Mun joulu meni ihan päin prinkkalaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos luit koko tekstin niin kerroin kyllä tehneeni ja istaneeni. Mulle sanottiin että kaikille on varattu jotain syötävää, muuten oisin vienyt jotain omaakin ruokaa. Lapselle ostimme itse n. 70euron lahjan. Kaverijuhlia meillä on vietetty viimeiset kymmenen vuotta joulupäivänä. Olen aikuinen, kolmekymppinen, kiitos vaan.
Ja niin kai olikin? Söit kalaa, laatikoita ja salaattia. Jos mä joutuisin järkkäämään joulupäivällisen jonnekin vuokramökille, niin joulupöydän tarjonta olisi huomattavasti suppeampi kuin mitä se kotona on. Kuten aiemmassa jo sanoin, niin jos sulle jokin ruoka on ihan must joulupöydässä, niin vie se itse. Sanot kutsun saadessasi, että minä tuon sitten lanttulaatikon. Tai mikä nyt onkaan se sun joulujuttu. Ja sitten käännyt vaikka puolesta välistä takaisin, jos lanttulaatikot unohtuu kotiin :)

Luulen, että jos olette kaveriporukassa muutenkin 30-kymppisiä, niin alkaa lapsiperheiden aika ja kenties perhejoulujen vietto yleistyy? Silti minusta on erittäin epäkohteliasta olla tulematta, jos on sovittu, että vietetään yhdessä joulua.

Jotenkin tulee jutusta mieleen, että ap :n täytyy oppia sopimaan järjestelyistä selkeämmin muiden kanssa, jottei tule niin paljon oletuksia ja sitten pettymyksiä kun muut eivät järjestä asioita oletusten mukaan.

Toivottavasti saat tänään vielä järjestettyä itsellesi joulumieltä!

Jos luit koko tekstin niin kerroin kyllä tehneeni ja istaneeni. Mulle sanottiin että kaikille on varattu jotain syötävää, muuten oisin vienyt jotain omaakin ruokaa. Lapselle ostimme itse n. 70euron lahjan. Kaverijuhlia meillä on vietetty viimeiset kymmenen vuotta joulupäivänä. Olen aikuinen, kolmekymppinen, kiitos vaan.
Siinäpä se, viimeiset kymmenen vuotta kaverijuhlia joulupäivänä. Ja olette kolmekumppisiä nyt. Tuollaiset joulupäiväbileet on nuorten aikuisten juttuja, nyt te olette oikeasti aikuisia ja joulut vietetään perheen kesken. Muut ovat tämän tajunneet, mutta te ette. Nyt on siis aika kasvaa aikuiseksi teilläkin ja huomata, että joulu on perhejuhla.

Vai ostit? Mitä miehesi sitten sai, ne lusikat? Se ruoka-asia. Kaikille oli siis laskettu ruoan riittävän määrällisesti, mutta kun sulla on kovin tarkkaa mitä voit syödä, niin silloin pitää ottaa mukaan muutakin kuin virtuaalikahvia - ja piparia.

Missäs kohtaa se käy ilmo että teit ja ostit jotain? Luin tekstin kahteen kertaan enkä kyllä huomannut mitään.
Ja jos sinulla on ongelma lihan suhteen, niin kai sinä itse huolehdit että syöt jotain sen tilalla? Ei kai se muiden ongelma ole.

En minäkään halua syödä joulupöydästä yleensä muuta kuin kinkkua. Esim. laatikoista, graavilohesta ym. joulu"herkuista" en tykkää, mutta silti en tee asiasta numeroa, enkä vaadi itselleni korvaavia tuotteita tilalle. Aikuinen ihminen voi kyllä syödä kohtilaisuudesta myös joulupöydästä vaikka ei niin "tykkääkään"!

