Mies mammapalstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miesruikutus on ihan oma lajinsa, eikä sitä naiset tee. :)

Nyt sä liikut vaarallisesti siihen suuntaan mistä arvostelin blueta eli miehen miehisyyden mitätöintiä hänen viestintänsä pohjalta. Eli sullakin on aika jätkämäinen/justiinamainen tarkastelutapa viestinnästä, jos yrität suitsia miehen viestimistä ja vedät siitä johtopäätöksiä koskien miestä.

On erotettava viestintä yleisesti ja "jankkaus"/"juoruringit". Itse en harrasta viimeksi mainittuja, mutten tuomitse/kammoksu sitäkään miestä, joka harrastaa. Puhun itse yleisellä tasolla siitä, kuinka formulat&bisse-malli helposti aiheuttaa ja vaikeuttaa ristiriitoja ja monia muita suhdehuoltoon liittyviä asioita.

?? Onko sulla jotenkin pitkät piuhat?

Etkö kokisi saavasi henkistä väkivaltaa osaksesi jos kumppanisi arvostelisi tarpeitasi jopa ivalliseen sävyyn? Minusta negatiivinen arvostelu tuollaisissa asioissa on lähes suora henkilön aliarviointi.

En mä ole kenenkään harrastuksia arvostellut. Kenen kommentteja sä nyt oikein luet tässä? Ainoastaan sanoin, etten jaksa ylianalysointia. Ja siinäkin vois olla edes joku logiikka läsnä.

[QUOTE="mies";29311672]Nyt sä liikut vaarallisesti siihen suuntaan mistä arvostelin blueta eli miehen miehisyyden mitätöintiä hänen viestintänsä pohjalta. Eli sullakin on aika jätkämäinen/justiinamainen tarkastelutapa viestinnästä, jos yrität suitsia miehen viestimistä ja vedät siitä johtopäätöksiä koskien miestä.

On erotettava viestintä yleisesti ja "jankkaus"/"juoruringit". Itse en harrasta viimeksi mainittuja, mutten tuomitse/kammoksu sitäkään miestä, joka harrastaa. Puhun itse yleisellä tasolla siitä, kuinka formulat&bisse-malli helposti aiheuttaa ja vaikeuttaa ristiriitoja ja monia muita suhdehuoltoon liittyviä asioita.[/QUOTE]

Miesruikutuksella tarkoitan sitä miesten (onneksi harvojen) harkoittamaa lajia, jossa kaikki oma epäonnistuminen koetaan naisten syyksi. Esimerkiksi se, että kun ei oikein osaa puhua naisille, eikä sitten löydä ketään, niin se on sen syytä, että kun naiset on määritelleet itselleen liian korkean markkina-arvon. Tämän tyylistä sillä tarkoitan.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ja tällaisen toiminnan vastine on naisruikutus jossa "miehet ovat sikoja ja aivan liian juntteja" kun omaa kultaa ei ole löytynyt, käsittääkseni. Kuinka paljon ja missä näitä ilmenee?

Miesruikutuksella tarkoitan sitä miesten (onneksi harvojen) harkoittamaa lajia, jossa kaikki oma epäonnistuminen koetaan naisten syyksi. Esimerkiksi se, että kun ei oikein osaa puhua naisille, eikä sitten löydä ketään, niin se on sen syytä, että kun naiset on määritelleet itselleen liian korkean markkina-arvon. Tämän tyylistä sillä tarkoitan.

Ok, no tuon pystyn ymmärtää. Oma asenteeni on vain, että kyseessä on kiintoisa teoria.

[QUOTE="mies";29311717]Ok, no tuon pystyn ymmärtää. Oma asenteeni on vain, että kyseessä on kiintoisa teoria.[/QUOTE]

Ei hinnoittelusta voi syyttää hinnoittelijaa, vaan ostajaa.

