En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat noita kapselikeittimiä

arvelen
[QUOTE="tunkion kukko";29384144]No olet kyllä oikeassa, mun mielestäkin yhden vaikka kapseli-cafe au laitin hinta (jotain 80c) on halpa verrattuna kahvilahintaan (yleensä 4-5e), mutta ei tuon kapselikoneen juomien hintoja pitäisi baristan tekemään erikoiskahviin verrata, sillä laatukin ja maku on eri.

Jos kotona tekee vaikka cafe au laitin, niin hinnaksi tulee noin max 50c.[/QUOTE]

Kovin laajalti ei kahviloistakaan saa asiallista kahvia Suomessa. Minkälaisista paikoista puhut? Suomessa espressosta saa maksaa kahvilassa 2-3 euroa, vaikka se olisi ihan kuraa, laskettaisiin peltikuppiin ja siitä kaadettaisiin kylmään espressokuppiin. On olemassa muutamia hyviä paikkoja, joissa sillä on hyvä laatu ja oikea hinta, esim Kaffecentralen-paikoissa Helsingissä.
 
Krups & Zinzino
Säilyvät siis jonkun aikaa, eivät loputtomiin. Mutta eihän siihen ole tietty tarvettakaan. Kyllä meilläkin kilon papupussista jo huomaa, että loppupäässä alkaa olla väljähtymistä olla, pavut kuivavat, vaikka myllyyn kaadetaankin pienissä erissä. Itsepaahdetuissa vielä nopeammin tapahtuu väljähtyminen, kun ei ole tyhjiöpakkausvälineitä :) Tosin paahdetaankin yleensä ihan muutama desi papuja kerrallaan, kun laite on niin pieni. Eikä ne ole koskaan olleet kunnon italialaispaahdon veroisia, sen auliisti myönnän :D
Aikaisempi kone meillä oli seinään upotettu täysautomaatti, papuja haettiin pienissä erissä Starbucksista. Kyllä se tosiaan pussin pohja alkoi aina olla sellainen hampaat irvessä juotava. Maidonvaahdotin siinä oli onneton, kuten tuolla Krupsillakin kun ne on isossa koneessa kiinni ja onnistui aika pienten maitomäärien vaahdottaminen.

Makuasioita, itse olen kokeillut muutamia laitteita ja nyt ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen. Jollekin toiselle tämä ei olisi oikea valinta koska tykkää jostain muusta ja arvostaa muita ominaisuuksia.
 
Siis oikeasti joku saakelin keitin rassaa päätä? Meillä kahvinkeittimessä on kapselimahdollisuus olemassa jota ei kyllä käytetä kun on kivempi keittää espressoa ihan kunnolla tai sitten halutessa voi keittää purukaffetta.
Mua ei haittaa se jos jollakulla on vaikka 10 kapselikeitintä ja tykkää siitä mausta, mutta kun tuon 100 (?) euroa olisi voinut käyttää hyödyllisempäänkin lahjaan. Sama kun meille olisi ostettu joku ostos-tv:n jumppahärveli tai laihdutusvyö tms. jossa on iso todennäköisyys että se alun jälkeen jää pölyttymään kaappiin. Tuon mun tutun pitäisi tietää etten harrasta tuon tyylisiä vempaimia, eri asia jos tuon olisi ostanut joku joka ei tunne meitä.
 
Kapselikahvin vertaaminen aitoon ravintolassa / kahvilassa saatuun laadulla oikein tehtyyn erikoiskahviin on sama kuin vertaisit kotona tehtyä italianpataa ravintolan sisäfileeseen.

Onhan se halvempaa kun noita kahta vertaa, ei se vaadi mitään suurta älyä kun laskee senttejä ja euroja. Laatu taas, on aivan eri asia.

Ja saahan sitä paskaa kapselikahvia myös kahviloista jos välttämättä haluaa, että en tiedä vertaako jotkut tämmöisiin sitten mitä tulee makuun. Kun samaltahan se silloin maistuu kahvilassa kuin kotona jos verrataan kapselikahvia kapselikahviin mutta lokaatio on vaan eri.

En vaan oikeasti tajua, mutta eihän minun tarvitsekaan. Mielummin juon edullisesti suodatinkahveja kotonani, kuin maksan typeriä hintoja kapselikahvikoneesta ja kapseleista.
 
"tunkion kukko"
En mäkään kyl ymmärrä. Saatana ku on kuitenki näinki isosta asiasta kyse kuin kahvi, niin ei voi kuin ihmetellä. :(
No siinä vaiheessa kun esson baarin automaattilitkusta tulee nautinto, niin kai sitä saa ihmetellä?

