En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat noita kapselikeittimiä

Näin se on
Mä sanoisin tähän, että ihan oikean nokipannukahvin voittanutta ei ole! Meillä on kotona ihan perus philipsi, mutta kun pohjoiseen sukulaisiin menen niin siellä saan tätä maailman parasta kahvia: poromiehen nokipannnukahvia!!
 
kfkfkf
En tajua että mitä valitatte hinnasta, siis halpaahan se ERIKOISkahvi on. Vitosen paketilla saa 8 kahvia. MINÄ en osaa tehdä itse erikoiskahveja, joten jos sellaista haluan juoda, niin menen kahvilaan juomaan. Maksaa siellä aika paljon enemmän, kuin tuon 8kpl vitosella.

Tavallista kahvia en itsekkään keittäis kapselikeittimellä, koska se on tarkoitettu erikoiskahveihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"vierailija"
Nopea ja kätevä. On mulla tavallinenkin keitin, jos tulee kahvitettavia vieraita. 99%:sti juon kotona kahvini yksin. Hinta ei ole ongelma, koska en juo kahvia litratolkulla.
 
"vierailija"
Eikä kapselikahvi nyt niin kallista ole. 5,90 € ja sillä saa useamman päivän kahvit. Monella vähävaraisellakin on varaa laittaa 5 € päivässä tupakkaan, miksei sitten kahviinkin?
 
"dodo"
Mikä urpojen keskustelu taas...mikä on toiselle kallista, ei ole toiselle..toi tupakka vertaus oli hyvä. Nespressolla tulee ainakin hyvää kahvia minun suuhuni. Eikä ole minulle kallista. Eikä ole sokeria, anna sen jo olla...maitovaahto pitää olla ja tässä laitteessa se on ja helppoa onki...antakaa ihmisten rauhassa tykätä...
 
Mutterilla
Mä en ymmärrä näitä, jotka toitottaa kapselikahvin olevan laatukahvia. Ne on pikakahvia ja näiden laitteiden avulla on saatu pikakahvin myynti kasvamaan. Ihan samaa tavaraa, kun jos keität vettä ja lusikoit pikakahvipurkista "erikoiskahvin" makuiset jauheet sekaan. Ei sillä oo mitään tekemistä oikean latten tai muiden kanssa, edes maultaan.
Mutteripannulla saa nopeasti hyvät erikoiskahvit ja maito tulee samassa ajassa.
 
Mä en ymmärrä näitä, jotka toitottaa kapselikahvin olevan laatukahvia. Ne on pikakahvia ja näiden laitteiden avulla on saatu pikakahvin myynti kasvamaan. Ihan samaa tavaraa, kun jos keität vettä ja lusikoit pikakahvipurkista "erikoiskahvin" makuiset jauheet sekaan. Ei sillä oo mitään tekemistä oikean latten tai muiden kanssa, edes maultaan.
Mutteripannulla saa nopeasti hyvät erikoiskahvit ja maito tulee samassa ajassa.
En mäkään kyl ymmärrä. Saatana ku on kuitenki näinki isosta asiasta kyse kuin kahvi, niin ei voi kuin ihmetellä. :(
 
onnellinen omistaja
Ei sillä peruskahvia keitellä, ja vielä koko suvulle.

Vaan silloin tällöin nautin itsekseni esim kuumaa kaakaota tai jotain muuta erikoisjuttua. Mua henk. koht. ei kiinnosta ostaa satojen eurojen erikoiskoneita, joita tosiaan käytän harvoin. Enkä edes ole mikään suuri kahvinystävä = pätijä.
 
Sielu
On ollut uusi nespresso umilk nyt jonkun aikaa jaon aivan mahtava. Kahvi on todella hyvää ja maidonvaahdotin todella kätevä= saa todella herkullista cappucinoa ja lattea, tämä siis syy miksi ostin. Laite on helppo käyttää, pitää puhtaana, kahvi ei mulle ole liian kallista koska edelleen keitän myös tavallista kahvia. Tämä on herkuttelua varten. Kapseleista tulee kyllä jätettä, s on totta. Ja se vähän harmittaa...mutta kone on hyvä ja minulle sopiva, vaikka kuinka haukutte. Ja olen iloinen että ostin
 
säpäle harmaana
No siis jos kapselikeittimen erikoiskahveja vertaa kahvilan oikean baristan tekemään erikoiskahviin, niin toki kapselikeittimen kahvit on halvempia.

