Voitaisiinko tuo "mies" bannata???!

• Viestiketjun aloittaja "henni"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
[QUOTE="eikä";29341325]No ei missään nimessä! Mä ainakin koen viihdyttäviksi nuo epistolat siitä, miten Suomen naiset pärjäävät vertailussa "miehen" Ulkomaat-nimisen henkilökohtaisen utopian naisväestöön.[/QUOTE]

:LOL: :D

Huhhahhei
Mun mielestä miehellä pitäis olla ihan oma vakiketju, jossa kaikki vastavänkääjät vois sitten purkaa asioita. Toisaalta voi olla että siitäkin tulisi Data_Astro-ketju. No siinäpä kaksi Kaksplus-universumin suurta voimaa taistelisivat elintilasta....

"mies"
[QUOTE="eikä";29341325]No ei missään nimessä! Mä ainakin koen viihdyttäviksi nuo epistolat siitä, miten Suomen naiset pärjäävät vertailussa "miehen" Ulkomaat-nimisen henkilökohtaisen utopian naisväestöön.[/QUOTE]

No, en nyt utopiasta puhuisi... :) Mutta, ihmettelen kyllä aidosti, miksi naiset tuntuvat joka ilmansuunnassa rajojen ulkopuolella viehkeämmiltä keskimäärin, niin netissä kuin oikeassa elämässä. Et joku iso juttu täytyy tökkiä ja tuntuu että se on tää suomalainen pidättyvyys, totisuus sekä naisten kovuus/itsenäisyys, ehkä lisättynä tapakulttuurin (ja yleensä kulttuurin) vähäisyydellä. Itse esim. tykkäisin vaan jos yhä olisi tapakulttuuri vahvaa :)

Tästähän se mun kova kiinnostus asiaan on peruakin. Mutta kaiken sen selvittäminen palstalle veisi kyllä kauan. Tavallaan tiedän rutosti perusteita ja argumentteja tukemaan käsityksiäni ja kokemuksiani, mutta ne olisivat vaikeita ja työläitä keskivertolukijalle ja minulle itsellenikin kirjoittaa tänne. Kirjaa olen miettinyt kyllä. Mutta siihenkään mulla ei vielä ole aikaa.

hhhh
[QUOTE="mies";29342027]No, en nyt utopiasta puhuisi... :) Mutta, ihmettelen kyllä aidosti, miksi naiset tuntuvat joka ilmansuunnassa rajojen ulkopuolella viehkeämmiltä keskimäärin, niin netissä kuin oikeassa elämässä. Et joku iso juttu täytyy tökkiä ja tuntuu että se on tää suomalainen pidättyvyys, totisuus sekä naisten kovuus/itsenäisyys, ehkä lisättynä tapakulttuurin (ja yleensä kulttuurin) vähäisyydellä. Itse esim. tykkäisin vaan jos yhä olisi tapakulttuuri vahvaa :)[/QUOTE]

Onko tuo oikeasti sukupuolesta kiinni eikö sama päde yhtä hyvin suomalaisiin miehiin?

"mies"
Et tavallaan sellaista on ollu että oon ollu ihan perusitseni ulkomaalaisten naisten seurassa ja nää on olleet myytyjä. Kun taas Suomessa saan myös jonkin verran arvostusta, mutta en sellaista hullaannusta tai "miten sä VOIT olla sinkku?" -tyylistä ihastelua.

Eli koen kyllä aika vahvasti et suomalaiset naiset on oppineet liian hyville miehille ja ovat sokeampia miesten kunnioitukselle ja arvostamiselle sekä hyvätapaisuudelle, myös tietylle miehen auktoriteettiudelle, ulkomaihin nähden. Suomalainen naista kunnioittava hyväkäytöksinen mies on oikeesti helmi melkein joka maassa. Mekäläisten reaktio on enemmän proosallisempaa "So what?" -osastoa.

"mies"
Onko tuo oikeasti sukupuolesta kiinni eikö sama päde yhtä hyvin suomalaisiin miehiin?
Ehkä jossain määrin. Mutta arvostan suomalaismiehessä rehellisyyttä todella paljon ja itsellekin se on tärkeää ja se on ulkomaillakin iso valtti. Samoin moni kaupunkilainen suomalaismies hallitsee pukeutumisen suht hyvin.

Tietenkin meillä on myös mm. naistaan huonosti kohtelevia miehiä, alkoholia liikaa käyttäviä miehiä, pahasti ylipainoisia miehiä (tosin myös runsaasti naisia) ja liiallisen puhumattomia miehiä.