Mitä jos kuluttajille vaikka myytäisiin lasagnea, jossa ei olisikaan yhtään pastalevyjä, vaan sen tilalla riisiä, niin ei kai sitä voisi sitten kutsua lasagneksi? Voisi ehkä tulla pari valitusta tuottajalle?

Nyt nuo kapselikeittimet tuottaa erikoiskahveja, jotka eivät ole edes kansainvälisen määritelmän mukaisia, mutta kuitenkin moni kertoo tekevänsä esim cappuccinoa noilla keittimillä.

Ehkä se tosian on totta että Clooney on seksikäs, jos hän osaa aiheuttaa joukkohallusinaation :)
 
kfkfkf
Suurimmalle osalle ihmisistä riittää ne "halppis" erikoiskahvit joita ravintolasta saa. Kuten suurimmalle osalle riittää se juhlamokka suodatinkahvikin... Mä en kaipaa mitään vastajauhetuista pavuista tehtyä kahvia. Jos haluan erikoiskahvin, niin dolce guston tekemä riittää vallan mainiosti. Yleensä kuitenkin ne erikoiskahvit ei oo ihmisille mitään arkipäivää eikä niitä litkitä joka päivä, kiva kun voi niitä saada kotonakin.
Samoin kaakao, en mä tiedä että miten sitä kahvilan automaattikaakaota voisi tehdä kotona niin, että maistuis samanlaiselta. Dolce gusto osaa. Taikka joku suklaakahvi, ei tietoa miten sellainen tehdään...

Te jotka arvostatte erikoiskahveja niin paljon, että pitää olla niitä laadukkaampia ÄLKÄÄ OSTAKO kapselikeitintä, mutta tajuatte varmaan että kaikille ne erikoiskahvit ei ole niin henki ja elämä ja riittää typerä kapselikeitin?
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
kauppa se kannattaa
Kapselikeittimien esiintulo kuvastaa hyvin tätä aikaa: tehdään vekotin yksilölliseen "kahvinautintoon". Yksilöllisyyshän on se päivän sana. Toinen pointti on se, että puhutaan helppokäyttöisyydestä ja vaivattomuudesta. Siis kahvinkeitto on oikeasti maailman yksi helpoimmista asioista, mutta tälle ajalle tyypillisesti sekin saadaan kuulostamaan hankalalta ja sitä helpottamaan pitää olla vempain. Kolmas pointti on ollut koko ajan kasvava kahvin hinta... no mitä jos aletaankin pakkaamaan kahvi 500g pakkausten sijasta muutaman gramman kapseleihin ja ehkä ne ei tajua hintaa. Neljäs kahvikoneen keksijätiimistä tajusi myös sen että "hei mitä jos vaan laitetaan törkeesti sokeria ja karamellia sinne kahvin sekaan". Ja kaikki olivat innoissaan: tuo mieshän on nero. Noilla karkkishoteilla saadaan nykypäivän läskit varmasti kiinnostumaan vempaimesta ja kaiken lisäksi edes kahvia ei kulu sitten niin paljon kun kapseli voidaan täyttää kaakaolla.

Ja kauppa käy... ensin oli vain jotain ulkomaisia dolce gustoja, mutta pianhan se suomalainen paulig huomasi että tässähän pyörii kivat rahat. Nyt noita vempaimia on kauppojen hyllyillä enemmän kuin ihan tavallisia kahvinkeittimiä.
 
....
Mä en ymmärrä näitä, jotka toitottaa kapselikahvin olevan laatukahvia. Ne on pikakahvia ja näiden laitteiden avulla on saatu pikakahvin myynti kasvamaan. Ihan samaa tavaraa, kun jos keität vettä ja lusikoit pikakahvipurkista "erikoiskahvin" makuiset jauheet sekaan. Ei sillä oo mitään tekemistä oikean latten tai muiden kanssa, edes maultaan.
Mutteripannulla saa nopeasti hyvät erikoiskahvit ja maito tulee samassa ajassa.
Tuollaisen zinzino-kapselin kun avasin, niin sieltä löytyi ihan samaa kamaa ku mitä mutterikeittimeen pistetään, hyvin hienojauhatettua kahvia, puristettuna pieneen kapseliin.
Itse tykästyin espressoon Italiassa asuessani, ja mutteripannu löytyy tuolta keittiöstä myös. Ja voin sanoa että kyllä nuo Zinzino-kahvit ovat ihan yhtä hyviä kuin aidolla mutteripannulla keitetyt. Huono puoli on se että yhdestä kapselista pitäisi tulla espressokupillinen, ja itse yleensä vahingossa tai tarkoituksella lantraan sen sitten vähän liikaa.
Kuinka nopeasti sinä sitä mutteripannua käytät? Omasta mielestäni se ei ainakaan ole kovinkaan nopeaa (kapselikeittimeen verrattuna), ja aika paljon tiskiä jokaisen käyttökerran jälkeen tulee.