Jos ostaan ihan oikean kunnon automaattisen espressolaitteen, niin niiden hinnat lähtee alk. noin 2000e. Mutta kukaan ei nyt sellaista vaadikaan välttämättä.

Mutta tämä on vähän kuin toteaisi Saarioisten mikroaterian olevan halvempi kuin ravintolan ateria.
Nimenomaan. Tuolla joku kuitenkin väitti, että tulee kalliimmaksi kuin kahvilassa.

Ja joistakin kahviloistakin saa pelkästään automaattikahveja ja joistakin ravintoloista pikaruokaa. Tarkoittaako se sitä, että et ymmärrä sitäkään, kun ihmiset käy kahviloissa tai pikaruokaravintoloissa, kun kotona saa kuitenkin parempaa?
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29383703:
Tarkoittaako se sitä, että et ymmärrä sitäkään, kun ihmiset käy kahviloissa tai pikaruokaravintoloissa, kun kotona saa kuitenkin parempaa?
En sinusta tiedä, mutta oma mielipiteeni on, että kotona kunnon puhtaista raaka-aineista tehty ruoka päihittää mäkkärihampurilaisen mennen tullen.
 
arvelen
En sinusta tiedä, mutta oma mielipiteeni on, että kotona kunnon puhtaista raaka-aineista tehty ruoka päihittää mäkkärihampurilaisen mennen tullen.
Erittäin totta, mutta sillä on melko vähän verrannollinen kapselikahviin. Minä myönnän, etten ole koskaan maistanut sellaista kotioloissa kapselikoneella tehtyä kahvia. Olen varmaan saanut sellaista eteeni kahviloissa. Jätän juomatta hyvän kahvin ja yleensä en ostakaan kahvia, jollen näe millä koneella se tehdään. En niin paljon tarvitse kahvia, että joisin surkeaa kahvia. Espresson oikea hinta on muuten euro.
 
arvelen
Erittäin totta, mutta sillä on melko vähän verrannollinen kapselikahviin. Minä myönnän, etten ole koskaan maistanut sellaista kotioloissa kapselikoneella tehtyä kahvia. Olen varmaan saanut sellaista eteeni kahviloissa. Jätän juomatta hyvän kahvin ja yleensä en ostakaan kahvia, jollen näe millä koneella se tehdään. En niin paljon tarvitse kahvia, että joisin surkeaa kahvia. Espresson oikea hinta on muuten euro.
Heh, jätän siis juomatta huonon kahvin. Ja joskus kyllä hyvänkin, kun ei teekään mieli :) Sorry, väärä sana tuossa aiemmin.
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29383734:
Niin. Ja jatka vielä ajatusta tuohon aloituksen otsikkoon. Ymmärrätkö, miksi maailmassa on pikaruokaravintoloita? Ilmeisesti et.
Haloo, saatan minäkin joskus sen hampparin ostaa, mutta ei se muuta faktaa siitä, että se kotiruoka on minusta paljon parempaa. Ymmärrätkö sinä?
 
Me saatiin joululahjaksi Dolce Gusto. :'( Ja ihan hirveetä tervaa keittää, just semmoista automaattikahvikuraa. Kahviloiden erikoiskahvit on vielä siedettäviä.
Lahjan antaja oli ihan täpinöissään, mulla vaikeuksia näyttää kiitolliselta. Antaisin tuon milloin tahansa pois mutta kun tää tuttu tulee kuitenki meillä käymään ja oottaa näkevänsä tuon pingviinin näköisen härvelin pöydän reunalla.
 