Suomalaisen naisen paras puoli on ehkä lapselle omistautuminen.

"taateli"
[QUOTE="mies";29342027]No, en nyt utopiasta puhuisi... :) Mutta, ihmettelen kyllä aidosti, miksi naiset tuntuvat joka ilmansuunnassa rajojen ulkopuolella viehkeämmiltä keskimäärin, niin netissä kuin oikeassa elämässä. Et joku iso juttu täytyy tökkiä ja tuntuu että se on tää suomalainen pidättyvyys, totisuus sekä naisten kovuus/itsenäisyys, ehkä lisättynä tapakulttuurin (ja yleensä kulttuurin) vähäisyydellä. Itse esim. tykkäisin vaan jos yhä olisi tapakulttuuri vahvaa :)

Tästähän se mun kova kiinnostus asiaan on peruakin. Mutta kaiken sen selvittäminen palstalle veisi kyllä kauan. Tavallaan tiedän rutosti perusteita ja argumentteja tukemaan käsityksiäni ja kokemuksiani, mutta ne olisivat vaikeita ja työläitä keskivertolukijalle ja minulle itsellenikin kirjoittaa tänne. Kirjaa olen miettinyt kyllä. Mutta siihenkään mulla ei vielä ole aikaa.[/QUOTE]
Voiskohan syynä olla, että markkina-arvosi lienee suomalaisten naisten keskuudessa melko alhainen?

[QUOTE="mies";29342027]No, en nyt utopiasta puhuisi... :) Mutta, ihmettelen kyllä aidosti, miksi naiset tuntuvat joka ilmansuunnassa rajojen ulkopuolella viehkeämmiltä keskimäärin, niin netissä kuin oikeassa elämässä. Et joku iso juttu täytyy tökkiä ja tuntuu että se on tää suomalainen pidättyvyys, totisuus sekä naisten kovuus/itsenäisyys, ehkä lisättynä tapakulttuurin (ja yleensä kulttuurin) vähäisyydellä. Itse esim. tykkäisin vaan jos yhä olisi tapakulttuuri vahvaa :)

Tästähän se mun kova kiinnostus asiaan on peruakin. Mutta kaiken sen selvittäminen palstalle veisi kyllä kauan. Tavallaan tiedän rutosti perusteita ja argumentteja tukemaan käsityksiäni ja kokemuksiani, mutta ne olisivat vaikeita ja työläitä keskivertolukijalle ja minulle itsellenikin kirjoittaa tänne. Kirjaa olen miettinyt kyllä. Mutta siihenkään mulla ei vielä ole aikaa.[/QUOTE]

Ulkomaalaiset kiehtovat, koska niillä on erilainen geenipooli, mutta yrität selittää asiaa jotenkin kulttuurillisesti.

[QUOTE="mies";29342040]Et tavallaan sellaista on ollu että oon ollu ihan perusitseni ulkomaalaisten naisten seurassa ja nää on olleet myytyjä. Kun taas Suomessa saan myös jonkin verran arvostusta, mutta en sellaista hullaannusta tai "miten sä VOIT olla sinkku?" -tyylistä ihastelua.

Eli koen kyllä aika vahvasti et suomalaiset naiset on oppineet liian hyville miehille ja ovat sokeampia miesten kunnioitukselle ja arvostamiselle sekä hyvätapaisuudelle, myös tietylle miehen auktoriteettiudelle, ulkomaihin nähden. Suomalainen naista kunnioittava hyväkäytöksinen mies on oikeesti helmi melkein joka maassa. Mekäläisten reaktio on enemmän proosallisempaa "So what?" -osastoa.[/QUOTE]

+ ehkä olet vaalea tai monessa paikassa eksoottisen näköinen, siksi paikalliset naiset ihailevat, ja itse olet rakastunut siihen itseesi kohdistuvaan ihailuun.

[QUOTE="mies";29342040]Et tavallaan sellaista on ollu että oon ollu ihan perusitseni ulkomaalaisten naisten seurassa ja nää on olleet myytyjä. Kun taas Suomessa saan myös jonkin verran arvostusta, mutta en sellaista hullaannusta tai "miten sä VOIT olla sinkku?" -tyylistä ihastelua.

