En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat noita kapselikeittimiä

"tunkion kukko"
Tää on kyllä nyt niin mielenkiintoinen ketju, että pitäisköhän munkin käydä moinen vehje ostamassa, jotta osaisin ottaa jonkinnäköistä kantaa tämän ketjun sisältöön :D
Älä. Mä jo täällä melkein valmisten erikoiskahvi-sokkotestejä ja palstatapaamista :)

Mietin, jos Clooney valjastettaisiin markkinoimaan Saarioisten pitsaa, niin tulisiko siitäkin parjatusta tuotteesta yhtäkkiä makunautinto?

Meillä on lapset näinä muutamana päivänä omineet tuon rakkineen, tekevät kaakaota onnessaan sillä. Isomman annan tehdä itselleen cappuccinoakin.
Yyyhh, tuo siis jää ainakin joksikin aikaa meidän pöydän kulmalle. :'(

Turhake2013
Kapselikeitin on kuin 90-luvun leipäkone. Hirveä hinku saada ja kun kaikilla muillakin oli kyseinen vehje, piti tottakai itsekin hommata.

Sit muutaman viikon tai kuukauden käytön jälkeen koko kone unohtui kaapin perälle.

PS. Oikein hörähdin ääneen, kun joku sanoi, että kapselivehkeellä tulee hyvää kaakaota ja lapsetkin osaa tehdä, kun ei jää jauhe klönteiksi kaakaoon :D. Siinä oikea nykyajan perikuva.

• Tykkää
Reactions: Echo
säpäle harmaana
Kapselikeitin on kuin 90-luvun leipäkone. Hirveä hinku saada ja kun kaikilla muillakin oli kyseinen vehje, piti tottakai itsekin hommata.

Sit muutaman viikon tai kuukauden käytön jälkeen koko kone unohtui kaapin perälle.

PS. Oikein hörähdin ääneen, kun joku sanoi, että kapselivehkeellä tulee hyvää kaakaota ja lapsetkin osaa tehdä, kun ei jää jauhe klönteiksi kaakaoon :D. Siinä oikea nykyajan perikuva.
Aijaa. Kuinkahan kun minä sain tuon vekottimen äitienpäivänä ja vieläkin se tuossa pöydällä nököttää, eilen viimeksi käytin.

säpäle harmaana
[QUOTE="tunkion kukko";29392782]Älä. Mä jo täällä melkein valmisten erikoiskahvi-sokkotestejä ja palstatapaamista :)

Mietin, jos Clooney valjastettaisiin markkinoimaan Saarioisten pitsaa, niin tulisiko siitäkin parjatusta tuotteesta yhtäkkiä makunautinto?[/QUOTE]

Minä näin eilen ensimmäistä kertaa tuon Clooney-mainoksen. Kenenköhän kasvoilla sitä on keväällä myyty, kun mieheni on sen valinnut.

"jäärä"

Eikös noita kapselikeittimiä ole ollut jo monta vuotta markkinoilla? Eivät siis ole mikään tämän vuoden juttu. Veljelläni on ollut joku kapselikone jo 4 tai 5 vuotta ja on edelloeen siitä keittiön pöydän kulmalla.

säpäle harmaana
[QUOTE="jäärä";29392865]Eikös noita kapselikeittimiä ole ollut jo monta vuotta markkinoilla? Eivät siis ole mikään tämän vuoden juttu. Veljelläni on ollut joku kapselikone jo 4 tai 5 vuotta ja on edelloeen siitä keittiön pöydän kulmalla.[/QUOTE]

Niinpä. Minäkin vähän ihmettelen tätä "vuoden turhake" -juttua, kun ei tuo nyt mikään uusi juttu edes ole.

Turhake2013
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29392878:
Niinpä. Minäkin vähän ihmettelen tätä "vuoden turhake" -juttua, kun ei tuo nyt mikään uusi juttu edes ole.
Kyllä se aika hyvin on tän vuoden juttu, kun vasta tänä vuonna on koko homma tullut rytinällä markkinoille.

säpäle harmaana
Kyllä se aika hyvin on tän vuoden juttu, kun vasta tänä vuonna on koko homma tullut rytinällä markkinoille.
Ai jaa. Minä en nyt noista rytinöistä tiedä. Tuon Clooney-mainoksenkin tosiaan näin vasta eilen ensimmäisen kerran. Kaupoissa ja mainoksissa olen nähnyt noita muistaakseni kauemmin. Keväällä, kun itse tuon härvelin sain ei ollut silloinkaan mielestäni mikään uusi juttu. Ja täälläkin pyöri aiemmin se pari vuotta vanha keskustelu noista keittimistä. Mutta miten kukin nämä rytinät ja turhakkeet mieltää..

"tunkion kukko"
[QUOTE="jäärä";29392865]Eikös noita kapselikeittimiä ole ollut jo monta vuotta markkinoilla? Eivät siis ole mikään tämän vuoden juttu. Veljelläni on ollut joku kapselikone jo 4 tai 5 vuotta ja on edelloeen siitä keittiön pöydän kulmalla.[/QUOTE]

Kyllä, kapselikeittimiä on näkynyt jo 20v sitten ulkomailla, mutta nyt se on ottanut siivet alleen, kun ihmiset ovat tulleet tarpeeksi laiskoiksi ja haluavat kaiken nappia painamalla.

säpäle harmaana
[QUOTE="tunkion kukko";29419330]Kyllä, kapselikeittimiä on näkynyt jo 20v sitten ulkomailla, mutta nyt se on ottanut siivet alleen, kun ihmiset ovat tulleet tarpeeksi laiskoiksi ja haluavat kaiken nappia painamalla.[/QUOTE]

Niin ajatella. Sekin vielä. Kun mikään muu ei maailmassa toimi nappia painamalla, niin onhan se nyt tavatonta, että nappia painamalla saa kahvia.