Näin
En huolisi vaikka ilmaiseksi saisin. Kahvin irvikuva koko laite. Halpaa krääsää, johon ostetaan kallista krääsää ja roskaa kapseleiden muodossa.

Meillä on tavallisen kahvinkeittimen lisäksi täysautomaattinen kahvikone. Jauhaa tuoreista pavuista ja on oikeasti tuoretta ja hyvää kahvia/espressoa. Eikä synny jätettä:purukakun nakkaan kompostiin.
Et olisi voinut mielipidettäni enää paremmin ilmaista :)

Kahvikoneella sentään tulee oikeaa vastajauhettua kahvia.
 
Näin
[QUOTE="Jep";29383078]Vauvan kans kun on äitiyslomalla, on kätevä ja nopea suhauttaa se yksi kupillinen mustaa vahvaa kahvia aamulla itselleen. Ja sit joskus herkutteluun niitä cappuchinoja ja cafe mochaa. Mulla on tuo pienin dolce gusto ja tykkään kyllä enemmän kuin suodatinkahvista. Lisäksi keitin vie vähän tilaa ja ei mitään monimutkaisia puhdistusoperaatioita.[/QUOTE]

Siis eikö niitä puhdisteta ollenkaan? Yöks. Kuitenkin käytetään maitotuotteitakin. Vai onko niissä oleva "maito" jotain jauhemaitoa? Vielä enemmän yöks.

Omaan kahvikoneeseen teen ehkä 2 kk välein kalkinpoiston ja noin viikon välein huuhtelen myllyn. Onpa monimutkaista ja vaivalloista...
 
arvelen
Kyllä minä hyvin ymmärrän, että ihmiset niitä laitteita ostavat, kun niitä on niin paljon markkinoilla. Hyvä saatavuus, edullinen hinta ja lopputuote, johon asiakas on tyytyväinen. Mikä sen parempaa? Ei se haittaa yhtään minua, että monen mielestä niillä tulee hyvää kahvia. Moni ei pitäisi sellaisesta espressosta, jota minä pidän hyvänä ja hyvin valmistettuna. Moni sanoisi, että on liian vahvaa tai liian kitkerää. Joten hänen onkin parempi käyttää sellaisia kahvituotteita, joista pitää ja minun sellaisia, joista minä pidän. Sitä minä en kyllä suostu uskomaan, että kapselista tulisi asiallinen crema :)
 
Näin
Kyllä minä hyvin ymmärrän, että ihmiset niitä laitteita ostavat, kun niitä on niin paljon markkinoilla. Hyvä saatavuus, edullinen hinta ja lopputuote, johon asiakas on tyytyväinen. Mikä sen parempaa? :)
Luulen, että ensi jouluna kukaan ei enää muistakaan että oli kapselikeittimiä ;)
Menee samaan kategoriaan valkoisten muovituolien ja piikkimattojen kanssa. Ihan pakko kaikkien saada ja vuoden parin päästä niitä ei halua kukaan. Yhtäkkiä niitä on huutiksessa ja tori.fi:ssä myynnissä kymmeniä mutta kauppa ei käy...
 
arvelen
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29383938:
Luulen, että ensi jouluna kukaan ei enää muistakaan että oli kapselikeittimiä ;)
Menee samaan kategoriaan valkoisten muovituolien ja piikkimattojen kanssa. Ihan pakko kaikkien saada ja vuoden parin päästä niitä ei halua kukaan. Yhtäkkiä niitä on huutiksessa ja tori.fi:ssä myynnissä kymmeniä mutta kauppa ei käy...
Onhan niitä aika monta vuotta ollut jo, ainakin 5-6 vuotta. Piikkimatot taisivat saavuttaa huippunsa vähän nopsemmin ja kadota :) Sodastreamit myös ovat kai jo vähän menneen talven lumia.

Muistan nähneeni ekat kapselilaitteet Saksassa noin 10-15 vuotta sitten, silloin en kahvia juonut ollenkaan ja ne näyttivät kyllä minun silmääni hienoilta laitteilta :D
 

Yhteistyössä