No tässä viestissä kyllä kuuluu aikamoinen pikkutytön ääni, mutta on sinuakin kohdeltu huonosti, ajattelemattomasti. Ensinnäkin jos sinä olet kovin hankala ruokatavoiltasi, niin SINÄ itse huolehdit, että pöydässä on sinulle sopivia ruokia. Sinähän kirjoitit, että olit itse hankkinut itsellesi ruokia, niin miksi et sitten syönyt niitä vaan olit pettynyt kun muut eivät huolehtineet?? Jos suuri osa isosta porukasta tykkää perinteisistä jouluruoista niin he syövät niitä, rantut ja valikoivat hoitavat itselleen ruokaa. Olihan siellä kalaa, salaattia ja laatikoita (kenties myös leipää) mikä kävi sinulle. Mitä ihmettä sinä odotit?
Suosittelen tosiaan sinulle, että vietät ensi vuonna perheesi kanssa oman joulun niin ei tule vastaavia pettymyksiä. Isossa porukassa yritetään lutvia ison porukan säännöillä, siinä ei mietitä aikuisen ihmisen yksittäisiä toiveita vaan ennemminkin lasten. Ja tosiaan, miksi et ottanut omia kalliita lahjoja lapselle ja kenties myös itselle mukaan? Kai olitte miehesi kanssa sopineet mitä ostatte toisillenne? Ei meillä ainakaan mies ostele mulle mitään turhaa ilman sopimista. Ostamme toisillemme lahjan minkä toinen haluaa.
Ja tosiaan ennakointi on tärkeää. Olitko sopinut ystävien kanssa siitä teille tulosta etukäteen ja siis selkeästi? Ihmisillä on jouluna niin paljon kaikkea, että jos meille olisi tulossa ystäviä niin minä olisin varmistanut tarkkaan ja hyvissä ajoin, että tosiaan ovat tulossa. Usein sukulaiset (joita ei muuten näe) odottavat joulunaikaan eniten vieraita kyläilemään. omia kavereita nyt voi nähdä muutenkin.

Näin ap sinä kirjoitit :

Meidän pojalle oli osunut keskimäärin 10-15euron pikkulahjoja 7kpl:tta. Muut aikuiset saivat paketeistaan koruja, lahjakortteja kauneushoitoihin, kalliita työkaluja ja harrastustarvikkeita, kirjoja, suklaata, villasukkia. Mieheni sain paketin pikkulusikoita, ja mä en saanut mitään. En edes yhtä suklaarasiaa. Edes mieheni ei ollut tajunnut ostaa mulle

Tuohan meni ihan oikein. Tiedätkö ap JOULUPUKKI ON SATUA, EI TOTTA. Tontut ei tee lahjoja, vaan ne ostetaan toisille.
Kun ihmiset ostavat vieraille pikkulahjoja, kuten poikasi oli muilta saanut ja miehesi sai pikkulahjan.
Ne isot kalliit ostaa jokainen perhe ite lapsilleen ja puolisoilleen. Kyllä ne muuiden naisten puolisot oli ne kalliit lahjat omille vaimoilleen ostaneet.

Jos te miehen kanssa menette lahjojen jako tilaisuuteen ostamatta toisillenne tai lapsellenne lahjoja, niin totta hitossa siinä noin käy.
Tai ajattelitteko te että muut ostaa teille useamman sadan euron edestä lahjoja.
Kummallista touhua.

Kannattaisi kattoa peiliin ja tuo teidän aikuisten biletys jouluaaton jälkeen.
Teillä on lapsi ja varmasti sinne kutustuilla vieraillakin jo. Joten ei ihme että eivät tulleet. joulu on perhejuhla.
parikymppisenä tuollaisia vietettiin, ei enää kun on lapsia, nyt vain olla köllötellään ja katotaan tulleita lahjoja

Jos jättäytyy sen varaan, että oma onnellisuus koostuu siitä miten muut sen sulle sattuu rakentamaan, pitää ymmärtää varautua siihen todennäköiseen lopputulokseen, ettei ne muut sitä osaa tehä kuten haluaisit -tai jättävät jopa kokonaan tekemättä.