Erikoiskahveja siitä saa sitten noista makusiirapeista ja maidonvaahdottajan avulla, mutta niitä käytän kyllä tosi harvoin.
 
"just"
Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, joille joku kapselikahvinkeitin aiheuttaa noin jumalatonta otsasuonten pullistumista. Mitä ihmettä se teidän napaanne kaivaa, jos joku haluaa upottaa vaikka viimeisetkin rahansa sellaiseen? Miten se on teiltä pois? Mahtaa teillä olla kaikki sydän- ja verisuonitaudit plus ihan helvetin vaikea elämä, jos jostain kapselikahvinkeittimestä pitää noin ärsyyntyä ja vetää kierroksia.

Ja sinä, joka sellaisen "turhakkeen" sait lahjaksi, niin myy se pois. Tai vaikka anna eteenpäin. Ei sun ole sitä pakko käyttää tai edes omassa huushollissasi pitää.

Ihan ihme porukkaa.
 
Ei saatana mitä pällejä täällä oikeesti on, viisi sivua syvää paheksuntaa kapselikeittimiä kohtaan. :D
Huvittavinta on se, että näillä kirjoittajilla tuntuu olevan tunnetta mukana tätä asiaa kohtaan kuin jostain isostakin asiasta olisi kyse.

Meillä muuten toi kapselikeitin on täysin lasten käytössä, ei sillä aikuiset kahvejaan keitä saati vieraille tehdä. Itse en juo kahvia ollenkaan, joskus olen kaakaon tehnyt itselleni tuolla kapselikeittimellä.
Tuttava taas on perheensä ainoa kahvinjuoja ja tykkää juoda aamulla kupin kahvia, joten kokee kapselikeittimen käteväksi.
Kaikkia ei huvita sinne ärrällekään aina ajella sitä yhtä kahvikuppiansa hakemaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pin
arvelen
Tuollaisen zinzino-kapselin kun avasin, niin sieltä löytyi ihan samaa kamaa ku mitä mutterikeittimeen pistetään, hyvin hienojauhatettua kahvia, puristettuna pieneen kapseliin.
Itse tykästyin espressoon Italiassa asuessani, ja mutteripannu löytyy tuolta keittiöstä myös. Ja voin sanoa että kyllä nuo Zinzino-kahvit ovat ihan yhtä hyviä kuin aidolla mutteripannulla keitetyt. Huono puoli on se että yhdestä kapselista pitäisi tulla espressokupillinen, ja itse yleensä vahingossa tai tarkoituksella lantraan sen sitten vähän liikaa.
Kuinka nopeasti sinä sitä mutteripannua käytät? Omasta mielestäni se ei ainakaan ole kovinkaan nopeaa (kapselikeittimeen verrattuna), ja aika paljon tiskiä jokaisen käyttökerran jälkeen tulee.

Erikoiskahveja siitä saa sitten noista makusiirapeista ja maidonvaahdottajan avulla, mutta niitä käytän kyllä tosi harvoin.
Mutteripannulla ei kyllä saa espressoa, johon oleellisesti kuuluu crema. Sillä saa mokkakahvia.
 
"tunkion kukko"
Etenkin kun ainakin yksi kapselikeittimien jälleenmyyjä myy jatkossa kahvituotteensa täysin kierrätettävissä /maatuvissa pakkausmateriaaleissa jolloin hiilijalanjälki pienenee. Tuotevalikoimaan kuuluu myös Reilun kaupan kahvia.

Nuo valinnat nostaa tuotteen hintaa ja asiakas valitsee maksaa sen, ei sen pitäisi naapurin pyllyä kutittaa.
No kapseli (muoviin tyhjiöpakatti kahvi) on kyllä ihan eri asia kuin podit (hengittävä), jotka on tehty paperista tai hennosta kankaasta.
Noi espressopodit ovat olleet maatuvia tuollaiset viimeiset 10v.
 
"tunkion kukko"
Ei saatana mitä pällejä täällä oikeesti on, viisi sivua syvää paheksuntaa kapselikeittimiä kohtaan. :D
Huvittavinta on se, että näillä kirjoittajilla tuntuu olevan tunnetta mukana tätä asiaa kohtaan kuin jostain isostakin asiasta olisi kyse.