Eli koen kyllä aika vahvasti et suomalaiset naiset on oppineet liian hyville miehille ja ovat sokeampia miesten kunnioitukselle ja arvostamiselle sekä hyvätapaisuudelle, myös tietylle miehen auktoriteettiudelle, ulkomaihin nähden. Suomalainen naista kunnioittava hyväkäytöksinen mies on oikeesti helmi melkein joka maassa. Mekäläisten reaktio on enemmän proosallisempaa "So what?" -osastoa.[/QUOTE]

Suomalaiset miehet ovat vaan parhaita ja täällä kilpailussa on vaikea pärjätä. Siksi et tykkää olla täällä, kun on niin monta parempaa kuin sinä. Jossain Thaimaassa olet taas kuningas naisten keskuudessa.

"poikia3"
Hoh, hoh. Vai miesten auktoriteetti. Johan paljastit oman karvasi monessa kohti. Sinulle sopii nainen, joka kunnioittaa auktoriteettiasi ja joka ei ole itsenäinen. Senkus haet ulkomailta. Minä arvostan miehessä erityisesti sitä, että hänen miehekkyyttään ei syö naisen itsenäisyys, ei naisen älykkyys eikä edes se, että nainen tienaa paremmin. Meillä on mieheni kanssa tasa-arvoinen suhde, jossa molemmat saamme tehdä yhdessä ja erikseen asioita, joista nautimme ilman pakottavia sukupuolirooleja. Me ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta, osaamme silti keskustella vakavasti ja jaamme saman huumorintajun. Me osaamme kumpikin arvostaa toisiamme.

Minä sen sijaan kyseenalaistan miehen miehuuden sillä valitettavasti se näkyy olevan vahvasti sidottu naisen alistamiseen. Hän pukee sen vain muotoon, jossa esittää naiselle vaatimuksia siitä, millainen naisen tulisi olla.
Hän voisi sen sijaan ryhtyä tutkimaan sitä, millainen miehen tulisi olla, tutkimusaineistokin olisi todella lähellä.

jjjjjjjjj
[QUOTE="mies";29342027].. Mutta, ihmettelen kyllä aidosti, miksi naiset tuntuvat joka ilmansuunnassa rajojen ulkopuolella viehkeämmiltä keskimäärin, niin netissä kuin oikeassa elämässä. ..[/QUOTE]

Pitäisköhän sun sitten painella (pysyvästi) sinne rajan ulkopuolelle kun noin paljon ottaa pannuun? Mitä voitat sillä kun valitat täällä? Itke toki kun elämä menee ohi, ja syytä siitä muita ihmisiä (naisia). Kuinka monta vuotta muuten olet asunut ulkomailla ja missä kaikkialaa, kai sä nyt jonkun muunkin kuin Wikipedian pohjalta tämän kaikenkattavan yleistyksen teet?

[QUOTE="mies";29342055]Ehkä jossain määrin. Mutta arvostan suomalaismiehessä rehellisyyttä todella paljon ja itsellekin se on tärkeää ja se on ulkomaillakin iso valtti. Samoin moni kaupunkilainen suomalaismies hallitsee pukeutumisen suht hyvin.

Tietenkin meillä on myös mm. naistaan huonosti kohtelevia miehiä, alkoholia liikaa käyttäviä miehiä, pahasti ylipainoisia miehiä (tosin myös runsaasti naisia) ja liiallisen puhumattomia miehiä.

Suomalaisen naisen paras puoli on ehkä lapselle omistautuminen.[/QUOTE]

Lapselle omistautuminen ei oo kovin järkevää. Ranskattaret harvemmin nukuttavat vauvojaan tuntikausia parisuhteen kustannuksella ja Keski-Euroopassa lapset osaavat käyttäytyä ravintoloissa, koska tätä omistautumista ei ole, vaan äiti on vanhempi eli auktoriteetti, joka kasvattaa. :popcorn:

"mies"
Kyse ei ole nähdäkseni mistään tarjotusta syystä. Vaan yksinkertaisesti tavasta, jolla ihmiset ovat ja elävät. Se ei ole samanlainen kuin täällä. Jo Ruotsissa ihmiset ovat paljon iloisemipa ja ehkä arvostavat itseään enemmän. Käytös on jotenkin fiinimpää ja tahdikkaampaa, kohteliaampaa. Kannattaa käydä ulkomailla ja vertailla. Suomi on aika kulttuuriton maa historiallisesti, ei meillä ole hierarkioita eikä tapoja.