Oikeasti, aikuinen ihminen. Nyt viimeistään pitikin jo oppia, että onnesi on kiinni ihan sinusta itsestäsi. Vain sinusta.

Mitäs sinä ostit niille sukulaislapsille ja heidän vanhemmilleen? Taisitte vuosi sitten saada lahjoja sukulaisiltakin, mutta kahta kättä heittämällä silloinkin mennen ette enää ole heidän lahjalistallaan, yllättäen. Paljonko maksoitte osaanne mökin vuokrasta?

Heeeiii, ihan totta? Ap unohti tuliasikahvit kotiin? Entä ne sukulaisten lahjat? Olitteko sopineet keskenänne lahjanvaihdosta?

Kertoman perusteella veljen perhe oli vuokrannut ja kustantanut mökin joulun viettoon. Veljen perhe? oli kustantanut myös ruuat koko poppoolle? Eihän tää voi olla kuin provo, jos ap kehtaa valittaa. On kait ollut harvinaisen tylsä joulu, jos tällaisesta pitää hupia repiä.

Tottakai mä olin ostanut molempien perheiden jäsenille sekä miehen isälle lahjat, leiponut jälkiruuat ja joulupukistakin maksoimme osuutemme. Mökin vuokra oli alle satasen, eikä sen kuluihin pyydetty osallistumaan. Jouluruoka kootaan tuossa suvussa niin että jokainen tuo jotain. Miehen isä toi kinkun ja laatikot, toisen veljen perhe kalat ja kolmannen perhe salaatit ja rosollin. Me veimme jälkiruokaa. Mies oli avannut oman lahjansa jo kotona kun halusi kokeilla sitä ennen lähtöä, ja tottakai myös omalle lapselle ostettiin iso ja toivottu lahja.

Tottakai mä olin ostanut molempien perheiden jäsenille sekä miehen isälle lahjat, leiponut jälkiruuat ja joulupukistakin maksoimme osuutemme. Mökin vuokra oli alle satasen, eikä sen kuluihin pyydetty osallistumaan. Jouluruoka kootaan tuossa suvussa niin että jokainen tuo jotain. Miehen isä toi kinkun ja laatikot, toisen veljen perhe kalat ja kolmannen perhe salaatit ja rosollin. Me veimme jälkiruokaa. Mies oli avannut oman lahjansa jo kotona kun halusi kokeilla sitä ennen lähtöä, ja tottakai myös omalle lapselle ostettiin iso ja toivottu lahja.
Mitä sieltä joulupöydästä nyt sitten mielestäsi puuttui? Jos mies avasi oman lahjansa kotona, niin se oli hänen valintansa. Ja jos mies ei ostanut sinulle mitään lahjaa, niin sekin oli hänen valintansa. Ensi jouluna sovitte, että ostatte molemmat toisillenne.

No miksi se teidän lapsi sitten sai vain pieniä lahjoja? Meillä ei ainakaan osteta kuin kummilapsille ja omille lahjoja, aikuisille ei lainkaan. Eli kaikki paketit mitkä lapset saivat, olivat meidän ostamia, anoppikin antoi kirjekuorressa rahaa molemmille, mielestään meillä on niin paljon leluja ettei osaa enää ostaa mitääm, parempi niin, käytetään sitten johonkin järkevään. Mies sai minun ostamani lahjan ja taas päinvastoin

No saitko viime vuonna näiltä ihmisiltä lahjoja? Aikuisten väliset lahjat eivät ole minusta mikään pakollinen asia. Minä en ainakaan halua mitään turhia lahjoja itselleni. Mieheni ostaa minulle lahjan, joka on kallis ja tarpeellinen. Anoppilassa en ole yleensä saanut mitään ihmeellisiä lahjoja, enkä niitä odotakaan. Joulu on lasten juhla ja ap, et ole enää lapsi. Jos haluat ensi jouluksi noita lahjakortteja ja koruja niin pyydä mieheltäsi selkeästi juuri näitä (että osaa ostaa juuri oikean), sitten saat juurikin mitä haluat. Lempparisuklaarasian ja pari muuta voit paketoida ja laittaa siihen oman nimesi. Näitä voit sitten tarjota muillekin. Itse voit ottaa sen lempparisi ja tarjota enemmän muille sitten niitä muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29376263:
Ap ei saanut lahjaa, joten ongelma oli, ettei ap:n mies ollut ostanut vaimolleen joululahjaa. Ikävää tietysti, jos lahjaa mieheltään odotti.

