkoitan yhteistyötä vanhempien kanssa ja muuta tukea vanhemmille ja lapsille siinä tilanteessa, kun se on vielä hallittavissa."

Yhteistyössä