Mies mammapalstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";29312724]Khyl. Mutta hälyttävän yleistä tuntuu olevan ainakin vähän varttuneemmissa naisissa netin puolella että mies on naisen oman egon jatke. Eli miehen ruutu on sellainen, joka on naiselle itselleen mieleen ja hyväksyttävää eikä sitten hirveästi muuta. Eli kärjistäen: "ihana mies mut kun se käy oopperassa niin en ota!!"

Osasyy toki on miehissä, jotka nynnyyttään menevät tällaiseen järjestelyyn. Mut perustellusti tällaisessa parissa nainen on se johtohahmo - jota en itse voi hyväksyä. Päinvastoin haluan demokraattisesti johtaa, naisen käskyläisenä tai sätkynukkena en voisi olla. Ilmeisesti osa miehistä haluaa...[/QUOTE]

Omasta mielestäni se on kumminkin vain ohimenevä jakso useimmille jotka sitä mielin kielin tekevät naisen takia.

Mutta joo, onhan niitäkin miehiä jotka käyttää naista jatkeena omalle miehisyydelle, rekvisiitta siinä missä se urheiluauto ja iso pramea talo jne.

[QUOTE="mies";29311429]Kyllä itse asiassa voin sanoa. Sun retoriikka muistuttaa amatöörien feminismitulkintaa siinä, että miesten pitäisi olla sellaisia, kuin nainen haluaa. Ja se on väkivaltaista.[/QUOTE]

Koitas nyt opetella käyttämään sitä uutta sanaasi... Joku muu täällä paasaa sisällötöntä soopaa. ;)

Muut miehet olkoon juuri sitä mitä haluavat. Mun mies ei käy mammapalstalla ja se ei ole mun aikaansaannosta. Se on piirre hänessä joka (sekin) vetoaa minuun monien muiden ohella. Se siitä sun yriyksestä sekoittaa minut feminismisoopaan. :)

[QUOTE="...";29312711] . . . olisi todella noloa, jos mies täällä palstalla roikkuisi. Kyse ei ole siitä, etteikö mies voisi olla kiinnostunut lastenhoidosta tai suhteista yms ja keskustella niistä, vaan se, että mies keskustelisi niistä tällä nimenomaisella palstalla.[/QUOTE]

Musta sullakin vähän menee vallan käytöksi ja sanelupolitiikaksi miesten toiminnasta toi. Eli näkemyksesi on lähellä sitä, että miehen on oltava sinun mieleiselläsi tavalla kiinnostunut sinun hyväksymistäsi asioista. Ei toimisi mun kanssa ;) Koska mun jotkut kiinnostukset on sellaisia, joita ei koko Suomessa ole monella.

Omasta mielestäni se on kumminkin vain ohimenevä jakso useimmille jotka sitä mielin kielin tekevät naisen takia.

Hyvä jos niin. Mutta suuntautumisen yleisyys netissä antaa ymmärtää, että olisi useitakin miehiä, jotka ovat valmiit tanssimaan naisen pillin mukaan. Ehkä todellisuus on toinen.

Mutta joo, onhan niitäkin miehiä jotka käyttää naista jatkeena omalle miehisyydelle, rekvisiitta siinä missä se urheiluauto ja iso pramea talo jne.

Totta.

Koitas nyt opetella käyttämään sitä uutta sanaasi... Joku muu täällä paasaa sisällötöntä soopaa. ;)

Muut miehet olkoon juuri sitä mitä haluavat. Mun mies ei käy mammapalstalla ja se ei ole mun aikaansaannosta. Se on piirre hänessä joka (sekin) vetoaa minuun monien muiden ohella. Se siitä sun yriyksestä sekoittaa minut feminismisoopaan. :)

Eix me käsitelty tää jo?

No onpas täällä nyt draaman mestarit liikenteessä.
Mielestäni ei ole mitään vallan käyttöä tai sanelupolitiikkaa, jos pitäisin jotain mieheni harrastusta nolona. Ei suhteessa tarvitse ihan jokaista puolison tekemistä tai sanomista hehkuttaa, kyllä sitä voi osaan puolison ominaisuuksista negatiivisestikin suhtautua.