Jaawa
Aika monta kupillista noita erilaisilla vekottimilla tehtyjä kapselikahveja olen joutunut juomaan, mutta yhtään en hyväksi menisi väittämään. Päinvastoin.

Ei minua haittaa jos joku tykkää nappi- tai kapselikahvista.
Ei minua haittaa sekään, jos joku tykkää laittaa aamupuuronsa sekaan vaikka rautanauloja.

Mutta pahasti eksynyt on sellainen, joka väittää että edellämainitut olisivat hyviä.
Voivat olla toki "hyviä" omaan lähtötasoon verrattuna (suomalaisethan usein ylpeilevät että me juomme maailman eniten kahvia - unohdetaan vaan se, että täällä juodaan maailman eniten nimenomaan maailman huonointa kahvia), mutta jos ei tiedä miltä todella hyvä kahvi maistuu, niin on tuskin rehellistä mennä asiaa kommentoimaankaan.

Ja se on absoluuttinen fakta, että jos pitää kapselikahveja hyvinä, niin ei tiedä hyvästä kahvista yhtään mitään.

Helppoja kapselikeittimet kaiketi ovat, mutta ei aidon käsikäyttöisen espressokeittimen käyttäminenkään pitäisi normaalilahjaiselle mitenkään hankalaa olla. Kunnon espressokeitintä (plus kunnollisen kahvimyllyn hinta) toki osteta ihan sillä muutamalla kympillä, millä noita kapselirimpuloita saa.

Vaan eipä ole tainnut kukaan Ladallakaan körötellä kuuhun. Siihenkin tarvitaan astetta paremmat laitteet.

Mutta ei hyvä kahvi tonnin konetta vaadi (vaikka tonnilla saakin jo ihan hyvän keittimen).
Esim. Aeropress ja käsikäyttöinen mylly, niin budjetti pysyy helposti alle satasessa.
Homma on yhä sen verran helppoa, että jos osaa sitoa kengännauhat, niin pärjää noillekin laitteille.
Bonuksena saa erinomaista kahvia (kunhan pavut ovat tuoreita, vesi raikasta jne.).

ZZ-mies
Aika monta kupillista noita erilaisilla vekottimilla tehtyjä kapselikahveja olen joutunut juomaan, mutta yhtään en hyväksi menisi väittämään. Päinvastoin.
Osa on ihan siedettäviä, mutta ei mitään riemunkiljahduksia aiheuttavia.

Voivat olla toki "hyviä" omaan lähtötasoon verrattuna (suomalaisethan usein ylpeilevät että me juomme maailman eniten kahvia - unohdetaan vaan se, että täällä juodaan maailman eniten nimenomaan maailman huonointa kahvia), mutta jos ei tiedä miltä todella hyvä kahvi maistuu, niin on tuskin rehellistä mennä asiaa kommentoimaankaan.
Itse asiassa me juomme kansainvälisesti vertaillen erittäin laadukkaista pavuista tehtyä kahvia, sillä esim. Paulig on kansainväliselläkin mittarilla vertaillen erittäin iso papujen ostaja joten se saa edullisemmin isoja määriä laadukasta papua. Pauligille kelpaa vain paras eli Arabica ja sekin vain pestynä ja puhdistettuna.

Kokonaan toinen asia sitten on miten Paulig kahvin käsittelee. Suomalainen (Pohjoismaalainen?) maku on mietoihin paahtoasteisiin kallellaan ja täällä käytetään enimmäkseen sekoituksia eikä vain yhtä tiettyä alalajiketta.

Voitaisiin sanoa että Pauligin kahvit ovat laadukkaita mutta tylsiä?

Ja se on absoluuttinen fakta, että jos pitää kapselikahveja hyvinä, niin ei tiedä hyvästä kahvista yhtään mitään.
En olisi noin jyrkkä, mutta onhan tuo osin tottakin.

Helppoja kapselikeittimet kaiketi ovat, mutta ei aidon käsikäyttöisen espressokeittimen käyttäminenkään pitäisi normaalilahjaiselle mitenkään hankalaa olla. Kunnon espressokeitintä (plus kunnollisen kahvimyllyn hinta) toki osteta ihan sillä muutamalla kympillä, millä noita kapselirimpuloita saa.
IMO helpoin on täysautomaatti. Itse keittelen espressot Juralla (löytyy monta täysautomaattia) joka jauhaa pavut samalla kun kuppi syntyy joten kahvi on tuoretta. Papusäiliöön ei ole pakko kaataa suuria määriä ja se on joka tapauksessa tiivisteellä varustettu joten tuoretta tavaraa kuppiin tulee.

Etuna on papulajikkeiden rajaton määrä ja ulkomaisista isoista kahvikaupoista saa monenlaista kokeiltavaa. Vaikka täysautomaatti kapselikeitintä enemmän maksaakin, tulee vastaavasti kahvi paljon halvemmaksi ja vaihtoehtoja on 1000x enemmän kuin kapselikeittimissä.

Esim. Aeropress ja käsikäyttöinen mylly, niin budjetti pysyy helposti alle satasessa.
Tosi hyvä laite päästä edullisesti aidon kahvin makuun. Tulee samalla perusasiat tutuksi.

"Robert"
Malongon ja Romboutsin kahvia ja kahvinkeitimiä voi tilataa halvemmalla hinnalla ja nopeasti. Virolainen E-kauppa "Kohviabi" www.siinsinu.eu. Itella toimetaa Suomeen 13€-lla.

Yhteistyössä