Kyseenalaistan kyllä tuon kaksi samanlaista itsenäistä subjektia -mallin ehdottomana totuutena suhteista. Nimittäin se on kuitenkin tosi marginaalinen maailmalla ja Suomessakin se on ollut sitä lähes viime vuosiin asti. Ehkä maailmalla podetaan vähemmän parisuhdeongelmia, eivätkä naisetkaan ole niin masentuneita ja pahoinvoivia kuin Suomessa nykyisin. Meillä lienee eniten päihde- rikos- ja mielenterveysongelmista kärsiviä naisia koko maailmassa. Olisi suotavaa keskustella julkisesti enemmän nykynaiseudesta, mutta ehkä palsta ei ole siihen sopivin tapa. :)

"henni"
Oikeassa olet, oikea paikka keskustelullesi llisi se jatkoajan naisasiat-ketju. Sielä saisit myös kaipaamaasi ymmärrystä ja samanmielisyyttä. Toki sit huomaisit ettet olekaan mitenkään ainutkertainen ajatuksines. Hyvää jatkoa kyseisellä palstalla.

"taateli"
[QUOTE="mies";29342305]Kyse ei ole nähdäkseni mistään tarjotusta syystä. Vaan yksinkertaisesti tavasta, jolla ihmiset ovat ja elävät. Se ei ole samanlainen kuin täällä. Jo Ruotsissa ihmiset ovat paljon iloisemipa ja ehkä arvostavat itseään enemmän. Käytös on jotenkin fiinimpää ja tahdikkaampaa, kohteliaampaa. Kannattaa käydä ulkomailla ja vertailla. Suomi on aika kulttuuriton maa historiallisesti, ei meillä ole hierarkioita eikä tapoja.

Kyseenalaistan kyllä tuon kaksi samanlaista itsenäistä subjektia -mallin ehdottomana totuutena suhteista. Nimittäin se on kuitenkin tosi marginaalinen maailmalla ja Suomessakin se on ollut sitä lähes viime vuosiin asti. Ehkä maailmalla podetaan vähemmän parisuhdeongelmia, eivätkä naisetkaan ole niin masentuneita ja pahoinvoivia kuin Suomessa nykyisin. Meillä lienee eniten päihde- rikos- ja mielenterveysongelmista kärsiviä naisia koko maailmassa. Olisi suotavaa keskustella julkisesti enemmän nykynaiseudesta, mutta ehkä palsta ei ole siihen sopivin tapa. :)[/QUOTE]
Höpsis. Sua vaan harmittaa, että alfaurokset saavat alfanaaraat etkä itse ole alfauros :)

"Sanna"
[QUOTE="mies";29342040]
Eli koen kyllä aika vahvasti et suomalaiset naiset on oppineet liian hyville miehille [/QUOTE]

No niin eli tunnustat, ettet kuulu niihin hyviin miehiin, joita Suomesta löytyy pilvin pimein. Ulkomaalaiset naisiin ovat tottuneet naisia halveksiviin alistajamiehiin, joten he ovat todellakin ainoa toivosi. Suomalaisilta itseään kunnioittavilta naisilta et tule koskaan ihailua samaan. Sen sijaan kaikki fiksut ja kunnolliset suomalaismiehet sitä saavat yllinkyllin suomalaisilta naisilta.

"mies"
[QUOTE="Sanna";29342343]No niin eli tunnustat, ettet kuulu niihin hyviin miehiin, joita Suomesta löytyy pilvin pimein. Ulkomaalaiset naisiin ovat tottuneet naisia halveksiviin alistajamiehiin, joten he ovat todellakin ainoa toivosi. Suomalaisilta itseään kunnioittavilta naisilta et tule koskaan ihailua samaan. Sen sijaan kaikki fiksut ja kunnolliset suomalaismiehet sitä saavat yllinkyllin suomalaisilta naisilta.[/QUOTE]

Oletko nyt aivan varma? :) Jos sinä olet oikeassa, täällähän elelisi maailman parhaiten voivat naiset. Jo tämän palstan tekstit ovat monet aika uskomattomia naisten kirjoittamiksi. Naiset eivät viesti näin maskuliinisesti yleensä. Japanissa esimerkiksi naisten viestiminen on aivan erilaista.

On vaikea uskoa ajatustasi Suomesta naisen paratiisina kun katsoo uutisia ja esim. tilastoja siitä kuinka naiset ovat ottaneet ja ehkä jopa jo ohittaneet miehet monissa kyseenalaisissa ja surullisissa asioissa. Tai vain jo kun kävelee ulkona niin kyllä naiset ovat ulkomaita viileämpiä ja tomerampia, "itsetehostusta" on enemmän miehen tapaan. Varsinkin jos mennään pääkaupunkiseudulta ulos. Täällä on kyllä pieni virkistävä enklaavi naisia, jotka todella ovat feminiinimpiä olemukselta ja käytökseltä, laittavat itseään naisellisemmin ja huolellisemmin, ym.

Yhteistyössä