Ei mutta se on hyvä että tietää millainen on totaalinen deal braker, eipähän tule tuhlattua aikaa sitten siinä huonossa suhteessa.

Eikun hetkonen mitenkäs yleistä se on että ihmiset on kehnoissa suhteissa pitkiä aikoja :whistle:

[QUOTE="...";29312776]No onpas täällä nyt draaman mestarit liikenteessä.
Mielestäni ei ole mitään vallan käyttöä tai sanelupolitiikkaa, jos pitäisin jotain mieheni harrastusta nolona. Ei suhteessa tarvitse ihan jokaista puolison tekemistä tai sanomista hehkuttaa, kyllä sitä voi osaan puolison ominaisuuksista negatiivisestikin suhtautua.[/QUOTE]

Kyse oli siitä, _hyväksytkö_ asian vaiko et ja _kiellätkö_ miestä tai heitätkö pellolle, jos mies tekee sinulle noloja asioita tai tekee niitä sinulle nololla tavalla. Eli haluatko kontrolloida miestä niin, että rajoitat hänen omia kiinnostuksiaan tai tapaansa kiinnostua.

[QUOTE="mies";29312819]Kyse oli siitä, _hyväksytkö_ asian vaiko et ja _kiellätkö_ miestä tai heitätkö pellolle, jos mies tekee sinulle noloja asioita tai tekee niitä sinulle nololla tavalla. Eli haluatko kontrolloida miestä niin, että rajoitat hänen omia kiinnostuksiaan tai tapaansa kiinnostua.[/QUOTE]

Siis tää on niin täyttä Shaibaa (isolla ässällä) kun vaan voi olla!!

Miksi se ei oo väkivaltaa ja vallankäyttöä jos sanoo että naisen pitäisi olla taipuisa ja lötkö ohjailtava tavara?

Öhh... Luitko aiemman viestini, jossa sanoin, että en halua naisen olevan tahdoton barbie? Mutta en myöskään halua naisen olevan kovanaama tai erittäin järkevä. Kumpikaan äärimmäisyys ei sytytä mua. Aivan kuten sua ei sytytä fyysisesti sua heikompi mies.

[QUOTE="mies";29312724]Päinvastoin haluan demokraattisesti johtaa, naisen käskyläisenä tai sätkynukkena en voisi olla. Ilmeisesti osa miehistä haluaa...[/QUOTE]

Ehkä haluat avata tuota hieman :D tarkoitatko että naisen täytyy haluta sinun johtavan?

[QUOTE="mies";29312859]No nyt menee sulla taas heikommaksi :D Väitätkö ihan todella, että ei ollut mitään epäselvää siitä, oliko ko. kirjoittaja kieltämässä tai tuomitsemassa miehen "erittäin noloksi" kutsumansa tavan olla kiinnostunut perheasioista palstan kautta?[/QUOTE]

Mitä miettisit miehestä joka...

Ap vastasi että iso osa miehyydestä karisisi. Eli mitä olet mieltä asiasta.

Ei ole heittämässä pellolle, ei ole kieltämässä eikä edes sano etteikö hyväksyisi.

Oman mielipiteensä sanominen jostain asiasta ei normaalissa suhteessa ole kontrollointia tai rajoittamista.

Ja otetaas vielä sellainen juttu esiin että kuinka moni palstalla kirjoittelevista miehistä (niistä jotka tiedetään miehiksi) keskustelee oikeasti perheasioista. Ja kuinka moni jauhaa ihan kaikkea muuta paskaa (en sano sen olevan huono juttu) taivaan ja maan välillä, joten siihen vetoaminen on vähän heikohkoa..

Mitä miettisit miehestä joka...

Ap vastasi että iso osa miehyydestä karisisi. Eli mitä olet mieltä asiasta.

Ei ole heittämässä pellolle, ei ole kieltämässä eikä edes sano etteikö hyväksyisi.