Meillä muuten toi kapselikeitin on täysin lasten käytössä, ei sillä aikuiset kahvejaan keitä saati vieraille tehdä.
Tähän viiteen sivuun on paljon niitä, jotka sanoo tykkäävänsä kapselikeittimestä.
Mitä ne lapset sillä keittimellä tekee? Kaakaotako?
 
vier
Ei saatana mitä pällejä täällä oikeesti on, viisi sivua syvää paheksuntaa kapselikeittimiä kohtaan. :D
Huvittavinta on se, että näillä kirjoittajilla tuntuu olevan tunnetta mukana tätä asiaa kohtaan kuin jostain isostakin asiasta olisi kyse.

Meillä muuten toi kapselikeitin on täysin lasten käytössä, ei sillä aikuiset kahvejaan keitä saati vieraille tehdä. Itse en juo kahvia ollenkaan, joskus olen kaakaon tehnyt itselleni tuolla kapselikeittimellä.
Tuttava taas on perheensä ainoa kahvinjuoja ja tykkää juoda aamulla kupin kahvia, joten kokee kapselikeittimen käteväksi.
Kaikkia ei huvita sinne ärrällekään aina ajella sitä yhtä kahvikuppiansa hakemaan. :)
Eipä tullut yllätyksenä, että teiltä kapselikeitin löytyy, sen verran kärkkäästi jo aiemmin kävit ketjulle naureskelemassa :D

Mä en ymmärrä mitä haittaa siittä on jos jotkut eivät ymmärrä jotain kapselikeitintä, miksi siittä ei saisi keskustella? Älä toki avaa enää kolmatta kertaa ketjua, jos se sua niin hirveesti häiritsee :)

Itse kun vielä vähemmän näen järkeä ostaa kyseistä laitetta kotiin lasten kaakaon tekoa varten...
 
Professional Griefer
Me saatiin joululahjaksi Dolce Gusto. :'( Ja ihan hirveetä tervaa keittää, just semmoista automaattikahvikuraa. Kahviloiden erikoiskahvit on vielä siedettäviä.
Lahjan antaja oli ihan täpinöissään, mulla vaikeuksia näyttää kiitolliselta. Antaisin tuon milloin tahansa pois mutta kun tää tuttu tulee kuitenki meillä käymään ja oottaa näkevänsä tuon pingviinin näköisen härvelin pöydän reunalla.
Meillä on just tää "pingviini". Mietin että missähän se kannattaisi myydä ja minkä arvoinen se on? Se on 2011 jouluna saatu, mutta hyvin vähälle käytölle jäänyt ja on kai edelleenkin ihan samanlainen kun ne nyt ostettavat "pingviinit". Mies ei edes yksin asuessaan käytä sitä kuin ehkä kerran 2kuukaudessa. Ja se roskan määrä raastaa sielua..
 
Ei saatana mitä pällejä täällä oikeesti on, viisi sivua syvää paheksuntaa kapselikeittimiä kohtaan. :D
Huvittavinta on se, että näillä kirjoittajilla tuntuu olevan tunnetta mukana tätä asiaa kohtaan kuin jostain isostakin asiasta olisi kyse.

Meillä muuten toi kapselikeitin on täysin lasten käytössä, ei sillä aikuiset kahvejaan keitä saati vieraille tehdä. Itse en juo kahvia ollenkaan, joskus olen kaakaon tehnyt itselleni tuolla kapselikeittimellä.
Tuttava taas on perheensä ainoa kahvinjuoja ja tykkää juoda aamulla kupin kahvia, joten kokee kapselikeittimen käteväksi.
Kaikkia ei huvita sinne ärrällekään aina ajella sitä yhtä kahvikuppiansa hakemaan. :)
Mä olen sit varmaan pälli. Mutta tuo mun tuttu hehkuttaa tuota laitetta joten en ilkeä tuosta heti luopuakaan, ehkä kesällä voisin antaa tuon kaverilleni tai ehkä sitä ennen, kun tuo tuttuni onbensin käyny meillä...sitä ennen tuo iso mötikkä vie aikalailla tilaa mun kaapissa tai varastossa.
 
kfkfkf
Meillä on just tää "pingviini". Mietin että missähän se kannattaisi myydä ja minkä arvoinen se on? Se on 2011 jouluna saatu, mutta hyvin vähälle käytölle jäänyt ja on kai edelleenkin ihan samanlainen kun ne nyt ostettavat "pingviinit". Mies ei edes yksin asuessaan käytä sitä kuin ehkä kerran 2kuukaudessa. Ja se roskan määrä raastaa sielua..
Pingviini taitaa tällä hetkellä maksaa kaupassa 29e, että ei varmaan kovin arvokas :D
 

Yhteistyössä