miksen ole onnellinen vaikka mun kaikkien mukaan pitäis olla?

• Viestiketjun aloittaja ninni.
  • Ensimmäinen viesti
Ei se onnellisuus ulkoisista asioista tule... On kyllä ehkä helpompi olla onnellinen jos kaikki ulkoiset asiat on hyvin. Harvalla ihmisellä kaikki asiat on kovin ruusuisesti...
Jotku ihmiset on onnellisia, vaikka ois tosi vaikeitaki asioita elämässä. Asenteista, uskomuksista jne se on kiinni.

Jokainen määrittelee itse, mistä tulee onnelliseksi ja mikä ei riitä onneen, ei kukaan muu voi sitä puolestasi sanoa. Kunnianhimo on hyvä asia, kunhan se pysyy aisoissa, eikä estä onnea siitä mitä on jo saavuttanut. Lähde siis positiivisella mielellä tavoittelemaan sitä, mitä omaan onneesi vaaditaan, mutta älä tee onnen tavoittelusta stressaavaa työtä, tee siitä myönteinen kasvukokemus, jolla voit kuorruttaa sen onnen, jonka joskus tulet saavuttamaan.

ninni.
mä en oikeastaan enää edes tiedä mikä tekis minut onnelliseksi... viimeaikoina kaikki mitä olen luullut tekevän onnelliseksi/tyytyväiseksi ei olekaan tehnyt... miten voikaan olla nyt niin hukassa?

ninni.
Vai pitääkö vaan kokeilla ja kokeilla kunnes löytää? Eikö sellainen anna epävakaata kuvaa ihmisestä? Ja onhan se aika raskastakin... Kun ensin luulee olevansa oikealla tiellä mutta ei sitten olekaan... :|

Vie
Miksi tunnet huonoa omaatuntoa omista tunteistasi? Miksi välität kuinka epävakaan kuvan muut saavat? Elätkö elämääsi yleisen kaavan mukaan "ensin kuulu opiskella sitten tehdä lapset ja sitten elää onnellisena omistusasunnossa" tyyliin?

-----
Kannattaa tutustua itseensä. Miettiä, mitä haluaa elämältä.. vaikeatkin elämässään koetut asiat kannattaa selvittää päässään, näin pääsee kypsymään ihmisenä. Varmuus lisääntyy. Tsemppiä ! :)

Oletko muuten voinut ihan normaalisti? Onko tämä onnen puuttumisen tunne kasvattanut merkitystään viime aikoina? Oletko muutoin virkeä ja energinen, selviydyt arjesta normaalisti?

Jos vointisi on muuten hyvä, tuollaiset tunteet voivat kertoa muutoksen tarpeesta. Pienikin muutos arjessa voi tehdä jo paljon. Uusi harrastus ehkä? Jonkun uuden asian opiskelu? Joihinkin ikäkausiin liitetään myös tuollaisia selittämättömiä tunnetiloja, jotka on osin selitettävissä hormonimuutoksilla, mutta myös se henkinen puoli joutuu iän karttuessa koetukselle. Voi tuntua, että elämä valuu ohi sormien, eikä ole saanut aikaiseksi oikein mitään. Se on täysin normaalia, onneksi ohimenevää. Jotkut voivat tarvita tilanteessa ammattiapua, mutta yleensä menee ohi ihan vertaistuella ja ajan kanssa. Sinun ikääsi en tiedä, joten paha mennä sanomaan.

Jos olet voinut huonosti viime aikoina, olet ollut normaalia väsyneempi ja haluttomampi tekemään niitä asioita, joista ennen olet saanut nautintoa, voi kyse olla puhkeamassa olevasta masennuksesta tai yksinkertaisesti valon puutteen tai/ja vitamiinipuutoksen aiheuttamasta voimattomuudesta. Jos tuo tila ei ole kestänyt kovin kauan, voit selättää alakulon varmistamalla, että saat kaikki tarvittavat vitamiinit, liikut ja ulkoilet tarpeeksi, ja lepäät tarpeeksi.

ninni.
Miksi tunnet huonoa omaatuntoa omista tunteistasi? Miksi välität kuinka epävakaan kuvan muut saavat? Elätkö elämääsi yleisen kaavan mukaan "ensin kuulu opiskella sitten tehdä lapset ja sitten elää onnellisena omistusasunnossa" tyyliin?
mun elämä ei oo menny koskaan yleisen kaavan mukaan. Toivon että se olisi mennyt niin.

Jos antaa itsestään epävakaan kuvan se heikentää mahdollisuuksia moneen asiaan.

ninni.
Oletko muuten voinut ihan normaalisti? Onko tämä onnen puuttumisen tunne kasvattanut merkitystään viime aikoina? Oletko muutoin virkeä ja energinen, selviydyt arjesta normaalisti?

Jos vointisi on muuten hyvä, tuollaiset tunteet voivat kertoa muutoksen tarpeesta. Pienikin muutos arjessa voi tehdä jo paljon. Uusi harrastus ehkä? Jonkun uuden asian opiskelu? Joihinkin ikäkausiin liitetään myös tuollaisia selittämättömiä tunnetiloja, jotka on osin selitettävissä hormonimuutoksilla, mutta myös se henkinen puoli joutuu iän karttuessa koetukselle. Voi tuntua, että elämä valuu ohi sormien, eikä ole saanut aikaiseksi oikein mitään. Se on täysin normaalia, onneksi ohimenevää. Jotkut voivat tarvita tilanteessa ammattiapua, mutta yleensä menee ohi ihan vertaistuella ja ajan kanssa. Sinun ikääsi en tiedä, joten paha mennä sanomaan.

Jos olet voinut huonosti viime aikoina, olet ollut normaalia väsyneempi ja haluttomampi tekemään niitä asioita, joista ennen olet saanut nautintoa, voi kyse olla puhkeamassa olevasta masennuksesta tai yksinkertaisesti valon puutteen tai/ja vitamiinipuutoksen aiheuttamasta voimattomuudesta. Jos tuo tila ei ole kestänyt kovin kauan, voit selättää alakulon varmistamalla, että saat kaikki tarvittavat vitamiinit, liikut ja ulkoilet tarpeeksi, ja lepäät tarpeeksi.
No tää tunne on ollut ehkä joku pari vuotta. Välillä se on heikompaa ja välillä tosi voimakas tunne.

Virkeä ja energinen en oikeastaan ole koskaan. Minä vissiin vaan olen sen tyyppinen ihminen etten oo mikään energia pakkaus. :)

Olen kyllä yrittänyt aloittaa harrastuksia ja opiskelunkin aloitin, pääsin jopa kokeilemaan ihan sen alan töitäkin. Mutta joka kerta saan huomata ettei se harrastus tai opiskelu/työ ollutkaan sellaista kun mä kuvittelin sen olevan. Sillon tää tunnekin voimistuu ettei tuu ikinä löytymään se mikä sais olon onnelliseksi/tyytyväiseksi.

ninni.
On niin stressaavaa kun pitäis tietää mitä lähteä opiskelemaan mutta ei oo mitään käsitystä mikä olis se oikea valinta. Oon nyt periaatteessa jo tehnyt 2 väärää/huonoa valintaa.

Yhteistyössä