Oman mielipiteensä sanominen jostain asiasta ei normaalissa suhteessa ole kontrollointia tai rajoittamista.

Emmää puhunu ap:sta vaan tuosta hymiönimimerkistä. Hää kirjoitti:

"Kyse ei ole siitä, etteikö mies voisi olla kiinnostunut lastenhoidosta tai suhteista yms ja keskustella niistä, vaan se, että mies keskustelisi niistä tällä nimenomaisella palstalla."

Eli hänelle miehen oleskelu juuri tällä palstalla olisi "todella noloa", mitä se sitten tarkoittaakaan. Tulkitsen itse "todella nolon" niin, että se olisi hänelle miinusta. Mutta tietenkin, jos hän _palstailusta huolimatta_ hyväksyisi miehen jne., jne., niin sitten ei ongelmaa. Itse en kylläkään ymmärrä edes sitä, että mihinkään rakkaan ihmisen käytökseen suhtautuu lähtöjään kategorisen kielteisesti, sillä yleensä positiiviset tunteet tekevät, tutkitustikin, toisesta "paremman ihmisen" kuin hän onkaan. Ei tänne kirjoittava nyt rikosta ole tekemässä.

Ja otetaas vielä sellainen juttu esiin että kuinka moni palstalla kirjoittelevista miehistä (niistä jotka tiedetään miehiksi) keskustelee oikeasti perheasioista. Ja kuinka moni jauhaa ihan kaikkea muuta paskaa (en sano sen olevan huono juttu) taivaan ja maan välillä, joten siihen vetoaminen on vähän heikohkoa..

Tämäkin menee ohi, koska mä en ole edes väittänyt, että palstalla olisi kirjoitettava perheasioista. Hymiö sen sijaan totesi, että miehelle palsta on vääränlainen paikka olla kiinnostunut perheasioista. Enemmän olen ihmetellyt niitä, joiden mielestä mies ei saisi olla kiinnostunut sekä perheasioista että "paskanjauhannasta" palstalla, kuten ah jälleen niin feminiinisti asian ilmaiset ;) Eli toikin oli sulta väärä dilemma.

Hän halunnee olla Suuri Rakastettu Johtaja :whistle:

Oon aika paljon leijona-tähtimerkkini kaltainen...
leos.gif

[QUOTE="mies";29313006]Emmää puhunu ap:sta vaan tuosta hymiönimimerkistä. Hää kirjoitti:

"Kyse ei ole siitä, etteikö mies voisi olla kiinnostunut lastenhoidosta tai suhteista yms ja keskustella niistä, vaan se, että mies keskustelisi niistä tällä nimenomaisella palstalla."

Eli hänelle miehen oleskelu juuri tällä palstalla olisi "todella noloa", mitä se sitten tarkoittaakaan. Tulkitsen itse "todella nolon" niin, että se olisi hänelle miinusta. Mutta tietenkin, jos hän _palstailusta huolimatta_ hyväksyisi miehen jne., jne., niin sitten ei ongelmaa. Itse en kylläkään ymmärrä edes sitä, että mihinkään rakkaan ihmisen käytökseen suhtautuu lähtöjään kategorisen kielteisesti, sillä yleensä positiiviset tunteet tekevät, tutkitustikin, toisesta "paremman ihmisen" kuin hän onkaan. Ei tänne kirjoittava nyt rikosta ole tekemässä.

Tämäkin menee ohi, koska mä en ole edes väittänyt, että palstalla olisi kirjoitettava perheasioista. Hymiö sen sijaan totesi, että miehelle palsta on vääränlainen paikka olla kiinnostunut perheasioista. Enemmän olen ihmetellyt niitä, joiden mielestä mies ei saisi olla kiinnostunut sekä perheasioista että "paskanjauhannasta" palstalla, kuten ah jälleen niin feminiinisti asian ilmaiset ;) Eli toikin oli sulta väärä dilemma.[/QUOTE]

:confused:

Yhteistyössä