Jos tilaa muuttofirman, niin saako sieltä tyypit pakkaamaan tavarat myös :D

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
"hmh"
Luottaisinkohan täysin...

No en.

(No mulla tosin onkin 260 neliön talo täynnä arvotavaraa. Viime muutossa taulut ja peilit ja huonekalut sai muuttofirma pakata ja siirtää, mutta omat koruni, astiastot, paperit ja veistokset kyllä visusti pakkasin itse...)

helpostih
Meidän muutto pääkaupunkiseudulta maalle n.150km maksoi 12000€, mut eipähän tarvinnut kuin antaa avaimet muuttofirmalle ja hilpasta pariksi päiväksi kylpylään. Kylpylästä oli sit mukava ajella uuteen kotiin, jossa lautasetkin oli kaapissa paikoillaan.

oulussa
kysyin viime muuttoon niemeä ja hinta oli 210e tunti siis pelkkä tavaroiden kantaminen ja siirto. muuttomatka 3km ja normaali irtaimisto neliösta kolmioon..veikkaan että vähintään tuplat ottavat jos vielä pakkaisivat ja ruokatunti ja kahvipaussi kuuluivat myös asiakkaan maksettavaksi ajaksi ja ajanlasku olisi vielä alkanut varikolta ja loppunut myös vasta kun ovat varikolle palanneet.ei tullut kauppoja.

oma kehu haisee!
Meidän muutto pääkaupunkiseudulta maalle n.150km maksoi 12000€, mut eipähän tarvinnut kuin antaa avaimet muuttofirmalle ja hilpasta pariksi päiväksi kylpylään. Kylpylästä oli sit mukava ajella uuteen kotiin, jossa lautasetkin oli kaapissa paikoillaan.
Hyi mitä itsekehuskelua! Maksoitko todella tuollaisen summan pelkästä laiskuudesta?
Itse käyttäisin tuon 12000 ihanaan reissuun koko perheelle esim Thaimaaseen talvella.
Ei sitten mitään järkeä maksaa tuollainen summa vaan siksi, ettei itse "viitsi" pakata ja purkaa tavaroita...

Vierasmies
rahalla saa vaikka paskoa toisen kenkään :LOL:

veikkaan että useita tonneja maksaa
Jos karkeesti ajattelee niin yhdeltä ihmiseltä menee 2pv pakata (a' 50€/h) ja purkaa irtokamat. Kahdelta ihmiseltä (a' 50€/h) menee 1pv kantaa kaikki isot tavarat ja suuri kuorma-auto on käytössä päivän ajan (a' 100€/h) niin se tekee

4 * 8 *50€ + 8*100€ = 2400€.

tuossakin ehkä saa olla aika vähän kamaa jos oikeasti itse et tee mitään.

helpostih
Hyi mitä itsekehuskelua! Maksoitko todella tuollaisen summan pelkästä laiskuudesta?
Itse käyttäisin tuon 12000 ihanaan reissuun koko perheelle esim Thaimaaseen talvella.
Ei sitten mitään järkeä maksaa tuollainen summa vaan siksi, ettei itse "viitsi" pakata ja purkaa tavaroita...
Ei mielestäni ollut laiskuutta, kun meillä oli myös aika vaativiakin tavaroita mm. käsintehtyjä antiikkisia puisia huonekaluja ja muuta arvokasta antiikkia. Paljon raskaita juttuja mm. piano ja bilispöytä. Päätettiin sit ottaa koko hoito muuttofirmasta.

Ja mennään ihan muutenkin joka tapauksessa "ihanaan reissuun" keväällä mauritiuskelle, eli meidän mielestä hyvää vastinettaa saatiin rahalle.

Yksi ystävä tässä juuri muutti parinsadan kilometrin päähän. Kysyi tarjousta eräältä näistä suurista muuttofirmoista. Asuntona oli iso kaksio. Pelkkä laatikoiden laina, kantaminen molemmissa päissä sekä kuljetus oli yli kaks tonnia. Pakkaaminen ja purkaminen maksoi tuplasti samat.
Kyllä itse säästäisin jos mahdollista tuossa pakkaamisessa ja tilaisin vain kannon ja kuljetuksen.

kfkfkf
Ei mielestäni ollut laiskuutta, kun meillä oli myös aika vaativiakin tavaroita mm. käsintehtyjä antiikkisia puisia huonekaluja ja muuta arvokasta antiikkia. Paljon raskaita juttuja mm. piano ja bilispöytä. Päätettiin sit ottaa koko hoito muuttofirmasta.

Ja mennään ihan muutenkin joka tapauksessa "ihanaan reissuun" keväällä mauritiuskelle, eli meidän mielestä hyvää vastinettaa saatiin rahalle.
Siis KAKSITOISTA TUHATTA maksoitte muutosta? Ei ole mitään ylimääräisiä nollia?

:O

entykkäämuuttaa
Alkuperäinen kirjoittaja niemeä käyttänyt;29424526:
Riippuu myös neliöistä/tavaran määrästä, muuttomatkasta ja kuinka paljon aikaa hommaan menee. Ne tekee sulle yksilöllisen tarjouksen. Meillä pari vuotta sitten kaksion muutto kolmioon (tavaraa kohtuullisesti, tais tulla about 40-50 laatikkoo) + isot huonekalut, niemen pojat kantoi kaikki eikä meidän tarvinnut kantaa mitään, maksoi koko lysti 300€. Itse muuttoon tais mennä yhteensä 2,5 h, kävivät kahvilla välissä kun ei saatukkaan ajoissa uuden asunnon avaimia, mutta josta eivät velottaneet.