Ja palataanpa sitten aiheeseen eli ei, en voisi kuvitellakaan että mieheni palstailisi. Eikä onneksi hänkään niin vlätytään siltä mieheni halujen lyttäämiseltä ja henkiseltä väkivallalta. Luojan kiitos sentään jotain normaalia tässäkin suhteessa sitten. :rolleyes:

Mun mies saattaisi palstailla, jos se ois sen tyylinen. Mut ku se ei oo, ei se vaan halua tälleen keskustella ja sen mielestä täällä on tosi inhottavia suurin osa keskustelijoista. Täällä ei oo yhtään mun miehen tyylistä miestä, kun se ei oo semmonen että se jaksais vääntää tai analysoida. Ei se käy missään keskustelupalstoilla keskustelemassa, mutta saattaa joskus lueskella joitain.

Eli juntti. On päättänyt, miten asiat on, eikä uskalla kuulla toisenlaisia vaihtoehtoja. Naamioi pelon ja epävarmuude omista valinnoistaan ja asenteestaan miehisyyteen.

Ei väännä, ei analysoi, eli keskustele.

Eli juntti. On päättänyt, miten asiat on, eikä uskalla kuulla toisenlaisia vaihtoehtoja. Naamioi pelon ja epävarmuude omista valinnoistaan ja asenteestaan miehisyyteen.

Ei väännä, ei analysoi, eli keskustele.

Onpa se kummallista että sitten kun tällä palstalla keskustelee (esimerkki on tässä ketjussakin) eli puolustaa omaa kantaansa ja analysoi niin saa kuulla jankkaavansa. Nyt se sitten onkin taas yhtäkkiä keskustelua (jota ei tee jos ei lähde siihen jankkaamiseen mukaan). On tää niin mukavan vaihtelevaa...

Moni nainen laittaa kaiken pahan miesten syyksi, joten noille on syytä etsiä yhteinen termi. Miesruikutuksesta tulee mieleen naisten suorittama miesten syyttely ja sen vastine olisi naisruikutus. Ehkä vain sukupuoliruikutus?

Moni nainen laittaa kaiken pahan miesten syyksi, joten noille on syytä etsiä yhteinen termi. Miesruikutuksesta tulee mieleen naisten suorittama miesten syyttely ja sen vastine olisi naisruikutus. Ehkä vain sukupuoliruikutus?

No naisilla se on kai sitten naisruikutusta. Ei se sama asia ole kumminkaan, valituksen aiheet eroaa toisistaan aika paljon. Yhtä tyhmää varmaankin. Naiset valittaa usein siitä, että niillä on tyhmä mies. Vaikka ne on itse ottanut tyhmän ja opettanut sen vielä tyhmämmäksi.

No naisilla se on kai sitten naisruikutusta. Ei se sama asia ole kumminkaan, valituksen aiheet eroaa toisistaan aika paljon. Yhtä tyhmää varmaankin. Naiset valittaa usein siitä, että niillä on tyhmä mies. Vaikka ne on itse ottanut tyhmän ja opettanut sen vielä tyhmämmäksi.

En tarkoittanut tuota varsin yleistä ruikutusta, vaan harvinaisempaa äärifeministien taikka miestenvihaajien suorittamaa ruikutusta. Se vertautuu enemmän tuohon miesruikutukseen.

Tuo yleinen valitus on varmaan samaa kun miehet heittelevät omista puolisoistaan, yleensä leikkimielisesti.

Mäkin tykkään että mies on vahva. Saa palstailla, jos tykkää, mutta haluan, että jaksaa kantaa minua ja lapsia, mieluiten pitää jaksaa meidät kaikki kolme kerrallaan. Ja pitää olla rehti eikä missään tapauksessa saa ruikuttaa. Ja ylianalysointi rassaa mua ihan kaikissa sukupuolissa.

Miksi on niin tärkeää, että jaksaa kantaa? Kysyn ihan uteliaisuuttani, kun itselleni miehen fyysinen voima ei ole tärkeää :)

Yhteistyössä