Kuulosti siltä, että tuokin oli sen muun porukan syy...

Saunakin oli liian kuuma :D

[QUOTE="Niin";29376039]Ja itse ei voi tehdä ja ostaa mitään? Ja kaverijuhlat joulupäivänä? Kasvapa nyt aikuiseksi.[/QUOTE]

Etkö osaa lukea? Ap olis vieny ise ruokansa jos olisi tiennyt asiasta, aiemmin oli varattu muutakin ruokaa nin ei voinut tietää. Miksei kaverijuhlia voisi viettää ihan missä iässä tahansa?
Typeriä kommentteja nuo alentuvat "pidätkö poroa söpönä" ja lihomiskehotukset. Jostain syystä kuulostaa että olivat tahallaan ilkeitä. Älä välitä.
Multa olis jääny saunomatta jos olis vieraiden akkojen kans pitäny mennä...

[QUOTE="Niin";29376147]Siinäpä se, viimeiset kymmenen vuotta kaverijuhlia joulupäivänä. Ja olette kolmekumppisiä nyt. Tuollaiset joulupäiväbileet on nuorten aikuisten juttuja, nyt te olette oikeasti aikuisia ja joulut vietetään perheen kesken. Muut ovat tämän tajunneet, mutta te ette. Nyt on siis aika kasvaa aikuiseksi teilläkin ja huomata, että joulu on perhejuhla.

Vai ostit? Mitä miehesi sitten sai, ne lusikat? Se ruoka-asia. Kaikille oli siis laskettu ruoan riittävän määrällisesti, mutta kun sulla on kovin tarkkaa mitä voit syödä, niin silloin pitää ottaa mukaan muutakin kuin virtuaalikahvia - ja piparia.[/QUOTE]

Meidän kaveripiirissä kahdella muulla pariskunnalla on lapsia, kaikki muut ovat lapsettomia tai sinkkuja. Kummasti suurin osa vielä viime vuonna tuli, mistä ois pitänyt tietää että tänä vuonna ollaan liian vanhoja?
Muihin kyselyihisi olen vastannut jo aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja nauraa vai itkeä pitäisi;29376218:
Kannattaisi kattoa peiliin ja tuo teidän aikuisten biletys jouluaaton jälkeen.
Teillä on lapsi ja varmasti sinne kutustuilla vieraillakin jo. Joten ei ihme että eivät tulleet. joulu on perhejuhla.
parikymppisenä tuollaisia vietettiin, ei enää kun on lapsia, nyt vain olla köllötellään ja katotaan tulleita lahjoja

Puhuiko ap biletyksestä? Muutenko ei voi juhlia? Joulu ei ole kaikille perhejuhla ja kaikilla ei edes ole perhettä, ei kolmikymppisenä eikä myöhemminkään.
Ja ap perheineen nimenomaan mietti perhejuhlaa ja menivät sen takia toiselle puolelle Suomea! Tottakai voi sen lisäksi tehdä myös sellaista mistä itse nauttii, ei siinä ole mitään pahaa. Ei elämän tarvitse tietyn ikäisenä sujua tietyllä tavalla.

No mitä siellä sitten tapahtui vuosi sitten kun ei vieraan vierasta enää pippalonne kiinnostaneet, kyllä minä ainakin juhliin menen jossa olen aikaisemminmin viihtynyt.

Yhteistyössä