Tuohon siis ei kuulunut pakkaus tms palvelut, eli sanoisin että ehkä satasilla selviää, jos teillä ei jumalattomasti sitä kamaa ole tai tarkkoja pakkaus jne ohjeita. Mutta kyllä siihen helposti se puol tonnia menee lapsiperheen kodista....
Ohhoh, onpa Niemi edullinen, itselläni kuutisen vuotta sitten 50 laatikon + huonekalujen muutto (niin, ettei itse tarvinnut kantaa mitään) maksoi jotain 500. Olen kuvitellut, että Niemi olisi kalleimmasta päästä.

viaras
Olipas taas typerä aloitus. Jokainen tässä maassa tietää, että rahalla saa.

Jos googlettaa muuttofirman, oletan sen olevan niiden sivuilla. Mutta on vain osattava googlata se muuttofirma. Sitähän kaikki ei osaa.

entykkäämuuttaa
kysyin viime muuttoon niemeä ja hinta oli 210e tunti siis pelkkä tavaroiden kantaminen ja siirto. muuttomatka 3km ja normaali irtaimisto neliösta kolmioon..veikkaan että vähintään tuplat ottavat jos vielä pakkaisivat ja ruokatunti ja kahvipaussi kuuluivat myös asiakkaan maksettavaksi ajaksi ja ajanlasku olisi vielä alkanut varikolta ja loppunut myös vasta kun ovat varikolle palanneet.ei tullut kauppoja.
No tämä kuulostaa realistisemmalta Niemen taksalta kuin tuo 300 euroa, itse kun aikanaan, silloin 6 vuotta sitten tarjouksia pyysin, niin 460 euroa 4 tuntia kahdella miehellä + 50 laatikkoa viikoksi oli halvin hinta.

entykkäämuuttaa
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29424764:
Miks pitäs jos ei ole pakko? Ei se mitään mieltä ylentävää touhua ole.
No niinpä, ikinä en enää itse ala muuttoa kokonaan hoitaa, ammattilaiset hoitaa muutamassa tunnissa sen, mihin kaveriporukan voimin menee koko päivä, puhumattakaan siitä, että ikävä stressata siitä, kun lupautuneet kaverit joutuvatkin viime hetkellä peruuttamaan apunsa...
Eikä ne talkooväelle tarjotut ruuat ja juomatkaan ilmaisia ole bensasta ja mahdollisesta autonvuokrasta puhumattakaan.

vieras,.
Olipas taas typerä aloitus. Jokainen tässä maassa tietää, että rahalla saa.

Jos googlettaa muuttofirman, oletan sen olevan niiden sivuilla. Mutta on vain osattava googlata se muuttofirma. Sitähän kaikki ei osaa.
Kuten jo todettu, aloituksen tarkoitus oli taas kerran muistuttaa että ap:llä on tosi tosi paljon rahaa ja varaa ihan vaikka mihin. Ja pitihän se tietysti jo todeta että "ai ei se sit kallista ookkaan" :D

"juupa juu"
Kuten jo todettu, aloituksen tarkoitus oli taas kerran muistuttaa että ap:llä on tosi tosi paljon rahaa ja varaa ihan vaikka mihin. Ja pitihän se tietysti jo todeta että "ai ei se sit kallista ookkaan" :D
Yllämainitun lisäksi aloituksen tarkoitus on saada aikaan kyselyjä, että "nooh, muutatteko siihen miehesi ostamaan omakotitaloon ja onko se nyt yksi- vai kaksikerroksinen?".....

"trolli"
[QUOTE="juupa juu";29426785]Yllämainitun lisäksi aloituksen tarkoitus on saada aikaan kyselyjä, että "nooh, muutatteko siihen miehesi ostamaan omakotitaloon ja onko se nyt yksi- vai kaksikerroksinen?".....[/QUOTE]

Alkaa todella kyllästyttämään tämän kyseisen henkilön trollaukset. Naurettavaa huomionhakuisuutta.

vierass
Näin vähän meinasinkin, kyllä se loppusiivous hoituu, mutta paljonkohan maksaisi pakkaus, muutto ja tavaroiden purku? Siis noin suunnilleen... Tai eipä niitä tavaroita tartte ees purkaa, jos nyt huonekalut saa paikoilleen ja laatikot oikeisiin huoneisiin

Puhutaanko satasista,tonneista?
Hintaan vaikuttaa monta eri seikkaa, parhaiten selviää kysymällä suoraan sieltä firmasta, antavat puhelimitse arvion. Hintaan vaikuttavia seikkoja on mm. asuuko kerrostalossa ja missä kerroksessa, onko hissiä (ja mitä sinne mahtuu) tai asuuko useammassa tasossa, sama juttu tulevan osoitteen kanssa, tavaramäärä (tekevät arvion asunnon koon mukaan), kantajien lukumäärä yms. Pakkauspalvelunkin saa, se maksaa tietysti ekstraa.

Huonekalut nyt saa paikoilleen yleensä ihan perusmuutolla, samaten ne laatikot oikeisiin huoneisiin, kunhan ne on selkeästi merkitty, että mikä mihinkin.

Yhteistyössä